tv7 hämmentää katsojia.

ajajjjjjaa

tv7:n huono puoli on se että se hämmentää kovasti katsojaa, varsinkin jos katsoja on juuri uskosta innostunut.

Tämä johtuu siitä että kanavalla esiintyvien saarnaajien opetus on niin toisistaan poikkeavaa ja ristiriitaista.

Kaikilla kanavan opettajilla tuntuu olevan oma täysin erilainen mielipide siitä miten pelastutaan, miten rukoillaan, miten päästään taivaaseen, ja mitä oikea usko on.

Jos joku juuri kristinuskosta innostunut katsoo kanavaa vaikkapa viikon, on hän jo aivan sekaisin. Hän ei enää tiedä miten hänen pitäisi rukoilla, mihin uskoa, ja mitä hänen pitäisi tehdä että pelastuisi.

Ja uskonpa että moni vanhempikin kristitty menee sekaisin näiden kanavan antamien erilaisten oppisuuntien ja teologioiden sekamelskassa.

Pahinta on se, että jopa yksittäiset opettajatkin vaihtaa mielipidettään ohjelmasta toiseen. Esim Elämän Virrassa opetettiin yhdessä ohjelmassa että ihmisen pitää tyyydyttää lihan halut, ettei tule psykologisia sairauksia. Mutta jo seuraavassa ohjelmassa sama ihminen opetti, että liha on kuoletettava, ja lihan haluille käännettävä selkä!

Itse olenkin lopettanut kanavan seuraamisen juuri tästä syystä, ja nykyään uskoani pidän yllä lukemalla Raamattua.

5

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakkaus

      Tunnen nuo mainitsemasi opettajat varsin hyvin. He ovat joskus opettaneet myös aiheesta, mitä liha tarkoittaa Raamatussa. Sillä on nimittäin eri merkityksiä. Kun katsot osan nro 70 arkistosta, asia saattaa aueta Sinulle ihan eri tavalla ja niin kuin Raamattu opettaa.

      Sinun kehosi on lihaa ja se tarvii lepoa, ruokaa, vettä ja liikuntaa. Jos laiminlyöt näitä tarpeita, alat voida myös hengessäsi huonosti. Mutta myös luonnollista ihmistä sanotaan lihalliseksi, usein puhutaan "leikillisesti vanhasta Aatusta eli silloin tarkoitetaan syntiluontoa, josta nimen omaan nousevat lihalliset himot, kuten valehtelu, varkaudet, murhat, haureus jne. Puhutaan, että liha reagoi, kun ihminen esimerkiksi hermostuu.

      Mutta kuten sanottu, asia on selvitetty varsin hyvin tuossa osassa 70.

      Kun luet Raamattua systemaattisesti, huomaat pian että sielläkin näyttäisi olevan ristiriitaisuuksia, mutta yleensä ne aukeavat juuri alkukielen kautta, kuten nuokin opettajat ovat monet asiat avanneet eli niitä ristiriitaisuuksia ei ole.

      Mita ylipäätänsä tulee eri opettajien välisiin eroihin, yksi syy voi olla ihan omatunto (kts. esim. Room 14).

      Saakoon Jeesus siunata Sinua väkevästi!

    • jymyhunaja

      Ohjelmien taso on olematonta amatööripaatosta...

    • Palanen kerrallaan!

      En tajua ollenkaan, mitä aloittaja tarkoittaa. Miten ja kuka on niin epäitsenäinen ja avuton, ettei pysty kuuntelemaan ja ajattelemaan sitten itse asioita ihan omassa hengessään sekä ihan itsekin Raamattua lukien ja rukousta harjoittaen. Miksi et hyvän ja antoisan opetustuokion TV7:sta löydettyäsi voisi pitäytyä siinä yhdessä ja jatkaa kasvamista sen myötä, niin saat paremmin selkeyttä.

      Olen ollut pystymetsästä uudestisyntyneenä eli uskossa noin 30 vuotta ja kun TV7 tuli, niin minulle oli itsestään selvä, että ihminen seuraa ne ohjelmat, jotka esim. sopivat hänen persoonaansa, temperamenttiinsa ja varsinkin hengelliseen, tähänastiseen taustaansa. En ollenkaan käsitä, että ihmiset katsovat 'kaikki'. Sehän on sekavaa ja kovin rasittavaakin. Ei kai tv7 sellaista käyttöä varten olekaan. Minua ei mitenkään häiritse, että on monenlaista, erilaisia ryhmittymiä ja opettajia; kaikki kuitenkin valaisevat sitä yhtä ainoaa, Jeesusta Kristusta. TV7:n seula on tässä tiukka. Älkää nyt ihmiset puuttuko jokaiseen pikkuseikkaan, siinä sekoaa. Jeesuksessa kasvaminen ja Jumalaan käsiin antautuminen on se juttu. Kannustan itsenäisyyteen uskonelämässä ja sen jälkeen kuunnella, katsella. Haukkumiset voisi jättää pois, tarkoitan tällä palstalla yleensäkin.

      Eihän ole mitään järkeä katsoa TV7:ää putkeen muutamia tunteja, eri ohjelmat ja opetukset, "esiintyjät", peräjälkeen. Etkö voisi, aloittaja, ja muutama muu tässä, ihan itse valita se opetustuokio, joka just sinun ns. vaiheeseesi sekä taustaasi parhaiten puhuu. Valitset katsoa johdonmukaisesti aina samat ohjelmat, esimerkiksi. Tämä auttaa kasvamaan ja ns. laajentumaan.

      Olen ollut huomaavinani, että ihmiset seuraavat tv7:aa useinkin vain kaivellakseen ja etsiäkseen 'missä jallu luuraa'. Eikö hyvä asenne olisi, että mitä ehkä tuo tuossa minulle nyt puhuu, mitä ehkä Jumala tahtoo minulle valottaa? Jollei puhu mitään, nouse ylös sohvaltasi.

      Emmehän me muutakaan tv-tarjontaa katsele yksi kanava auki ja peräjälkeen kaikki ohjelmat; erittäinkin paljon valitsemme ohjelmat, jotka sopivat persoonaamme ja kiinnotsuksiimme. Mielestäni TV7:n kanssa voi ja pitääkin tehdä niinku vastaavasti. - Neuvovalla asenteella kirjoitti wanha, kokenut uskossa taivaltaja, siis paljon nähnyt, kuullut.

      • Vääristetty

        Sinulle palanen kerrallaan. Onhan oltava johdonmukaisuus, kerta samasta asiasta julistetaan ja samaa raamattua luetaan.Eihän se käy että saman lauseen voi tulkita monella tavalla ja niistä tulkinnoista tuskin mikään olisi oikea tulkinta.


    • Jospa Kuitenkin

      Aivan oikein älä sotke itseäsi kaupalliseen uskonnon harjoittamiseen. Paikkakunnilla kiertänyt pariskunta ,miehellä vätjätyt hiukset ja naisella taisi olla lisä peruukki.Heillä on oltava ulkopuolisia juoruujia ihmisistä, joita tulee heidän kokouksiin.Eli huijjausta niinkuin monet parantamiskokoukset ovat. Itse katselin kokousta Orimattilan kehräämössä 2010 joulua ennen, eikä kukaan oikeasti kokenut muuta kuin itkun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe