auttaa närästykseen teelusikallinen veteen sekotettuna.
onkohan tuo vaan kovinkaan terveellistä....yx tuttu ottaa sitä ruokalusikallisen kaljal huuhtoo sit alas ei kuulemma närästä sitten,mut jos päiväs menee 10 ruokalusikallistakin sitä?
ruokasooda......
8
4734
Vastaukset
- 10+14
auttaa se, mut tuhoo ja syövyttää suolet ja vatsan,eli vatsahaava edessä ennemmin tai myöhemmin!
- ...
Kerrotko miten se tapahtuu? Ruokasoodahan on heikko emäs, joten se neutraloi mahan suolahappoa.
- asidoosissa
En tiedä mitä tavallinen ruokasooda elimistölle tekee, mutta itse syön soodaa (YA:n tuotenimi natriumhydrogenocarb, joka kait on suunnilleen sama kuin natriumbikarbonaatti) 3750 mg vuorokaudessa lääkärin määräyksestä, koska vereni on liian hapan, siis minulla on metabolinen asidoosi (veren happoemästasapaino siis on happamen puoloella liikaa).
En tiedä miten vaarallista on, siitä ei lekuri ole sanonut muuta kuin sen, että jotkut popsivat noita pillereitä jopa tuplasti tuon mitä minä. Mitään varoituksia en siis ole saanut.- ...
Natr.hydrogenocarb = natriumvetykarbonaatti = natriumbikarbonaatti = ruokasooda. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
- asidoosissa
... kirjoitti:
Natr.hydrogenocarb = natriumvetykarbonaatti = natriumbikarbonaatti = ruokasooda. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.
Joo, tuo tuotenimi on mitä kauhein sanahirviö mun mielestä, siksi yritinkin selventää sitä vastauksessani. Kiitos sinulle vielä tuosta lisäselvennyksestä :)
Mutta tosiaan minuakin kiinnostaisi onko soodasta mitää haittaa ja onko jotain määriä, missä haitat tulisivat esille.
Ja siis en syö sitä närästykseen, vaikka tuo metabolinen asidoosi aiheuttaakin etovaa ja huonoa oloa, mutta se siis on kiinni mun mkohdalla veren happamuudesta.
- Mhb on paras happamu
laskija.
Wichy-vesi on toisesksi paras.
Ruokasooda on kolmanneksi paras.
......jatkuu.
Nuorempi tyttäreni (10V) on kanssa laktoosi-intoleranssi. Mutta aina kun on mennyt syömään jotain väärää ja tulee maha kipeäksi hän haluaa maitohappobakteereita. Eikä reissuunkaan lähde ilman maitohappobakteereita, ne pitää aina muistaa ottaa mukaan. Ja sen olen huomannut nuoremman tyttäreni kohdalla että kun hänellä on yskä, maitohappobakteereilla yskiminen loppuu kuin seinään. Se on meidän yskänlääke. Eli monet taudit johtuvat mahan huonosta kunnosta ja kun maha saadaan kuntoon alkaa muutkin oireet helpottamaan. Molemmilla lapsilla on keliakia paketissa joku osa koholla, mutta ei kuulemma ole vielä keliakiaa. Ja siksikin olen syöttänyt heille mhb.ta, jospa maha rauhoittuisi eikä tulisikaan mitään.
Olen sinun kanssasi aivan samaa mieltä maitohappobakteereiden tärkeydestä. Ja kuinka tärkeä on ruokavalio. - ...
Liiallinen ruokasoodan käyttö voi johtaa elimistön pH:n nousemiseen liian korkeaksi.
Joskus luin tapausselostuksen, jossa vanha mies oli joutunut sairaalaan tajunnan heikkenemisen vuoksi ja verikokeissa oli havaittu pH:n olevan liian korkealla. Syyksi paljastui pitkien selvittelyiden jälkeen se, että potilas oli käyttänyt ruokasoodaa närästyksensä hoitoon. En muista mainittiinko selostuksessa millaisia määriä ko henkilö soodaa söi päivittäin. Mies parani, kun hän lopetti ruokasoodan käytön ja siirtyi käyttämään lääkärin määräämiä närästyslääkkeitä.
Eli kyllä sitä voi syödä liikaa ja se voi olla vaarallista.- asidoosissa
Eli kun syön sitä lääkärin valvonnassa ja nimenomaan pH:n mataluuteen, siis asidoosiin, ei pelkoa ongelmista ole. Annostus katsotaan aina joka kontrolllikerralla labra-arvoijen mukaan.
Itseasiassa tollaset "itselääkinnät" voivat hyvinkin olla vaarallisia, koska nuo kontrollit usein jäävät pois. Esim. elimistön happamuus on asia, joka on todella haitallista oli se sitten rajojen ylä- tai alapuolella. Elimistön happo-emäs-tasapaino on aika tärkeä juttu ja nyt siis ei ole puhe mistään ns. happovaivoista, vaan koko kehon happo-emäs-tasapainosta, joka verikokein selviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575