Miesten koulu?

Alikessu-89

Mikä vi**u siinä on, että armeijan käymistä pidetään nykyisinkin vielä jonkin näköisenä miehisyyden merkkinä? Täyttä bullshittiä! Jo noin 20 vuotta sitten, kun itse kävin armeijan (pioneerikomppania), niin armeijan helppous -tai oikeastaan velttous- yllätti. Mitähän se sitten tänä päivänä onkaan?

Se, että joku on valinnut siviilipalveluksen parikymmentä vuotta sitten, on taatusti vaatinut enemmän munaa, kuin lammasmaisesti suoritetut 8 kuukautta armeijassa. Kyllä jämpti on näin. Nykyisin toki on jo aivan sama suoritatko aseellisen vai aseettoman palveluksen...

Nämä suurimmat ARMEIJA ON MIESTENKOULU -tyypit ovat itse todennäköisesti kuorineet suurimman osan palvelusajastaan perunoita huoltokomppaniassa :D

9

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kriitikko86

      Kävin itse intin 1986 ilmatorjuntapatteristossa ja melkein jouduin aliupseerikouluun mutta kun jämäkästi kieltäydyin ja oli vielä aliupseerikouluun halukkaita mutta joita ei oltu sinne komentamassa niin hyvin kävi, minua halutonta ei aliupseerikouluun lähetetty vaan sinne lähetettiin innokas ja motivoitunut kaveri. Itse palvelin 8 kuukautta, olisin lähtenyt kesken sivariin, jos se silloin olisi ollut samalla hakemusjuttu kuin nykyään mutta silloin oli vakaumuksentutkinta, johon jonkun verran kutsunnoista miehiä mutta harva loppujen lopuksi siviilipalveluun pääsi, sitkeimmät ja itsepäisimmät lusivat vuoden vankilassa. Patterin päällikkö sanoi meille rivin edessä, että jos ei homma miellytä niin vaihtoehdot on mielisairaala tai vankila, yritä siinä sitten sivariin. Sitkeitä ne oli siihen aikaan, jotka sivariin haki ja sivariin pääsi varsinkin kun kesto oli 16 kuukautta. Yhteen sotaharjoitukseen osallistui reserviläisiä ja olinhan minäkin harjoitusaluuen portilla vartiossa kun paikalle porhalti sisun maastokuorma-auto, ikkunasta roikkui majuri umpikännissä ja kähisi, että käytiin reserviläisten kanssa Kittilässä viinakaupassa, matkaa sinne oli harjoitusalueelta vain 15 km. Reserviläisten teltta oli siinä lähellä ja lopun vartiovuoron kuuntelin humalaisten örveltämistä korvessa, että semmoista ilmatorjunnan kertausharjoituksissa, menipä vähäinenkin halu koskaan mennä hyvällä halulla kertausharjoituksiin. En olen kerrannut kertaakaan, hain täydennyspalveluun ja nyt olen sitten armeijan käynyt sivari, sotilaspassiin oli leimattu joka sivulle siv.palv.mies. Miesten koulu, kun olisikin, minulle jäi negatiivinen kuva koko laitoksesta. Se ainakin tuli selväksi että kapiaisille viina maistuu, eivät malttaneet meidänkään patterin kapiaiset pysyä selvin päin kaikilla metsäkeikoilla, ihan avoimesti komentoteltalla viinaa joivat, se tuli nähtyä, patteriston komentajakin everstiluutnantti kävi harjoituksia katsomassa eikä sitä näyttänyt dokailu haittaavan.

    • Krh(Viestios.

      Lähes tulkoon saman suuntaisia kokemuksia itsellä 80-luvun armeijasta Suomessa. Itse olin Porin prikaatissa. Kapiaisille maistui viina sotaharjoituksissa.

      • porpr krhk86

        Kuka on komppa ukko.


      • Krh/Viestios.
        porpr krhk86 kirjoitti:

        Kuka on komppa ukko.

        Kapteeni Sahlstein taisi olla komppaukko.


      • porpr krhk86
        Krh/Viestios. kirjoitti:

        Kapteeni Sahlstein taisi olla komppaukko.

        Aaaha, en oo kuullukaa.
        ku mä olin ni sillon oli hiitola.


    • porpr krhk86

      sen verran sanon että olin 86 alokkaana kerran krh kompanjan päällikön radio mies kertausharjoituksissa ja kiertelimme prikaatin alueella paljon jeepillä missä oli ressu kapu mukana ja empä todistanut ryyppäämistä missään.

    • kekekekekekke

      Muistetaanko nyt miksi se armeija käydään? Siksi että kehityttäis ihmisinä kuunnellessa vittuilua ja tehdessä typeriä asioita metsässä... Vai siksi että Suomen valtiolla ja ihmisillä olisi mahdollisuus puolustaa itse itseään.
      Sillä on kuitenkin tarkoitus miksi se käydään...

      T. ARMEIJAN eli MIESTENKOULUN käynyt 9kk gonalämäri.

    • PSYYKKISESTI PURETTU

      ARMEIJASSA POJISTA TULEE ROUVIA.

      ARMEIJASSA OPPII PETAAMAAN PETINSÄ,
      OPPII SIIVOAMAAN;
      OPPII TARJOILEMAAN RUOKAA,
      OPPII PESEMÄÄN ASTIOITA,
      OPPII PUHUTTELEMAAN KORKEA ARVOISEMPIA,
      OPPII MARISEMAAN TYHJISTÄ "KIVUISTA" KUN "HOMMAT" EI KIINNOSTA,
      OPPII KUUNTELEMAAN POTASKAA.

      • Osa noistahan on ihan hyödyllisiä taitoja, kun kaikki ei välttämättä ole koskaan joutuneet niitä tekemään!Armeijan jälkeen itse ainaki huomasin, että petiä ei jätetty aamulla levälleen vaan pakko se oli aina kuitenkin pedata, hyväksi tavaksi jäi:)
        Ja vaikka mua ei välistä jotkut hommat kiinnostanu, niin en alkanu niistä tekemään suurta numeroo, yhtään päivää en ollut rivistä pois 9 kk aikana ja sen pään myös pidin, että väkisellä mennään, vemppaa ei haeta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe