tykkään paljon käärmeistä, mutta äiti ei oikein ole innostunut siitä että hankkisin käärmeen, mutta ei hätää, aion kyllä suostutella sen!
Elikkäs asiaan: ei ole paljoa tietoa käärmeistä joten pari kysymystä:
1. Paljonko käärme maksaa?(käärme terraario,ruoat..)
2. Annetaanko niille ruoaksi ainoastaan hiiren poikasia?
3.Onko käärme harvinaisen vaikea lemmikki?
4. onko jotain lajia, jota ei tarvitsisi paljoa sylitellä?
mieluiten katsoisin kun tämä kaunis hahmo liikkuu...
Käärme!
2
245
Vastaukset
- Käärmemies
Hei!
1. Esimerkiksi viljakäärmeen hinta lähtee viiden kympin tietämiltä (kasvattajalta ostaessa). Terraarioon ja tarvikkeisiin menee useampia satasia, mutta ostamalla niitä käytettynä hinta voi pudota murto-osaan.
2. Viljakäärme syö hiirenpoikasia vain ollessaan itsekin pieni. Kokolailla kaikki yleisesti terraariossa pidettävät käärmeet kasvavat niin suuriksi, että täysikasvuisina ne syövät aikuisia hiiriä, rottia, tai jopa jotain suurempaa.
3. Käärme ei ole vaikea. Omistajan pitää vain ottaa selvää siitä miten homma toimii. Kun valmistelut tekee hyvin, ei käärme ole vaikea. Toisaalta jos hommaan ei tutustu ja valmistaudu, on käärmeen pitäminen "maalaisjärjellä" varmastin hyvinkin hankalaa.
4. Mitään lajia ei sylitellä. Käärme elää terraariossaan, ja sitä siellä katsellaan. Samalla tavalla kuin akvaariokalat. Käärmeen VOI ottaa ulos terraariostaan, mutta se ei tarkoita että niin PITÄISI tehdä. Mielummin ei.
5-8. Riippuu lajista. Tutustu eri käärmelajeihin esim sivujen http://matelijat.info/ , http://herpetomania.fi/marikan_herppisivut/ ja www.herppi.net (keskustelufoorumi) kautta.- kärmeskieli
Käärmeen voi ottaa ulos terraariosta, mutta vain jos osaa pidellä sitä oikein. Totuttuuaan omistajaansa viljakäärme usein tulee vapaaehtoisesti sinun kädelle, mutta sitä ei pidä pakottaa ulos terraariosta koska se saattaa stressaantua. Minulla on viljakäärme, ja joskus kun aukaisen terraarion, se oikein tulee odottamaan siihen oven eteen, sitten lasken käden sinne ja se kiemurtelee minun käsivartta pitkin. Huom, käsi on todella lämmin alue, käärmeelle liian lämmin pidettäväksi pitkään, joten lyhyen ajan vain. Mutta tämä minun käärme usei itse pyrkii ylöpäin, ja kietoutuu niskan päälle, ja on saattanu köllötellä ja katsella ympärilleen siitä jopa puoli tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar932408Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5711818- 91573
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011491Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671197Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331128Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191000Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3978Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64977