Koira hyppii sängyllä kun olen poissa.

bxfddfgfd

Tarvitsen apua tämmöiseen ongelmaan. Koiralla ei ole ikinä ollut lupaa hyppiä sängyllä, mutta nyt olen huomannut että poissaollessani se ilmeisesti nukkuu siellä lainkaan pahaa omatuntoa kokevana koisii siellä. Tahdon tavan ehdottomasti koiralta pois. Mikä tähän auttaisi? Jokin langaton hälytin vaikka, ja kun se havaitsee liikkeen niin alkaa ulvoa? Valitettavasti koiran sulkeminen pois huoneesta ei ole ratkaisu, koska solukämpässä käytettävissäni on vain yksi huone. Pyydän apua!

16

2667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä auttaa

Osta itsellesi sellainen kokoontaitettava heteka-vierasvuode, ja kasaa se pois päiväksi. Näin ongelma ratkeaa kuin itsellään, ei sänkyä päivällä, ei koiraa sängyllä.
      Ellei investointi sängynvaihto-operaatioon ole mahdollinen, voit myös kaataa nykyisen päiväksi kumolleen.

• pakojänis

Useimmat koirat taitavat toimia juuri noi: omistajan poissaollessa ne nukkuvat omistajan vuoteessa. Se rauhoittaa ja tuo turvaa. On mahdollista, että jos otat tämän mahdollisuuden siltä pois, se onkin yksinollessaan levoton ja touhuaa jotain ei-toivottua...

• gtrgre

Liikuta ja aktivoi koiraa tarpeeksi, ei koirapuistoilua ja pelkkää pallon heittoa ja tylsää hihnalenkkiä.

Luo koiraan mahdollisimman hyvä suhde.

Miksi se ei saisi olla sängyssä?

• canis.familiaris

Silloin kun koira on yksin tai on muuten rauhallista, niin sille on luonnollista nousta hieman korkeammalle lattia/maatasoa. Se tapa taas liittyy aistihavainnointiin. Luonnossa koira haistaa, kuulee ja näkee paremmin hieman korkeammalta paikalta. Asunnssa voi nousta sängylle vedon takia tai syystä, että siinä sängyssä on omistajastaan voimakkain hajutunniste.

Tietämättä koirasta tai muista tavoista mitään on vaikea lähteä neuvomaan ja varsinkin, jos puhutaa yhdestä pienestä huoneesta.

Itse pitäisin tärkeämpänä sitä, että koira ei tee mitää harmia, ja tai että jos koira on rauhallinen ollessaan yksin ja sängyssä. Kun soluasunnosta aikanaan muutat on tuo tapa helppo pois kitkeä uudessa asunnossa.

Nyt voit tehdä niitä kikkakolmosia, jos kerran jotain on tehtävä.
      - laita sängylle toinen päiväpeite, jota käytät vain kun olet poissa.
      - laita sägylle pyykinkuivausteline ymv.
      - Joku käyttää esim. pippuria...

Mieti mikä olisi helpoin (järkevin) tapa. Tapa, mikä ei muuta itse sisälläoloa.

"Jokin langaton hälytin vaikka,"..juu tämä, jos haluat, että koirasta tulee pelokas yksin ollessa. Se sitten näkyy ja kuuluu koirassa.

• .....

Tuon lisäksi mitä tossa jo neuvottiin, niin tee koiran omasta pedistä sille entistä mukavampi paikka. Jos vain mahdollista, korota sitä hieman lattiatasosta (jokin tukeva koroke alle) tai vaihda se jopa toiseen jollei tunnu koiralle kelpaavan, lisää pehmeyttä ja omaa hajuasi (esim joku vanha t-paita tms jonka voit koiralle antaa, pidä sitä vaikkapa yöpaitana yö tai pari ja laita se sitten koiran petiin) siihen.

• koiria koiria

Itselläni yksi vanha koira "kodinvaihtaja", kiipesi sänkyyn aina pois ollessani, ei tehnyt sitä kotona ollessani.
      No laitoin sängylle tuolin, pari päivää koira mietti kunnes siirsi tuolia ja oli taas sängyllä. Kun sitten toruin koiraa, "kukas on taas sängyllä maannut", koira keksi siirtää tuolin ja kun kuuli, että olen tulossa poistui sängystä ja siirsi tuolin takaisin keskelle sänkyä.
      Tiesin että koira on ollut siinä, koska sänky oli lämmin ja siinä oli karvoja.
      Laitoinpa sitten kaksi tuolia ja jotenkin kummasti onnistui vieläkin ahtamaan itsensä sekaan.
      Levitin sitten pari jätesäkkiä sängylle, reunat patjan alle, se ei ollutkaan kiva paikka maata. Lisäksi varasin aikaa koiran hämäämiseen, poistuin, mutta palasin jo muutaman minuutin päästä yllättäen, juuri kun koira yritti keksiä miten tämä homma hoidettaisiin. Näin tein muutaman viikon ja sen jälkeen koiraa ei sänky kiinnostanut.

Lisään vielä, että koiralla oli puruluita, ja lenkitetty oli ennen lähtöä. Hälytintä en menisi kokeilemaan, sen lisäksi että koira pelästyy, ei naapureillakaan taida olla kivaa.

• sama ongelma

Minulla on aivan sama ongelma koirieni kanssa. Vanhempi koirani on opetettu että sänky tai sohva ei ole koiran paikka. Se ei ole ikinä poissa oltuani ollut niillä, mutta otin toisen koiran ja sillä on tämä paha tapa tulla sängylle tai sohvalle. Se kömpii välillä sänkyyn viereeni, kun olen nukahtanut, sen tavan siltä olen saanut pois, mutta nyt se on ruvennut nukkumaan öitään sohvalla. Ja aina poissa ollessani menee sohvalle enkä tätä tapaa saa pois, ja se on vielä opettanut vanhemmalle koiralle nyt tämän hänen hyvän tapansa.

Olen miettinyt juuri sitä, että täytyy varmaankin kokeilla sitä, että lähtee pois ja tulee hetken päästä takaisin ja saa ne kiinni teostaan. Mutta aina kun tulen kotiin niin tämä nuorempi on ollut sohvalla ja olen moittinut sitä siitä tulessani, mutta tämä koirieni tapa ei tunnu sillä lähtevän

• :)))))))

Mitäs se haittaa jos koira sängyllä päivisin makkoilee, päiväpeitto sängyn päälle niin ei ole karvoja sängyssä? :)

• koiria koiria

"Mitäs se haittaa jos koira sängyllä päivisin makkoilee, päiväpeitto sängyn päälle niin ei ole karvoja sängyssä? :)"

Jos joku asia/paikka on kielletty koiralta öisin , on se myös päivisin.
        Eihän se kai haitta jos aikoo koiran kanssa yönsäkin nukkua samassa sängyssä.
        Mutta oletetaan että kyseessä on iso rotu, siinä sitten taistelet nukkumistilasta ja yö unet jää kyllä vähäisiksi:))
        Entäs ne syksyn kura ilmat, viet koirasi lenkille, pitäisi keritä töihinkin, kerkiätkö pesemään koko koiran vai pyyhkimään/huuhtelemaan tassut.

Ei, minä ainakaan en halua sänkyyni koiraa oli päivä tai yö.
        Aloittaja ja sama ongelma voisi kokeilla myös edellä mainittujen lisäksi sitä, että laittaa koiralle lattialle koira "patjan" (ei siis ohutta vilttiä) ja tekee paikasta niin mieluisan koiralle, ettei koira halua omasta paikastaan edes luopua:))

• sama ongelma

koiria koiria. kiitokset ymmärryksestä, ja kyseessä tosiaan on isokokoiset rodut. täytyy kokeilla tuota ehdotustasi, sillä aina kotona ollessani koirat etsivät aina itselleen sellaisen paikan missä on mukava löhöillä ja se on aina jonkun vaateen tai maton päällä.

• Rokuron.

Meillä sama ongelma, kohta 6v kodinvaihtaja yhtäkkiä keksinyt että omistajan sängyssä saakin paremmat päiväunet. Tuohon "mitä se haittaa"-juttuun semmonen näkökohta että ainakin meillä koira "penkoo" päiväpeitot ja peitot kaikki paikoiltaan jotta pääsee makoilemaan juurikin lakanoille. Koiran mukana tulee hiekkaa ja karvoja, ärsyttää.

• Nyt vaan

vyötät peitot ja lakanat köydellä tai kuminauhalla tiukasti paikalleen. Tai jätä vaikka filtti päiväpeiton päälle josta voi penkoa itselleen mukavan paikan.

• Lapsonen maan

Herranjumala kun pitää tehdä itselleen ongelmia. Älä kiellä koiralta mitään mitä et voi vahtia. Jos se häiritsee niin jää pois töistä ja vahdi koiraasi 24/7.

• sasile

Tasan samaa mieltä.

• jsdhaösdjf

Minäkään en halua koiriani sänkyyni. Olen huono nukkuja ja en kaipaa ketään hypimään sänkyyn ja pois, joten lupaa ei sänkyyn ole. Tosin eivät kyllä yritäkään, kun olen häätänyt sängynkin vierestä haahuilemasta pois, kun olen yrittänyt nukkua.
      Minusta kysymys on asiallinen ja liittyy moneen muuhunkin asiaan, mitä tapahtuu kotona, kun koira on yksin. Meillä toinen veijari on keksinyt kuinka roskiskaappi avataan. Ruoan himoissaan etsii ja on löytänytkin sieltä "hyvää" syötävää. Raivostuttavaa ja vaarallistakin, jos jotain epäsopivaa löytää. En haluaisi lähteä kaapin kiinni köyttämisen tielle, vaan haluaisin kertoa sille, ettei käytös ole hyväksyttävää. PItäisi tavoittaa itseteosta...

Keskustelupalstat voisivat olla mainioita neuvojen ja kokemusten vaihtopaikkoja, mutta kyllä niin tylyjä ihmisiä on joka ketju täynnä, että ihan pahaa tekee

• Koira on hyvin tunnettu mukavuuden halustaan :) minun koirallani on sama juttu että sänky on peuhattu viimeisen päälle aina kotiin tullessa, eli sänkyyn mennään aina kun omistaja ei ole paikalla. sama pätee siihen jos koira varastaa omistajan ollessa poissa...pian koira oppii et hah, se ei nää kun tän teen ;) oma mielipiteeni on se että koira saa olla sängyssä, kunhan se on hallinnassa, eli ei rähise jos joku vieras yrittää tulla samaan sänkyyn. Monella on tästä oma mielipiteensä, mutta ymmärrän kyllä jos et halua koiraa sänkyyn ollenkaan, onhan se karvaton ja hiekaton sänky mukavampi ;) mutta kokeileppa tätä: tee koiralle ns. ansa ennen kuin lähdet töihin. eli laita pyykkiteline sängyllesi vaikka päiväpeiton alle, josta koira säikähtäisi. tai jos tämä ei riitä, laita pyykinkuivausteline päiväpeiton päälle, ei kukaan koira nuku sen päällä, kai?? :D omani ainakin lopetti silloin sänkyyn hypppäämisen kun pyykkiteline oli tuomassa rätinää. ja parasta on se että jos koira säikähtää telinettä etkä ole kotona, koira ei osaa yhdistää sinua pyykkitelineen säikähdykseen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2395
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1377
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      74
      1185
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      835
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      24
      638
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      626
    Aihe