Helluntailainen presidentti?

hyvä ehdokas!

Räsänen haluaa Essayahin presidenttiehdokkaaksi

Kristillisdemokraattien Päivi Räsänen nimesi Uudelle Suomelle presidenttisuosikkinsa.

Kristillisdemokraattien puheenjohtaja, sisäministeri Päivi Räsänen toivoo europarlamentaarikko Sari Essayahia puolueen presidenttiehdokkaaksi, kertoo Uusi Suomi.

Räsänen sanoo henkilökohtaisesti pyytäneensä Essayahia ehdolle. Räsänen itse ei aio pyrkiä presidentiksi.

Räsäsen mukaan kristillisdemokraatit keskustelevat ensi viikonlopun puoluekokouksessaan presidentinvaaleista. Tarkoitus on, että puoluevaltuusto nimittäisi ehdokkaan myöhemmin syksyllä. Räsänen ei kuitenkaan sulje pois vaihtoehtoa, ettei puolue aseta ollenkaan omaa ehdokasta.

Essayahin vastausta ehdokkaaksi lähtemisestä odotetaan lähikuukausina. Räsäsen mukaan esillä on Essayahin lisäksi ollut myös pari muuta nimeä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011081714220720_uu.shtml

Toivottavasti Sari lähtee ehdokkaaksi, saataisiin maahan todellinen arvojohtaja.

23

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisar Kristiina

Raamatussa kielletään uskovaa sekaantumasta politiikkaan. Politikoiko Jeesus tai kukaan muukaan uskova? Jeesus ei ikinä hyväksyisi sellaista menoa uskovalta. Maallisia lakeja toki täytyy noudattaa ja "maksaa keisarille mikä keisarin on", mutta siihen sen täytyy uskovalla jäädä. Essayah ei ole tosiuskova kun on mennyt politikointiin mukaan.

• aina äänestävä

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista.

• sisar Kristiina
        aina äänestävä kirjoitti:

Niinhän sitä sinisilmäinen haluaa uskoa.

• Perusporvari
        aina äänestävä kirjoitti:

Väärin. Politiikka on yhteisten rahojen jakamista.

• sisar Kristiina
        Perusporvari kirjoitti:

Väärin. Politiikka on yhteisten rahojen jakamista.

Tuo on totta. Poliitikot jättävät mieluummin meidän omat vanhuksemme märkänemään märissä vaipoissa laitosvuoteisiin kuin välittäisivät heistä vähääkään. Raamattukin kehoittaa huolehtimaan ensin omistaan. Rahat jaellaan mieluummin ulkomaille vain siksi jotta pysyttäisiin markkinataloudessa mukana. Kukaan kunnon uskova ei voi olla tuollaisessa instituutiossa mukana.

• uyuyuyyuyu
        sisar Kristiina kirjoitti:

Niinhän sitä sinisilmäinen haluaa uskoa.

oletko jehovantodistaja sisar Kristiina, puhut pehmeitä?

• sisar Kristiina
        uyuyuyyuyu kirjoitti:

oletko jehovantodistaja sisar Kristiina, puhut pehmeitä?

Eikö kirjoittamani pidä paikkaansa? En ole jehovantodistaja.

• Amen sisar Kristiina. Jeesus sanoi:

Joh. 18:36
        Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Joh. 8:23
        Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.

Politiikka on tästä maailmasta, eikä Jeesus olisi itse asettunut jonkin maan presedenttiehdokkaaksi. Niin on maailmallinen ja maallistunut helluntailiike, samoin KD.

• ml213.
        sisar Kristiina kirjoitti:

Tuo on totta. Poliitikot jättävät mieluummin meidän omat vanhuksemme märkänemään märissä vaipoissa laitosvuoteisiin kuin välittäisivät heistä vähääkään. Raamattukin kehoittaa huolehtimaan ensin omistaan. Rahat jaellaan mieluummin ulkomaille vain siksi jotta pysyttäisiin markkinataloudessa mukana. Kukaan kunnon uskova ei voi olla tuollaisessa instituutiossa mukana.

Kristiina olet erikoisen oikeassa.Politiikkaan lisäksi liittyy valtataistelu. Varmaan olet seurannutkin, niin huomaappa, miten suurin murhe on hävinneen puolueen edustajilla vaalien jälkeen se, miten saada puolueen kannatus nousuun tms. Siis ei huoli tai iloisuus asioiden hoitumisesta.

• Karismaattista säpinää presidenttikisaan, hienoa!!!

• pärjääminen iso 0.

Säpinä loppuu silloin kun Lipponen ja Niinistö on astuneet kehään, muilla ei ole nokan koputtamista, kaikki muu on rahan tuhlausta kanpanjaan.Onko jollain näin hukassa todellisuuden realiteetit.

• pärjääminen iso 0. kirjoitti:

Säpinä loppuu silloin kun Lipponen ja Niinistö on astuneet kehään, muilla ei ole nokan koputtamista, kaikki muu on rahan tuhlausta kanpanjaan.Onko jollain näin hukassa todellisuuden realiteetit.

Ketä kiinnostaa kahden miehenkörilään kisa pääsystä Mäntyniemen isännäksi? Kyllä siihen tarvitaan suolaa ja mielellään muitakin mausteita ennen kuin soppa on valmis. Näin kyökkikoulun realiteetilla varustettuna.

• Fanittaa

Sari Essaya, siinä on politiikko fiksuimmasta päästä.

• Hienoa. Nainen ehdolle ilman muuta. Helluntailainen vielä enemmän.

Mikä on se mahti, joka vaatisi nimenomaan luterilaisen uskovan pressaksi!
      Jos Sari valittaisiin. hän laimentaisi hellarien rotusortoa homoja vastaan. Pressan ei sovi olla ihmisoikeuksien vastainen.

Aika olisi myös kypsä julkiateistiselle ehdokkaalle.
      Jos ehdolla olisi katolinen Soini, luterilaiset Niinistö ja Lipponen, hellari Essayah ja ateisti, eiköhän vaalit olisi värikkäämmät kuin ennen.

• tode*

Esko Valtaojako se olisi ateistien ehdokas? Ja onhan Erkki Tuomioja, ja nykyisen pressan mies, Pena. Onhan niitä.

• Essayah ei ole näkynyt julkisuudessa.
      Tietäisikö joku, mitkä keskeiset talouspoliittiset ja yleispoliittiset linjaukset Sarilla on? Suhteessa tämän päivän ongelmiin maailmassa ja Suomessa.

• Sarin kotisivut

http://essayah.fi/

Eiköhän tuolta löydy Sarin linjauksia.

Olisi kyllä oikein hyvä presidentinvirkaan!

• Fanittaa

On todella epätavallista, ettei niinkin paljon vastuuta mm. urheilun ja politiikan saralla omaavaa naista ole nähty keikkumassa julkisuudessa. Siksipä juuri minä monien joukossa fanitan Sari Essayaa.

• Kansakoulun käynyt.

Eikös meillä pidä korkeinta päätösvaltaa eduskunta eikä presidentti. Tuli vaan semmoinen kirjanen uudesta perustuslaistamme kotiin noin 10 vuotta sitten ja ymmärsin siinä näin präntätyn.

Minun mielestä tämä maallinen politiikka ei kuulu uskoville. Me odotamme Jumalan valtakuntaa. Sitä odottaessamme saamme siunata maallista esivaltaa ja muistaa, että esivaltaa ei ole muutoin kuin Jumalalta. Esivalta on Jumalan asettama vaikka monet ajattelevat sen olevan demokratian asettama. Jumala toteuttaa tahtonsa ja suunnitelmansa ja pahankin on palveltava häntä.

• Raha ja valta kiinnostavat myös helluntailaisia ja kristillisdemokraatteja. Se vie "uskovan" ja Jeesus jää taka-alalle.
      On lopulta sama kuka tämäkin maapläntin pressa on, "vallaton" vahanukke.

• Fanittaa

Essaya on todella tasapainossa uskossaan ja politiikan teossaan. Niinhän sen pitääkin olla, jalat maassa elämää.

• Jotain oli Essayahin kotisivuilla.

Sari on EU:n liittovaltiota vastaan ja samalla puolettaan vastaan. Kanta on hyvä.
      Eu ei ole vielä pitkään aikaan kypsä liittovaltioksi. Hyvä jos kasassa pysyy valtioiden liitto.
      Suomen hallitus edistää toimillaan liittovaltiokehitystä. Hallitukset ovat sitä tehneet jo aiemmin.

EU:n finassikriisistä oli ympäripyöreää selostusta. Siinä todetaan vain tapahtunutta kehitystä.
      Pitäisi torjua se, että kriisi olisi liiallisten palkkojen ja ´sosiaaliturvan synnyttämä.
      Kriisi on suursijoittajien aiheuttama tahallinen finanssikriisi. Suomeksi sanottuna suurten pääomien omistajien äärettömän ahneuden aiheuttama kriisi.
      Pitäisi reilusti uskaltaa sanoa, että hallituksen vaatimukset Kreikan kansan elinehtojen alentamiseksi lainojen saannin ehtoina ovat päättömät.
      Lainathan eivät mene Kreikan kansalle. Ne menevät suursijoittajille.

EKP-pankin linja ostaa velaksi sijoittajien tappiovelkakirjoja vie luultavasti Unionin konkurssiin ja aika pian. Tai jäsenmaille lankeaa niiltä kysymättä valtavat vastuut (Suomelle 15 - 20 mrd). Haluammeko maksaa?

Sari ei asetu homojen ihmisoikeuksia vastaa. En ainakaan huomannut. Se on hyvä. Jos hän tulee ehdokkakksi, hän ei homoja vastaan voi ollakaan.

• aivan saletti

jos koodeesta joku on ehdokkaana ei ole varmempaa rahan haaskausta hävitä sataprosenttisesti, pankaa sekin raha lähetystyöhön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3075
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1087
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      971
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      925
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      881
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      163
      858
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      844
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      784
    Aihe