Minulla on tyhjänä 500 litran akvaario (pituus 2 metriä, korkeus ja leveys molemmat 50cm). Niin sopisiko sinne kaloiksi 5 helmirihmakalaa (1 uros, 4 naarasta), 6 leväbarbia, parvi mustaneontetroja, parvi kiilakylkiä, avainkirjoahven pariskunta, 12-15 piikkisilmää ja 3-5 partamanninaarasta? Kuinka isot parvet mustaneontetroja ja kiilakylkiä voisi hankkia? Pidän kovasti piikkisilmistä, mahtuisiko niitä siis enemmänkin jos vaikka jättäisin tetrat tai kiilakyljet pois? Entä voisiko avainkirjoahvenia olla enemmänkin? Miltä kuulostaisi jos kalasto olisikin 5 rihmakalaa, parvi tetroja tai kiilkakylkiä, 20 piikkisilmää, 4 avainkirjoahventa ja muutama partamonninaaras?
Sopivatko nämä kalat yhteen?
3
185
Vastaukset
- ;))
Kuulostaa hyvältä pohdinnalta, suosittelen menemään kuitenkin aqua-web.org :n keskustelupalstalle, siellä osataan oikeasti vastata hyvin.
- Piikkisilmät eivät vie tilaa kuin pohjalta eivätkä kuormita muutenkaan paljoa, voit ottaa niitä vaikka kuinka monta ilman tetrojen vähennystä. Suosittelen muuten tutustumaan sellaiseen nuoliaiseen kuin kärsänuoliainen, itselläni on näitä ja aivan valloittavia.
- Jos haluat jotain erikoisempaa, vaihda partamonnit johonkin muuhun plekoon. Vaihtoehtoisesti myös jokin partamonnin erilainen muunnos olisi hieno (ukko-, albiino-, huntuevä-, punainen- tai tähtipartamonni)
- Avaimet ovat rauhallisimmasta päästä olevia ahvenia, ihan huoletta voit ottaa. Tai kun altaasi on noin korkea, ota ihmeessä lehtikalapari.
- Tetrat ja kiilat mahtuvat altaaseesi aivan hyvin, vaikka piikkisilmiä ja muita olisikin. Kaikki 1cm per litrat kannattaa unohtaa ja katsoa ennemminkin kalan käytöstä ja elinalaa.
- Leväbarbeista ei kannata harkitakaan luopuvansa, todella viihdyttäviä seurata ja tehokkaita levänsyöjiä. Yksi vaihtoehto tosin olisi kuvankaunis tulijuovabarbi, jos kukkaro kestää. - vieras 90
mitä kaoi kanaata laitaa et kattosin minkä näkösen niin akvaario kala??
- hoihoi..
Itse olen pitänyt sinineonteroja kymmeniä eikä ne hyvä jos
sittenkään vielä näyttää parvelta. Itse suosin ainakin pienemmissä kaloissa
että tekee jostain lajista ison parven 50-100kpl (näyttävä) tuonkin kokoiseen akvaarioon eikä sellaisia useamman lajin 6 kpl parvia.
400L mulla.
http://saatiedot.com/ live kuvaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1202328- 1331874
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631226Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1031202En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k761088Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉81990HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio24986Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56932