siskoani! Hän on reilun vuoden seurustellut miehen kanssa, jolle nyt odottaa lasta. Kaikki oli ok vielä muutama päivä sitten, mutta nyt yhtäkkiä systerini ilmoittikin minulle, että aikoo tehdä abotin ( tänään!) ja ettei kerro miehelle mitään! Asunnon jo sanonut irti ja aikoo siis tylysti erota miehestä ja sitten kertoo, et on abotin tehny....siis, systerini on jo pitkälle yli 20v....en hyväksy enkä ymmärrä todellakaan tämmöistä ailahtelevaisuutta. Vois pikkasen miettiä, miltä itsestä tuntuis, jos tuommosta seläntakana puuhataan. Ja itse ollut halukas vauvaan! Voi juma....ta!!!!
En voi ymmärtää...
79
293
Vastaukset
- niinpä :(
tämmösiä ilmiöitä tää jälkeenjääy lepsuileva riistolaki sitten teettää... lapset tapetaan muakvuusaborteissa oikkujen ja joka toinen päivä vaihtuvien mielialojen mukaan.
Kerro sinä miehelle jotta hänellä on mahdollisuus yrittää vielä suojella lastaan! Kerro joka tapauksessa jotta hän voi tehdä omat päätöksesnsä suhteen jatkosta tai lopettamisesta. Lapsen isällä on oikeus tietää!
Tee siskostasi ilmoitus neuvolaan tai äitiyspolille ja kerro kuinka sekaisin hän on. Ehkä lapsen surmaamista voidaan vielä lykätä jos siskosi saadaan hetkeksi edes sen verran järkiinsä.- Ilmainen neuvo
"Tee siskostasi ilmoitus neuvolaan tai äitiyspolille ja kerro kuinka sekaisin hän on. "
Heh. Valitettavasti tällaisia "ilmoituksia" ei voi tehdä täysivaltaisesta kansalaisesta, vaikka olisi kuinka sukuakin. Tai voi tietysti tehdä, mutta joutuu itse parhaassa tapauksessa vain naurunalaiseksi, psykiatriseen pakkohoitoon ja pahimmassa tapauksessa käräjille yksityisasioiden levittelemisestä ja urkkimisesta. Esimerkkitapauksia löytyy. Siinähän onkin selvittämistä, että kuka oikein on se, joka on sekaisin ja joka ei. =)
Neuvola ja äitiyspoli ei ole mikään poliiisi- tai oikeusviranomainen, joka valvoo jonkun lisääntymistä tai pakottaa johonkin. Hekin kuitenkin toimivat lain puitteissa, eikä kenenkään asiaan kuulumattoman sukulaisen moraalikäsitysten mukaan.
Siihen en pysty ottamaan kantaa, mikä siskolle on parasta, tietämättä mistä oikeasti on kyse. Ei kellään ole mitään valtuuksia alkaa tekemään valintoja toisen puolesta. Kaikkia kun ei sivullinen voi tietää, vaan pelkästään se, mitä hänelle asiasta kerrotaan. Kyllä jokainen tietää asiansa ja motiivinsa itse parhaiten. - onneks...
Ilmainen neuvo kirjoitti:
"Tee siskostasi ilmoitus neuvolaan tai äitiyspolille ja kerro kuinka sekaisin hän on. "
Heh. Valitettavasti tällaisia "ilmoituksia" ei voi tehdä täysivaltaisesta kansalaisesta, vaikka olisi kuinka sukuakin. Tai voi tietysti tehdä, mutta joutuu itse parhaassa tapauksessa vain naurunalaiseksi, psykiatriseen pakkohoitoon ja pahimmassa tapauksessa käräjille yksityisasioiden levittelemisestä ja urkkimisesta. Esimerkkitapauksia löytyy. Siinähän onkin selvittämistä, että kuka oikein on se, joka on sekaisin ja joka ei. =)
Neuvola ja äitiyspoli ei ole mikään poliiisi- tai oikeusviranomainen, joka valvoo jonkun lisääntymistä tai pakottaa johonkin. Hekin kuitenkin toimivat lain puitteissa, eikä kenenkään asiaan kuulumattoman sukulaisen moraalikäsitysten mukaan.
Siihen en pysty ottamaan kantaa, mikä siskolle on parasta, tietämättä mistä oikeasti on kyse. Ei kellään ole mitään valtuuksia alkaa tekemään valintoja toisen puolesta. Kaikkia kun ei sivullinen voi tietää, vaan pelkästään se, mitä hänelle asiasta kerrotaan. Kyllä jokainen tietää asiansa ja motiivinsa itse parhaiten.voi sentään valita edes että kertoo miehellekin minkälaiseen akkaan se on hairahtunu ja katkasta itse välinsä tollaseen kammotukseen eikä tartte olla enää missään tekemisissä.
- miesp1980
onneks... kirjoitti:
voi sentään valita edes että kertoo miehellekin minkälaiseen akkaan se on hairahtunu ja katkasta itse välinsä tollaseen kammotukseen eikä tartte olla enää missään tekemisissä.
Todennäköisesti saa mieheltä täydet pisteet. Yleensä noi lisääntymisjutut on naisten hormooneista johtuvia ailahteluja.
- Mies 34
miesp1980 kirjoitti:
Todennäköisesti saa mieheltä täydet pisteet. Yleensä noi lisääntymisjutut on naisten hormooneista johtuvia ailahteluja.
Ihan sama mielessä. Mies kiittää kun ei joutunu lapsenruokkoja maksaan.
- samaa sakkia
Mies 34 kirjoitti:
Ihan sama mielessä. Mies kiittää kun ei joutunu lapsenruokkoja maksaan.
Että oikein kiittelyt ja 10 pisteen papukaijamerkki.. lapsen tappamisesta!! Onko samat hyypiöt jakelemassa näitä oikeussaleissa murhista tuomituillekin? Vai pelkästään niille jotka on niin luihuja ettei oo jääny kiinni..
- peepshow
samaa sakkia kirjoitti:
Että oikein kiittelyt ja 10 pisteen papukaijamerkki.. lapsen tappamisesta!! Onko samat hyypiöt jakelemassa näitä oikeussaleissa murhista tuomituillekin? Vai pelkästään niille jotka on niin luihuja ettei oo jääny kiinni..
Jep..en ite haluais mitään elareita alkaa makseleen kesken poikamiehen reissuelämää
- peepshow
onneks... kirjoitti:
voi sentään valita edes että kertoo miehellekin minkälaiseen akkaan se on hairahtunu ja katkasta itse välinsä tollaseen kammotukseen eikä tartte olla enää missään tekemisissä.
hyvä muija! asiallinen emäntä, ja säästää elareilta.Voiko sitä nyt mies enempää toivoa naiselta!!!!! ajattelee kaikkea.Kunnon sutinat.Niitä on akkoja jotka pamahtaa paksuks ja yrittää sillä kiikkiin kunnon mieht. En koske pitkällä tikullakkaan.
- ja sit on
peepshow kirjoitti:
hyvä muija! asiallinen emäntä, ja säästää elareilta.Voiko sitä nyt mies enempää toivoa naiselta!!!!! ajattelee kaikkea.Kunnon sutinat.Niitä on akkoja jotka pamahtaa paksuks ja yrittää sillä kiikkiin kunnon mieht. En koske pitkällä tikullakkaan.
niitä jotka säästää lapsen hengen muttei vaadi sittenkään mitään.. mut lapsenmurhia hinkuviin ja rahojaan kaikessa muussakin pihtaaviin m*lkkuihin en koske enää pitkällä tikullakaan. Niistä on ainakin kunnollisuus kaukana.
- no voi voi
Otan osaa... tai onnittelen. Nyt tiedät että usein miestä joka luottaa "varmoihin" päiviin, kutsutaan isäksi. Eihän siinä sit mitään jos oot niin köyhä ettei sulta ulosmitata elareitakaan, joten hävisitkö jotain vai mistä tollanen katkeruus?
- ylläpidon linjaa
Törkyturpailevan mulkun nälvintäpasskat senku kukoistaa, mutta hyi hyi, jos hiiskut sanallakaan takasin että jospa sitä kumiakin ois kannattanu käyttää, sen harvan kerran kun joku säälistä antaa, ni ei tarttis täällä nyt katkeruuksiaan purkaa :DD
Mutta ei se mitää, katotaanpa kauanko menee kun paniikkinappulaa rynkytellää taas.. ja kauanko toi törkyp*ska vielä pysyy paikoillaan!
- 1977*
Ehkäpä ymmärtäisit paremmin, jos ensin olisit elänyt hänen elämäänsä.
Ainakaan aloituksessa siis et tiennyt eron syytä, joten on ymmärrettävää, ettet ymmärrä sitä.
Itselleni ainakin tulee ekkana mieleen parisuhde väkivalta, noin jyrkästä linjan muutoksesta. Ja niin kauan kun on vain arvailuja siitä mitä on tapahtunut, niin arvaukseni pohjalta sanoisin, että on erittäin ihailtavaa siskoltasi lähteä ensimmäisen iskun jälkeen, eikä jäädä katselmaan pystyykö mies muuttumaan...- Kaikennäköistä!!!!
No tiedän kyllä syyn...kyse ei todella oo väkivallasta, päinvastoin, siskonihan se tekee henkistä väkivaltaa tuhoavalla käytöksellään! Kyse on siitä, että siskoni alkaa olemaan uudelleen exänsä kanssa...tämä kun oli humalapäissään viestitelly ja vannonut rakkauttani siskolleni. Että semmoista....
- 1977*
Kaikennäköistä!!!! kirjoitti:
No tiedän kyllä syyn...kyse ei todella oo väkivallasta, päinvastoin, siskonihan se tekee henkistä väkivaltaa tuhoavalla käytöksellään! Kyse on siitä, että siskoni alkaa olemaan uudelleen exänsä kanssa...tämä kun oli humalapäissään viestitelly ja vannonut rakkauttani siskolleni. Että semmoista....
No sittenhän voit ymmärtää hyvinkin, siis jos itse olet joskus ollut rakastunut...
- henkilö X
1977* kirjoitti:
No sittenhän voit ymmärtää hyvinkin, siis jos itse olet joskus ollut rakastunut...
Minä en tuollaista syytä ymmärrä. Siis ensin haluaa itse lasta ja sitten haluaakin abortin kun saa muutaman kännisen viestin exältään... Oli rakastunut tai ei, niin kyllä minusta tosi harkitsematomalta tuollainen tuntuu.
- että huhhuh,..
1977* kirjoitti:
No sittenhän voit ymmärtää hyvinkin, siis jos itse olet joskus ollut rakastunut...
muutaman känniviestin takia ollaan riistämässä lapsipololta koko ihmiselämää....USKOMATONTA sakkia!!
- kerronpa minäkin
No, jokainen saa tehdä mitä lystää.
- Mielipuolista menoa
Tässä sitä ollaan vapaan mukavuusabortin kanssa. Aborttiväki haluaa olla sitä mieltä, että "jokainen saa tehdä mitä lystää". Tuloksena on 11 000 surmattua lasta vuosittain.
Aloittajan tekstistä käy ilmi, millaisen mielipuolisen väkivallan lasta, lapsen äitiä ja isää kohtaan vapaa ja veronmaksajien kustantama mukavuusabortti aiheuttaa.
Viranomaiset ovat luopuneet lain määräämästä päätösvallasta. Aborttiväki on päässyt anastamaan viranomaisten toimivallan. - epämukavuutta
Mielipuolista menoa kirjoitti:
Tässä sitä ollaan vapaan mukavuusabortin kanssa. Aborttiväki haluaa olla sitä mieltä, että "jokainen saa tehdä mitä lystää". Tuloksena on 11 000 surmattua lasta vuosittain.
Aloittajan tekstistä käy ilmi, millaisen mielipuolisen väkivallan lasta, lapsen äitiä ja isää kohtaan vapaa ja veronmaksajien kustantama mukavuusabortti aiheuttaa.
Viranomaiset ovat luopuneet lain määräämästä päätösvallasta. Aborttiväki on päässyt anastamaan viranomaisten toimivallan.Outoa että sinä koet abortin "mukavana". Minusta siinä ei ole mitään mukavaa. Hieman outoa tämä abortin vastustajan ajatusten kulku... liekö kaikki ihan kohdallaan siellä? Liekö aborttipornoa tullut jo hekumoitua liikaa?
- kerronpa minäkin
Jonnin joutavaa höpötystä.Nimimerkille mielipuolista menoa.
- A...B...C..
Huomasit siis itsekin hölinäsi joutavaksi höpötykseksi. Hyvä niin.
Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää. Sellainen lystääminen kun ei ole sopivaa. Kunnioita siis elämää ja lasta. Silloin kuinnioitat itseäsikin. - Kaikennäköistä!!!
A...B...C.. kirjoitti:
Huomasit siis itsekin hölinäsi joutavaksi höpötykseksi. Hyvä niin.
Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää. Sellainen lystääminen kun ei ole sopivaa. Kunnioita siis elämää ja lasta. Silloin kuinnioitat itseäsikin.Olen sitä mieltä, että vastuuntunteva aikuinen ihminen ei näin toimi. Siskoni on jo kuitenkin paljon yli 20v, mutta näkyy käyttäytyvän kuin 15v. Hänen toimintatavallaan abortti on näköjään ehkäisykeino. Me voimme ymmärtää asioita, mutta HYVÄKSYÄ en minä ainakaan voi. Ei haluttaisi olla sen miehenkään housuissa. Tuntuu hirveältä ajatella hänen reaktiotansa, kun hän saa kuulla.
- henkilö X
A...B...C.. kirjoitti:
Huomasit siis itsekin hölinäsi joutavaksi höpötykseksi. Hyvä niin.
Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää. Sellainen lystääminen kun ei ole sopivaa. Kunnioita siis elämää ja lasta. Silloin kuinnioitat itseäsikin."Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää."
Päätellen siitä, millaiset lainsäädännöt maailmalla on esim. abortin tai kuolemantuomion suhteen, ja miten paljon maailmassa on käyty ja paraikaa sotia käydään, niin lähellekään jokainen ihminen ei tuota ole käsittänyt. Meidän palstallammehan on myös ikiomia abortin vastustajia, jotka haaveilevat saavansa laillisesti tappaa syntyneitä ihmisiä... - yyberbitch
Kaikennäköistä!!! kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että vastuuntunteva aikuinen ihminen ei näin toimi. Siskoni on jo kuitenkin paljon yli 20v, mutta näkyy käyttäytyvän kuin 15v. Hänen toimintatavallaan abortti on näköjään ehkäisykeino. Me voimme ymmärtää asioita, mutta HYVÄKSYÄ en minä ainakaan voi. Ei haluttaisi olla sen miehenkään housuissa. Tuntuu hirveältä ajatella hänen reaktiotansa, kun hän saa kuulla.
Jos hän käyttäytyy kun 15v, onko hän valmis äidiksi?
- äitiys kasvattaa
yyberbitch kirjoitti:
Jos hän käyttäytyy kun 15v, onko hän valmis äidiksi?
Olihan se valmis leväyttään haaransakin.
- sittenhän et oo
varmaan itekään jos haarojen levittely tekee siihen epäsopivan :DD vai siitäkö ootkin katkera kun et kelpaa kellekään vaikka kuinka lorttoilevalla epätovolla levittelet?
- jokainen ih minen on
"Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää."
Eli alkiot eivät tietenkään ole ihmisiä, koska ne eivät ymmärrä, eikä niillä
ole miktään halujakaan.- samalla..
kieroutuneella logiikallas sitten myöskään vauvat, koomapotilaat tai syvästi kehitysvammaset ei oo ihmisiä :DD
- mielipuolista menoa
samalla.. kirjoitti:
kieroutuneella logiikallas sitten myöskään vauvat, koomapotilaat tai syvästi kehitysvammaset ei oo ihmisiä :DD
"Jokainen (?) ihminen ymmärtää, ettei toista ihmistä saa vahingoittaa saati tappaa, vaikka haluaisikin tehdä mitä lystää. "
"Samalla kieroutuneella logiikallas sitten myöskään vauvat, koomapotilaat tai syvästi kehitysvammaset ei oo ihmisiä :DD "
- kerronpa minäkin
Alkio ei ole ihminen. Ja abortti on laissa sallittu joten se ei ole tappamista. Joten abortissa ei tapeta eikä vahingoiteta ihmistä.
- velhekiistolapulle
Alkiot on tietynikäsiä IHMISIÄ joita TAPETAAN aborteilla. Koita nieleksiä nyt vaan vaikka tiukkaa tekeekin :) Rakas lakisi ei tee itsekkäästä tappamisesta yhtään hyväksytympää.
- hohhooh
velhekiistolapulle kirjoitti:
Alkiot on tietynikäsiä IHMISIÄ joita TAPETAAN aborteilla. Koita nieleksiä nyt vaan vaikka tiukkaa tekeekin :) Rakas lakisi ei tee itsekkäästä tappamisesta yhtään hyväksytympää.
Onpa erikoinen näkemys. Mihin sitä abortinvastustajan hyväksyntää nyt sitten
tarvitaan tässä yhteiskunnassa. Ei mihinkään, joten koita nyt vain hyväksyä
se, vaikka kipeetä tekee. - ei tarvi?
hohhooh kirjoitti:
Onpa erikoinen näkemys. Mihin sitä abortinvastustajan hyväksyntää nyt sitten
tarvitaan tässä yhteiskunnassa. Ei mihinkään, joten koita nyt vain hyväksyä
se, vaikka kipeetä tekee.No mitä sitten sinäkin oot sitä täällä kärtämässä? :D Koita hyväksyä nyt vaan ettei tipu vaikka kipeetä tekee.
- jouduit sitten
raasu kitiseen poistoon taas kun sinne harhaisten kiistomutu-traumojes sekaan laitettiin taas hiukan sitä karua faktaa :DD mutta joo, poistoon vaan turhat stereotyyppiset nälvintätörkys ;D
- kerronpa minäkin
"Rakas lakisi ei tee itsekkäästä tappamisesta yhtään hyväksyttävämpää".
Mutta onpahan kumminkin olemassa ja onneksi on että pääsee ei- toivotuista alkioista eroon.- Kaikennäköistä!!!
Nämä " ei-toivotut alkiot" voitte opetella EHKÄISEMÄÄN!!! Koska jokainen järkevä osaa ajatella, että raskaaksi harvoin tulee, jos OLLAAN VASTUUNTUNTOISIA siellä petihommissa.
- Mutta joskus
Kaikennäköistä!!! kirjoitti:
Nämä " ei-toivotut alkiot" voitte opetella EHKÄISEMÄÄN!!! Koska jokainen järkevä osaa ajatella, että raskaaksi harvoin tulee, jos OLLAAN VASTUUNTUNTOISIA siellä petihommissa.
myös ehkäisy pettää (joojoo, ei ois pakko harrastaa seksiä, mutta sitä nyt vaan aika moni sattuu tekemään ;))... Ei sillä, en minäkään ymmärrä sitä, että ensin ollaan hankkimassa lapsi, mutta keskenkaiken mennäänkin aborttiin. Se on aika vastuuntunnotonta.
- Surullinen tapaus
Tässä on nähtävissä tausta sille, miksi naisten täysivaltaisuutta on historiassa rajoitettu. Osa naisista ei yksinkertaisesti hallitse käytöstään eikä ajatuksiaan, vaikkakin se yleensä onnistuu useille. Tuloksena on myös naista itseään vaihingoittavia murhenäytelmiä ja sotkua. Raivokas nainen kääntyy jopa omaa lastaan vastaan ja surmaa hänet kohtuunsa.
- logiikkas ontuu...
Surulliselle tapaukselle.
...ja miehet ovat kautta historian hallinneet itsensä ja ajatuksensa...? Ketä ne kaikki raiskaajat, lasten hyväksikäyttäjät ja murhaajat ja sodanaloittajat sitten on?
Miehillä on ollut lupa kohdella naisia orjina, mutta naiset ovat ne, jotka joutuvat kantamaan vastuun esimerkiksi raiskauksissa. Ja sinä moitit tästä käytöksestä uhria! Onpa loogista... - Julmaa menoa
logiikkas ontuu... kirjoitti:
Surulliselle tapaukselle.
...ja miehet ovat kautta historian hallinneet itsensä ja ajatuksensa...? Ketä ne kaikki raiskaajat, lasten hyväksikäyttäjät ja murhaajat ja sodanaloittajat sitten on?
Miehillä on ollut lupa kohdella naisia orjina, mutta naiset ovat ne, jotka joutuvat kantamaan vastuun esimerkiksi raiskauksissa. Ja sinä moitit tästä käytöksestä uhria! Onpa loogista...Suomalainen aborttiväki hyväksikäyttää ja surmaa vuosittain 11 000 lasta mukavuusaborteissa. Kyseessä on kansakunnan suurin murhenäytelmä. Lapset joutuvat hengellään kantamaan sen aikuisen vastuun omista tekemisistään, jonka aborttiväki jättää kantamatta. Aborttiväki ei anna lapselle edes orjan asemaa vaan lähettää heidät tuonelan tuville oman edun tavoittelussa.
- Pari asiaa
Julmaa menoa kirjoitti:
Suomalainen aborttiväki hyväksikäyttää ja surmaa vuosittain 11 000 lasta mukavuusaborteissa. Kyseessä on kansakunnan suurin murhenäytelmä. Lapset joutuvat hengellään kantamaan sen aikuisen vastuun omista tekemisistään, jonka aborttiväki jättää kantamatta. Aborttiväki ei anna lapselle edes orjan asemaa vaan lähettää heidät tuonelan tuville oman edun tavoittelussa.
Pari perusasiaa pitää ilmeisesti selvittää sinulle.
1. Vain persoonilla on oikeuksia, ei solurykelmillä. Kaikki persoonat ovat
tietysti tavallaan solurykelmiä, vaan kaikki solurykelmät eivät tietenkään ole
persoonia.
2. Lapsi on aina persoona. Ei ole siis olemassa lasta, joka ei olisi persoona
eli henkilö.
3. Alkio ei ole persoona. Alkio on potentiaalinen persoona, koska sillä
on kyky kehittyä persoonaksi.
Jos nämä kaikki pitävät paikkansa, niin kolmannesta seuraa, että alkio ei ole
lapsi, koska lapsi on aina persoona. Alkio on siis potentiaalinen lapsi, joten
raskaudenkeskeytyksessä ei ole kyse mistään lapsenmurhasta.
Jos olet eri mieltä, niin sinun pitää osoittaa, että jokin noista kolmesta on
väärin, ja mieluummin tietysti niin, että ne voidaan tieteellisesti todistaa
vääräksi. - oiotut mutusi
Pari asiaa kirjoitti:
Pari perusasiaa pitää ilmeisesti selvittää sinulle.
1. Vain persoonilla on oikeuksia, ei solurykelmillä. Kaikki persoonat ovat
tietysti tavallaan solurykelmiä, vaan kaikki solurykelmät eivät tietenkään ole
persoonia.
2. Lapsi on aina persoona. Ei ole siis olemassa lasta, joka ei olisi persoona
eli henkilö.
3. Alkio ei ole persoona. Alkio on potentiaalinen persoona, koska sillä
on kyky kehittyä persoonaksi.
Jos nämä kaikki pitävät paikkansa, niin kolmannesta seuraa, että alkio ei ole
lapsi, koska lapsi on aina persoona. Alkio on siis potentiaalinen lapsi, joten
raskaudenkeskeytyksessä ei ole kyse mistään lapsenmurhasta.
Jos olet eri mieltä, niin sinun pitää osoittaa, että jokin noista kolmesta on
väärin, ja mieluummin tietysti niin, että ne voidaan tieteellisesti todistaa
vääräksi.1. Sinä et määritä kellä on ihmisoikeudet, vaan sen on tehnyt mm. Yk maailmanlaajuisilla julistuksilla. Ne julistukset koskee KAIKKIA ihmisiä, myös syntymättömiä lapsia. Nimitätkö aikuisiakin solurykelmiksi? Niitähän kaikki ihmiset kuitenkin on..
2. Missä lapsen persoonuus on määritetty? Syntymätön lapsi ei voi kohdusta käsin kovin paljoa ilmentää persoonaansa, mikä ei tarkoita etteikö hänkin olisi ainutkertainen persoona.
3. Alkiossa on kaikki se mitä persoonan kehittymiselle ja ilmentämiselle tarvitaan. Abortissa kaikki tämäkin tuhotaan.
"Jos nämä kaikki pitävät paikkansa"
Mutta kun eivät pidä kuten juuri on osoitettu.
Abortti on syntymättömän lapsen tappamista. Et pysty kiemurtelemaan tästä mihinkään. - Laps on persoona
Pari asiaa kirjoitti:
Pari perusasiaa pitää ilmeisesti selvittää sinulle.
1. Vain persoonilla on oikeuksia, ei solurykelmillä. Kaikki persoonat ovat
tietysti tavallaan solurykelmiä, vaan kaikki solurykelmät eivät tietenkään ole
persoonia.
2. Lapsi on aina persoona. Ei ole siis olemassa lasta, joka ei olisi persoona
eli henkilö.
3. Alkio ei ole persoona. Alkio on potentiaalinen persoona, koska sillä
on kyky kehittyä persoonaksi.
Jos nämä kaikki pitävät paikkansa, niin kolmannesta seuraa, että alkio ei ole
lapsi, koska lapsi on aina persoona. Alkio on siis potentiaalinen lapsi, joten
raskaudenkeskeytyksessä ei ole kyse mistään lapsenmurhasta.
Jos olet eri mieltä, niin sinun pitää osoittaa, että jokin noista kolmesta on
väärin, ja mieluummin tietysti niin, että ne voidaan tieteellisesti todistaa
vääräksi.Lapsi äitinsä kohdussa on sekä persoonallinen että ainutkertainen ihminen.
- perusteluja odotelle
Miksei alkio ois syntymätön lapsi ja mitä syntymättömät lapset sitten on jollei juurikin alkioita/sikiöitä?
- slutt
"Kirjoitusta, jonka on tarkoitus aiheuttaa kiivaita reaktioita eli fleimejä, sanotaan trolliksi. Suomenkieliseksi vastineeksi on ehdotettu sanaa "vedätys". Yleensä trollaaja esittää jostakin kuumasta, kiistanalaisesta aiheesta äärimmäisen mielipiteen esittäen sen vastustajien kantaa halventaen, positiivisia argumentteja esittämättä. Usein trolli on tarkoituksellisen naiivi ja sisältää niin monta väärinkäsitystä tai vääristelyä, että liki jokaisen tekisi mieli oikaista edes osa - ja jos oikaisemiseen rupeaa, siitäpä tuleekin vuodatus."
- noniin,
arvattavissahan sen oli.. myönsit siis vihdoinkin mikä olet ;D no eihän tollasia voi eikä kannata tietenkään vakavasti ottaakaan.
- ElävänäSyntynyt
Joo... siis oikeasti, ihan kamalaa... aivan kamala ihminen tuo sun siskos.. kuinka voi aikuinen olla noin itsekäs. Yritä nyt vielä puhua järkeä siskolles... ja jos nyt hullu lähtee abortin tekemään vaikka itse on raskaaksi hankkiutunut niin ei voi muuta kuin toivoa ettei ikinä kyseinen narttu lasta sais myöhemminkään.
- kerronpa minäkin
Vai oikein narttu.
- joo,..
mikäli lapsensa tappaa niin samaa alhaista sarjaa sun kanssa.
- kerronpa minäkin
"joo mikäli lapsensa tappaa niin samaa alhaista sarjaa sun kanssa."
En ole lasta tappanut vaan tehnyt abortin.- defenssit jyllää
Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA, eli kylläpä vaan olet tappanut lapsesi :) ottaako totuuksien myöntäminen tosiaan noin koville? No, eihän sitä tarvi edes kysyäkään...se on kaikkien nähtävissä.
- Kaikennäköistä!!!
defenssit jyllää kirjoitti:
Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA, eli kylläpä vaan olet tappanut lapsesi :) ottaako totuuksien myöntäminen tosiaan noin koville? No, eihän sitä tarvi edes kysyäkään...se on kaikkien nähtävissä.
Ja vielä todettakoon se tosiasia, minkä jo kaikki tietää...jotkut ne vaan tekee abortteja ja toiset jäävät lapsettomiksi, vaikka kuinka haluaisivat omaa biologista lasta ja olisivat vastuuntuntoisia vanhempia lastaan kohtaan.
- .
defenssit jyllää kirjoitti:
Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA, eli kylläpä vaan olet tappanut lapsesi :) ottaako totuuksien myöntäminen tosiaan noin koville? No, eihän sitä tarvi edes kysyäkään...se on kaikkien nähtävissä.
"Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA,"
Ei edelleenkään satu olemaan. - .
Kaikennäköistä!!! kirjoitti:
Ja vielä todettakoon se tosiasia, minkä jo kaikki tietää...jotkut ne vaan tekee abortteja ja toiset jäävät lapsettomiksi, vaikka kuinka haluaisivat omaa biologista lasta ja olisivat vastuuntuntoisia vanhempia lastaan kohtaan.
Ja jotkut ne vain käyttää jos jonkinlaista ehkäisyä, vaikka toiset ei saa
lapsia ollenkaan.
Kyllä se on niin väärin!!! - Kaikennäköistä!!!
. kirjoitti:
"Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA,"
Ei edelleenkään satu olemaan.Raamattukin sen sanoo: Sitä, minkä Luoja on luonut, sitä älköön ihminen tappako.
- miksikähän sitten
. kirjoitti:
"Oi voi :D kun se aborttikin nyt vaan edelleen sattuu olemaan syntymättömän LAPSEN TAPPAMISTA,"
Ei edelleenkään satu olemaan.sanoisit myrkyillä tukehduttamista tai elävältä palasiksi repimistä, joista siis aiheutuu KUOLEMA!?
Niin, että kylläpä vaan sattuu olemaan :) - .
miksikähän sitten kirjoitti:
sanoisit myrkyillä tukehduttamista tai elävältä palasiksi repimistä, joista siis aiheutuu KUOLEMA!?
Niin, että kylläpä vaan sattuu olemaan :)"sanoisit myrkyillä tukehduttamista tai elävältä palasiksi repimistä, joista siis aiheutuu KUOLEMA!? "
Rikkaruohojen kitkemiseksi. Onko se murha nykyään? - .
Kaikennäköistä!!! kirjoitti:
Raamattukin sen sanoo: Sitä, minkä Luoja on luonut, sitä älköön ihminen tappako.
"Raamattukin sen sanoo: Sitä, minkä Luoja on luonut, sitä älköön ihminen tappako. "
Nälkäkuolema seuraa, jos mitään ei saa tappaa. - sokkolapulle
. kirjoitti:
"sanoisit myrkyillä tukehduttamista tai elävältä palasiksi repimistä, joista siis aiheutuu KUOLEMA!? "
Rikkaruohojen kitkemiseksi. Onko se murha nykyään?Eli et kykene erottamaan IHMISTÄ rikkaruohosta :DDDD
- toki,...
ei mulla oo vaikeuksia erottaa ERI IKÄISIÄ IHMISIÄ toisistaan :DDDDDDD sä kai joudut vääntään sitten vauvatkin ihan eri lajia oleviks!! XDDDD
- 17+8
Kaikennäköistä!!! kirjoitti:
Raamattukin sen sanoo: Sitä, minkä Luoja on luonut, sitä älköön ihminen tappako.
Et ole raamattua sitten lukenut eikä tuommoista lausetta löydy koko raamatusta. Raamatussa (moos. 5) kehotetaan esimerkiksi tappamaan tottelemattomat poikalapset kaupungin portilla kaupungin muiden asukkaiden kanssa kivittämällä. Samoin kuin ottamaan orjia ja raiskaamaan naapurimaan naiset. Muun muassa.
- kerronpa minäkin
Raamattu on satua!
- Kaikennäköistä!!!
Ehkä sinun mielestä onkin. Tämän asian se on ainakin tiennyt.
- kerronpa minäkin
Saan onneksi olla mitä mieltä hyvänsä ja sinä saat olla vastakkaista mieltä. Ei hetkauta minua mitenkään.Suomessa on sanan vapaus;onneksi.
- Kaikennäköistä!!!
Juuri niin! Pidetään vaan kummatkin omat mielipiteemme.
- hyvin ymmärtää
kai sitä nyt mies on tärkempi! Mikä muija ja laiskuri se semmonen joka kusettaa mieheltä vain elareita jos kerta on jo toinen kiikarissa ja?????
- no jos ois pakko
valita niin mieluummin vaikka sitten laiskuri-kusettajakin ku lapsenmurhaajien saastaista pohjasakkaa.
- Kaikennäköistä!!!
no jos ois pakko kirjoitti:
valita niin mieluummin vaikka sitten laiskuri-kusettajakin ku lapsenmurhaajien saastaista pohjasakkaa.
Oho, ompa tämä keskustelu mennyt kyllä aikamoiseksi....olkoon miten on, niin alkuperäiseen viestiini vedoten, kyse oli siskoni älyttömästä tempauksesta, jota en hyväksy. Luulisi jokaisen järkevän ihmisen ymmärtävän, mitä ajan takaa? Mihin tämä maailma menee, jos tämmöisestä tulee normihommaa? Missä on ne tolkut ihmiset?
- kerronpa minäkin
"Mihin tämä maailma menee jos tämmöisestä tulee normihommaa?"
No, eiköhän noita nyt ole melko pieni osa. Tuo tuollainen nyt ei maailmaa hetkauta. - kerronpa minäkin
...sitä paitsi; maailmassa on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin tuollainen mitätön aborttiasia. Esim. jo olemassa olevien huostaanotettujen lasten asiat. Alkakaa te abortin vastustajat sijaisperheiksi tehän niin lapsista tykkäätte.Siinä teille työsarkaa ei taida vaan kiinnostaa. Eihän tietenkään kaikkia huolita mutta ainahan voi yrittää.
- kovastippa..
silti sinäkin jaksat siitä meuhkata vaikkei koko juttu oo edes mikään 'tärkee' :)
Miten lapsista tykkääminen tähän liittyy? En minä kannata muutenkaan kenenkään tappamista sen takia jos en vaan satu joistain tykkään!! Niilläkin joista sinä et tykkää, on ihmisoikeus elää! - Itse..
kovastippa.. kirjoitti:
silti sinäkin jaksat siitä meuhkata vaikkei koko juttu oo edes mikään 'tärkee' :)
Miten lapsista tykkääminen tähän liittyy? En minä kannata muutenkaan kenenkään tappamista sen takia jos en vaan satu joistain tykkään!! Niilläkin joista sinä et tykkää, on ihmisoikeus elää!asiassa kannatat niiden murhaamista, joista et tykkää. Unohtuiko? :D
- niinkö??
Itse.. kirjoitti:
asiassa kannatat niiden murhaamista, joista et tykkää. Unohtuiko? :D
Missäs mä sellasia oon kannattanu? Vai pitiköhän siihen olla VÄHÄN muitakin syitä kun mun ei tykkäämiseni?? Että eipä tainnu mikään unohtua :)
- kerronpa minäkin
On vaan niin mukava kirjoitella.
- kerronpa minäkin
... vielä jatkoa. Täytyyhän sitä lapsista tykätä jos niitä haluaa. En minä ainakaan tee lapsia vaan sen takia että joku pitää aborttia murhana. Jo olemassa olevien ihmisten tappaminen on eri asia; se on rikoslain alainen jutttu eli siitä saa rangaistuksen. Kukaan järkevä ihminen ei toista ihmistä tapa vaan sen takia ettei hänestä pidä. Ja huom. IHMISTÄ;alkio ei ole ihminen ja abortti on sallittu joten se ei ole tappamista eikä murhaamista.
- eli myönnät olevas
kerronpa minäkin kirjoitti:
... vielä jatkoa. Täytyyhän sitä lapsista tykätä jos niitä haluaa. En minä ainakaan tee lapsia vaan sen takia että joku pitää aborttia murhana. Jo olemassa olevien ihmisten tappaminen on eri asia; se on rikoslain alainen jutttu eli siitä saa rangaistuksen. Kukaan järkevä ihminen ei toista ihmistä tapa vaan sen takia ettei hänestä pidä. Ja huom. IHMISTÄ;alkio ei ole ihminen ja abortti on sallittu joten se ei ole tappamista eikä murhaamista.
ei järkevien joukoissa koska olet tappanut. No sitähän minäkin. Ja jälleen kerran, TAPPAA/MURHATA VOI MYÖS IHAN LAILLISESTI!!! Laki sitä ja tätä blablaa ei muuta sunkaan tekoos mikskään vaikka kuinka vetoot ja ruikutat!
- kerronpa minäkin
En ole tappanut vaan abortoinut alkion.
- niele niele..
Olet tappanut lapsesi abortilla. Kylmän medikalisoivat kaunistelutermisi ei tekoasi muuta yhtään paremmaksi.
- kerronpa minäkin
Ei hetkauta puoleen eikä toiseen sinun mielipiteesi. Sinä saat pitää sen minä pidän omani. Sinä näet abortin lapsen tappamisena minä en. Siitä voimme väitellä vaikka hamaan tulevaisuuteen asti.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34761ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10550