Tein tässä työnanjalleni muutaman tuhannen euron laskun käyttämällä kannettavaa. Ja työnantajani väittää kivenkovaan, että minun olisi pitänyt tietää, että netin avaamisesta tulee hirveitä laskuja.
No valitetavasti en tiennyt.
Tietääkö kukaan kuinka suuri osa käytössä olevista kannettavien nettiliittymistä on kiinteähintaisia ja kuinka monessa laskutus perustuu jonkinlaiseen käyttöön?
Hinnoittelu
7
122
Vastaukset
mulla on alle 40 ekee kuussa.avaus ei maksa mitään.mutta jos sul maksuhäiriöö sillon makssaa.
- 23nro
Ilmeisesti kannettavassa on jokin 3G tms. toiminnalisuus ja laitteessa on siis SIM-kortti sisässä. Missään tapauksessa kannettavaan ei hommata sellaista liittymää, jossa olisi jokin megatavumääriin perustuva laskutus. Halvimmillaan rajoittamattoman käytön mahdollistava mobiililaajakaista liittymä irtoaa hintaan 4,90e/kk. Muutaman tonnin lasku veivaaminen kuulostaa joka tapauksessa siltä, että olet käyttänyt laitetta ulkomailla, jolloin tulee järkyttävät roaming maksut. Tosin tähänkin tuli muutos, eikä tuhansien lasku vahingossa pitäisi olla mahdollista. Jos liittymä ja läppäri on siis työnantajan ja hän tietää että liittymää käytetään työntekoon, tulisi hänen selvittää liittymien hinnoittelu, ei työntekijän.
- 23nro
Vielä lisäisin tähän, että en itse tosiaankaan maksaisi tuosta eurokaan työnantajalle takaisin, ellen selkeästi ole toiminut ohjeiden vastaisesti.
Kiitos noin ensiksi; näin minäkin epäilen. Mutta kun käyttöni ei ole poikennut mielestäni mitenkään tavanomaisesta, mutta minulle sanotaan, että siellä on tehty jotain poikkeuksellista, koska loki-tiedosto on aivan tyhjä.
Nyt valitettavasti minä en edest tiedä mikä on tässä tapauksessa lokitiedosto, mitä sieltä voisi nähdä ja miten sellainen tyhjennetään.
olisko nyt vaan niin että työnantaja on vedättäny tota työntekijää tosi pahasti.yrittää siis maksattaa jollain uunolla.no näit on aina.mä maksan täst liittymästä alle 40 ekee kuussa ja on 24/7 tuki jos jossain mättää.täs on kaikki mahdolliset palvelut.joten repikää siittä.
- Juba_1958
Jos sulle on annettu kone, jossa on SIM liittymä, olisi niiden pitänyt sen SIM-kortin hankkijan tietää ottaa siihen edullinen nettiliittymä.
Mistä sinä voit tietää, että surfailu sillä maksaa euroja, jos sinua ei ole inffottu
asiasta..
Se maksaa joka tilaa... - laajakaista zzz
Olisi mielenkiintoista kuulla mikäköhän se nettiliittymä on?
Soneralla ainakin on kännykkä nettiliittymiä mitkä veloittaa mt määrän mukaan, tosin niistäkin tulee varoitus kun 80% saldosta on käytetty, ja nuokaan eivät mitään ihan mahdottomia maksa.
(Vanhalla modeemilla lankapuhelinliittymällä tuo olikin vielä mahdollista.)
Miten olet osannut avata netin jos sinulla ei ole salasanoja/tunnuksia?
Yrityksen tulee itse huolehtia omaisuudensa käytöstä ei työntekijän.
Nykyisin kun on laillista käyttää naapurinkin nettiä ilmaiseksi, jos siin ei ole salausta. Ja suurimmilla kaupungeilla voi olla muutenkin ilmaisia langattomia nettejä.
Pyydä nähdä ne laskut paperilla, vaikka faktahan on se että et ole maksuvelvollinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212247- 701136
- 1101006
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r72979- 47974
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p55927KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.12901Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31890Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55888Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(47830