Muurahainen lemmikkinä ?

ihmettelevä ?.

Käsittääkseni suomen laki kieltää vangitsemasta luonnon eläintä ja pitämästä sitä lemmikkinä.

Nyt on kuitenkin kaupan muurahaisille tarkoitettuja " farmeja" kahden lasin välissä.
Lasien välissä oleva geeli on mainoksen mukaan ruokaa...
Muurahainen kuulemma viihtyy siellä todella hyvin !

Eikö Suomen laki muka kiellä tuollaisia kidutuskammioita ???

9

4044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies

      Valitettavasti ei. Suomen laki kieltää luonnon nisäkkään tai linnun, tai rauhoitetun (minkä tahansa) eläimen pitämisen lemmikkinä. Mutta muurahaiset putoavat lain ulkopuolelle :(

    • mie♡

      Näyttäähän ne kivoilta mutta vaikka näyttäisivätkin niin se on kidutusta, eihän kukaan haluaisi kulkea kahden lasin välissä aina samoja reittejä.

    • Murkkufani

      Täällä yksi murkkuja lemmikkinä pitävä, ja aivan hyvin näitä voi pitää lemmikkeinä.
      Käykääpä tutustumassa muurahaiset.net nettisivustoon, sieltä saa paljon tietoa tästä upeasta harrastuksesta.

    • murkkue

      Täälläkin tuo muurahaisfarmi löytyy,paitsi ilman murkkuja.Kun sisältöä ei tuuleta tarpeeksi (vaikka ohjeessa sanottiin kerran kuukaudessa pitää tuulettaa)siältö homehtuu niinkuin minulla kävi.Ehdin muurahaiset vapauttaa onneksi!

    • Muurahaisfani

      Muurahaisille voi myös tehdä lähes täysin niiden elinympäristön tapaisia paikkoja vaikka saaviin kaupasta saatavien terrarioiden sijaan ja se ei ole muurahaisten rääkkäystä jos niitä kohtelee tarpeeksi hyvin. Muurahaiset lemmikkeinä on ihan verrattavissa koiriin tai kissoihin.

    • Anonyymi

      mä voisin ottaa norsun kuinkahan se menestyy täs ilmastos .tila on vähä ongelma kun asun 4 kerrokses .mut parvekkeella se vois käydä vessas siitä vaan kaiteen yli isompikin jööti ja monta litraa kusta kerralla.ruokinta voi olla haastavaa kun tarvii raahata heinää hissis.mut naapurin lapsille kiva leikkikamu kesällä.täyytyy ottaa selvää jos saa olla kissoja ja koiria mikä este norsulle olis.vois hakee jotain eu tukea.vaikka jos sielä olis joku heinärahasto.

    • Anonyymi

      😅😅😅.Mä mietin muurahaisten hankintaa mutta kysymys kuuluu mitä mä niille annan ruuaksi?????mitä te ootte antanu ku mul ei oo ideoit?🙃🙃🙃

    • Anonyymi

      Mitä jos muurahais siirtokunta kasvaa liian isoksi?!

    • Anonyymi

      Etana parempi ehtii käydä kaupassa eikä karkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3280
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1803
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe