seurustelu lestadiolaisten kanssa

jenna12321

Minulla on ollut pientä säätöä lestadiolaispojan kanssa. Alkaisivatko lestadiolaispojat oikeasti seurustelemaan normaalin tytön kanssa, vai onko uskonto liian iso este? Poika ei ole v.l, mutta koulun tunneilla tanssiminen on kielletty. Hyväksyisivätkö vahemmatkin seurustelun? Itsellä ei ole mitään lestadiolaisuutta vastaan, ja tulevaisuudessa voisin itsekkin kuvitella kääntyväni lestadiolaiseksi.

12

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna12321

      vastatkaa joku???

    • vl

      Kyllähän se melkoinen este on, elämänarvot ovat niin erilaisia.
      Muuten, täällä on tosi vähän kävijöitä, syystä että
      Uuslestadiolaisuutta ei ole olemassakaan.
      Tervetuloa seuroihin ja tutustumaan!

      • Ensin hiljenny jeesuksen eteen häneltä kysyä on hänen tahto,sietä saat vastausen.
        Vaikkaikin ei lestadiolaisuus pelata,mikään uskoto suunta vain jeesus on joka pelastaa hänen armonsa kun riittä on pelatus varma.


    • benedi

      Mitäs siinä, Lestadiolaiset tahtoo päästä elämään sisälle Jumalan valtakuntaan" Tikös vain?

      Joten Jeesus sanoi: " Jos tahdot päästä elämään sisälle,
      pidä Jumalan käskyt" Jeesus

      Joten mene vain lestadiolais pojan kanssa naimisiin, jos molemmat teette liiton Jumalan kanssa käskyjen pitämisestä.

      Syötte ja juotte..ja vaatetatte itsenne, hoidatte lapsenne, asutte suomenmaassa ja noudatatte totuutta!

      "Minun sanani on kokonansa totuus" Jeesus..seuraatte Jeesusta
      ja noudatatte Hänen sanojaan...ja silti voitte käydä lestadiol. seurakunnassa,..eiväthän he voi Jeesuksen seuraajia sieltä ulos ajaa!!????

      Vai voivatko???

    • fered

      KYLLÄ NYKYISEN JOHON VOI , MINÄ PUHUN NYT ESSUISTA. Kaikki ihmeellisyydet kun otetaan houmiin
      voi niinkin käydä valitettavasti , se on tämän johdon alla
      mennyt niin palon taakspä'in todellä , noin 75 vuotta .

      Ellei vanhimman purnun aikaan , joka kuoli 1903.Ajoitusta:
      lahden vanha Rukous huone vihittiin .23 tai-27 niillämain
      noin sinneasti on meneminen että saavuttaa se tason
      joka nyt vallitsee Raamattukin on armeliaanpi , sitten se
      älytön vanhinten kunnioitus ,Mutta ei Jumalaa saa kunnioittaa
      yms.-, yms. miettikää .

      • Voi, voi...

        ...saakohan kukaan tuosta Teutan sepustuksesta taaskaan mitään selkoa.
        En minä ainakaan, vaikka kuinka yritän tavata...huokaus...


    • ex-lesta123456

      "tulevaisuudessa voisin itsekkin kuvitella kääntyväni lestadiolaiseksi" ei helvetissä kannata. Siellä on esim musiikin kuuntelu syntiä (siis sellanen jossa on rummut) Ihan helvetin hämärä uskonto!! -ex-lesta

      • tämäpäivä

        ex lesta.....on varmasti totta, ettei helvetissä ollessa enää kannata kääntyä Jumalan puoleen, eikä lestadiolaisuuteen. Jumalahan asuu ihmismielessä eli sydämessä, ei missään käsintehdyssä huoneessa, eikä maistraatiin ilmoitetussa nimessä.


    • girl22gr

      mulla oli kans vähä juttua yhen lestamiehen kaa mut siihenhä se ratkes ku hän sano että "ei voi epäuskosta tyttöä viiä näytille vanhemmilleen". muutenki yhtä salailua oli koko juttu. No eri asia sitten jos itse haluat kääntyä lestaksi, mutta miten se oikeen tehään edes käytännössä, aatteletko että ne hyväksyy sut noin vaan, ehkä sua pidetään silti epäuskosena. Sun pittää ite jutella lestojen kanssa ja sen pojan vanhempien kanssa suoraa että mitä ne aattelee.

    • Tuduttuu

      "ja tulevaisuudessa voisin itsekkin kuvitella kääntyväni lestadiolaiseksi."

      Pyhä Henki antaa uskon, ihminen ei voi tulla uskoon (tai kääntyä tai tehdä parannusta) omin voimin ja omilla töillään!!!

    • abskissa

      Hehe - trollaaja - monesko on aloituksesi - hah

    • exlesta111

      veikkaampa, että voitte hyvinkin alkaa seurustelemaan jos tämä säätö on molemmanpuolista :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1559
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      19
      1181
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1039
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1038
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1031
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      904
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      892
    Aihe