Subaru = samaa kakkalaatua kuin muutkin nykyjapskit

Saparot ojennukseen

Vaikuttaisi siltä, kun kuuntelee näitä kertomuksia Outbackkien ja turbodiisel Forestereiden savuttavista kytkimistä, nykimisistä ym, että takana on kunnian päivätä Subarullakin ihan kuten niin monella muullakin japskimerkillä.

80-luvun Tojot olivat kestäviä. Sen maineen varassa vielä moni ostelee näitä Euroopassa kasaan lämättyjä Haverensiksiä ym. ritsoja.

Kuorma-autotehdas Subaru osasi ja jaksoi tehdä vielä kohtuu kestäviä pikkuautojakin 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Siis jotain vapaastihengittäviä bensakoneita.

Mutta heti kun tuli korkeapainedieselin tekeminen vastaan, niin loppui Saparon insinööreiltäkin kyvyt ja taidot.

Muistetaanpa vaan kuinka tämä sama viirusilmä jengi hehkutti täällä kuinka Saparo mukamas kestää ja diiselikin olisi "vuosikausia testattu".

Nyt kun tiedämme paremmin, ettei kestä, niin totuus on karu: Subaru ei ole mitään muuta kuin kasa vanhaa tekniikkaa kovalla ylihinnalla.

Mikä siinä nyt p***kele muka on, ettei v. 2011 osata tehdä yhtä kytkintä, joka kestää?

Ja ei "jatkuva" neliveto viskokytkimen avulla toteutettuna ole nykyaikaa - tai edes mekaanisista toteutuksista paras. Silloin kun haetaan parasta, niin Audi näyttää mallia: on käyttänyt jo vuosia torsenia tuon toteuttamiseen. Audi myös on tavallisista jatkuvan nelivedon autoista se paras mäkinousija ihan todistetusti. On niitä ajettu erilaisia testejä ennenkin.

Niin se on katoavaista mainen kunnia ja laatu. Ei ole Saparokaan mikään kovin kummoinen auto nykyään kun kuuntelee omistajien huolenaiheita.

Ja kiitoksia muuten paalusulle rehellisestä raportoinnista kanssamme.

Mikähän siinä muuten on, että nyt on ilmaantunut myyntiin aika monta v. 2010 Outbackia? Jos se niin kestävä auto olisi, niin luulisi omistajan nauttivan huolettomista kilomeettereistä pitkään?

30

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saparot ojennukseen

      niin ja ennenkuin aloitatte:

      Ei 10 litraa sadalla ryystävä bensakone ole enää nykypäivää CO2-verotuksen ja PeakOilin realiteeteissa.

      Se *oli* käypä idea ehkä joskus 10-15 vuotta sitten. Ei enää nykyään. Jos Saparo ei osaa tehdä kestävää autoa modernit vaatimukset huomioiden, niin se on silloin paska merkki.

      Korealaiset näistä aasilaisista taitavat olla eniten kärryillä nykyään autonteosta hinta-laatumielessä.

      En omista minkäänlaisia aasialaisia automerkkejä, joten siinä mielessä olen puolueeton sanomaan asioista. Ei ole mitkään merkkilasit päässä.

      • ykskaks jne

        saitko orgasmin?

        (En omista minkäänlaisia aasialaisia automerkkejä, joten siinä mielessä olen puolueeton sanomaan asioista. Ei ole mitkään merkkilasit päässä).

        Jep, puolueeton paskanpuhuja,ei omista todennäköisesti minkäänlaista autoa vaan kuuluu Ville Niinistön vilttikejuun.


      • Sabaromiehet vinkuu
        ykskaks jne kirjoitti:

        saitko orgasmin?

        (En omista minkäänlaisia aasialaisia automerkkejä, joten siinä mielessä olen puolueeton sanomaan asioista. Ei ole mitkään merkkilasit päässä).

        Jep, puolueeton paskanpuhuja,ei omista todennäköisesti minkäänlaista autoa vaan kuuluu Ville Niinistön vilttikejuun.

        Kyllä minä omistan itse asiassa kolmekin autoa - kaikki eurooppalaisia.

        Mutta mitä se tähän keskusteluun kuuluu mitä minä omistan?


        Sabaro "auto" = kakkalaatua

        Mikä helkutin auto se semmoinenon josta kytkimestä käryää tomintasavut ulos?? VUONNA 2011?? Jotenkin ymmärtäis, jos puhuttais museoautosta,mutta että vuonna 2011 - vieläpä kuorma-autotehtaan tuote. Luulis saavan kytkimen kestämään. Lainaisivat vaikka panssarivaunusta kytkintä, jos eivät tollot jaappanissa saa muuten kestämään Sabaron bokserissa.

        Muuten, lisätään listaan, että tähän Sabaroon ei saa nykyään edes varaosia. Alihankkijat ovat delanneet ydinvoimaturman aiheuttamiin säteilysairauksiin. JOs saakin, niin mikähän mahtaa olla laatutaso? Veikkaan, että radioaktiivisuuden heikentämä/huolestuttama ihminen ei välttämättä jaksa stressata Sabaro-varaosan laadusta. Eihän sitä tiedä onko itte enää henkissäkään huomenna.

        Sama pätee vissiin noihin Sabaro autoihin. En ostais yhtään Sabaroa joka on tehty 3/2011 jälkeen.


      • Höpöttäjä..

        Omituinen höpöttäjä. Jutuista päätellen taatusti audimies.

        Kaveri ei omista aasialaista automerkkiä mutta jaksaa silti kaivella netistä myytävänä olevien subaruiden lukumäärää ja kirjoitella Subarupalstalle, eli jotain kiinnostusta asiaan näkyy olevan. Vaan mistä lie moinen kiinnostus? Veikkan, että naapuri tai työkaveri ostanut uuden Subarun ja nyt tätä harmittaa.

        Vaan äläpä huoli. Ihan hyvä auto se Audikin on.


    • oman onnensa seppä

      Hmm ? noin lapseliseen kirjoitteluun ei vaadita kuin korvien välissä oleva vika.

      Tekeekö mielesi esim ihmisjoukossa surmata mahdollisimman monta ?

      • Subaru on paras

        Sopii tulla koittamaan...


    • Subaru on paras
      • Sabarot ojennukseen

        Onneksi tuo video on digitaalisessa muodossa. Jos se olisi vanhan ajan nauhalla, niin olisit runkannut nauhan jo pilalle kun olisit onnessasi ampunut kuvalta.

        Mikä ihmeen uutinen se nyt on, että Honda CR-V:ssä ei ole nelivetoa?

        Pistä se Saparo matolaatikkos oikeita nelivetoja vastaan ja käry lentää kytkimestä.

        Esimerkiksi Audin Q7:ssa ON oikea jatkuva neliveto joka kannattaisi saparomiestenkin ruveta vähitellen käsittämään. Vertaile sitä vastaan saparoasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=vEuEz4JA47o


      • PH
        Sabarot ojennukseen kirjoitti:

        Onneksi tuo video on digitaalisessa muodossa. Jos se olisi vanhan ajan nauhalla, niin olisit runkannut nauhan jo pilalle kun olisit onnessasi ampunut kuvalta.

        Mikä ihmeen uutinen se nyt on, että Honda CR-V:ssä ei ole nelivetoa?

        Pistä se Saparo matolaatikkos oikeita nelivetoja vastaan ja käry lentää kytkimestä.

        Esimerkiksi Audin Q7:ssa ON oikea jatkuva neliveto joka kannattaisi saparomiestenkin ruveta vähitellen käsittämään. Vertaile sitä vastaan saparoasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=vEuEz4JA47o

        Tiedä nyt sitten onko tämä ketju vastaamisen arvoinen mutta tässähän sitä kirjoitellaan...

        Olet oikeassa siinä, että näyttää ohdakkeiselta dieselin alkutaival, tästä syystä kun oma -04 mallinen Saparo menee joskus vaihtoon niin täytyy katella bensakonetta. Itellä muuten mennyt reiluun sataantonniin pari polttimoa, joskus vois vaikka tulla joku vikakin...

        Hieman näyttää itselläsi sympatiat taipuvan Audi-leirin suuntaan. Itsekin katselin mielenkiinnosta A6 nelivetoa käytettynä, sitten lueskelin ultimatevw sivustolta omistajien taistelusta venyneiden jakoketjujen kanssa (kustannus -7000e) niin hautasin senkin ajatuksen.

        En kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi mennä ko. sivustolle höyryämään kuinka kelvoton ko. malli on ja pitäisikö vaihtaa merkkiä :-)

        Mutta puhettahan maailmaan mahtuu...


      • Subaru on paras
        Sabarot ojennukseen kirjoitti:

        Onneksi tuo video on digitaalisessa muodossa. Jos se olisi vanhan ajan nauhalla, niin olisit runkannut nauhan jo pilalle kun olisit onnessasi ampunut kuvalta.

        Mikä ihmeen uutinen se nyt on, että Honda CR-V:ssä ei ole nelivetoa?

        Pistä se Saparo matolaatikkos oikeita nelivetoja vastaan ja käry lentää kytkimestä.

        Esimerkiksi Audin Q7:ssa ON oikea jatkuva neliveto joka kannattaisi saparomiestenkin ruveta vähitellen käsittämään. Vertaile sitä vastaan saparoasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=vEuEz4JA47o

        Jos olisit katsonu videon loppuun, niin olisit nähny että on siellä VAG-kamaa. Mulla on ollu 2 VWtä ja yks Audi....NEVER AGAIN! Ei voi olla heikompia romuja...


      • Opettele tapoja poju
        Sabarot ojennukseen kirjoitti:

        Onneksi tuo video on digitaalisessa muodossa. Jos se olisi vanhan ajan nauhalla, niin olisit runkannut nauhan jo pilalle kun olisit onnessasi ampunut kuvalta.

        Mikä ihmeen uutinen se nyt on, että Honda CR-V:ssä ei ole nelivetoa?

        Pistä se Saparo matolaatikkos oikeita nelivetoja vastaan ja käry lentää kytkimestä.

        Esimerkiksi Audin Q7:ssa ON oikea jatkuva neliveto joka kannattaisi saparomiestenkin ruveta vähitellen käsittämään. Vertaile sitä vastaan saparoasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=vEuEz4JA47o

        Saparomiesten? arkipäiväisessäkö elämässäsikö vittuilet vieraille ihmisille noin ? tsot tsot poju lopeta nyt leikki ettei näpit pala .

        Onko q7 audi oikea vertailukohde outbackille esim tai foresterille? kiitos sinulle että nostit puoltakliimmalle vertailu tasolle Subarun.


      • Sabarot ojennukseen
        PH kirjoitti:

        Tiedä nyt sitten onko tämä ketju vastaamisen arvoinen mutta tässähän sitä kirjoitellaan...

        Olet oikeassa siinä, että näyttää ohdakkeiselta dieselin alkutaival, tästä syystä kun oma -04 mallinen Saparo menee joskus vaihtoon niin täytyy katella bensakonetta. Itellä muuten mennyt reiluun sataantonniin pari polttimoa, joskus vois vaikka tulla joku vikakin...

        Hieman näyttää itselläsi sympatiat taipuvan Audi-leirin suuntaan. Itsekin katselin mielenkiinnosta A6 nelivetoa käytettynä, sitten lueskelin ultimatevw sivustolta omistajien taistelusta venyneiden jakoketjujen kanssa (kustannus -7000e) niin hautasin senkin ajatuksen.

        En kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi mennä ko. sivustolle höyryämään kuinka kelvoton ko. malli on ja pitäisikö vaihtaa merkkiä :-)

        Mutta puhettahan maailmaan mahtuu...

        Itselläni ei taivu sympatiat yhtikäs mihinkään suuntaan, ei ainakaan Audiin.

        Mutta kyllästyttää jatkuva valehtelu ja oman merkin hehkutus lapsellisin argumentein.

        Vertaillaan johonkin Honda CR-V:hen ikään kuin maailmassa ei olisi muita autoja olemassakaan.

        On niitä. Vieläpä jatkuvalla - ja PAREMMALLA SELLAISELLA - nelivedolla kuin mitä Saparossa on käytetty.

        Audin Torsen versus Saparon viskokytkin, joka on 70-luvun tekniikkaa.

        Audin on teknisesti parempi ratkaisu. Toki kalliimpikin. Mutta parempi.

        Joten voitte lopettaa sen itkemisen, ettei markkinoilla muka ole toista jatkuvaa nelivetoa perheautoluokassa. On siellä. Parempiakin kuin omanne.


      • Sabarot ojennukseen
        Subaru on paras kirjoitti:

        Jos olisit katsonu videon loppuun, niin olisit nähny että on siellä VAG-kamaa. Mulla on ollu 2 VWtä ja yks Audi....NEVER AGAIN! Ei voi olla heikompia romuja...

        Ihan tiedoksi vaan, että Klonkswagen ei kuitenkaan ole sama kuin Audi.

        Vaikka tehtaiden pääomistaja onkin sama konserni.

        Kannattaa opetella erottamaan ne merkkien erot. Minullakin on ollut Klonkswagen ja aivan totta, siellä on vikoja.

        Samoin Audeja on erilaisia.

        Mutta samalla kannattaa muistaa, että Audeissa on varsin paljon tyytyväisiä kuskeja. Itse en kuulu niihin, liian kallis auto mulle. Mutten väheksykkään ja ymmärrän eron, ettei se kumminkaan ole Klonkswagen.


    • Subaru on paras
    • Sabarot ojennukseen

      Kaikki eivät aja metsäautoteillä.

      Kun se Honda CR-V herättää sabaromiehissä niin suuria intohimoja, niin kannattaa muistaa, että CR-V on eräs Suomen halutuimpia ja parhaiten vaihtoarvonsa säilyttäviä merkkejä Grey-Henin mukaan.

      Sabaro ei sitä ole. Ei vaikka siinä on se "jatkuva neliveto" eli jatkuva polttoaineenhukkaamisjärjestelmä.

      Ymmärrän, että jos ei osaa ajaa talvikelillä, niin tarvitsee tukikepit eli jatkuvan nelivedon.

      Itse olen pärjäillyt ihan hyvin etu- ja takavetoisilla 3 vuosikymmentä. Siis normiteillä.

      Metsään en ole nähnyt tarvetta ajella. Eihän siellä ole kuin karhuja ja paarmoja. Kuka sinne kaipaa?

      Muuten, 40000 euron Saparossa ei kuulemma toimi edes ilmastointilaite kunnolla. Ala-arvoista.

      20000 euron Klonkswagenissakin osaavat sentään ilmastointilaitteen nykyään jo suunnitella ja rakentaa toimivaksi.

      • PH

        Juu, toivottavasti tämä kaikki on nyt sitten helpottanut ilmeistä ahdistustasi ko. merkkiä kohtaan.

        Ja se automaatti-ilmastointi ei tosiaan toimi kunnolla, itse pidän ohjauksen tuulilasille ja jalkoihin ja säädän nopeutta manuaalisesti. Itse pärjään asian kanssa, vaikka tiedänkin että moni merkki hoitaa tämän asian paremmin.

        Minun puolestani joku voi pitää Subarua maailman parhaana ja joku paskimpana. Ei voisi oikeastaan vaivata vähempää. Luuletko että sinunkin kannattaisi koettaa samantyyppistä ajattelua.


    • Hoida itsesi kuntoon

      Hanki hoitoa.. ei tuo ole enää tervettä

    • Serviisi.

      Subarun mollaajalla tekisi mieli , SUBARUA, mutta ei pysty.

    • Ihme kaveri

      Onko tämä nyt sitä vihapuhetta, mistä on oltu oikein ministereiden toimesta huolestuneita? Kaveri on valinnut niinkin erikoisen joukon kuin Subarun omistajat intohimonsa kohteeksi. Suunnittelee varmaan jotain tuhotyötä Subaruklubin kokoontumisajoihin.

      Vaan vakavasti ottaen. Minun 2.5xt kulkee ja kukkuu ja raapii joka nurkasta aivan riittävästi. Ei ole ollut vian vikaa ja kytkinkin on kestänyt. Bensiiniä menee sen minkä tuon luokan autossa menee, mutta sitähän saa asemalta ja jonkun sitä pitää valtiontalouttakin tukea. Ilmastoinnista tulee kylmää ja talvella erityisesti lämmintä aivan riittävästi. Vaihtoarvo tai muiden mallien vaihtoarvot eivät minua kiinnosta, koska ostan auton käyttöön enkä myytäväksi.

      Eli karavaani haukkukoon ja koirat kulkekoot vai miten se meni.. Minusta Subaru on erittäin hyvä ja minun tarpeisiini parhaiten sopiva auto.

    • Porin insinööri

      Yhdyn edelliseen kirjoittajaan.

    • Forre

      Että tuolla pellellä on pieni pää...ihanko itse kehittelet väännöksiä automerkeistä? Ei taida olla sulla edes korttia...

    • XV 1

      viddu noita audi faneja. vuotaa nesteitä joka nurkasTA KOKEMUSTA ON URBOT

    • xt lukko

      Toki audi miehet voi vertailla reilu sadan tonni luu seiskaa alle 40 tonnin saparoon.No vanha paska manuaali forre lukoilla hinaa tuon luu seiska sit metästä.

    • Autot hajoo

      Tässä avauksessa oli kyllä paljon ja asiaa.

      Vaikkei Sabaruu olekkaan merkeistä huonoin, ehkä jopa paras kohtuuhintaisista? Niin silti ihmettelen minäkin löyhiä kytkimiä yms.

      Eletään kuitenkin vuotta 2014

    • Tasa

      Ai jaa. Jos on vara väittää yhtä kansojenosaa viirusilmäjengiksi, niin mihinkäs kategoriaan sitten suomalaiset ja esim. saksalaiset luokittelisit? Tasasilmäjengiksi, tai olemattamitäänsilmäjengiksikö? Sillä perusteellako ne kulkuneuvotkin valmistetaan? Vai, kui, hei.

      • simpli kleeveri

        Jaa että subarun diesel, heh heh, aivan surkea tapaus.


      • Joku muu kuin subbe
        simpli kleeveri kirjoitti:

        Jaa että subarun diesel, heh heh, aivan surkea tapaus.

        Puhukoot kuka mitäkin mutta subarun diesel on täysi susi ja pysykää ihmeessä pois siitä. Kokemusta on sen verran mitä naapuria myötätunnosta seurannut, kone kilahti alle 50tkm, samassa rytäkässä vaihtoivat kytkimen. Ja sitten sitä järjetöntä keskustelua jostakin p.....leen egr-poltosta milloin on kelläkin poltto tapahtunut missäkin kilometrissä!!!! Tuli mieleen kun tytöt aikanaan pienessä hiprakassa jutteli ravintolassa milloin kelläkin on ollut menkat viimeksi ja ehkä jäänyt tulematta. Tätäkin jutustelua oli mukavampi kuunnella kuin egr-polttoa, minulle ei aukea miksi näiden romujen kanssa täytyy vehata?


      • Asentaja_59
        Joku muu kuin subbe kirjoitti:

        Puhukoot kuka mitäkin mutta subarun diesel on täysi susi ja pysykää ihmeessä pois siitä. Kokemusta on sen verran mitä naapuria myötätunnosta seurannut, kone kilahti alle 50tkm, samassa rytäkässä vaihtoivat kytkimen. Ja sitten sitä järjetöntä keskustelua jostakin p.....leen egr-poltosta milloin on kelläkin poltto tapahtunut missäkin kilometrissä!!!! Tuli mieleen kun tytöt aikanaan pienessä hiprakassa jutteli ravintolassa milloin kelläkin on ollut menkat viimeksi ja ehkä jäänyt tulematta. Tätäkin jutustelua oli mukavampi kuunnella kuin egr-polttoa, minulle ei aukea miksi näiden romujen kanssa täytyy vehata?

        Noilla on ajettu jo yli 200 tkm ilman konerikkoa ja kytkinremonttia. Vikojen syy saattaa selvitä kun katsoo peiliin.


      • subbenloora
        Joku muu kuin subbe kirjoitti:

        Puhukoot kuka mitäkin mutta subarun diesel on täysi susi ja pysykää ihmeessä pois siitä. Kokemusta on sen verran mitä naapuria myötätunnosta seurannut, kone kilahti alle 50tkm, samassa rytäkässä vaihtoivat kytkimen. Ja sitten sitä järjetöntä keskustelua jostakin p.....leen egr-poltosta milloin on kelläkin poltto tapahtunut missäkin kilometrissä!!!! Tuli mieleen kun tytöt aikanaan pienessä hiprakassa jutteli ravintolassa milloin kelläkin on ollut menkat viimeksi ja ehkä jäänyt tulematta. Tätäkin jutustelua oli mukavampi kuunnella kuin egr-polttoa, minulle ei aukea miksi näiden romujen kanssa täytyy vehata?

        Puurot ja vellit ovat nyt sinulla palaneet ilmeisesti pohjaan kun ERG-ventttiilin poltto ei ole käynnistynyt:) Tosiasiassa se poltto tapahtuu hiukkassuodattimessa, pakokaasujen uudelleen kierrätys tapahtuu taasen erg-venttiilin kautta! ERG-venttiili on kaikkien uudehkojen autojen murheenkryyni, riipuen tietysti ajotyylistä, subbessa se meni 200tkm jälkeen. Hiukkassuodatin vaatii toimiakseen kunnon kovaa ajoa ja kierroksia, ei mitään vedättelyä kaupunki nopeuksilla.


    • autonainen

      Subaru on ollut ties kuinka pitkään tunnettu nelivedostaan ja laadukkaista autoistaan. Yhden provoilian mielipiteet ei vaikuta. Mikäs auto se on aloittajan mieleen muuten?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe