väsymys on liian kova jo

väsynyt äiti

Nyt on sellanen olo että voisin vaan ottaa kamat ja lähteä tosta ovesta ulos ikinä taakseni kattomatta. Meillä isompi lapsi ei jaksa muuta tehä kun kiukutella, kiroilla ja nauraa päälle. mitkään sanat ei tehoa ja olen aivan loppu ei oikee jaksa enää edes kiinnostaa, tehköö mun puolesta mitä haluaa. Rajansa kaikella myös minun mitta täyttyy joskus ja se hetki on tullu nyt!

Ulkona ei olla käytykään tänään kun juuri tuo kyseinen esikoinen ei ole onnistunut saamaan tänään vaatteita päälle. Otti kyllä vaatteet itselleen mutta ei jaksanu enää keskittyä niin paljoo että olis ne päälle asti saanu laitettua. Ulos oltiin menossa ja sanoin hyvissä ajoin että on varmasti aikaa pukea housut mutta ei puoltuntia ootin ja sanoin että housut jalkaan. ITsellä oli jo kengät jalassa ja vauva kainalossa ootin mutta ei. Huus vaan ja vinku että älä lähe ilman mua. Mieli olisi tehny vaan ottaa ja lähteä vauvan kanssa ja antaa toisen jäädä yksin kotiin kun ei kerran saa vaatteita päälle. Ja jos olisi ollu mies kotona olisin näin varmaan tehnykin, mut enhän mä voi jättää 3 vuotiasta yksin sisälle. Tosin uhkasin kyllä näin tekeväni, ei ehkä ihan järkevää sekään mut mä en keksi enää mitään muuta mitä voisin tehdä. Kun mikään ei tehoa tohon, ei se edes tunnu ymmärtävän kun jotaa selitän.

Kaupassa olisi pitäny ihan ehdottomasti käydä tänään mutta jäi käymättä kun neiti vaan kiroaa täällä ja nauraa päälle. Siitä on niin hirveen hienoa luetella niitä kirosanoja! Nyt olen laittanu sen omaan huoneeseen jossa saa mun puolesta olla tän illan, mä en jaksa kattella sitä enää hetkeäkään. Tuntuu että heti aamusta kun herää ni saa alottaa sen komentamisen ja en edes muista milloin viimeksi olisi ollu kiva aamulla herätä ja nousta ylös, siitä taitaa olla jonkuu verran aikaa! Tuntuu jo että pelkkä neidin näkeminen saa raivon nousemaan.

Enkä todellakaan halua että se olisi näin, mun oma rakas lapsi kuitenkin kyseessä ja en vois kuvitellakaan että mulla ei häntä olis mut nyt alkaa vaan olla voimat aika loppu.

4

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Sinä olet peili johon lpsi katsoo ja toistaa sinua asenteitasi ja tekojasi.

    • Hae apua

      Puhutko todella 3-vuotiaasta lapsesta. Hänellä täytyy olla rajat, mutta sinä nyt koet olevasi tasavertainen lapsesi kanssa. Haloo.
      Kolmivuotias ei ole vielä valmis itsenäiseen pukeutumiseen, mistä hän on kirosanat oppinut??
      Telkeät hänet jonnekin pitkäksi aikaa, ei todellakaan ole oikein.

      Puhut rauhallisesti lapselle ja ymmärrät hänen ikänsä. Rangaistus voi olla istua jossakin hiljaa muutama minuutti parikin riittää, sitten kysyt, joko lapsi ymmärtää pyytää anteeksi ja silloin annetaan anteeksi ja halataan. Näin lapsi oppii hyväksymään rajasi.

      Minusta tosin tuntuu, että olet nyt itse väsynyt ja tarvitset todella paua, kerro neuvolassa, jospa osaisivat sieltä auttaa. ei kannata salata ja yrittää huutamisella saada aikaan parannusta, se ei tule onnistumaan, vaan tilanne vain pahenee.

    • tuttu juttu ;o)

      Jos lapsesi on noin pieni ja uhmaiässä, ei siihen järkipuhe tehoa. Sinä olet pomo ja myös käyttäydyt niin. Pue lapsi ja ota toiseen kainaloon tai vauva ensin rattaisiin jos 3v potkii ja riehuu, mut ei kolmevuotias voi päättää mihin te meette tai mitä teette, sinä päätät. Toisekseen koko illan jäähy omassa huoneessa ei ole hyväksi, lyhyempi jäähy ja keskustelu sekä anteeksipyyntö (ja myös anto) kun on rauhoittunut, auttaa myös itseäsi ettei tilanne jää päälle loputtomiin.

      • arcenic

        näin on, ja sitten yksi todella tärkeä pointti,ei saisi koskaan uhkaa jättää lasta kotiin.ylipäätään ei saisi sanoa sellaista mitä et voi toteuttaa.mulla on 3v tyttö,ja tiedän mitä tää on. joskus huudan itsekin ja koitan tehdä kuitenkin sen niin ettei lapsi koskaan kokisi sen kohdistuvan häneen. jos kirosanoihin puuttuu,tai nauraa niille,ne jää päähän. jos keksit siitä paremman ja hauskemman version,sekin jää päähän. ihan ohimennen vaan. ite oon lapsen aikana oppinu siivoomaan suuni. tosin sekin on aika turhaa jos esim asuu sellaisessa paikassa missä on paljon yli 5v lapsia,nehän ovat mallina näissä jo hyvin..
        jokatapauksessa,se on niin että eihän niitä lapsia kannata tehdä enempää kuin jaksaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe