Mitä lahjaksi isälle?

:3

Isäni täyttää tässä parin viikon päästä 51 vuotta enkä millään tahdo keksiä lahjaa. Ajattelin jos täällä tiedettäisiin neuvoa mitä ostamaan. Isäni pitää kalastuksesta, kokkailusta, matkustelusta ja remontoimisesta. Lahja saisi maksaa 0-50e. Kiitos etukäteen kaikille lahja ehdottajille.

13

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nooooooh.tatuointi.

    • lucinda66

      jos isäsi kerran pitää kokkailusta niin voisithan ostaa jonkin eksoottisen keittokirjan. . . esim. vaikka kiinalaisen tai japanilaisen

    • 45+5

      Rock konserttiin, päivämatka Tallinnaan yhdessä, musaliikkeestä kysy 70-80 -luvun hitit, äiti tietää isän silloiset suosikit, popedan tai muun fanipaita, reinot.

      • Muistot kultaavat.

        Yhdessäoloa ja viihtymistä.

        Vie isäsi syömään johonkin hyvään rauhalliseen ravitolaan lounaalle.
        Isänä en odota enkä kaipaa lahjoja, vaan yhdessäoloa, keskustelua ja viihtymistä.

        Vien lapseni ja lastenlapseni syömään ravintolaan, isänpäivänä, tai silloin kun itselläni, tai jollakulla lapsistani on syntymäpäivä.

        Kun täytin pyöreitä vuosia, laitoin ruokapöytään lasteni valokuvia, viereiselle pöydälle kirjeitä ja onnittelukortteja menneiltä vuosikymmeniltä.

        Koskettavin, minkä muistan oli tyttäreni tekemä isänpäivä onnittelukortti kun hän oli 5 vuotias.
        Kortissa luki, sä oot kiva isä, kun sä jaksat aina leiikkii ja pelleillä mun kanssa.

        Ruokailun jälkeen menemme jonkun kotiin kahville, jatkamaan keskustelua, yhdessäoloa, kuuntelemme musiikkia, muistelemme mennitä, katselemme valokuvia, vanhoja videoita ja otamme tapahtumasta valokuvia.

        Laskun ja muut kulut maksan tietysti itse.


      • p.a romppainen
        Muistot kultaavat. kirjoitti:

        Yhdessäoloa ja viihtymistä.

        Vie isäsi syömään johonkin hyvään rauhalliseen ravitolaan lounaalle.
        Isänä en odota enkä kaipaa lahjoja, vaan yhdessäoloa, keskustelua ja viihtymistä.

        Vien lapseni ja lastenlapseni syömään ravintolaan, isänpäivänä, tai silloin kun itselläni, tai jollakulla lapsistani on syntymäpäivä.

        Kun täytin pyöreitä vuosia, laitoin ruokapöytään lasteni valokuvia, viereiselle pöydälle kirjeitä ja onnittelukortteja menneiltä vuosikymmeniltä.

        Koskettavin, minkä muistan oli tyttäreni tekemä isänpäivä onnittelukortti kun hän oli 5 vuotias.
        Kortissa luki, sä oot kiva isä, kun sä jaksat aina leiikkii ja pelleillä mun kanssa.

        Ruokailun jälkeen menemme jonkun kotiin kahville, jatkamaan keskustelua, yhdessäoloa, kuuntelemme musiikkia, muistelemme mennitä, katselemme valokuvia, vanhoja videoita ja otamme tapahtumasta valokuvia.

        Laskun ja muut kulut maksan tietysti itse.

        se on hyvä kun on rahaa syöttää suku ravintolassa.
        MInä kai teen itse kaiken.

        Terv. Top Cheff


    • Jahtimiehiä

      Osta puukko kaiverruksella.
      Ja tehkää niin, että kerätkää rahaa ja ostakaa joku arvokkaampi hieno puukko.
      Kunnon puukko on ikuinen ja muistuttaa aina lapsista ja syntymäpäivistä kun sen käteensä tupesta ottaa:)

      • Yhteisöllisyys.

        Vaihtoehtona on myös järjestää kotona kahvitilaisuus, jonka kustannuksiin ja valmisteluun jokainen osallistuu jollakin pienellä summalla.

        Tärkeintä on tapaaminen, keskustelu ja yhdessäolon tunne.

        Lahjat ovat kauppiaitten keksintöjä.

        Lehdet pullistelevat mainoksia äitienpäivänä, iänpäivänä, vappuna, pääsiäisenä, jouluna, joissa kaupataan vinkkejä lahjoihin.

        Antakaa aikaa toisillenne ja kokekaa yhteisöllisyyden tunne, olemme perhe, suku.


      • ojphigufydt
        Yhteisöllisyys. kirjoitti:

        Vaihtoehtona on myös järjestää kotona kahvitilaisuus, jonka kustannuksiin ja valmisteluun jokainen osallistuu jollakin pienellä summalla.

        Tärkeintä on tapaaminen, keskustelu ja yhdessäolon tunne.

        Lahjat ovat kauppiaitten keksintöjä.

        Lehdet pullistelevat mainoksia äitienpäivänä, iänpäivänä, vappuna, pääsiäisenä, jouluna, joissa kaupataan vinkkejä lahjoihin.

        Antakaa aikaa toisillenne ja kokekaa yhteisöllisyyden tunne, olemme perhe, suku.

        Ei kai nyt kukaan halua mitään vidun kööriä kotiinsa jauhamaan paskaa. Ja kuka sinne edes jaksaisi tulla?


    • Tässä hyvä

      mene mukaan kalaan ja pidä hyvä päivä isän kanssa. Unohda tavara ja nauti että sinulla on vielä isä.

      • Kirje isälle.

        Entä jos isää ei olekkaan.

        Tämä kirje liittyi erääseen TV ohjelmaan.

        Rakas isä,

        miksi jätit minut? Kaipasin sinua kovasti, kaipasin niin sinun ääntäsi ja sinun vahvoja käsivarsiasi ympärilläni. Sinä olisit voinut antaa minulle suunnan ja näyttää tien elämään. Nyt olen kulkenut yksin tietämättä kuka olen ja mihin kuulun. Sinä olisit voinut olla minun luja ankkurini. Olisit voinut olla suuri laiva joka olisi turvallisesti hinannut minut merelle, opettanut minut leikkimään ja elämään, ja sitten olisit päästänyt minut omalle matkalleni.

        En vieläkään tiedä kuka olen. En vieläkään tiedä miten rakastaa miehen lailla, armossa ja totuudessa. Olisin niin toivonut että olisit opettanut minua kalastamaan ja kulkemaan luonnossa sinun tavallasi. Olisin halunnut olla kuin sinä. Tuntuu edelleenkin siltä niin kuin olisin täysin eksyksissä oudossa paikassa. Et tiedä miltä tuntuu olla yksin.

        Kiitos niistä muutamista tilanteista jolloin sain keskustella kanssasi. Olen antanut sinulle anteeksi, mutta se ei poista sitä tuskaa ja surua joka minulla on sinun menettämisestäsi. Se ei myöskään korvaa sitä surua jonka äitini joutui kohtaamaan. Kiitos siitä perimästä jonka olet minulle antanut ja siitä että saan olla osa sinua. Ehkä juuri sen tähden sinun katoamisesi tuntuu niin tuskalliselta, koska en ole saanut olla lähellä sinua - lähellä sitä paikkaa johon olisin kuulunut. Aina kun näen sinut, huomaan että haluan olla kaltaisesi. Nyt en ole enkä tiedä miten tulisin sellaiseksi. Kuitenkin, sinun ansiostasi olen mies, vieläpä komea mies.

        Olisin halunnut metsästää kettuja kanssasi ja vaeltaa erämaassa sinun mukanasi. Olisin halunnut kuulla sinun kertovan minulle tarinoita naisista. Sinä olet antanut minulle halun rakastaa miehen lailla, ja koko sydämeni voimalla. Meidän harvat keskustelumme ovat merkinneet minulle hyvin paljon. Olet näyttänyt minulle miten olla kova ja hellä samaan aikaan. Kunpa olisin kasvanut sinun hyvässä hoidossasi.

        Kun lähdit pois, sinulla ei ollut aavistustakaan mihin se johtaisi: äitini oli monta kertaa liitossa alkoholistien kanssa jotka särkivät minua vielä lisää. Kun olin seitsemän vanha, takanani oli kolme eroa. Minulla ei ole juuria; pelko ja häpeä tulivat osaksi maailmaani - minusta tuli rikkinäinen ei kukaan. Kaikesta huolimatta, tai ehkä juuri siksi mitä olen oppinut kaiken kautta, minä rakastan sinua ja kunnioitan sinua. Kaipaan niin kovasti olla kaltaisesi.

        Isä, kuka minä olen?

        Sinun vastauksesi:
        Sinä olet minun poikani, kaltaiseni, osa minua. Kun lähden tästä maailmasta, elämäni jatkuu sinussa. Olet juuri sellainen kuin toivoin sinun olevan; ja olet vielä paljon enemmän. Olen ylpeä sinusta. Sinun ei tarvitse tulla minun luokseni oppimaan ja kasvamaan. Nyt on minun vuoroni oppia sinulta.

        Viimeiset sanani:
        Kiitos isä, nyt tiedän että olen omalla matkallani ja olen päästänyt irti kaikista köysistä. Näen sinun suuren laivan lailla katoavan hitaasti horisonttiin kun kuljen kohti omaa tehtävääni - rakastamaan tätä maailmaa. Tiedän että olen kuin sinä.


        Hyvästi isä, poikasi
        ---


    • Sirpa81

      Jos tuntuu, että isälläsi on jo kaikkea, sitten oikein iso valikoima erikoisia lahjaideoita löytyy www.elamyslahjat.fi nettikaupasta

    • isä_menomies
    • Anonyymi

      Ollaan mietitty sellasta pilakuvataulua, mutta se on hurjan kallis. https://www.naamataulu.fi/isaumlnpaumlivaumllahja.html
      Toki onhan se sitten varmasti hienokin jos onnistuu. Toisaalta voisi myös teettää valokuvakirjan tai jättisuurennoksen jostain vanhasta hienosta valokuvasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe