Millainen kestävyys,onko ketju ym?Missä muissa merkeissä on samaa konetta käytössä.Riittääkö lämpö hyttiin talvella ilman webastoa?
1.9 diesel kone susukissa?
15
9146
Vastaukset
- 1.9 DDI -08
Nykyisessä on Renaultin kone, sama kuin Meganessa ja Scenicssä. Hihnalla, vaihtoväli muistaakseni 120tkm. Lämpö riittää hyvin, viime talvena tuli ajettua -25-30 pakkasissa.
MIkään raketti tuo ei tuolla koneella ole, myöskin kulutus on ainakin minulla luvattua suurempaa. Moottoritienopeuksissa kierrokset kovat kun on vain 5-vaihdetta. Toisaalta veto-hommissa 5-vaihde on juuri sopiva, 80 km/h nopeudella kierrokset vähän yli 2000, eli lähellä suurinta vääntöä (1950 rpm)- rhrh55
Minulla on Turkissa kasattu SX4, jossa sanotaan olevan Fiatin kone. Onko se sama kuin Renault. Fiat Sedici lienee identtinen Suzuki SX4:n kanssa.
Mittarissa on vajaa 30000km ja pakokaasun kierrätyssysteemissä on ollut vikoja ja häiriöitä - Italo se on.
rhrh55 kirjoitti:
Minulla on Turkissa kasattu SX4, jossa sanotaan olevan Fiatin kone. Onko se sama kuin Renault. Fiat Sedici lienee identtinen Suzuki SX4:n kanssa.
Mittarissa on vajaa 30000km ja pakokaasun kierrätyssysteemissä on ollut vikoja ja häiriöitäSX 4:n nokivasaramalli niin kauan kuin sitä tuotiin Suomeen dieselinä ,Fiatin 1,9 jtd. Rellun dci:koneita nuo eivät ole ikinä nähnytkään. SX 4 on tehty muuten Unkarissa. Kestävä mylly se Fiatin jtd on ja ihan pirteäkin. Stilojen nokalla nuo ovat raksuttaneet helposti kolmattasataa tuhatta km ilman suurempia vikoja. Ei ihan taloudellisin, eikä hiljaisin, mutta luotettavia ne yleensä on. Voisi ylipäätään sanoa, että tuon saapasmaan valmistajan moottorit ovat kautta linjan hyvin kestäviä ja hyvin mitoitettuja. Ongelmat ja huono maine on tullut muista osista kuin itse moottoreista.
EGR:n karstoittumiseen ja jumimiseen voi muuten vaikuttaa myös ajotapa. Dieselillä tulee hyvän alaväännön turvin vedätettyä ja se on myrkkyä EGR:lle eli sille takaisinkerrätykselle. Antakaa hyvät ihmiset silloin tällöin jenkaa noille, niin ne pelaa. EGR ei muuten sitten monissa dieseleissä ala toimimaan ennenkuin riittävä pakokaasujen lämpötila on saavutettu, joten lyhyt ajo ei vaikuta sen tukkeutumiseen vaan nimenomaan se vedätys. - Huijatut
kummallista, minulla taas tuo kone kiertää 100km/h 2500rpm ja voimaa on järjettömästi. Aivan sama vaikka on 2000kg kärryä perässä tai ilman.
Kaasua on painelta hyvin hillitysti muute renkaat loppuu tosi hupaisaan.
Yritin saada merkkikorjaamoa pienentämään tehoja puoleen mutta he kertoivat sen olevan mahdotonta. En tykkää sudittaa autoani neljällä pyörällä kuivalla asfaltilla, tuo kaasukin on niin herkkä , liike saisi olla paljon pidempi.
Nyt valmistin topparin kaasun alle että saan tehoja pois, pedalli painuu vain neljänneksen alkuperäisestä , nyt tuntuu hyvältä , märällä asfaltilla tosin on vieläkin liikaa tehoja kun renkaat kiljuu lähtiessä. Vielä pitää säätää.
En ymmärrä kuinka tuo auto on tehty noin hulluksi. Todella paha ajettava kun kaasu on vai parin sentin liike. Tuollakin liikkeellä auto kulkee noin 145 km/h, kävin lentokentällä testaamassa. Koko liike kun on käytössä menee puhtaasti 210 km/h , tuomoinen pieni kännä ihan järjetön.
Hiljaa ajelin pakkasessa, sahalaita valo syttyi, turbo menee vaihtoon ja hiukkaskiidytin on tukossa , sekin menee vaihtoon , kerrottiin huollossa.
No en vienyt huoltoon kun 5000€ kuulosti paljolta. Tutkin netin sivuja siellä kerrottiin cliener litkusta , hain sellaista joka maksaa 8€ puoli litraa , kippasin kaiken tankkiin, ei syttynyt sahalata , 4 min päästä sammui turbovalo . 5000€ remontti maksoikin yht’ äkkiä vain 8€ . Ei ole valot planeet enää. Kannattaa tutkia itsekkin vähän noita juttuja. Olkaahan tarkkana kun makselette niitä laskuja, ottakaa ainakin se osa itsellenne jossa väitetty vika on kerrottu olevan.
Katsokaa pellin alle missä sellainen osa on ja onko laitettu uusi osa. Uusi osa kiiltävä puhdas ja ruuvin kannat ovat puhtaita. Petos ei saa olla kannattavaa pisnestä.
- osssss
Ettäkö renaultin kone.Ranskalaisen pelko on suuri kun tutut peloittelee.Uskaltaako tuota sitten hankkia?Katellu noita 70-140tkm ajettuja.
- venttiili.
Ei minulla mitään valittamista ole, vaikken minäkään kovin juosten ollut valitsemassa autoa ranskalaisella moottorilla.
Hyvin pelaa, on toiminut odotusten mukaisesti, äänikin on ihan kohtuullinen eikä edes motorilla kovinkaan häiritsevä.
Grand Vitara mustana on huomattu naapurustossa ja moni on tullut kyselemään "Mikä jyrä tuo tuollainen on?" Moottorin ääni yhdistettynä lievästi maskuliiniseen muotoiluun on onnistunut! - 1x2x3x4x5
venttiili. kirjoitti:
Ei minulla mitään valittamista ole, vaikken minäkään kovin juosten ollut valitsemassa autoa ranskalaisella moottorilla.
Hyvin pelaa, on toiminut odotusten mukaisesti, äänikin on ihan kohtuullinen eikä edes motorilla kovinkaan häiritsevä.
Grand Vitara mustana on huomattu naapurustossa ja moni on tullut kyselemään "Mikä jyrä tuo tuollainen on?" Moottorin ääni yhdistettynä lievästi maskuliiniseen muotoiluun on onnistunut!Tietääkseni Nissanin X-traileissakin on Rellun diisseli käytössä ainakin on ollut jos ei nyt enää 2011 malleissa olisikaan. Kyllähän Rellun diisel hyvin nakuttaa -sähköongelmat ne taitaa ranskiksissa suurin huoli olla.
- koneenleipoja
1x2x3x4x5 kirjoitti:
Tietääkseni Nissanin X-traileissakin on Rellun diisseli käytössä ainakin on ollut jos ei nyt enää 2011 malleissa olisikaan. Kyllähän Rellun diisel hyvin nakuttaa -sähköongelmat ne taitaa ranskiksissa suurin huoli olla.
Hei eikö ne ole nykyään Bosch merkkisiä ne anturit niissäkin, joten Saksaan viittaa, joka ei ole ollut mikään laadun tae koskaan monimutkaisudellaan.
Se on hienoa kun on paljon hiluja vekottimessa se antaa teknisen vaikutelman taiteellisen kuvan.
- paleno
Tämän aamun lehdessä kerrottiin, että Suzuki haluaa päästä eroon Volkswagenista, jolla on n.20% omistusosuus Suzukista, ja käsittelee sitä kuin tytäryhtiötä. VW haluaa myös, että Suzuki purkaa dieselmoottoreiden toimitussopimuksen Fiatin kanssa, jonka sopimuksen Suzuki on vasta uudistanut. Siis Suzukin dieselit ovat Fiatin valmistamia.
Eihän Fiatin moottoreissa yleensä ole mitään vikaa ollut. Muistan takavuosilta yhden tuttavani, joka oli myyntiedustaja ja ajoi sen ajan diesel-Ritmolla satoja tuhansia kilometrejä. Perheellämme on lisäksi ollut useita bensa-Fiateja, isälläni mm. kolme, eikä niissä koneet ole koskaan lauenneet. Muu tekniikka sitten on eri juttu.- Ohops....
Ompas aika yllätys, että VW:llä on kätensä myös peri-Japanilaisessa Suzukissa? Himoitseeko VW myös pääsyä moottoripyörä ja pienkone markkinoille?? Jos Suzuki haluaa autojensa pysyvän luotettavina ja vähävikaisina, en yhtään ihmettele miksi se haluaa eroon VW:stä....;) leikki leikkinä, VW on varmaan aika määräävä ja hallitseva yhteistyökumppani. Aikamoiseen "sanelu-politiikkaan" tuon firman strategia on perustunut.
Joo, Fiatia on turha moittia moottoreistaan, ovat aina olleet pirteitä ja erittäin kestäviä ja suht taloudellisiakin. Lisäksi unohdetaan, että italot ovat aina tuoneet ensimmäisten joukossa kärkitekniikkaa moottoreihinsa ja muutenkin: twin camit, suorasytkät, suoraruiskutukset, turbot, kehittynyt moottorinohjaus yms. on ollut aina Fiatin koneissa ensimmäisten joukossa.
Nykyään päästöjen hallinnassa Fiat on myös johtavia valmistajia ja uusista innovaatioista mainittakoon nuo 2-sylinteriset turbo-moottorit jotka varmasti yleistyvät pienissä autoissa tulevaisuudessa.
Fiatin parjaus on vain lähtenyt lapasesta kun 80-luvun ja 90 luvun alun mallit eivät olleet niitä luotettavimpia. 80-luvulla ne ruostuivat ja 90-luvulla sähköt olivat kelvottomia pohjoisiin olosuhteisiin. 90-luvun lopulla Marea, uusi Punto ja bravo/Brava käänsivät kurssin kohti parempaa laatua. nämä viimeaikaiset uudet mallit ovat olleet kelpo autoja siinä missä muutkin.
Niin, ja moottorit ovat olleet aina hyviä. Jos Suzukin keulalla raksuttaa Fiatin diesel, olisin melkein huolettomammalla mielellä, kuin jos siellä pellin alla olisi joku VW:n kone!!! - akselisti
Ohops.... kirjoitti:
Ompas aika yllätys, että VW:llä on kätensä myös peri-Japanilaisessa Suzukissa? Himoitseeko VW myös pääsyä moottoripyörä ja pienkone markkinoille?? Jos Suzuki haluaa autojensa pysyvän luotettavina ja vähävikaisina, en yhtään ihmettele miksi se haluaa eroon VW:stä....;) leikki leikkinä, VW on varmaan aika määräävä ja hallitseva yhteistyökumppani. Aikamoiseen "sanelu-politiikkaan" tuon firman strategia on perustunut.
Joo, Fiatia on turha moittia moottoreistaan, ovat aina olleet pirteitä ja erittäin kestäviä ja suht taloudellisiakin. Lisäksi unohdetaan, että italot ovat aina tuoneet ensimmäisten joukossa kärkitekniikkaa moottoreihinsa ja muutenkin: twin camit, suorasytkät, suoraruiskutukset, turbot, kehittynyt moottorinohjaus yms. on ollut aina Fiatin koneissa ensimmäisten joukossa.
Nykyään päästöjen hallinnassa Fiat on myös johtavia valmistajia ja uusista innovaatioista mainittakoon nuo 2-sylinteriset turbo-moottorit jotka varmasti yleistyvät pienissä autoissa tulevaisuudessa.
Fiatin parjaus on vain lähtenyt lapasesta kun 80-luvun ja 90 luvun alun mallit eivät olleet niitä luotettavimpia. 80-luvulla ne ruostuivat ja 90-luvulla sähköt olivat kelvottomia pohjoisiin olosuhteisiin. 90-luvun lopulla Marea, uusi Punto ja bravo/Brava käänsivät kurssin kohti parempaa laatua. nämä viimeaikaiset uudet mallit ovat olleet kelpo autoja siinä missä muutkin.
Niin, ja moottorit ovat olleet aina hyviä. Jos Suzukin keulalla raksuttaa Fiatin diesel, olisin melkein huolettomammalla mielellä, kuin jos siellä pellin alla olisi joku VW:n kone!!!WW, eihän heillä ole hihnapyörissä eikä hammasrattaissa edes kiiloja.
Pelkän kiristyspultin varassa pyörii kaikki akselit.
Kummallista koneen rakennusta. Paljon niitä on myös hajonnut kun nokka- akseli on pyörähtänyt akselissa. Siis tehty tahallaan epävarma systeemi.
- Hengitämme
Niin nythän onkin pakko siirtyä bensiiniin tai kaasuun. Bensiini moottorit ovat nykyään ikuisia jos otettaisiin ylimääräiset härpäkkeet pois.
Kulutus laskisi alle puolen kun ei tarvitisi lämmittää pakoputkea.
Vielä kun otetaan käyttöön tehokatto 45 Kw niin alkaa päästötkin olemaan kohdallaan. Auto kuin auto kulkee 45 Kw 120km/h eikä yhtään muuta tarvitse kulkea. Kun jokainen miettii niin miksi auton pitää kulkea 200km/ h , ei se ainakaan turvallisuutta lisää. Eikö ole hölmöä että on niin suutet moottorit jotka ahmivat samaa ilmaa jota me ihmiset hengitämme.- juzuki
Niin ei sitä tehoa pelkkään eteenpäin liikkumiseen paljoa tarvita. Paitsi jos pitää vetää venetraileria tai asuntovaunua tai muuta laatikkoa. Yritäpä 45 kW koneella vetää sellaista Alppien yli.
Teho- ja vääntövaatimus kasvaa merkittävästi verrattuna pikkuautoon, jolla ei vedetä yhtikäs mitään.
- renault
Niin ei ole ketju, vaan hammashihna. On monessa renussa, katso myynti ilmoituksia. 1,9 ddis
- Anonyymi
Mihin saksalainen puuttuu se muuttu ja käyttäjät suuttuu.
Hitlerin kosto elää ja vaikuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984