Käyn tällä hetkellä ammattikoulua ja sitä on vielä vuosi jäljellä. Olen kuitenkin miettinyt että opiskelisin lisäksi eläintenhoitajaksi. Kannattaako mun käydä tollanen Maatalousalan perustutkinto jossa voi valita Eläintenhoidon koulutusohjelman. Tietääkseni kestää 3 vuotta paitsi että saisin varmasti hyväksiluettua jonkun verran. Olisiko nopeampaa tapaa opiskella eläintenhoitajaksi ja onko se järkevämpi valinta?
Mitä kaikkea tähän Maatalousalan parustutkintoon ja eläintenhoidon koulutusohjelmaan sisältyy? Haluaisin kaikkea mahdollista tietoa (varsinkin jos joku on opiskelliut näitä Paimiossa haluaisin tietää koulusta)
Kiitos:)
Eläintenhoitajaksi haluava
5
2455
Vastaukset
- eläintenhoitajaksi
Itse aloitin eläintenhoitajan koulutuksen tänä syksynä ja tää on ollu kyllä ihan huippu kokemus, meille opetettiin jo traktorilla ajamista ja kyllä itse syosittelen eläinten hoidon koulutus ohjelmaa.
- Mik'
voit käydä tutkimassa eläintenhoitajan ammattia ja sen koulutuspaikkoja/mahdollisuuksia täällä
http://www.mol.fi/avo/avo.htm
mene siellä ->koulutustiedot
valitse sieltä ensin 'tutkintolista'' kohdasta maatalousalan perustutkinto. *Sieltä löydät kaikenlaista eläintenhoitaja ammattiin/koulutukseen liittyvää. - emeryn
Tuohon maatalousalan perustutkintoon kuuluu paljon ns. "turhaa opiskelua" eläintenhoitajan tutkinnon kannalta.Riippuu tietty varmaan jonkin verran koulustakin ja siitä,haluaako itse erikoistua suur-vai pieneläimiin, mutta itsellä opiskelu koostui n 2/3 kaikenlaisista maatalousalan perushommista (puunkaatoa,traktoreiden korjaustöitä,peltotöitä yms yms.)jolla en kyllä tee hevon h'lvettiäkään pieneläinhommissa:D varmasti saisit noita hyväksilukuja ainakin attoaineista mutta vähän veikkaan kuitenkin että noita pakollisia maatalouden aineita tuskin voi kuitata toisen alan ammatillisilla opinnoilla,valitettavasti :D pakollisena sitten kait kuuluu vielä tuohon tutkintoon esim.kasvituotantoa ja kasvikemiaa yms. Mikäli eläimet on se sun juttu niin lähde ihmeessä opiskelemaan alaa mutta varaudu siihen että 1-2 vuotta opiskeluista menee noihin maatalousopintoihin. Itse lähden nyt opiskelemaan seuraavaksi eläintenhoitajan ammattitutkintoa ja suurimpana toiveena on kyllä ettei tarvi edes vilkasta traktoriin tai moottorisahaan päin :DD
Minä opiskelen viimeistä vuotta eläintenhoitajaksi Kiteellä ja yhdyn edelliseen, eli meilläkin on kaikkea laidasta laitaan, traktoreista hiiriin. Lisäksi meille kuului Kiteen eläinpuistossa työskentely :)
Itse olen kyllä aika tyytyväinen että opiskellaan noin laajasti, oppii paljon hyödyllistä mitä ei ole ennen tullu mieleenkään!- lkjhgfdertyu
Haluaisin sanoa, että kun sulla on pohjalla yks koulutus, niin eläintenhoitajan koulutus pitäis kestää 2 vuotta. Eli voit käydä koulun loppuun ja hakee eläintenhoitaja koulutusta jos haluat ja olet sen 2 vuotta siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448409Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462338Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262172- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811697- 351602
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081123Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai17985