1.9 diesel kone susukissa?

osssss

Millainen kestävyys,onko ketju ym?Missä muissa merkeissä on samaa konetta käytössä.Riittääkö lämpö hyttiin talvella ilman webastoa?

15

9146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1.9 DDI -08

      Nykyisessä on Renaultin kone, sama kuin Meganessa ja Scenicssä. Hihnalla, vaihtoväli muistaakseni 120tkm. Lämpö riittää hyvin, viime talvena tuli ajettua -25-30 pakkasissa.

      MIkään raketti tuo ei tuolla koneella ole, myöskin kulutus on ainakin minulla luvattua suurempaa. Moottoritienopeuksissa kierrokset kovat kun on vain 5-vaihdetta. Toisaalta veto-hommissa 5-vaihde on juuri sopiva, 80 km/h nopeudella kierrokset vähän yli 2000, eli lähellä suurinta vääntöä (1950 rpm)

      • rhrh55

        Minulla on Turkissa kasattu SX4, jossa sanotaan olevan Fiatin kone. Onko se sama kuin Renault. Fiat Sedici lienee identtinen Suzuki SX4:n kanssa.
        Mittarissa on vajaa 30000km ja pakokaasun kierrätyssysteemissä on ollut vikoja ja häiriöitä


      • Italo se on.
        rhrh55 kirjoitti:

        Minulla on Turkissa kasattu SX4, jossa sanotaan olevan Fiatin kone. Onko se sama kuin Renault. Fiat Sedici lienee identtinen Suzuki SX4:n kanssa.
        Mittarissa on vajaa 30000km ja pakokaasun kierrätyssysteemissä on ollut vikoja ja häiriöitä

        SX 4:n nokivasaramalli niin kauan kuin sitä tuotiin Suomeen dieselinä ,Fiatin 1,9 jtd. Rellun dci:koneita nuo eivät ole ikinä nähnytkään. SX 4 on tehty muuten Unkarissa. Kestävä mylly se Fiatin jtd on ja ihan pirteäkin. Stilojen nokalla nuo ovat raksuttaneet helposti kolmattasataa tuhatta km ilman suurempia vikoja. Ei ihan taloudellisin, eikä hiljaisin, mutta luotettavia ne yleensä on. Voisi ylipäätään sanoa, että tuon saapasmaan valmistajan moottorit ovat kautta linjan hyvin kestäviä ja hyvin mitoitettuja. Ongelmat ja huono maine on tullut muista osista kuin itse moottoreista.
        EGR:n karstoittumiseen ja jumimiseen voi muuten vaikuttaa myös ajotapa. Dieselillä tulee hyvän alaväännön turvin vedätettyä ja se on myrkkyä EGR:lle eli sille takaisinkerrätykselle. Antakaa hyvät ihmiset silloin tällöin jenkaa noille, niin ne pelaa. EGR ei muuten sitten monissa dieseleissä ala toimimaan ennenkuin riittävä pakokaasujen lämpötila on saavutettu, joten lyhyt ajo ei vaikuta sen tukkeutumiseen vaan nimenomaan se vedätys.


      • Huijatut

        kummallista, minulla taas tuo kone kiertää 100km/h 2500rpm ja voimaa on järjettömästi. Aivan sama vaikka on 2000kg kärryä perässä tai ilman.
        Kaasua on painelta hyvin hillitysti muute renkaat loppuu tosi hupaisaan.
        Yritin saada merkkikorjaamoa pienentämään tehoja puoleen mutta he kertoivat sen olevan mahdotonta. En tykkää sudittaa autoani neljällä pyörällä kuivalla asfaltilla, tuo kaasukin on niin herkkä , liike saisi olla paljon pidempi.
        Nyt valmistin topparin kaasun alle että saan tehoja pois, pedalli painuu vain neljänneksen alkuperäisestä , nyt tuntuu hyvältä , märällä asfaltilla tosin on vieläkin liikaa tehoja kun renkaat kiljuu lähtiessä. Vielä pitää säätää.
        En ymmärrä kuinka tuo auto on tehty noin hulluksi. Todella paha ajettava kun kaasu on vai parin sentin liike. Tuollakin liikkeellä auto kulkee noin 145 km/h, kävin lentokentällä testaamassa. Koko liike kun on käytössä menee puhtaasti 210 km/h , tuomoinen pieni kännä ihan järjetön.
        Hiljaa ajelin pakkasessa, sahalaita valo syttyi, turbo menee vaihtoon ja hiukkaskiidytin on tukossa , sekin menee vaihtoon , kerrottiin huollossa.
        No en vienyt huoltoon kun 5000€ kuulosti paljolta. Tutkin netin sivuja siellä kerrottiin cliener litkusta , hain sellaista joka maksaa 8€ puoli litraa , kippasin kaiken tankkiin, ei syttynyt sahalata , 4 min päästä sammui turbovalo . 5000€ remontti maksoikin yht’ äkkiä vain 8€ . Ei ole valot planeet enää. Kannattaa tutkia itsekkin vähän noita juttuja. Olkaahan tarkkana kun makselette niitä laskuja, ottakaa ainakin se osa itsellenne jossa väitetty vika on kerrottu olevan.
        Katsokaa pellin alle missä sellainen osa on ja onko laitettu uusi osa. Uusi osa kiiltävä puhdas ja ruuvin kannat ovat puhtaita. Petos ei saa olla kannattavaa pisnestä.


    • osssss

      Ettäkö renaultin kone.Ranskalaisen pelko on suuri kun tutut peloittelee.Uskaltaako tuota sitten hankkia?Katellu noita 70-140tkm ajettuja.

      • venttiili.

        Ei minulla mitään valittamista ole, vaikken minäkään kovin juosten ollut valitsemassa autoa ranskalaisella moottorilla.

        Hyvin pelaa, on toiminut odotusten mukaisesti, äänikin on ihan kohtuullinen eikä edes motorilla kovinkaan häiritsevä.

        Grand Vitara mustana on huomattu naapurustossa ja moni on tullut kyselemään "Mikä jyrä tuo tuollainen on?" Moottorin ääni yhdistettynä lievästi maskuliiniseen muotoiluun on onnistunut!


      • 1x2x3x4x5
        venttiili. kirjoitti:

        Ei minulla mitään valittamista ole, vaikken minäkään kovin juosten ollut valitsemassa autoa ranskalaisella moottorilla.

        Hyvin pelaa, on toiminut odotusten mukaisesti, äänikin on ihan kohtuullinen eikä edes motorilla kovinkaan häiritsevä.

        Grand Vitara mustana on huomattu naapurustossa ja moni on tullut kyselemään "Mikä jyrä tuo tuollainen on?" Moottorin ääni yhdistettynä lievästi maskuliiniseen muotoiluun on onnistunut!

        Tietääkseni Nissanin X-traileissakin on Rellun diisseli käytössä ainakin on ollut jos ei nyt enää 2011 malleissa olisikaan. Kyllähän Rellun diisel hyvin nakuttaa -sähköongelmat ne taitaa ranskiksissa suurin huoli olla.


      • koneenleipoja
        1x2x3x4x5 kirjoitti:

        Tietääkseni Nissanin X-traileissakin on Rellun diisseli käytössä ainakin on ollut jos ei nyt enää 2011 malleissa olisikaan. Kyllähän Rellun diisel hyvin nakuttaa -sähköongelmat ne taitaa ranskiksissa suurin huoli olla.

        Hei eikö ne ole nykyään Bosch merkkisiä ne anturit niissäkin, joten Saksaan viittaa, joka ei ole ollut mikään laadun tae koskaan monimutkaisudellaan.
        Se on hienoa kun on paljon hiluja vekottimessa se antaa teknisen vaikutelman taiteellisen kuvan.


    • paleno

      Tämän aamun lehdessä kerrottiin, että Suzuki haluaa päästä eroon Volkswagenista, jolla on n.20% omistusosuus Suzukista, ja käsittelee sitä kuin tytäryhtiötä. VW haluaa myös, että Suzuki purkaa dieselmoottoreiden toimitussopimuksen Fiatin kanssa, jonka sopimuksen Suzuki on vasta uudistanut. Siis Suzukin dieselit ovat Fiatin valmistamia.

      Eihän Fiatin moottoreissa yleensä ole mitään vikaa ollut. Muistan takavuosilta yhden tuttavani, joka oli myyntiedustaja ja ajoi sen ajan diesel-Ritmolla satoja tuhansia kilometrejä. Perheellämme on lisäksi ollut useita bensa-Fiateja, isälläni mm. kolme, eikä niissä koneet ole koskaan lauenneet. Muu tekniikka sitten on eri juttu.

      • Ohops....

        Ompas aika yllätys, että VW:llä on kätensä myös peri-Japanilaisessa Suzukissa? Himoitseeko VW myös pääsyä moottoripyörä ja pienkone markkinoille?? Jos Suzuki haluaa autojensa pysyvän luotettavina ja vähävikaisina, en yhtään ihmettele miksi se haluaa eroon VW:stä....;) leikki leikkinä, VW on varmaan aika määräävä ja hallitseva yhteistyökumppani. Aikamoiseen "sanelu-politiikkaan" tuon firman strategia on perustunut.

        Joo, Fiatia on turha moittia moottoreistaan, ovat aina olleet pirteitä ja erittäin kestäviä ja suht taloudellisiakin. Lisäksi unohdetaan, että italot ovat aina tuoneet ensimmäisten joukossa kärkitekniikkaa moottoreihinsa ja muutenkin: twin camit, suorasytkät, suoraruiskutukset, turbot, kehittynyt moottorinohjaus yms. on ollut aina Fiatin koneissa ensimmäisten joukossa.
        Nykyään päästöjen hallinnassa Fiat on myös johtavia valmistajia ja uusista innovaatioista mainittakoon nuo 2-sylinteriset turbo-moottorit jotka varmasti yleistyvät pienissä autoissa tulevaisuudessa.
        Fiatin parjaus on vain lähtenyt lapasesta kun 80-luvun ja 90 luvun alun mallit eivät olleet niitä luotettavimpia. 80-luvulla ne ruostuivat ja 90-luvulla sähköt olivat kelvottomia pohjoisiin olosuhteisiin. 90-luvun lopulla Marea, uusi Punto ja bravo/Brava käänsivät kurssin kohti parempaa laatua. nämä viimeaikaiset uudet mallit ovat olleet kelpo autoja siinä missä muutkin.
        Niin, ja moottorit ovat olleet aina hyviä. Jos Suzukin keulalla raksuttaa Fiatin diesel, olisin melkein huolettomammalla mielellä, kuin jos siellä pellin alla olisi joku VW:n kone!!!


      • akselisti
        Ohops.... kirjoitti:

        Ompas aika yllätys, että VW:llä on kätensä myös peri-Japanilaisessa Suzukissa? Himoitseeko VW myös pääsyä moottoripyörä ja pienkone markkinoille?? Jos Suzuki haluaa autojensa pysyvän luotettavina ja vähävikaisina, en yhtään ihmettele miksi se haluaa eroon VW:stä....;) leikki leikkinä, VW on varmaan aika määräävä ja hallitseva yhteistyökumppani. Aikamoiseen "sanelu-politiikkaan" tuon firman strategia on perustunut.

        Joo, Fiatia on turha moittia moottoreistaan, ovat aina olleet pirteitä ja erittäin kestäviä ja suht taloudellisiakin. Lisäksi unohdetaan, että italot ovat aina tuoneet ensimmäisten joukossa kärkitekniikkaa moottoreihinsa ja muutenkin: twin camit, suorasytkät, suoraruiskutukset, turbot, kehittynyt moottorinohjaus yms. on ollut aina Fiatin koneissa ensimmäisten joukossa.
        Nykyään päästöjen hallinnassa Fiat on myös johtavia valmistajia ja uusista innovaatioista mainittakoon nuo 2-sylinteriset turbo-moottorit jotka varmasti yleistyvät pienissä autoissa tulevaisuudessa.
        Fiatin parjaus on vain lähtenyt lapasesta kun 80-luvun ja 90 luvun alun mallit eivät olleet niitä luotettavimpia. 80-luvulla ne ruostuivat ja 90-luvulla sähköt olivat kelvottomia pohjoisiin olosuhteisiin. 90-luvun lopulla Marea, uusi Punto ja bravo/Brava käänsivät kurssin kohti parempaa laatua. nämä viimeaikaiset uudet mallit ovat olleet kelpo autoja siinä missä muutkin.
        Niin, ja moottorit ovat olleet aina hyviä. Jos Suzukin keulalla raksuttaa Fiatin diesel, olisin melkein huolettomammalla mielellä, kuin jos siellä pellin alla olisi joku VW:n kone!!!

        WW, eihän heillä ole hihnapyörissä eikä hammasrattaissa edes kiiloja.
        Pelkän kiristyspultin varassa pyörii kaikki akselit.
        Kummallista koneen rakennusta. Paljon niitä on myös hajonnut kun nokka- akseli on pyörähtänyt akselissa. Siis tehty tahallaan epävarma systeemi.


    • Hengitämme

      Niin nythän onkin pakko siirtyä bensiiniin tai kaasuun. Bensiini moottorit ovat nykyään ikuisia jos otettaisiin ylimääräiset härpäkkeet pois.
      Kulutus laskisi alle puolen kun ei tarvitisi lämmittää pakoputkea.
      Vielä kun otetaan käyttöön tehokatto 45 Kw niin alkaa päästötkin olemaan kohdallaan. Auto kuin auto kulkee 45 Kw 120km/h eikä yhtään muuta tarvitse kulkea. Kun jokainen miettii niin miksi auton pitää kulkea 200km/ h , ei se ainakaan turvallisuutta lisää. Eikö ole hölmöä että on niin suutet moottorit jotka ahmivat samaa ilmaa jota me ihmiset hengitämme.

      • juzuki

        Niin ei sitä tehoa pelkkään eteenpäin liikkumiseen paljoa tarvita. Paitsi jos pitää vetää venetraileria tai asuntovaunua tai muuta laatikkoa. Yritäpä 45 kW koneella vetää sellaista Alppien yli.

        Teho- ja vääntövaatimus kasvaa merkittävästi verrattuna pikkuautoon, jolla ei vedetä yhtikäs mitään.


    • renault

      Niin ei ole ketju, vaan hammashihna. On monessa renussa, katso myynti ilmoituksia. 1,9 ddis

    • Anonyymi

      Mihin saksalainen puuttuu se muuttu ja käyttäjät suuttuu.
      Hitlerin kosto elää ja vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe