MOi, kuka osaa sanoa miksi 16:9 tv/näytössä ei saa oikeata suhdetta kuvaan 1920*1080 resolla?
Omistan Lg:n 23 tuumaisen 16:9 näytön ja jos valitsen Full Hd asetuksista täyden pikselimäärän(mitä se suositteleekin) on kuvasta kuvakkeista reunat pois jne. Jos taas valitsen 1600*1050 se näkyy "oikein" siis niin ettei jää tyjää tilaa reunoillekaan. Tällöin kuva kuitenkin sumeahko.. mikä avuksi!
Miksi Full hd:kuva ei näy oikein (kuvasuhde)
4
257
Vastaukset
- Olipahan taas..
selkeä kysymys. Mitä tarkoitat "kuvasta kuvakkeista reunat pois" ??
- tollipollis
Tarkoitan sitä ettei näy kokonaan vaan ulkoreunat ei mahdu näytölle...
Joku kuvassa on väärin, enkä ymmärrä miksei kuva täyty oikein tuolla 1920*1080 vaikka eikö se ole 16:9 suhde?- Manuskaa
Kyllähän se on 16:9 suhde. Käyppä LG:n sivuilla ja lataa näyttöösi uudet ajurit, ehkä se auttaa. Ehkä vielä kannattaa lukaista manuaali kertaalleen läpi.
Manuskaa kirjoitti:
Kyllähän se on 16:9 suhde. Käyppä LG:n sivuilla ja lataa näyttöösi uudet ajurit, ehkä se auttaa. Ehkä vielä kannattaa lukaista manuaali kertaalleen läpi.
Ei kai näytöille sentäs mitään ajureita ole. Näytönohjaimille taas on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723113
- 602854
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322405- 802236
- 602053
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171577Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301420Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351408