Terveystalo rahastaa epäreilusti

Jyväskylässä.

Kävin yksityisellä lääkärin vastaan otolla (Terveystalo Jyväskylä) Lääkäri teki tutkimukset, antoi lääkereseptin, jolla sitten hain lääkkeet. Tutkimuksen yhteydessä lääkäri teki sellaisen testin, joka ei ehkä ollut välttämätön oireiden kannalta. Siitä laskutettiin 40€ lisää. Tuon hyväksyin, mutta jäin jo ajattelemaan että tekevätkö "tarpeettomia" lisätutkimuksia vain saadakseen lisätuloja.

Otin yhden lääkkeen, josta sain sivuoireina rytmihäiriöitä. Kävin keromassa asiasta ensiksi apteekista, josta kehottivat olla käyttämättä sitä.

(sivumainintana tässä Apteekki ei palauta rahoja takaisin, jos lääkettä ei pysty käyttämään. Moniin muihin paikkoihin tuotteita pystyy kyllä palauttamaan.)

Sitten kävin Terveystalossa infotiskillä mainitsemassa asiasta, jossa antoivat saman ohjeen ja mainitsivat että voit ottaa soittoajan lääkäriltä ja keskustella hänen kanssa. Kysyin maksaako se erikseen. Henkilö vastasi tuskin hän ottaa siitä ylimääräistä. Niinpä sitten varasin soittoajan ja lääkäri siinä suositteli toista lääkettä ja sanoi lähettävänsä reseptin postissa. Syitä rytmihäiriöihin hän ei osannut tarkemmin sanoa. Kului pari kuukautta kunnes sain Perintätoimistolta maksukehoituksen. Kohde oli Terveystalo Helsinki. En ollut saanut käsiini mitään laskua resepteistä puhumattakaan. Mahdollista on että se on voitu lähettää minulle niin että en vaan ole sattunut sitä näkemään. Ainoa mahdollisuus on että Lääkäri olisi perinyt minulta tuollaisesta muutaman minuutin soittoajasta lisämaksua.

Ärsyttää kovasti tuollainen menettely. Tulee fiilis että on tullut jollain tavalla huijatuksi. Olisihan minun tullut saada tietää etukäteen jos tuollainen soittoaika on maksullinen ja vielä se että tiskillä annetaan ymmärtää että soittoaika olisi ilmainen. Puolisoni on käyttänyt Mehiläisen palveluita ja sanoi minulle että hän on saanut vastaavat soittoajat sieltä ilmaiseksi.

Käytin sen jälkeen toisenlaista terveyspalvelua, jonka kautta löytyi syy ja hoitovaihtoehdot oireisiini ja myös rytmihäiriöihin Terveystalon yksityislääkäriä paremmin. Sieltä sain vain diaknoosin ja epäsopivan lääkkeen, jota en ole käytänyt.

60

17782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpahpyh

      "(sivumainintana tässä Apteekki ei palauta rahoja takaisin, jos lääkettä ei pysty käyttämään. Moniin muihin paikkoihin tuotteita pystyy kyllä palauttamaan.)"

      Totta, että joissain paikoissa on palautusoikeus mutta ei todellakaan kaikissa, ja niissä joissa on se on ainoastaan lisäetu. Mikään laki ei velvoita myyjää antamaan palautusoikeutta ellei tuotteessa ole vikaa. Ja näissäkin yleensä oletetaan että tuote on myyntikuntoinen missä tavara otetaan vastaan, paketti josta olet jo syönyt osan ei todellakaan ole myyntikuntoinen. Lääkäri tai apteekki eivät voi tietää jos sinulle ei jokin lääkeaine sovikaan.

    • FuckUtt

      Minullakin on paska kokemus... toisessa silmässä ollut kipua vuosia, jo lapsesta asti (toisessa silmässä ei mitään oireita). Epäilen että kipu on peräisin siitä kun silmä oli lapsena muuan onnettomuudessa, siitä asti tuntunut.. Ja tästä sanoinkin vastaanotolla monta kertaa mutta ei mitään reaktiota... Sen verran ikävä vaiva kuitenkin että halusin että se parannetaan pois...

      Kurtistunut kääpä diagnosoi ilman tutkimuksia (päällisin puolin vain vilkaistiin), että mulla on kuivasilmäisyyttä muka molemmissa silmissä ja että toisessa se vaan tuntuu ja toisessa ei, mitä ihmettä?!

      Lopuksi annettiin lattialla lojuneita (hygieenistä

    • jäin ilman lääkkeitä

      Hei! Minulle kävi Kokkolan terveystalolla niin,että vein reseptini uusittavaksi ja olen ollut siellä 7 vuotta saman lääkärin asiakkaana...kun lääkkeet olivat lopussa ja vein ne uusittavaksi niin lääkäri ilmoitti ettei uusi niitä ja ei halua jatkaa yhteistyötä.Lääkkeet ovat vielä semmoisia joita ei noin vaan voi lopettaa,hän perusteli asian niin tai tietysti laittoi hoitajan soittamaan,että minulla on jäänyt joku lasku hoitamatta ja siitäkin vein kuitin niin sekään ei auttanut.Terveystaloa en enää käytä ehkä niillä on varaa valita potilaita ja jättää harvemmin käyvät heitteille vaikka rahaa siihenkin firmaan on palanut 7 vuoden aikana 1000 euroja...olen todella pettynyt!!!!!

      • Juokaa viinaa

        Sitä on liikkeellä. Yksi resepti on tärkeämpi kuin potilaan henki etenkin jos Valvira päättää.


    • ilm. puhelut

      Minulla kaikki soittoajat ovat olleet ilmaisia. Tuolloin lääkäri on soittanut minulle, vastaavasti Terveystalon ketjusta. Näin ollen tapauksessasi Terveystalo on toiminut kuluttajansuojalain vastaisesti. Heidän olisi kuulunut mainita maksullisesta puhelusta. Toinen vaihtoehto on, että on tekaistu joku peruste veloittaa puhelusta.

      Olen erittäin tyytyväinen Kampin Terveystaloon!

    • 7+1

      Minulle kävi niin, että ostin 7 dl:n pullon tummaa rommia. Join siitä pari desiä, ja tulin huonovointiseksi.
      Yritin palauttaa pullon myyjäliikkeeseen, mutta eivät suostuneet antamaan rahoja takaisin. Törkeää!

      • Anonyymi

        Rommeista en tiedä mutta olen useinkin palauttanut pilaantuneita viinejä sekä pulloissa että laatikoissa. Alko on aina ottanut ne ja antanut samanarvoisen tuotteen tilalle mukisematta.
        Erään kerran paikallisjohtaja oli epäileväinen ja oletti minun vedättävän häntä.
        Niin päädyimme takahuoneeseen ja kumpikin haistelimme ja maistelimme tuotetta ja Alkon edustaja totesi itsekin että pilaantuneelle maistuu.

        Evästi vielä erotessamme, että mikäli viiniä on ainakin noin puolet alkuperäisestä niin ilman muuta korvaavat asian uudella vastaavalla tuotteella.


      • Anonyymi

        Perehdytään asiaan, eikä kirjoitella mitä sattuu. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perehdytään asiaan, eikä kirjoitella mitä sattuu. Kiitos.

        Suomessa kuollut enemmän väkeä eikä korona syynä ...terveyskeskukset jättäneet hoitamatta ihmisiä rahan takia


    • Tosi pettynyt

      Terveystalon tapa toimia on vain ja ainoastaan rahastaa.
      Varasin ajan puhelimitse vaimolleni koska hänellä oli joko paarman tai ampiaisen puremasta tullut valtava kipu ja turvotus jalkaan.

      Kun ilmoitin vaimolle että olen varannut hänelle lääkärin, niin hän oli laittanut turvotus kohtaan kortisoni voidetta joka oli auttanut joten soitin uudelleen Terveystaloon noin tunnin kuluttua peruakseni ajan tarpeettomana. Koska varauksesta ja peruutuksesta ei ollut kulunut 12 tuntia tuli lasku 41 euroa käyttämättömästä vastaanotto ajasta.

      Soittaessani ajanvaraukseen minulle ei mainittu tästä 12 tunnin peruutus ajasta mitään.

      Ei tarvii mennä enää Terveystaloon.

      Mehiläinen on huomattavasti parempi ja inhimillisempi.

      • kierrän kaukaa

        Firman työterveyssopimus oli Terveystalon kanssa. Aika rasvaista meninkiä. Sieltä hoitsu soitti ja kyseli tulisiko henkilö x terveystarkastukseen, kun ei ole aikoihin näkynyt (siis henkilö x on ihan pottuillakseen ollut terve, eikä tarvinnut Terveystalon palveluita). X vastasi, että ei kiitos. Viikon päästä tuli lasku terveydenhoitajan konsultoinnista... No, kuukauden päästä meidän toimari lähetti postia Terveystalolle: sopimus sanottiin irti ja firma siirtyi Diacorin asiakkaaksi. Sen verot sentään maksetaan Suomeen.


      • Huonommaksmenee
        kierrän kaukaa kirjoitti:

        Firman työterveyssopimus oli Terveystalon kanssa. Aika rasvaista meninkiä. Sieltä hoitsu soitti ja kyseli tulisiko henkilö x terveystarkastukseen, kun ei ole aikoihin näkynyt (siis henkilö x on ihan pottuillakseen ollut terve, eikä tarvinnut Terveystalon palveluita). X vastasi, että ei kiitos. Viikon päästä tuli lasku terveydenhoitajan konsultoinnista... No, kuukauden päästä meidän toimari lähetti postia Terveystalolle: sopimus sanottiin irti ja firma siirtyi Diacorin asiakkaaksi. Sen verot sentään maksetaan Suomeen.

        Ja Terveystalo sitten nielaisi Diacorin joten valinnanvapautta on entistä vähemmän.


      • Anonyymi
        Huonommaksmenee kirjoitti:

        Ja Terveystalo sitten nielaisi Diacorin joten valinnanvapautta on entistä vähemmän.

        Terveystalo ei todellakaan hoida potilasta Lasku on ihan muuta mistä sovittu Eikä vieläkään sivuillaan ole toimenpiteiden hintoja


    • Bööna

      Tuliko mieleen, että se lasku on voinut tulla siitä reseptin kirjoittamisesta, ei puhelinajasta?

      • Uppe

        Työnantajani hoidattaa työntekijöiden terveyspalvelyt Terveystolla. Tänään kävin laboratriossa, silmälääkärillä ja yleilsääkärillä. Lopulta hommasta selvittiin, mutta hermot meinasi mennä. Lääkärit ja Labrahoitaja hoitivat hommansa mallikkaasti, mutta tiskivirkailijoiden kanssa oli hankalampaa. Kyse oli tietysti rahasta, mistä muustakaan.
        Kun varasin kyseisen päivän toimenpiteet puhelimella, niin ensimmäinen vastaaottovirkailija väitti minun varanneen ajat netistä; "kyllä mä nään täältä, että olet itse varannut ajat netistä!. Muistan hyvin, kun yhdessä puhelimessa kävimme varaukset läpi! Asia tuli esille, kun kritisoin, että miksi puhelinpalvelussa ollut henkilö ei voinut infota, että jos varaan silmälääkärille ajan, täytyy olla työterveyslääkärin lähete! Tätä sitten ihmeteltiin, kunnes sotin henkilöstöjöhtajalle joka sai lääkärin kiinni, joka laittoin lähetteen sähköisesti.
        Siitä selvittiin näin.
        Sitten labraan, silmälääkärille ja yleislääkärille, jonka lausuntoa tarvitsin ajokortin uusimista varten. Tämä asia oli jo ensimmäisen vastaanottovirkailijan kanssa ( mielestäni ) käsitelty, mutta mitä vielä. Yleislääkäri kehoitti minua menemään vielä respaan ja siellä eteen tuli taas tuttu tilanne. Ruudun tuijottelua sen verran, että se ei enteillyt hyvää. Minun olisi virkailijan mukaan pitänyt maksaa ajokorttia varten annettu lääkärinlausunto. Sanoin, että se menee vakuutusyhtiöön ja minulla on siihen esimeisheni todistus, että tarvitsen autoa töissä, jolloin lääkäri on maksuton.
        Eikö mitä "mutta täällä mainitaan plaa..plaa... plaa jne". Sitten virkailija soitti jonnekin ja ei veloittanut, sanoi vaan että "kokeillaan sitten, jos tämä menee läpi vakuutusyhtiössä".
        Kun taas itse aloin hermostua ja päivittelin homman monimutkaisuutta ja sitä että olin asian käsittänyt eri tavalla, sain virkailijalta neuvoja tyyliin " kannattaa varmaan ottaa selvää teidän firman sopimukset jne."
        Ihme puolivinoilua ja ohjeistusta. Suhteellisen nuori nainen, teki mieli kysyä, opiskeleeko hän työnsä ohessa. Toivottavasti, sillä asiakaspalvelu ei ole hänen kutsumuksensa. Koskaan ei saa asiakkaalle alkaa vinoilemaan vaikka asiakas olis ollut väärässäkin!
        Anyway, oheissa on parannettavaa, Ei PITÄISI ohjata asiakkalita varaamaan aikoja neitistä, ainakaan erikoislääkärille, koska käynti on maksullinen, jos ei ole työterveyslääkärin lähetettä!


    • Rappa

      Ylimielistä ja hermostunutta on virkailijoiden käytös turhan usein. Jotenkin Terveystalon organisaatio on halusessajoillekin työntekijöillä.
      Asiakaspalvelussa turhan usein unohdetaan, että tiskin toisella puolella on maksava asiakas, jota ei suinkaan saisi kohdella tavalla että kyseessä on joku uhraus palvelun tuottajalta.
      Viedessäni purkillista tiettyä näytettä aamulla Terveystalon espoolaiseen toimipisteeseen ( "jätä se mihin tahansa pisteeseemme" ohjeen mukaan ), homma ei suinkaan mennyt, kuten edellisenä päivänä saamani ohjeen mukaan otaksuin.
      - Huomenta, minulla on tässä tämä näyte, joka käskettiin aamulla jättämään johonkin toimipisteesseene.
      - Ookei... kuule, käyppä koputtelemassa tuolla labran ovea ja kysy sieltä.
      - Selvä.
      No, labran ovi osoittautui kolmeksi oveksi... Koputin parille ovelle, hoksanin painonapin ovessa, painoin sitä.
      Odottelin, ja jonkun ajan päästä takaisin respaan.
      - Onkohan tuolla labrassa ketään? Koputtelin ovia, kukaan ei vastaa...
      - No, siellä on yksi ihminen töissä, kyllä se sieltä jossain vaiheessa ilmestyy, vastasi respan henkilö katseen ollessa koko ajan päätteen ruudulle, äänensävy kuin menneen ajan Kelan virkailijalla.
      Lääkärit ja labran väki ovat ok, mutta vastaanoton toimihenkilöiden kanssa asiointi on arpapeliä. Työpahoinvoinnin haistaa jo ulko-ovelle. Käytö alkaa lähentyä joskus käsitettä "italialainen lakko".
      Ei hyvä!

    • lkjlkjlkkk

      Itse olen asioinut vuosia Lahden Terveystalossa ja siellä ainakin henkilökunta on ystävällistä ja asiansa osaavaa.

    • 87jfijfr

      Itse käyn mieluummin yleisellä kuin terveystalolla. Meillä on työterveyshuolto terveystalolla, ja mielestäni lääkärit eivät ottaudu kerrottuihin oireisiin mitenkään, vaan kaikki on tutkimatta virusta tai bakteeria, thank you come again. Yleisellä ottavat edes verikokeita ja kuuntelevat keuhkoja. Taitaa olla KVG nykyään paras lääkäri (kato vittu googlesta)

    • rappariko pitää olla

      Huomasin myös saman . Ei oteta todesta kun pyysin verikokeita . Vain reseptin
      kirjoitti lekuri. Ei välittänyt ilmeisesti "köyhän" hoitamisesta, vaikka eipä olisi
      ollut rahastakaan kiinni itselläni. Pitääkö sinne esittää nykyisin jokin puoluekirja
      vai mistähän se kiikastaa, että vaikka kunnon korvauksen maksaa niiden palveluista, niin ei kuunnella tai haluta kuunnella.

    • turhatalo

      Täältä kanssa vähän tarinaa Helsingin Kampin Terveystalosta, jossa olen asioinut työterveyden takia:

      Aikoinaan kierre siellä käymiseen lähti kovista vatsakivuista. Silloin vielä meinattiin tehdä tähystys suoleen ja kirjoiteltiin purkki vatsalääkkeitä. En mennyt tähystykseen, mutta siitäkin huolimatta oli diagnoosiksi annettu divertikuliitti. Vatsan kivut ja ummetus lähtivät ennen tätä juomalla kahvia ja saamalla vatsa taas toimimaan.

      Nyt viimeksi sitten lähdin sinne koska oli omituista pientä flunssaa ja kaulan imusolmukkeet turvonneet. Ensimmäinen lääkäri lähetti kotiin eikä tehnyt mitään kokeita ja toinen sitten teki perusverikokeet. Hän lupasi soittaa, mutta ei ole soitellut. Onneksi kuitenkin verikokeet ainakin olivat puhtaat, mutta se nyt ei vielä paljoakaan kerro.

      Ennen tätä on ollut vaikeaa saada kiinni lääkäreitä ja reseptejä lääkkeisiin tarpeeksi ajoissa. Aika paljon on myös joutunut erikoistumaan oireiden takia KVG-analyysiin eli kato v*ttu googlesta kun lääkäristä ei saa mitään irti vaikka kuinka oireistaan kertoo ja selittää. Mitään aloitekykyä siellä ei kyllä ole ja fiilis tuntuu olevan että mitään ei tapahdu ellet tule pää irroneena paikalle.



      Koko Terveystalo näyttää olevan "rahat kelpaa"-meininkiä suurelti, jossa tosiaan potilas on varallisuutensa mukaan hoidettavissa. Sitä parempaa palvelua saa kuin sukunimi osoittaa tai rahapussi pullottaa.

      Miettikää vielä että jos tällaista palvelua saa ylistetyllä "yksityisellä" niin minkälaista meno on tosiaan julkisella.

    • 4+19

      >> jossa olen asioinut työterveyden takia >>

      Kokemukseni mukaan työterveyshuollossa (yksityisellä) on karkeasti yleistäen kahden sorttisia lääkäreitä.

      1. Sellaisia, jotka eivät muuhun kelpaa. Ovat tylsistyneitä, kyllästyneitä ja kyynistyneitä - varmasti osittain asiakkaidenkin takia. Oma taito, tai ehkä enemmäkin kiinnostus, riittää juuri ja juuri siihen muutaman päivän sairasloman kirjoittamiseen ja särkylääkereseptin tulostamiseen.

      2. Sieltä löytyy myös kokeneita ja osaavia yleislääkäreitä. Positiivisessa mielessä vanhoja "kunnanlääkäreitä" muistuttavia. Tunnistavat valtavan määrän oireita, kuuntelevat potilasta, omaavat pitkän kokemuksen ja jopa annoksen elämänviisautta. Täten ajattelevat potilasta kokonaisuutena, eikä pelkästään "vasemman korvan särkynä".

      Ikävä kyllä nuo leipääntyneet 1-vaihtoehdot ovat valtavana enemmistönä. Mutta olen löytänyt firman käyttämästä Diacorista tuollaisen 2-tapauksen. Aikaisempi hyvä kokemus löytyi Dextrasta. Kyllä niitä hyviäkin on, mutta liian harvassa.

    • älytöntä

      Jyväskylän terveystalolla laskutetaan erikseen jos joutuu toimenpidehuoneeseen rassattavaksi,15 min ajasta 106 euroa lääkärin palkkion lisäksi. Takaisin kunnalliseen

      • Kyllästynyttelkkuun

        Siitäkö täällä nyt valitat? Vie vaikka autos huoltoon tai tilaa kotiin tv-korjaaja, niin saat maksaa vielä enemmän siksi, että kunnallisia auton huoltoja eikä tv-korjaamoja ole vielä missään...


    • Lääkäri_kokee_pian_kovia

      Kyllä vähän rahastus haiskahta
      1. lasku 200e.
      2. en saanut lääkkeitä. (testeissä ei näkynyt mitään)
      3. nyt samat vaivat kurkuun kasvanut molemmille puolille kurkkupaise.
      !Huom kävin muuten eilen siellä lääkärissä taitaa olla aika ilkeä bakteeri kyseessä ihme ettei näkyny testeissä mitään?!

    • kuluttaja_oppivainen
    • JuhaniIkonen16

      Terveystalo on ala-arvoinen toimija, itsellä jalkavamma joka vaatii hoitoa niin pitkitetään tietoisesti, sovitut soittoajat eivät pidä ja kun sinne soittaa asiaa selvittääkseen niin luvataan vain uutta soittoaikaa jollekin päivälle ilman kellonaikaa. Aivan käsittämätöntä, että nykymaailmasta löytyy näin umpisurkeaa palvelua.

      • Rahastettu17

        Terveystalolla käynnistä jäi pahasti rahastuksen maku. Lääkäri kehoitti varaamaan vastaanottoajan määräämänsä tutkimuksen tulosten kuulemiseen. Korkeintaan viisi minuuttia kestäneen tapaamisen aikana sain kuulla: ei aiheuta toimenpiteitä. Käynnin hinta oli 96,40 Euroa, josta poliklinikkamaksua 18,90 Euroa ja lääkärinopalkkiota 91,00 Euroa ( miinus Kela-korvaus 13,50 Euroa). Terveystalon infossa 91 Euron hinnan kerrotaan olevan 20 minuutin käynnille. Minusta lääkäri olisi hyvin voinut kertoa tuloksen puhelimitse.


    • Niinpaniin

      Jäi sen verran huono maku edellisestä lääkäristä keskuskadulla että haluan välttää koko terveystaloa. Myös lääkärit voivat laskuttaa mitä haluavat ja millä petusteella tahansa.

    • Anonyymi

      Terveystalon taso on laskenut sen ahneuden noustessa. No, sehän nyt on selvä. Huonompaa palvelua kuin parjatulla julkisella puolella. Terveystaloa ei vain koske mikään hoitotakuu tms. velvoite, se vain kylmästi porskuttaa ja laskuttaa.

      Yksityiset firmat eivät pysty ihmisen kokonaisvaltaisen terveyden hoitamiseen, kuten esim. omalääkäri- Asiakas juoksee lääkäriltä toiselle, mutta vastuuta ei ole kellään. Korostetusti vain raha ratkaisee Terveystalossa. Se tekee siitä heikon.

    • Anonyymi

      Netissä mainostettiin n. 36 euron hintaista etävastaanottoa, josta klikkaamalla ajan sai varattua, mutta kun lasku tuli, oli se n. 68 euroa n. 20 euron palvelumaksu, eli lasku oli lopulta n. 90 euroa. En saanut nukahtamislääkereseptiä uusittua (noin vuosi oli kulunut edellisestä reseptistä, eli en popsi niitä jatkuvasti, vaan ainoastaan katkastakseni unettomuuskierteen haastavilla unettomuusjaksoilla), sillä psyykenlääkkeiden uusinta ei etävastaanotolla kuulemma ole mahdollista, mutta sen sijaan että lääkäri olisi sen sanonut heti, hän lässytti yli 10 minuuttia unihygieniasta, vaikka ilmoitin heti alkuun saaneeni ongelmiini myös keskusteluapua eri tahoilta. Mielestäni olisi ollut lääkärinetiikan mukaista ilmoittaa heti puhelun alkuun reseptin uusinnan olevan mahdotonta, jotta olisin epätoivoisessa tilanteessa, 3 yötä valvoneena, voinut pohtia muita vaihtoehtoja, enkä hukata aikaani tähän nöyryyttävään kokemukseen, mutta lääkäri päätti varmistaa jauhannallaan, ettei minulla ollut mitään aihetta valittaa, etten saanut palvelua. Jäi kyllä todella huijattu ja nöyryytetty olo tästä kokemuksesta. Onneksi sain julkiselta puolelta seuraavana päivänä ajan, jossa ymmärrettiin tilanteen vakavuus ja akuutin avun tarve, vaikka olin jotenkin ajatellut, että tilanne olisi ollut täysin päinvastainen. Hinta-laatusuhde ei tosiaan ole Terveystalossa kohdillaan.

      • Anonyymi

        Kävin terveystalossa ultraäänessä , joka kesti noin 20min
        Loppusumma oli 240e. Lääkäri suositteli soittamaan Pulssiin ja kehoitti varaamaan sieltä uuden ajan seuraavalle viikolle.
        Netissä lukee yksi hinta, mutta paikanpäällä tulee triplasti lisää hintaa laskuun.
        Olkaa varovaisia ja kysykää hinta ennen kuin menette ja vaikka nauhoittakaa puhelu että on todiste.
        Törkeää rahastusta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin terveystalossa ultraäänessä , joka kesti noin 20min
        Loppusumma oli 240e. Lääkäri suositteli soittamaan Pulssiin ja kehoitti varaamaan sieltä uuden ajan seuraavalle viikolle.
        Netissä lukee yksi hinta, mutta paikanpäällä tulee triplasti lisää hintaa laskuun.
        Olkaa varovaisia ja kysykää hinta ennen kuin menette ja vaikka nauhoittakaa puhelu että on todiste.
        Törkeää rahastusta!!

        Tyttäreni sai pahoja vatsakouristuksia ja kuumeilua eräänä sunnuntaipäivänä jolloin paikkakunnallamme ei ollut päivystystä. Varasin 20 min. etävastaanoton Terveystalon yleislääkärille. Puhelu kesti n. 5 minuuttia, ja lääkäri antoi ohjeeksi hakeutua päivystykseen. Ohje oli varmasti oikein, mutta sain maksaa siitä € 167,00 euroa!!! Poliklinikkamaksu 22,80, viranomaismaksu 2,10 ja videovastaanotto 150,00. Onko tämä jonkun mielestä oikea hinta ko. ajasta ja asiantuntemuksesta? Valitettavasti tämä ei ollut ensimmainen kerta kun Terveystalo vei rahani. Varokaa tätä puljua! Netissä aikaa varatessa ei tuollaisia hintoja tietenkään kerrota,


    • Anonyymi

      Työterveyshuollon vastaamista odottanut nyt 45min,,ruuhkaa ruuhkaa!!!Odotan nyt loppuun asti ja katson kauanko todella menee aikaa kun vastataan.
      En suosittele kenekään ottavan työterhuolto sopimusta terveystalosta.
      Toivottavasti johtoryhmämme käsittelee asian ja ottaa huomioon palautteen minkä jätän.

      • Anonyymi

        Johtoryhmä on ottanut halvimman tarjouksen. Säästöä on se pienikin säästö.


    • Anonyymi

      Kokemuksen saanut terveystalosta, 1.en suosittele.

      2asiat viellä kesken palaa asiaan puolen vuoden päästä

      3. Jos olen hengissä. Se siitä, niin otti päähän käynti siellä.

    • Anonyymi

      Mulle riitti yksi kerta. Kävin Kuopion pisteessä, oli aika. Odotin ja odotin, puolituntia meni. No lääkäri huusi nimeni. Valitin olkapäätäni ja käden heilutus. Ei mitään vikaa. 7 min ja 120e. Lopullista laskua ei tiedä, jos ottaa lääkäri ajan. Siellä näkyy lääkärin hinta, mutta mitään ei mainita että toimisto haluaa osansa ja tiskillä hymy hyytyy. Lääkäri ei tiennyt edes olevansa vuorossa, tuli leikkauksesta ja purki jonoja aika tehokkaasti. Ps lääkäri aika sivuilla on 20min per asiakas. No heippa lääkäri asema

    • Anonyymi

      10 vuoden mittainen ketju, Siis ainakin vuodesta 2011 - Rahastusta - Kukkarollasi - Terveystalo.

      Mulle laittoivat 120 euron laskun Ropo Capitalin kautta , kun myöhästyin (minusta riippumattomista syistä) mutta sain uuden ajan heti heti tullessani tiskiltä. Siis en vienyt kenenkään aikaa. Eikä Terveystalo menettänyt rahaa. Tämä siis työterveyden käynti, joten heillä ei ole edes sopimusssuhdetta kanssani, eivätkä siten pystyisi minua laskuttamaan.

      Reklamoin kolme kertaa spostitse kun en päässyt puhelinella läpi. Ei tullut ikinä vastausta.

      Älkää hyvät ihmiset käyttäkö Terveystaloa. Ulkomainen roistofirma ja toinen roistofirma Ropo Capital perii menestyksekkäästi.

      P.s. onko muutkaan yksityiset sen parempia...

      • Anonyymi

        Miten myöhästytään itsestä riippumattomasta syystä? Varasit matkaan 10min liian vähän aikaa? Jokapäiväinen ruuhka / vuoden tietyö ei ole tällainen.

        Miten niin et käyttänyt kenenkään aikaa?
        Veit yhdeltä potilaalta mahdollisuuden varata ajan ja lääkäriltä mahdollisuuden ottaa potilas


    • Anonyymi

      En suosittele Terveystaloa. Jos mahdollista, niin mene muualle. Työterveyslääkärit varsinkin epäasiallisia ja välillä jopa törkeitä. Yksi erikoistuva työterveysääkäri huusi minulle, että minkä ihmeen takia työpaikan työterveyslääkäri oli lähettänyt minut hänen vastaanotolle. Hän yritti soittaa hänelle yms ja jatkoi valittamista. Siinä meni ainakin 10min ennen kuin hän vastahakoisesti alkoi nopeasti tutkimaan minua ja aikaa kyselyille ei näin ollen edes jäänyt minulle. Todella huono fiilis jäi. Muina kertoina olen saanut mitätöintiä ja oireiden vähättelyä. Että kyllä töissä pitää käydä vaikka lääkkeiden voimalla. Asiattomia kysymyksiä myös, kuten mitä joku sukulainen tekee työkseen. Uskomatonta. Ei ikinä sinne. Shitty, shitty place.

    • Anonyymi

      Vein omaishoitajana monivamnaisen vanhuksen selkäkivun takia Terveystalolle Helsingin keskustaan. Erikoislääkäri tutki ja röntgenkuvat otettiin. Lääkäri lupasi soittaa röntgenin tuloksista minulle kotiin. Soittaa siksi, että vanhuksella ei ollut pääsyä terveydenhuollon omille sivuille. Maksoimme saamamme laskun 264 euroa Terveystalon kassalla poistuessamme. Kotiin tuli sittemmin noin minuutin soitto, että syytä kipuun ei röntgenissä löytynyt. Luulimme asian olevan tällä selvän, mutta vähän ajan kuluttua tulikin sitten kotiin lisälasku, josta kelakorvauksen jälkeen jäi potilaan maksettavaksi 83,40 euroa. En ensiksi käsittänyt, mutta sitten huomasin, että laskutuksen perusteena oli 10 minuutin puhelinvastaanotto. Emme olleet sopineet kuin yhden vastaanoton, eikä puhelinvastaanotosta ollut minkäänlaista puhetta. Sopimusta sellaisesta ei siis voinut syntyä. Mielestäni Terveystalo taikka sittenpä tuo lääkäri itse soveltaa väärin Suomen lainsäädäntöä. Korkeintaan 20 euron veloituksen olisimne ymmärtäneet mutta siitäkin olisi tullut erikseen mainita potilaalle. Mutta se onkin eria asia kuin omin päin veloittaa jostain vastaanotosta, jollaisesta ei ollut sovittu ja jollaista ei siten ollut olemassakaan. Olen reklamoinut laskusta eikä Terveystalon laskutus ole mitään vastannut. On kuitenkin laittanut perintään kiistanalaisen laskun. Ei ihme, että Terveystalon käytävät kumisevat tyhjyyttään.

    • Anonyymi

      Hyvä tietää tästä h*vetin ahneesta lääkärikeskuksesta.
      On ihan törkeää, että ilmoitusluontoinnen asia maksaa melkein satkun.
      Tutlkimus ja lausunto pitäis kuulua samaan hintaan.
      ainakin muuall kuuluu kuin Terveystalossa.
      Lekeri ei ole velottanut soitosta kuin max 20 euroa, jos mitään.

    • Anonyymi

      Kirjoitukseni 16.3.2022. Terveystalo ei ole vastannut reklamaatiooni. Onhan se aika kenkkua vastata kun järjestelylle ei löydy laillisia perusteita. Kuintenkin pitäisi vastata. Onneksi on muita toimijoita tarjolla.

    • Anonyymi

      Ikävä kyllä yksityiset lääkäriasemat mm. Mehiläinen, Aava sekä Terveystalo velottavat nykyään siitä jos lääkäri soittaa esim. labran tuloksesta tms jotka eivät aikaisemmin ole maksaneet mitään ? Olen kuullut ystäviltäni, että lääkäri on velottanut puhelusta em. lääkäriasemilta mm. 79 .00 eur, 53.00 euro sekä 50.00 joka tuntuu aivan kohtuuttomalta summalta. Puhelu tuskin maksaa juuri mitään ja käsitykseni mukaan lääkäri saa itse päättää minkä suuruisen velotuksen ottaa soitosta. Se kuuluu siis hänen palkkioonsa soitosta. Kannattaa siis asiakkaana kysyä ennakkoon mikä on velotuksen hinta jotta ei tule yllätyksiä. Minusta tämän kaltaisessa bisneksessä on menty jo liian pitkälle joka kertoo vain lääkärien ahneudesta kaiken. Eikö heille mikään riitä ?

      • Anonyymi

        pöhlöt maksaa

        viisaat pitää ruplat taskussa ja

        viheltää mennen tullen.......

        ahneus lisääntyvä sairaus...iskenyt KONI TOHTOREIHIN


    • Anonyymi

      Kurkistus, tarkistus ja arvaus maksavat kaikki. Kapitalismin kannattajallekin tuo yksityinen terveydenhuolto on hanurista. Rahastetaan hirveitä
      Rahoja turhiata arvauksista ilman suhteellisen huonolla ammattitaidolla. Terveystalon työterveyshuollosta saa nuhaan/krapulaan saikkua. Muuta iloa siitä ei ole.

      • Anonyymi

        Älkää hyvät ihmiset käyttäkö Terveystaloa! Lähettävät haamulaskuja sekä laskuttavat erikseen palveluista jotka sisältyvät normaaliin potilaskäyntiin. Laskutuksen puhelinpalvelu ei vastaa koskaan, eikä sähköposteihinkaan vastata! Olisiko syytä tehdä joukkokanne kuluttaja-asiamiehen kautta tai tehdä kantelu eduskunnan oikeusasiamiehelle jotta tämä pulju saataisiin kuriin ja vanhusten kusetus loppumaan! Rosvo yhtiö!


    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset varatkaa aikaa terveystalon ,jos vastaanotto aikaan on vähemmän kuin 24 tuntia .koska aikaa ei voi perua tai vaihtaa kun aikaan on vähemmän kuin 24tuntia.En tiennyt että tästä 24 tuntia peruutus aika rajasta ,olen pettynyt.Ikiomassa se on kunhan edellisenä päivänä peruu . Terveisin köyhä mummo Pieksämäeltä

      • Anonyymi

        Sama kävi minulle. Terveystalo. Hoitaja halusi varata minulle ajan seuraavalle päivälle lääkäriin. Peruin sen heti aamusta kun vointi oli paljon parempi. Lasku tuli viikkoa myöhemmin… kyse työterveyskäynnistä. Edes aikaa perutessa ei sanottu että tästä laskutetaan sinua… olen tästä reklamoinut, mutta viestiin ei vastata eikä laskutuksen numeorosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kävi minulle. Terveystalo. Hoitaja halusi varata minulle ajan seuraavalle päivälle lääkäriin. Peruin sen heti aamusta kun vointi oli paljon parempi. Lasku tuli viikkoa myöhemmin… kyse työterveyskäynnistä. Edes aikaa perutessa ei sanottu että tästä laskutetaan sinua… olen tästä reklamoinut, mutta viestiin ei vastata eikä laskutuksen numeorosta.

        Kallis harrastus tuo lääkärissä käynti, eikä turhien aikojen varaaminenkaan leiville lyö. Flunssaan auttaa ensisijaisesti aika ja lepo.

        Yleisesti harmi, että työ maksaa. Varsinkin muiden tekemänä.

        En itsekään tykkää yksityisen terveydenhuollon tavasta rahastaa ja maksimoida käynnit. Toki itse päätän kuitenkin sinne menosta ja aikojen varauksesta. Kaikki hinnatkin ovat kuluttajan saatavilla.


    • Anonyymi

      Terveystalossa on myös kokemukseni mukaan huonoimmat lääkärit. Kun luulet saavasi maksamalla parempaa terveyspalvelua, käykin päin vastoin. Lisäksi hallinnollinen henkilökunta ei ole asiansa osaavaa, velvollisuuksia viivytellään ja vastuuta vältellään, edes etunimeä ei kerrota. Puhelinpalvelussa asiakaspalvelija ei ole koskaan vastannut kysymyksiini tavalla, joka olisi tietoa lisäävä (olen aina tiennyt enemmän kuin asiakaspalvelija käyttämällä hakukoneita). Olen käyttänyt myös Terveystalon kilpailijoiden terveyspalveluja, ja vaikka sielläkään lääkärit eivät ole aina osanneet ratkaista ongelmia, olen saanut kokonaisuudessaan kuitenkin positiivisen asiakaspalvelukokemuksen. Ei enää koskaan Terveystaloon.

      • Anonyymi

        Kokeile Aavaa, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin sieltä löytyy paljon huonommat lääkärit vielä.

        Hieno juttu, että kunnallisella puolella on ammattitaitoa tällä alalla keskivertoa paremmin.


      • Anonyymi

        Eikös se Ullanlinnan mattolääkärikin ollut Terveystalosta. Terveystalossa lääkäreiden kerma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se Ullanlinnan mattolääkärikin ollut Terveystalosta. Terveystalossa lääkäreiden kerma.

        Ja myös se kirurgi, joka äskettäin sieppasi lapsenlapsensa - myös Terveystalossa töissä...


    • Anonyymi

      Minulla oli ihan hyvä lääkäri, mutta koskaan en päässyt linjoista läpi hoitamaan asioita. Nimellä pitäisi esiintyä ja hinnat esittää selkeästi.

    • Anonyymi

      Minä kävin hammaslääkärillä Tampereella Oral klinikalla kun eivät julkiseen huolineet yritin kaksi viikkoa maksoi 186 euroa sinne meni rahat hyöty nolla Kela ilmoitti ettei edes 10 euroa korvaa ja hampaat jää hoitamatta kustannus oli minun itse maksettava hoito huono niin että olipa yksityinen tai julkinen niin läjä ulostetta käsillä ei muuta kaiken kaikkiaan miksi kustanamme julkista puolta kun se on huono joka suhteessa.

    • Anonyymi

      Tänään 6.6.2023 Yle:n sivulla juttu siitä, kun Terveystalon lääkäri ei välittänyt vaitiolovelvollisuudesta, vaan jakoi potilaan terveystietoja ilman lupaa.

      Itsellä vastaavia kokemuksia Terveystalosta.

      Nykyään kriteerinäni on, että jos työpaikan työterveyshuolto on Terveystalossa, en ota kyseistä työpaikkaa, oli palkka minkälainen tahansa.

      • Anonyymi

        Otsikkona on "järkyttyi työterveyslääkärin toiminnasta – Yle selvitti, milloin lääkäri voi poiketa vaitiolovelvollisuudesta"


    • Anonyymi

      Helsingin Sanomissa 24.5.2023: "Terveysjätti epäonnistui Helsingin kokeilussa: Nyt sen sopimus lopetetaan" ... "Näin tehdään, koska terveysasemaa pyörittänyt Terveystalo ei ole kyennyt täyttämään kaikkia kaupungin kanssa tehdyn sopimuksen ehtoja."

    • Anonyymi

      Terveystalo Kouvola rahastaa todellaOlin etukteen soittanut ja kysynyt mitä maksaa nasofiberskopia Sain vastauksen että kuuluu hintaan Olin varannut kaksi aikaa jotta on aikaa toimenpiteeseen Siitä veloitettiin tosi suolainen hinta

    • Anonyymi

      Aina mahdollisuus mennä mehiläiseen - minäkin vaihdoin koska terveystalo huijasi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe