senkin jasmiini

hopeless

Haaveilen ihanista jasmiinin, jasmikkeen kukista... turhaan. Edellinen oli 5 vuotta eikä kukkinut. Ostin uuden, se on ollut 2 vuottta, kasvaa hyvin, mutta ei tänäkään kesänä kukkinut. Edellisen yrityksen jälkeen sai ohjeeksi lannoittaa hyvin syksyllä. Tein niin viime syksynäkin.Ei auttanut. Mikä ongelma? No, se ei taida vaan tykätä minusta. Mikä on muuten loistojasmike... jospa se seuraavaksi..heh, heh?!

6

1028

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gardener

Oletko koskaan leikannut Jasmikettasi? Leikkaaminen parantaa kasvua ja vaikuttaa myös kukintoon. Jasmikkeet sietävät voimakastakin leikkaamista.

• pt.

Aloituksestasi ei käynyt ilmi lannoitatko pelkästään syksyllä, ja käytätkö syyslannoitukseen tarkoitettua lannoitetta.

Lannoitatko pensastasi myös keväällä? Entä kesällä? Käytätkö syksyllä väärää lannoitetta? Jos teet jotakin noista, voi olla että tyrkytät sille liikaa typpeä. Runsas typpilannoitus vie kukinnan, mutta antaa rehevän kasvun.

Jos on käynyt niin, että pensaasi on saanut typpeä runsaasti, asian korjaantuminen vie ainakin pari vuotta. Älä anna pensaallesi muuta lannoitusta kuin sitä syyslannosta elokuun alkupuolella. Kalkkia voit antaa joko keväällä tai syksyllä.

• ei lantaa

Minä en lannoita syksyllä enkä keväällä ja kasvupaikka kuivakho ja kukkii joka kesä.

• Mietityttää

Minulla kukki jo toisena kesänä, kasvupaikka on talon eteläseinusta, kuuma ja kuiva ja aivan liian ahdaskin. Lannoittamisesta ei tietoakaan.

Se on vähän risuisen näköinen, miten sitä pitäisi leikata, vanhat oksatko pois ?
        Haluaisin sen siirtääkin vähän "väljemmille vesille", mutta uskallanko?

• jhg

Komppaan pt:tä eli vois olla liikaa typpeä. Pieni kidutus (kuivuus, ravinteettomuus ym.) edesauttaa kukintaa, eli älä hoivaa liikaa. Myös valo-olot vaikuttavat kukintaan, eli jos pensaasi on ihan varjossa, se ei välttämättä kuki. Parhaiten kukkivat 3-4 vuotiaat versot.

• ei puutarhuri

Aha, nyt vasta hokasin, miksi omani ei ole kukkinut. Se on liian märässä paikassa:)
      Hoito on suunnilleen hoitamattomuutta:))) Asuu vuotavan rännin alla. Korkeutta pukkaa. Leikkaanpa sitä joskus. Juhannuksen aikaan. Kiitos kuivuustiedosta.
      Se lähtee perennapenkkiin joskus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      91
      1487
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1022
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      67
      917
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      861
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      835
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      773
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      605
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      63
      556
    9. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      33
      501
    10. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      128
      497
    Aihe