Heipä hei.. Olen 21 vuotias tyttönen ja nyt sain sopivasti rahat kasaan autokouluun. Olen pääkaupunkiseudulta kotosin, ja totaalinen juntti autoasioissa.
Mm. En tiedä kummalla puolella jarru tai kaasu on, en tiedä mitä vaihteilla tehdään, en tiedä mitä tarkoittaa automaattivaihteet, osaan ulkoa vain kaksi liikennemerkkiä YMS. Siis niin pihalla ku vaan voi olla? Tuntuu että kaikki muut naisetkin jopa tietää autoilusta enemmän kuin minä.
Onkohan autokoulu kuinka vaikea kun lähtee ihan tasosta nolla? Kumminki monilla jotka kouluun menee on jo paljonki tietoa..
Siellä kuitenki opetetaan ihan kaikki eikä haukuta pystyyn jos sanon ihan suoraan, etten tiedä yhtään mitään? :)
Kiitos jos joku viittii neuvoa!
Autokouluun, tietämys NOLLA, vaikeaa?
8
1035
Vastaukset
- siihteeri
Kunhan vaan meet johonkin asialliseen autokouluun niin saat kyllä neuvoja opetusta vaikket mitään alukis osaisikaan. Kaikki aloitta eri lähtökohdista autokoulun. Mitäs järkeä siinä olis jos kaikki osais jo ajaa ennen autokoulua :)
Tsemppiä opintoihin! - ee93
Mulla oli ihan sama tilanne autokoulua aloittaessa, polkimien järjestyksestä tai vaihteiden käytöstä ei ollut hajuakaan. Liikennemerkit ja -säännöt olivat tosin paremmin hallussa, kun alla oli mopokortti, mutta ne käytiin kyllä hyvin teoriatunneillakin läpi.
En osaa vastata siihen, että tuleeko autokoulusta vaikea kun lähtee nollatasolta, mutta ihan varmasti tulet pääsemään läpi. :D Ja autokoulussa pitää käydä muutamat ensimmäiset teoriatunnit ennen kuin sua edes päästetään auton rattiin, ja jo niiltä tulee sen verran pohjatietoa että olet varmasti viisaampi autoon istuessasi kuin juuri nyt. Enkä jaksa uskoa että sua haukuttaisiin pystyyn. :) Ei muakaan haukuttu, vaikka olin ihan järjettömän surkea, huumorilla ja harjoittelulla siitä päästiin eteenpäin.
Jos jotain haluat opetella ennen autokoulua, niin liikennemerkkejä on hyvä harjoitella! Ne kun löytyvät helposti netistä (muun teoriamateriaalin etsiminen on vähän hankalampaa), ja ovat varmasti tärkeitä. - akatpoisliikenteestä
naisten autokoulun pitäisi olla vähintään 3 kertaa pidempi kuin miehillä, sellaisia tumpeloita kun nuo naiset ovat auton ratissa
- vanhaope
"akatpoisliikenteestä"
Kokemuksesta voin sanoa, että vaikeimpia oppilaita autokoulussa on ne nuoret miehet, jotka luulevat osaavansa ajaa autolla. Käsittelytaito on sitä, että osataan lahteä liikkeelle, vaihtaa vaihteita ja pysähtyä. Kaikki muu on nollaa. Tästä on vaikea edetä.
Oppilaat, jotka eivät ole ajaneet metriäkään autolla ennen autokoulua, ovat helpoiten opetettavia, ja lopputulos on huomattavasti parempi kuin edellä.- Otj v.sta -80
Niin se on. Kun luulee tietävänsä kaiken, eikä tiedä kuinka vähän tietää..., kun tuo ajaminen suurelta osalta muuta kuin auton "käsittelyä" vaikeinta opettamisessa on poisopettaminen.
- mauto
älä mene. teitä on jo liikaa!
- Niin!21
Naisia ei saisi päästää rattiin, niin maailma olisi turvallisempi paikka.
- _autoilija-
"Niin!21" : Naisia ei saisi päästää rattiin, niin maailma olisi turvallisempi paikka."
Ööh... ootko ihan varma että se ei olisi niin, että miehiä ei pitäisi päästää rattiin? Katoppas vähän ketkä siellä liikenteessä aiheuttaa vaaratilanteita, kolareita, jopa kuolemia! MIEHET! Yli 90% vaaratilanteista ja onnettomuuksista on mieskuljettajien aiheuttamia!
Mieti seuraavan kerran kahdesti ennen kuin lauot jotain noin paikkaansapitämätöntä ja teet itsestäsi typerän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516933Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414644HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972647- 1351928
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 151409
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki191075mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k91022