Sopivatko nämä kalat yhteen?

yy

Minulla on tyhjänä 500 litran akvaario (pituus 2 metriä, korkeus ja leveys molemmat 50cm). Niin sopisiko sinne kaloiksi 5 helmirihmakalaa (1 uros, 4 naarasta), 6 leväbarbia, parvi mustaneontetroja, parvi kiilakylkiä, avainkirjoahven pariskunta, 12-15 piikkisilmää ja 3-5 partamanninaarasta? Kuinka isot parvet mustaneontetroja ja kiilakylkiä voisi hankkia? Pidän kovasti piikkisilmistä, mahtuisiko niitä siis enemmänkin jos vaikka jättäisin tetrat tai kiilakyljet pois? Entä voisiko avainkirjoahvenia olla enemmänkin? Miltä kuulostaisi jos kalasto olisikin 5 rihmakalaa, parvi tetroja tai kiilkakylkiä, 20 piikkisilmää, 4 avainkirjoahventa ja muutama partamonninaaras?

3

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;))

Kuulostaa hyvältä pohdinnalta, suosittelen menemään kuitenkin aqua-web.org :n keskustelupalstalle, siellä osataan oikeasti vastata hyvin.

- Piikkisilmät eivät vie tilaa kuin pohjalta eivätkä kuormita muutenkaan paljoa, voit ottaa niitä vaikka kuinka monta ilman tetrojen vähennystä. Suosittelen muuten tutustumaan sellaiseen nuoliaiseen kuin kärsänuoliainen, itselläni on näitä ja aivan valloittavia.

- Jos haluat jotain erikoisempaa, vaihda partamonnit johonkin muuhun plekoon. Vaihtoehtoisesti myös jokin partamonnin erilainen muunnos olisi hieno (ukko-, albiino-, huntuevä-, punainen- tai tähtipartamonni)

- Avaimet ovat rauhallisimmasta päästä olevia ahvenia, ihan huoletta voit ottaa. Tai kun altaasi on noin korkea, ota ihmeessä lehtikalapari.

- Tetrat ja kiilat mahtuvat altaaseesi aivan hyvin, vaikka piikkisilmiä ja muita olisikin. Kaikki 1cm per litrat kannattaa unohtaa ja katsoa ennemminkin kalan käytöstä ja elinalaa.

- Leväbarbeista ei kannata harkitakaan luopuvansa, todella viihdyttäviä seurata ja tehokkaita levänsyöjiä. Yksi vaihtoehto tosin olisi kuvankaunis tulijuovabarbi, jos kukkaro kestää.

• vieras 90

mitä kaoi kanaata laitaa et kattosin minkä näkösen niin akvaario kala??

• hoihoi..

Itse olen pitänyt sinineonteroja kymmeniä eikä ne hyvä jos
      sittenkään vielä näyttää parvelta. Itse suosin ainakin pienemmissä kaloissa
      että tekee jostain lajista ison parven 50-100kpl (näyttävä) tuonkin kokoiseen akvaarioon eikä sellaisia useamman lajin 6 kpl parvia.

400L mulla.

http://saatiedot.com/ live kuvaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      166
      2747
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1746
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      45
      1514
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1471
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      79
      1151
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe