Hinnoittelu

kaur-nef

Tein tässä työnanjalleni muutaman tuhannen euron laskun käyttämällä kannettavaa. Ja työnantajani väittää kivenkovaan, että minun olisi pitänyt tietää, että netin avaamisesta tulee hirveitä laskuja.
No valitetavasti en tiennyt.
Tietääkö kukaan kuinka suuri osa käytössä olevista kannettavien nettiliittymistä on kiinteähintaisia ja kuinka monessa laskutus perustuu jonkinlaiseen käyttöön?

7

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulla on alle 40 ekee kuussa.avaus ei maksa mitään.mutta jos sul maksuhäiriöö sillon makssaa.

    • 23nro

      Ilmeisesti kannettavassa on jokin 3G tms. toiminnalisuus ja laitteessa on siis SIM-kortti sisässä. Missään tapauksessa kannettavaan ei hommata sellaista liittymää, jossa olisi jokin megatavumääriin perustuva laskutus. Halvimmillaan rajoittamattoman käytön mahdollistava mobiililaajakaista liittymä irtoaa hintaan 4,90e/kk. Muutaman tonnin lasku veivaaminen kuulostaa joka tapauksessa siltä, että olet käyttänyt laitetta ulkomailla, jolloin tulee järkyttävät roaming maksut. Tosin tähänkin tuli muutos, eikä tuhansien lasku vahingossa pitäisi olla mahdollista. Jos liittymä ja läppäri on siis työnantajan ja hän tietää että liittymää käytetään työntekoon, tulisi hänen selvittää liittymien hinnoittelu, ei työntekijän.

      • 23nro

        Vielä lisäisin tähän, että en itse tosiaankaan maksaisi tuosta eurokaan työnantajalle takaisin, ellen selkeästi ole toiminut ohjeiden vastaisesti.


      • Kiitos noin ensiksi; näin minäkin epäilen. Mutta kun käyttöni ei ole poikennut mielestäni mitenkään tavanomaisesta, mutta minulle sanotaan, että siellä on tehty jotain poikkeuksellista, koska loki-tiedosto on aivan tyhjä.
        Nyt valitettavasti minä en edest tiedä mikä on tässä tapauksessa lokitiedosto, mitä sieltä voisi nähdä ja miten sellainen tyhjennetään.


    • olisko nyt vaan niin että työnantaja on vedättäny tota työntekijää tosi pahasti.yrittää siis maksattaa jollain uunolla.no näit on aina.mä maksan täst liittymästä alle 40 ekee kuussa ja on 24/7 tuki jos jossain mättää.täs on kaikki mahdolliset palvelut.joten repikää siittä.

    • Juba_1958

      Jos sulle on annettu kone, jossa on SIM liittymä, olisi niiden pitänyt sen SIM-kortin hankkijan tietää ottaa siihen edullinen nettiliittymä.
      Mistä sinä voit tietää, että surfailu sillä maksaa euroja, jos sinua ei ole inffottu
      asiasta..
      Se maksaa joka tilaa...

    • laajakaista zzz

      Olisi mielenkiintoista kuulla mikäköhän se nettiliittymä on?

      Soneralla ainakin on kännykkä nettiliittymiä mitkä veloittaa mt määrän mukaan, tosin niistäkin tulee varoitus kun 80% saldosta on käytetty, ja nuokaan eivät mitään ihan mahdottomia maksa.

      (Vanhalla modeemilla lankapuhelinliittymällä tuo olikin vielä mahdollista.)

      Miten olet osannut avata netin jos sinulla ei ole salasanoja/tunnuksia?
      Yrityksen tulee itse huolehtia omaisuudensa käytöstä ei työntekijän.
      Nykyisin kun on laillista käyttää naapurinkin nettiä ilmaiseksi, jos siin ei ole salausta. Ja suurimmilla kaupungeilla voi olla muutenkin ilmaisia langattomia nettejä.

      Pyydä nähdä ne laskut paperilla, vaikka faktahan on se että et ole maksuvelvollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe