Aloitin 18 arkipäivän isyysloman 26.7.2011.(26.7-15.8) Olin sitä ennen töissä ja meillä töissä tulee palkka 2 vkn välein. Palkat tulee ns 2vk jäljessä, eli jos teen töitä ajalla 15.1-30.1 saan ks. palkan 15.2. Noh, KELA myönsi minulle isyyspäivärahaa 18arkipäivältä 68e/pv = 1224e. Päätöksessä lukee että minulle maksetaan 649e ajalta 26.7-15.8 ja työnantajalle 394e (työnanjalle ajalta 26.7-1.8)? En siis ole ollut töissä ollenkaan isyysloman aikana ja KELA maksaa siitä työnantajalle??? Minulle tuli palkkanauha kotiin, josta oli vähennetty 800e pois ajalta 1.8-15.8. Sehän on aivan oikein koska olen tuona aikana isyyslomalla (15.päivän palkasta ei tuon vähennyksen jälkeen jäänyt mitään.). MUTTA, kun nämä nauhassa ilmoitetut työtapahtumat olivat siltä ajalta kun olin töissä enkä isyyslomalla. Eli 2vk ennen isyysloman alkua. Mielestäni työnantajan kuuluisi vähentää se 800e vasta silloin kun palkkanauhan tapahtumat sijoittuvat isyysloman ajalle, EIKÖ? Eli 26.7-15.8 vähennetään 800e koska olin isyyslomalla. Eikä niin että kun olin töissä 15.7-26.7 niin vähennetään 800e koska olen isyyslomalla 26.7-15.8?? Eniten ihmetyttää miksi KELA on maksanut työnantajalle rahaa vaikken ole ollut töissä lomanaikana eikä työnantaja maksa minulle mitään. Tämä on sekavaa kirjoitusta, huomaan sen itsekkin. Auttakaa jos voitte! Kiitos!
Isyyspäiväraha ja palkka. Auttakaa kiitos!
1
1168
Vastaukset
- tartu luuriin
Tämän mukaan saat tod.näk. palkkaa yhdeltä viikolta (5 pv) työnantajaltasi 26.7.-1.8. kelan mukaan. Se on silloin työsehtosopimuksessanne määrätty ja työnantajasi on ilmoittanut kelaan maksavansa sinulle palkan kys. ajalta. Mikäli tiedät ettet saa palkkaa, soita heti kelaan ja selvitä miksi he ovat maksamassa työnantajallesi korvausta vaikka et saa palkkaa siltä ajalta. He näkevät sieltä koneiltaan onko työnantajasi esim. ilmoittanut maksavansa sinulle palkkaa ja kuinka paljon. Selvitä asia siis kelasta!
Kyllä mielestäni työnantajasi pitäisi vähentää isyysloma-ajan palkkasi vasta sillä kaudella milloin sen pidätkin. Eli nyt se on ikäänkuin vähennetty etukäteen. Sinun ei tarvitse tätä sallia vaan voit soittaa työnantajallesi ja sopia että he korjaavat palkkakauden tapahtumat, eli maksavat sinulle nyt vähennetyn palkan ja vähentävät sen vasta kun se on ajankohtainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291