mistä sen tietää aamuisin?
Siitä kun aurinko paistaa, on ihana aamu, mut linnut ei enää laula.
Sit voi lähtee herkkutattimetsälle ;))
Syksy tulee
40
94
Vastaukset
- Heikunkeikku
Joka aamuisen kaffeen kaadan mukiin ja menen ulos sitä juomaan. Siis ihan-ihan kertakaikkiaan JOKA aamu, oli sitten kesä syksy talvi tai kevät.
Kesäaamuisin käsivarret voivat olla paljaana, mutta siitä se sitten alkaa..... kerrospukeutuminen. Villapuseron kun nakkaa ittensä ympärille, alkaa jo hitusen verran hituttamaan:)
Syksy on tullut, kun meikäläinen vetelee talvitakkia päälleen. Talvella sitten villapuserot ja paksumpaa talvitakkia, kunnes könnään pihalla mishelin-ukkona-akkana ja höyry vaan huuruttaa naamataulun:)
Syksyaamuisin pitää yrittää kinnata sierainaukkoja suppuun, ettei heti aamukoleus iske sisuksiin.- Hepskeikkuu
Voi kuinka somaa. Varmaan mieluisa vastaus aloittajalle.
- Anjaniina.
Varmaan olet jo huomannut, et aamun tuoksu on muuttunut?
Ja linnunlaulu puuttuu?
Oravanpoikaset on villejä ja hyvissä voimin ja kohta alkaa kuulumaan kurjen huuto.
Oli hauskaa tuolla Virossa...öisin kuului niin monenlaisia ääniä.
Supikoirat äänteli, teltan vierestä kuului askelia.
Olisiko ollut haikara, mutta aamuyöstä kuului selvästi kun kurjet huusi.
- Rattus sp.
Koko kesän pystyin pitämään vauhdin yllä - matonpesut, metsätyöt jne.. Yleensä tässä vaiheessa olen energiaa täynnä, mutta huomaan tänä vuonna aikaa kuluvan myös enemmän nukkumiseen. Voi olla tietysti myös syynä se, että ollaan ystävien kanssa oltu joka ilta kuntoilemassa.
Joka tapauksessa pidän syksyistä. Kaipaan kuitenkin elokuun lämpimiä iltoja. Tuolla ulkona on suorastaan koleaa :(. Muuten tänään olen ostanut ensimmäisen joululahjan. Ajoissa liikkeellä..- Anjaniina.
Kesä on näillä korkeuksilla väkisinkin se aika kun kaikki on tehtävä, talvella tehdään vain lumitöitä ;)))
Syksyt on mukavia, jotensakin täydellinen lopetus kesälle ja sit se kylmä ja inhottava talvi... - Rattus sp.
Anjaniina. kirjoitti:
Kesä on näillä korkeuksilla väkisinkin se aika kun kaikki on tehtävä, talvella tehdään vain lumitöitä ;)))
Syksyt on mukavia, jotensakin täydellinen lopetus kesälle ja sit se kylmä ja inhottava talvi...Täällä se talvi on siedettävä, kunhan siihen tottuu. Yhden ystävän kanssa todettiin, että Rovaniemellä on nykyään sellaiset talvet, jotka olivat lapsuudessa Lahdessa.
- Anjaniina.
Rattus sp. kirjoitti:
Täällä se talvi on siedettävä, kunhan siihen tottuu. Yhden ystävän kanssa todettiin, että Rovaniemellä on nykyään sellaiset talvet, jotka olivat lapsuudessa Lahdessa.
Kyllähän se muuttunut on, mut kuinka pitkäks aikaa.
Maapallo käy läpi syklejään ja kuumaa saattaa kestää tuhansiakin vuosia.Tai sitten ei.
Säähän vaikuttaa niin monet ilmiöt, enkä jaksa uskoa johonkin kasvihuoneilmiöön...
Aamuisin sen tietää muun muassa siitä, että semmoinen kesäinen huolettomuus on poissa. Suunnitelmallisuus astuu taas elämään.
Meillä ei nyt aurinko paista, tai paistaahan se tännekin tuolta jostain tummien pilvien takana. Muutenhan täällä olisi pilkko pimeää!
Ja se lintujen laulu tosiaan. Sitä ei kuulu.
Syksy on pitkä, siihen mahtuu monenlaista vaihetta. Se on myös talveen valmistautumista. Pesin eilen kesäsäilössä ummehtuneita talvipalttoita. Olenkohan vähän etuajassa, pessimisti?
Pihoilla on enemmän lapsia. Koulujen alku näkyy ja kuuluu. Niin, koulujen alku on mulle yksi selvimpiä syksyn merkkejä. Silloin tuntuu syksyltä, säästä riippumatta!- Anjaniina.
Kylmä on pohjavire tuulessa ja ilmass yön jälkeen.
Taitaa olla aika nostella orkideat sisälle... Anjaniina. kirjoitti:
Kylmä on pohjavire tuulessa ja ilmass yön jälkeen.
Taitaa olla aika nostella orkideat sisälle...Ja alkaa olla aika sytyttää tuikut parvekkeelle... Illalla sitten.
- Anjaniina.
tuulikkij kirjoitti:
Ja alkaa olla aika sytyttää tuikut parvekkeelle... Illalla sitten.
Siinäpä olet oikeessa, pitääkin ostaa tuikkuja niin saa viikonloppuna laitella, tunnelmaa ;)))
- Pukki-pukki!
tuulikkij kirjoitti:
Ja alkaa olla aika sytyttää tuikut parvekkeelle... Illalla sitten.
Mulla on nuo jouluvalot
olleet koko kesän parvekkeella.
Kauniita ovat! - Anjaniina.
Pukki-pukki! kirjoitti:
Mulla on nuo jouluvalot
olleet koko kesän parvekkeella.
Kauniita ovat!Mnjoo...muuten kyllä, mut eihän ledivalot kirkkaalla kelillä näy.
Voisin muuten pitää minäkin, muttei niistä yöttömässä yössä paljon iloa ole.
Mutta nythän se syksy taas pimenee.....
On muuten melko halpoja tuolla rapakon takana, tuurilla saa viidet kympillä ;)
- phyihhh
Parhaiten sen tietää allakasta. Syjsy näet tulee joka vuosi.
- Anjaniina.
Ihan totta?
Minä kun olen ihmetyksellä lukenut joka vuosi uutisen "talvi yllätti autoilijat"
Kuin se voi yllättää jos sekin tulee joka vuosi? - phyihhh
Anjaniina. kirjoitti:
Ihan totta?
Minä kun olen ihmetyksellä lukenut joka vuosi uutisen "talvi yllätti autoilijat"
Kuin se voi yllättää jos sekin tulee joka vuosi?Ai jaa, mä taas olen lukenut, että lumi yllätti autoilijat:
- Sibone*
Mä kyllä yleensä tunnen sen nahoissani..:)
En kulje keskikesälläkään hellevaatteissa, jos viileää.
Tavaratalojen ruokaosastolla saattaa iskeä vilu, vaikka ulkona kuin lämmin..
nimim. vilukissa- Anjaniina.
Ulkomailla varsinkinon inhottava mennä ilmastoituun kauppaan, kun siellä alkaa paleleen.
Mutta öisin pitää olla viileetä ja nyt onneksi on jo...kuumassa on inhottava nukkua?
- Putkivalo
Syysaamut tuntee siitä, kun kissa haluaa aamulla takaisin sisälle ennen kuin menen töihin.
Ja illat ei tarvi kuin avata oven, ja se tulee. Eilen tuli peräti kaksi kissaa. Täällä on viihdykettä, catfightia, ja lisäksi pääsin metsästämään sen vieraan kollin vesipyssyllä että lähtis pihalle. Arvaa oliko koirasta hyötyä? Ei. Olis varmaan ottanut viereensä nukkumaan.- Anjaniina.
Sun koirallas on suuri sydän...ja vahvat vastahakoiset jalat ;))))
Juh, ei kissa tyhmä ole, se varmaan lukee paremmin säitä kuin foreca? - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Sun koirallas on suuri sydän...ja vahvat vastahakoiset jalat ;))))
Juh, ei kissa tyhmä ole, se varmaan lukee paremmin säitä kuin foreca?Joo, kummasti sillä vaan jalat leviää kun ruuasta on kyse ;)) Pläts makuulleen, ja ruokakippo etutassujen väliin.
- Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Joo, kummasti sillä vaan jalat leviää kun ruuasta on kyse ;)) Pläts makuulleen, ja ruokakippo etutassujen väliin.
No mut hei, se vaan matkii emäntäänsä.
Siinä se teillä ongelma onkin, kumpi syö ensin ja enemmän?
Sunkoiras on ilman muuta mun kaveri ;) - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
No mut hei, se vaan matkii emäntäänsä.
Siinä se teillä ongelma onkin, kumpi syö ensin ja enemmän?
Sunkoiras on ilman muuta mun kaveri ;)Pitää kyllä olla jotain muuta *krhm* lihaa ennen kuin mä meen makuulleni... ;o)
Minä syön tietysti ensin ja eniten, eihän tuo edes suostu kuluttamaan ruokaa. Lenkille lähtiessä pitää olla rullaluistimet sillä alla.
Jos nyt käy niin huonosti etten tuukaan lennokkaasti Ylläkseen, vaan autolla, niin saiskohan sen ottaa mukaan? Sullakin joku kuono sylissä kun baarimikko on mun ;D - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Pitää kyllä olla jotain muuta *krhm* lihaa ennen kuin mä meen makuulleni... ;o)
Minä syön tietysti ensin ja eniten, eihän tuo edes suostu kuluttamaan ruokaa. Lenkille lähtiessä pitää olla rullaluistimet sillä alla.
Jos nyt käy niin huonosti etten tuukaan lennokkaasti Ylläkseen, vaan autolla, niin saiskohan sen ottaa mukaan? Sullakin joku kuono sylissä kun baarimikko on mun ;DRapsuta munmassua, niinkö...senkin seksipeto ;)))
Ota ihmeessä koira mukaan, sä voit käyttää sitä piiiitkällä lenkillä sillä aikaa kun me baarimikon kans heräillään....silleen hitaaaasti?
Mulalon muuten sulle hyvä idea...ettei koirarassu liikarasitu...katos tätä ja osta samanlainen...
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/08/10/article-2024653-0D624BB000000578-571_468x652.jpg - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Rapsuta munmassua, niinkö...senkin seksipeto ;)))
Ota ihmeessä koira mukaan, sä voit käyttää sitä piiiitkällä lenkillä sillä aikaa kun me baarimikon kans heräillään....silleen hitaaaasti?
Mulalon muuten sulle hyvä idea...ettei koirarassu liikarasitu...katos tätä ja osta samanlainen...
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/08/10/article-2024653-0D624BB000000578-571_468x652.jpgNiin, ja sitten me tullaan koiran kaa lenkiltä just sopivasti keittämään teille kahvia :)))
Aika hyvät koiranvaljaat :))) näyttääkin kivalta kun tuossa roikkuu sellainen kultaisen noutajan kokoinen ;D - Anjaniina.
Putkivalo kirjoitti:
Niin, ja sitten me tullaan koiran kaa lenkiltä just sopivasti keittämään teille kahvia :)))
Aika hyvät koiranvaljaat :))) näyttääkin kivalta kun tuossa roikkuu sellainen kultaisen noutajan kokoinen ;DVarsinkin jos emäntä on 150 ja painaa 45 kg ;))))
Mutta säästäähän se tassuja ja emäntä pysyy kunnossa ;) - Putkivalo
Anjaniina. kirjoitti:
Varsinkin jos emäntä on 150 ja painaa 45 kg ;))))
Mutta säästäähän se tassuja ja emäntä pysyy kunnossa ;)Njäh, laita 20 plussaa noihin kumpaankin, niin sitten ollaan mitoissa :)) Eli ei tuo hauva mua ihan heti kaada. Ja voinhan mä toisen koiran ottaa, ja laittaa selkäreppuun.
Sen tietää siitä, kun meikäläinen saa hakea jo villasukkia esiin. On sitä niin hyytynyt, ettei enää huomaa edes linnunlaulun puuttumista.
- Anjaniina.
Hähä...vai villasukat?
Avojaloin mennään vielä pitkän aikaa ;)) Anjaniina. kirjoitti:
Hähä...vai villasukat?
Avojaloin mennään vielä pitkän aikaa ;))Meikällä on villasukat jalassa helteelläkin ja talvella kahdet päällekkäin :)
- Anjaniina.
Karjalaistyttö kirjoitti:
Meikällä on villasukat jalassa helteelläkin ja talvella kahdet päällekkäin :)
No huh...kyl ei tän kesän helteillä olis tarvinnut omaa nahkaakaan.
33 kun on keli niin ei tu ensimmäisenä villasukat mielen?
Onko joku verenkiertohäiriö? Anjaniina. kirjoitti:
No huh...kyl ei tän kesän helteillä olis tarvinnut omaa nahkaakaan.
33 kun on keli niin ei tu ensimmäisenä villasukat mielen?
Onko joku verenkiertohäiriö?En tiedä, mutta en tykkää kulkea avojaloin ja sitten tavalliset sukat jotenkin "ahistaa". Ei villasukat ole kuumat. Ja voi olla että kerrostalon lattiat on sellaset kalseat ja kovat. Puu tai korkkilattia olis paljon parempi. Mutta nyt pitää mennä saunaan ja kohta nukkumaan, jaksaa sitte viideltä herätä!
Anjaniina. kirjoitti:
Hähä...vai villasukat?
Avojaloin mennään vielä pitkän aikaa ;))Villasukat on mulle rakkaat. :)) Mä en kulje avojaloin ku silloin, ku on yli 24 lämpöä.
Tiiäkkös Anjaniina..Sun aloituksiin on aina mukava vastata, ku sä jaksat vastailla jokaiselle. :)
En ole minäkään tuota linnunlaulupuolta noteerannu.
Mutta minusta on mukava kävellä syysaamuina töihin kun ilma on raikas ja tuoksuu "merelle", etenkin jos on pohjoistuuli, ei kova, vaan sellainen pieni ja lämpötila lähellä nollaa.
Syksyllä meikäläiselle tulee hirveä luomisvimma ja joku kumma energia että pitäis kokoajan tehdä jotain.
Ja kouluhan se alkaa ensiviikon tiistaina. On hauska taas katsoa ja ihmetellä miten ne on lapset on kasvanu ja muuttunu kesän aikana.
Olen aina ihmetellyt että vaikka asun tässä samalla alueella missä työpaikkani on ja oppilaat asuu, mutta ei niitä paljon kesällä näy, vaikka koulussa on n.150 oppilasta. Missä ne aina on? En tiedä.
Syksy on kaunista aikaa tuikkuineen ja värillisine puineen!
Ja mikä parasta, ei ole hiki koko ajan :)- Anjaniina.
Syysaamut ovat kivoja,kirpeitä.
Ainoa huono puoli on että matalalta aurinko paistaa aina silmiin ;)))
Ei tosiaan, ole hiki ...kokoajan ;))
Täällä Etelä-Karjalassa on kyllä vielä ihan kesäistä. Puut on ihan vihreitä eikä ole ollut aamuisinkaan minkäännäköistä sumua edes, eikä kylmääkään.
Vielä ne hellepäivätkin tulee, on vasta elokuun puoliväli.
Mutta ne pimeät yöt on ihania ja nyt on täysikuukin, ei just nyt mutta yöllä.
Lokit ja varikset täällä herättää aamuyöllä jos on ikkuna auki.
Täytyy tässä yhteydessä kertoa että en ole opettaja vaikka olen työssä koulussa.- Anjaniina.
Vielähän ne on sienisaaliitkin keräämättä.Eihän se syksy vielä ole, mutta se on jo ilmassa.Minä odottelen kurkia vielä saapuvaksi.Varmaan niitä jo viikonloppuna tulee.Sitten kuukauden päästä lähtevät menemään...
- verditti¨
Mustarastaani on vaiennut. Eilen se tuli portyn tälle puolen ja oli aivan sekaisin.Oudosti se katsoi minua, eikä varmasti tuntenut. Naksuttelemiseeni reagoi vain tyhmällä katseella. Sateen kastelemana se hohti kymmenissä väreissään.
- Anjaniina.
Ne pihlajanmarjat, ne pihlajanmarjat...tai koisot...
Minun oravani alkaa olla herra talossa, kiukuttelee jos kävelen pihalla ja syö minun sembransiemeneni.
Kelpais mullekkin?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052394
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401592Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56982Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303965Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20922- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763