Hamsteri liikkeellä.

Rattus sp.

Sitä yrittää vähentää tavaramäärää kotona, mutta huomaa samalla raahaavansa lisää tavaraa kotiinsa. Etenkin tänä vuonna DVD -levyjen määrä on kaksinkertaistunut. Nyt näyttää elokuvien lisäksi lisääntyvän CD-levyjen määrä.

Huonoin ostos on tällä viikolla ollut retkeilytarvikkeisiin luettava 20 litran ”retkisuihku”. Kun se oli NIIN halpa, niin pakkohan se oli ostaa venetarvikkeisiin 5 eurolla.

Kai tässä on otettava käytännöksi se, että uutta ostaessa kiertoon täytyy laittaa jotakin vanhaa. Tai jollakin muulla tavalla vaikuttaa ajatuksiinsa ostohetkellä..

48

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainoa asia mitä minä hamstraan liikaa on vaatteet. Paljon menee roskikseenkin, raskaalla kädellä, joskus harmittaa kun heitän kivoja pois ja joita kaipaan tosissaan.

• Rattus sp.

Aikaisemmin laitoin vaatteita pois, mutta nykyisin olen siirtänyt osan laatikoihin odottamaan mieleni muuttumista. Ehkä minua harmittaa eniten tuossa turhassa ostelemisessa rahan menetys, kun sen voisi käyttää esim. matkusteluun.

Ja mitä parhaillaan teen? Selailen uutta Ikean kuvastoa :].

• Rattus sp. kirjoitti:

Aikaisemmin laitoin vaatteita pois, mutta nykyisin olen siirtänyt osan laatikoihin odottamaan mieleni muuttumista. Ehkä minua harmittaa eniten tuossa turhassa ostelemisessa rahan menetys, kun sen voisi käyttää esim. matkusteluun.

Ja mitä parhaillaan teen? Selailen uutta Ikean kuvastoa :].

Ei ei ei ikeasta mitään ne on pelkkiä lastulevykasoja. Astioistaki lähtee pinnat pesuissa, ei mitään muuta ku romua. Minua ei sinne romukauppaan saa sisälle.

• Rattus sp.
        miljoona kirjoitti:

Ei ei ei ikeasta mitään ne on pelkkiä lastulevykasoja. Astioistaki lähtee pinnat pesuissa, ei mitään muuta ku romua. Minua ei sinne romukauppaan saa sisälle.

Minulla on hyviä kokemuksia eli vuosia kestäneitä tuotteita, jotka ovat edelleen käytössä. Seuraavaksi on hankinnassa täysmäntyinen lipasto taivutetuilla jaloilla kyseisestä liikkeestä. Kyseinen lipasto on petsattu mustaksi.

Ikea on muuten vaativa alihankkijoiden kohdalla eli mainettaan parempi. Pöytälevyjä ym. muita on aikoinaan tehty myös Suomessa, myös täällä Lahdessa. Nykyistä tilannetta en tiedä.

Varmasti joukosta löytyy myös huonoa tavaraa. Tuotevalikoima on sen verran laaja.

• Rattus sp. kirjoitti:

Minulla on hyviä kokemuksia eli vuosia kestäneitä tuotteita, jotka ovat edelleen käytössä. Seuraavaksi on hankinnassa täysmäntyinen lipasto taivutetuilla jaloilla kyseisestä liikkeestä. Kyseinen lipasto on petsattu mustaksi.

Ikea on muuten vaativa alihankkijoiden kohdalla eli mainettaan parempi. Pöytälevyjä ym. muita on aikoinaan tehty myös Suomessa, myös täällä Lahdessa. Nykyistä tilannetta en tiedä.

Varmasti joukosta löytyy myös huonoa tavaraa. Tuotevalikoima on sen verran laaja.

Varmaan hyvä lipasto jos on täysmäntyä. Jos on paljon laatikoita toivotaan että sopivat koloihinsa. Kerran kaverini osti eräästä toisesta huonekalumyymälästä lipaston missä oli paljon laatikoita ja ne ei mitenkään sopineet kunnolla koloihinsa. Sai vaihdettua sen kuitenkin.

Yhdellä tutullani on Hemnes huonekaluja ja vahvan tuntuisia. Itse en halua sinne myymälään myöskään siksi ku en löydä sielt mitään. Kierrän ja kierrän mutta jotenkin ne tuntuu olevan hukassa.

• Jaa, kun huomaa varallisuudestaan huvenneen muutamassa viikossa parin vuoden palkan verran, pystyy kyllä hetken vastustamaan aivan hulluimpia heräteostoksia...

• Rattus sp.

Tuohon en ole yltänyt, onneksi. Viisi euroakin tuntuu liialta perfektionistiseen luonteeseen. Kysyin jo yhdeltä ystävältä, tarvitseeko kesämökille retkisuihkua ;). Näin sitä kertyy kirpparille menevää tavaraa, josta voi sanoa, tätä ei ole kertaakaan käytetty.

• Rattus sp. kirjoitti:

Tuohon en ole yltänyt, onneksi. Viisi euroakin tuntuu liialta perfektionistiseen luonteeseen. Kysyin jo yhdeltä ystävältä, tarvitseeko kesämökille retkisuihkua ;). Näin sitä kertyy kirpparille menevää tavaraa, josta voi sanoa, tätä ei ole kertaakaan käytetty.

Nooo, niitä tulee ajastaan, niin kauan kun säästöjään ei tarvitse, kaikki tapahtuu vain kirjanpidossa...

• Meriläinen

Nyt on hiljaisempaa tuolla ostos ja keräys rintamalla.
      Mutta jossain tuolla kirjoitit sanan elämäntapakirjat, niin ne on mun yks heikkous.
      Ja niistäkin luovuin tossa keväällä tosi paljosta kun kaksi työkaveria kävi hakemassa kumpikin pari kassillista. Silti niitä piisaa tuolla hyllyssä vielä ihan riittämiin.
      No kattelin lehdestä että "Hengen ja Tiedon messut" olis taas lokakuussa Helsingissä ja täältä bussikuljetus sinne niin olen harkinnut nyt muutaman vuoden poissa olon jälkeen taas mennä. Ja sieltähän ei tulla ilman kirjoja ja cd;itä. Kun siellä löytää aina nää uusimmat "New Age" musiikit mitä ei myydä kun sitten jossain hesan erikois liikkeissä.

Nythän sitten säästänkin rahaa siihen matkaan että siellä sitten voi laittaa elämän risaiseksi.

• Rattus sp.

Omaan fyysiseen ja psyykkiseen vaikuttavia kirjoja löytyy vielä muutama..

Paula Heinonen: Vihdoinkin hyvä olo. Suolisto kuntoon ruokavalion avulla. --> En ole antanut vielä periksi sen asian suhteen, että aikoinaan saamani homealtistus leimaisi koko loppuelämääni yhä etenevässä määrin allergisoiden. Kirjoittaja on kokenut saman ja käyttänyt itseään koekaniinina.

Barbara Berger: Oletko onnellinen? 10 oivallusta onnelliseen elämään. --> Lukemisen arvoinen ja en ole ehtinyt lukea vielä loppuun. Sen jälkeen päätän, lähteekö ystäville kiertoon.

Scott Thorpe: Ajattelu kuin Einstein. --> Olen rationaalinen ja minua ärsyttää pään hakkaaminen seinään ongelman kohdatessa. Yritän löytää lisää luovuutta ongelman ratkaisutaitoihin.

Mats-Eric Nilsson: Petos lautasella. --> Auttaa pysymään aidoisssa perusruokatarvikkeissa.

Alexander von Schönburg: Tyylikkään köyhäilyn taito. --> Nimestä huolimatta kirja painottaa siihen, että ihmiset eläisivät omalla tyylillään. Pyrkii vaikuttamaan siihen, etteivät ihmiset ole liian kiinni kulutusyhteiskunnassa.

Geneen Roth: Women, Food and God. --> Pyrkii selvittämään ajatusmalleja turhaan syömiseen. Eli esim. tunnesyömisen taustoihin..

Olen lukenut aika paljon laidasta laitaan ja on nuo kirjat onnistuneet tartuttamaan myönteisen ajattelutavan.

Jos sinulla tulee vastaan Egyptissä esim. istuva mieleisesi villakangastakki, niin osta se. Minua harmitti aikoinaan pitkään Tunisiaan jäänyt villakangastakki. Se olisi pitänyt ostaa. Budapestistä toin sikäläisesti kalliin olkalaukun, mutta se oli nappiostos. Sellainen, joka on juuri makuuni :).

• Meriläinen
        Rattus sp. kirjoitti:

Paula Heinonen: Vihdoinkin hyvä olo. Suolisto kuntoon ruokavalion avulla. --> En ole antanut vielä periksi sen asian suhteen, että aikoinaan saamani homealtistus leimaisi koko loppuelämääni yhä etenevässä määrin allergisoiden. Kirjoittaja on kokenut saman ja käyttänyt itseään koekaniinina.

Barbara Berger: Oletko onnellinen? 10 oivallusta onnelliseen elämään. --> Lukemisen arvoinen ja en ole ehtinyt lukea vielä loppuun. Sen jälkeen päätän, lähteekö ystäville kiertoon.

Scott Thorpe: Ajattelu kuin Einstein. --> Olen rationaalinen ja minua ärsyttää pään hakkaaminen seinään ongelman kohdatessa. Yritän löytää lisää luovuutta ongelman ratkaisutaitoihin.

Mats-Eric Nilsson: Petos lautasella. --> Auttaa pysymään aidoisssa perusruokatarvikkeissa.

Alexander von Schönburg: Tyylikkään köyhäilyn taito. --> Nimestä huolimatta kirja painottaa siihen, että ihmiset eläisivät omalla tyylillään. Pyrkii vaikuttamaan siihen, etteivät ihmiset ole liian kiinni kulutusyhteiskunnassa.

Geneen Roth: Women, Food and God. --> Pyrkii selvittämään ajatusmalleja turhaan syömiseen. Eli esim. tunnesyömisen taustoihin..

Olen lukenut aika paljon laidasta laitaan ja on nuo kirjat onnistuneet tartuttamaan myönteisen ajattelutavan.

Jos sinulla tulee vastaan Egyptissä esim. istuva mieleisesi villakangastakki, niin osta se. Minua harmitti aikoinaan pitkään Tunisiaan jäänyt villakangastakki. Se olisi pitänyt ostaa. Budapestistä toin sikäläisesti kalliin olkalaukun, mutta se oli nappiostos. Sellainen, joka on juuri makuuni :).

Petos lautasella löytyy munkin hylystä samoin toi Oletko onnellinen.
        Tyylikkään köyhäilyn taito kolahti, se täytynee hommata ja tutkia nita muitakin.

Iteltä löytyy tohon köyhäilyyn liittyen John Naish :Riittää jo. (irti maailmasta jossa kaikkea on ihan liikaa)

Ruokailuun esim pH- tasapaino, tasapainota kehosi kemia, saavuta ihannepainosi.: Robert Young, Shelley Redford Young

Syö itsesi terveeksi, 100 puutarhakasvia ruokana ja rohtona: Ulla Lehtonen.

Sitten sitä myönteisyyttä:
        Muuta ajatuksesi, muutat elämäsi: Louise L Hay

Alitajuntasi voima: Joseph Murphy

Kokonaisvaltainen menestys (kotona ja työssä): Timo Ylä-Soininmäki.

Ja kaikki mahdollinen mitä Rhonda Byrneltä on tullut suomeksi; Salaisuus, Voima ja Salaisuus dvd.nä

Nää on niitä mitä en anna jakoon koska luen niitä aina uudestaan. Alitajuntasi voima on niin alleviivattukin ettei siitä kukaan muu saisi iloa.
        Ja monta hyllyllistä löytyy vielä joka alalta.

Sitten tietysti Luontokirjat, historia ja eri maista kerätyt.
        Egyptistä niitä on muutama.
        Ja meinaankin että ostan sieltä jotain ihanaa, ihan käyttövaatetta. Tuskin vien täältä juuri matkallekaan. Koska olen ymmärtänyt ettei siellä basaareissa missä pääsee tinkimään ole kovin kalliita, suomeen verrattuna.

• Rattus sp. kirjoitti:

Tohon itsensä vaikuttamiseen, minulla on jooga kirjoja.

Voimajooga, DVD.llä. Tekijät Christa G. Travinski Robert S. Polster
        Jooga pieni käytännön opas. Tekijä Annie Jones
        Ilon ja Voiman jooga, plus cd meditaatiomusiikilla.

Suosittelen kaikille.

• Rattus sp.
        Meriläinen kirjoitti:

Tyylikkään köyhäilyn taito kolahti, se täytynee hommata ja tutkia nita muitakin.

Iteltä löytyy tohon köyhäilyyn liittyen John Naish :Riittää jo. (irti maailmasta jossa kaikkea on ihan liikaa)

Ruokailuun esim pH- tasapaino, tasapainota kehosi kemia, saavuta ihannepainosi.: Robert Young, Shelley Redford Young

Ja kaikki mahdollinen mitä Rhonda Byrneltä on tullut suomeksi; Salaisuus, Voima ja Salaisuus dvd.nä

Nää on niitä mitä en anna jakoon koska luen niitä aina uudestaan. Alitajuntasi voima on niin alleviivattukin ettei siitä kukaan muu saisi iloa.

Ja meinaankin että ostan sieltä jotain ihanaa, ihan käyttövaatetta. Tuskin vien täältä juuri matkallekaan. Koska olen ymmärtänyt ettei siellä basaareissa missä pääsee tinkimään ole kovin kalliita, suomeen verrattuna.

Osa oli tuttuja nimiä :). Täällä on lisäksi alaan liittyviä (kuten ilmastonmuutokseen liittyvää peruskirjalisuutta), purjehdukseen, navigointiin, koirankoulutukseen ja ruuanlaittoon liittyviä.

Se tinkiminen on taiteenlaji, mutta luulen, että nautit siitä :).

• Rattus sp.
        miljoona kirjoitti:

Tohon itsensä vaikuttamiseen, minulla on jooga kirjoja.

Voimajooga, DVD.llä. Tekijät Christa G. Travinski Robert S. Polster
        Jooga pieni käytännön opas. Tekijä Annie Jones
        Ilon ja Voiman jooga, plus cd meditaatiomusiikilla.

Suosittelen kaikille.

Kokeilin joskus aikoinaan voimajoogaa :) ja löytyy yksi DVD aiheesta. Itselläni on mm. Pilatekseen liittyviä DVD-levyjä. Tuo Pilates on minun juttuni ja harmi, että en ole pitkiin aikoihin käynyt tunneilla.

En muista kuka on seuraavan lausahduksen sanonut, mutta se meni jotenkin näin.. Ihmisen ikä on riippuvainen selän kunnosta. Tuohonhan mm. jooga vaikuttaa. Samoin hengitämme usein liian pinnallisesti.

• Rattus sp. kirjoitti:

Kokeilin joskus aikoinaan voimajoogaa :) ja löytyy yksi DVD aiheesta. Itselläni on mm. Pilatekseen liittyviä DVD-levyjä. Tuo Pilates on minun juttuni ja harmi, että en ole pitkiin aikoihin käynyt tunneilla.

En muista kuka on seuraavan lausahduksen sanonut, mutta se meni jotenkin näin.. Ihmisen ikä on riippuvainen selän kunnosta. Tuohonhan mm. jooga vaikuttaa. Samoin hengitämme usein liian pinnallisesti.

Tossa Annie Jonesin kirjassa pieni käytännön opas, on esitelty erilaisiin tavallisiin vaivoihin käytettäviä joogaliikkeitä. Kipeenä kokeilee varmaan mitä tahansa jos auttaisi. Asennot Kobra ja Krokotiili auttavat iskiakseen ja siksi olen noi hankkinutkin. Noilla kahdella asennolla saan avun selkävaivoihini. Samoin ne rentoutus ja hengitysharjoitukset ovat kivoja jos on ollut stressiä. Keskittymisvaikeuksiin auttaa tuleen tuijottelu, esim kynttilään, ja sehän on vanha suomalainen tapa pohjoisessa, se tuleentuijottelu.

• Rattus sp.
        miljoona kirjoitti:

Tossa Annie Jonesin kirjassa pieni käytännön opas, on esitelty erilaisiin tavallisiin vaivoihin käytettäviä joogaliikkeitä. Kipeenä kokeilee varmaan mitä tahansa jos auttaisi. Asennot Kobra ja Krokotiili auttavat iskiakseen ja siksi olen noi hankkinutkin. Noilla kahdella asennolla saan avun selkävaivoihini. Samoin ne rentoutus ja hengitysharjoitukset ovat kivoja jos on ollut stressiä. Keskittymisvaikeuksiin auttaa tuleen tuijottelu, esim kynttilään, ja sehän on vanha suomalainen tapa pohjoisessa, se tuleentuijottelu.

Pakko oli laittaa tämä löytämäni linkki. Jos tästä olisi iloa muillekin.

http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/index.php

Minulla on samoin joitakin syvävenyttely- ja pilatesliikkeitä juuri selän pitämiseksi kunnossa. Olen vain huomannut, kuinka vaikeaa on rauhoittaa itsensä tekemään jotakin.

Pitää jossakin vaiheessa tutustua tuohon käytännönoppaaseen.

• Rattus sp. kirjoitti:

Pakko oli laittaa tämä löytämäni linkki. Jos tästä olisi iloa muillekin.

http://www.terveydentukipilarit.fi/tt/index.php

Minulla on samoin joitakin syvävenyttely- ja pilatesliikkeitä juuri selän pitämiseksi kunnossa. Olen vain huomannut, kuinka vaikeaa on rauhoittaa itsensä tekemään jotakin.

Pitää jossakin vaiheessa tutustua tuohon käytännönoppaaseen.

Kiitos. Tota Annie Jonesin käytännön opasta missä on niitä vaivoja ja liikkeitä mitkä auttaa, ei saa enää mistään muualta kuin ehkä antikvariaateista.

• Rattus sp.
        miljoona kirjoitti:

Kiitos. Tota Annie Jonesin käytännön opasta missä on niitä vaivoja ja liikkeitä mitkä auttaa, ei saa enää mistään muualta kuin ehkä antikvariaateista.

Olen hyvä etsimään kirjoja, joita ei enää ole. Saatan löytää netin kautta myös englanninkielisenä.

• Rattus sp.
        Meriläinen kirjoitti:

Tuli vielä mieleeni, että tuota Tyylikkään köyhäilyn taitoa saa myös pokkarilla alle 10 eurolla. Aikoinaan maksoin omastani 30 euroa, mutta pakko oli saada.

Sen verran tuosta kirjasta, että voi ajoittain ärsyttää, mutta siinä on kohtia, jotka ovat helmiä.

Yksi mieleenpainuvimmista on ehkä se, kun kertoo tunnetusta viinikriitikosta, joka eläkkeellä siirtyi oluenjuojaksi. Johtuen siitä, ettei ollut varaa hyviin viineihin ja oluista löytyy laatua halvemmalla. Laittaa miettimään sitä, että osaammeko todellakin arvostaa laatua vai mitä kuvittelemme laaduksi.

• Mä en hamsraa mitään, mutta olen elänyt ihmisen kanssa, jolla oli pakonomainen himo ostaa "mielenkiitoisia" kirjoja. Hän ehti ostaa 16 yhteisen vuotemme aikana varovaisenkin arvion mukaan satoja kirjoja. Ongelma oli se, että en nähnyt hänen juuri koskaan lukevan kirjoja, jota itse intohimoisesti harrastan. Kysyessäni miksi, hän saattoi saada raivarin. Selvä merkki siitä, että hän itsekin tiedosti sen olevan OCD eli pakkomiellehäiriö.

• Rattus sp.

Siskoni ostaa antiikkia. Ihmettelen, kuinka hän, hänen miehensä ja kissansa mahtuvat kotiinsa. Onnistuu varmasti sen johdosta, että heillä on vuokrattuna kaksi ylimääräistä varastohuonetta.

Minulla on lähinnä kysymys ihanteesta minimalismiin. Se ei oikein istu yhteen tuon ostamisen kanssa. Pakonomaisempaa minulle on karsiminen ja sitä tapahtuu eniten stressitilanteissa.

Voisin ajatella uranvaihtoa. Voisin siirtyä kotien ja työpaikkojen organisoimiseen. Nautin vähän liikaakin järjestelystä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Siskoni ostaa antiikkia. Ihmettelen, kuinka hän, hänen miehensä ja kissansa mahtuvat kotiinsa. Onnistuu varmasti sen johdosta, että heillä on vuokrattuna kaksi ylimääräistä varastohuonetta.

Minulla on lähinnä kysymys ihanteesta minimalismiin. Se ei oikein istu yhteen tuon ostamisen kanssa. Pakonomaisempaa minulle on karsiminen ja sitä tapahtuu eniten stressitilanteissa.

Voisin ajatella uranvaihtoa. Voisin siirtyä kotien ja työpaikkojen organisoimiseen. Nautin vähän liikaakin järjestelystä.

Jos minimalismi on intohimona, pidän sitä hyvänä ominaisuutena.:-)))

• Rattus sp.
        Teotwawki kirjoitti:

Jos minimalismi on intohimona, pidän sitä hyvänä ominaisuutena.:-)))

Entäs kun se yhdistyy perfektionismiin? Metsästää ja metsästää jotakin esinettä. Sen löytäessään roikkuu siinä kiinni kuin henkensä hädässä :D. Yksi syy seuraavalle laivaristeilylle on espanjalainen punaviini, jota en saa Suomesta. Olisi pistänyt ostaa sitä enemmän kuin kolme pulloa *huokaus*. Nyt kun olen nauttinut yhden niistä tällä viikolla ystävien seurassa, niin se 24 euron hinta ei tuntunut ollenkaan pahalta. On ollut elämäni parhaita viinikokemuksia. Viinipullo, joka avataan vain hyvästä syystä nautiskeluun.

• Rattus sp. kirjoitti:

Entäs kun se yhdistyy perfektionismiin? Metsästää ja metsästää jotakin esinettä. Sen löytäessään roikkuu siinä kiinni kuin henkensä hädässä :D. Yksi syy seuraavalle laivaristeilylle on espanjalainen punaviini, jota en saa Suomesta. Olisi pistänyt ostaa sitä enemmän kuin kolme pulloa *huokaus*. Nyt kun olen nauttinut yhden niistä tällä viikolla ystävien seurassa, niin se 24 euron hinta ei tuntunut ollenkaan pahalta. On ollut elämäni parhaita viinikokemuksia. Viinipullo, joka avataan vain hyvästä syystä nautiskeluun.

Ylempänä mainittu puolisoni oli myös perfetionisti, mutta en pysty sanomaan, mistä se johtuu. Genetiikalla siinä lienee suuri merkitys.

• Rattus sp.
        Teotwawki kirjoitti:

Ylempänä mainittu puolisoni oli myös perfetionisti, mutta en pysty sanomaan, mistä se johtuu. Genetiikalla siinä lienee suuri merkitys.

Tässä on se lohduttavaa, että kustannan kaiken omilla rahoillani ja satun elämään eri osoitteessa :D. Paljon pelottavampaa, kun puolisossa on samoja ominaisuuksia.

• Rattus sp. kirjoitti:

Tässä on se lohduttavaa, että kustannan kaiken omilla rahoillani ja satun elämään eri osoitteessa :D. Paljon pelottavampaa, kun puolisossa on samoja ominaisuuksia.

Samanhenkiset löysivät silloin toisensa, mutta jos eri osoitteessa asutte, niin mikäs siinä sitten.

• Rattus sp.
        Teotwawki kirjoitti:

Samanhenkiset löysivät silloin toisensa, mutta jos eri osoitteessa asutte, niin mikäs siinä sitten.

Väärinkäsitys.. Naureskelin täällä vain itsekseni, että palautan mieleesi kauhumuistoja menneisyydestä. Lohdutin ajatuksella, että onneksi olen vain yksi palstalla kirjoittajista (en siis vaimosi), joka elää omaa elämäänsä omassa osoitteessaan.

Siinä olet kyllä oikeassa, että tuskin haluan mitään pysyvää elämääni. Ainoastaan sen yhden koiran, kunhan toivun aikaisemmista menetyksistä.

• Rattus sp. kirjoitti:

Väärinkäsitys.. Naureskelin täällä vain itsekseni, että palautan mieleesi kauhumuistoja menneisyydestä. Lohdutin ajatuksella, että onneksi olen vain yksi palstalla kirjoittajista (en siis vaimosi), joka elää omaa elämäänsä omassa osoitteessaan.

Siinä olet kyllä oikeassa, että tuskin haluan mitään pysyvää elämääni. Ainoastaan sen yhden koiran, kunhan toivun aikaisemmista menetyksistä.

:-)) No, väärinkäsityksiä sattuu.

• ...

Ostaminen kallista, hävittäminenkin maksaa.

Tai miten sen nyt ottaa, ei kaikesta oteta kaatopaikkamaksuja. Tuli vaan mieleen kun hakkasin lekalla kuudesta tietokoneesta kovalevyt lyttyyn ja kiikutin ne jäteasemalle. Ei siis tarvinnut maksaa siitä lystista, mutta jotenkin kirpaisi kuitenkin, kun ajatteli, kuin stanasti senkin romukasan eteen on töitä pitänyt joskus tehdä. Noh, jätin pari vanhaa serverinromua ulkovarastioon "jos joskus vaikka johonkin tarvitsee"- syystä.

Noin muuten hyvä tilanne, kaikki tarpeellinen on, eikä nyt oikein ole mitään hamstrasubuumiakaan. Välttelen kirja- ja levykauppoja. Kirjastoon ei enää mahdu hyllyjä, isoja kasoja kirjoja lattiallakin. Levyhyllyissä sama vika. Ei oikein tunnu mielekkäältä vaihtaa isonpaan asuntoonkaan, sadakseen lisää varastotilaa.

Kun aina täytyy muistaa, se ja sama kuinka paljon romua kerää elinaikanaan, krematorioon kun arkussa lykätään, ei sinne oikein mitään mahdu mukaan.

=DW=

• Rattus sp.

Hyviä ajatuksia. Mieluummin elää hyvän elämän kuin kerää tavaraa. Toisaalta olen hyvä perustelemaan, miksi vaatekaapissa täytyy olla tietyntyyppisiä vaatteita tai miksi tarvitsen uuden matkalaukun.

Olen vähentänyt tavaraa ajatuksella, että seuraavan muuton jälkeen asun pienemmissä tiloissa. Vaikka muutankin pienempään, niin kaipaan ympärilleni avaruutta ja sitä saan luopumalla osasta tavaroista.

Noita elokuvia on tullut hamstrattua ajatukselle, että kuinka mukavaa niitä on katsella sateisena syysiltana kääriytyen mukavasti huopaan. Eli selvää tunneostamista :). Toisaalta hyvää elokuvaa tulee katseltua useammankin kerran eli eivät ole kertakäyttötavaraa.

Monet ostamista tavaroista, kuten tämänhetkinen reppuni, on sellainen joka käytetään loppuun asti ja itketään vielä perään, kun ei löydy tilalle yhtä hyvää.

Selkeästi minulla taitaa olla vähemmän tavaraa. Kaikesta huolimatta..

• ...
        Rattus sp. kirjoitti:

Hyviä ajatuksia. Mieluummin elää hyvän elämän kuin kerää tavaraa. Toisaalta olen hyvä perustelemaan, miksi vaatekaapissa täytyy olla tietyntyyppisiä vaatteita tai miksi tarvitsen uuden matkalaukun.

Olen vähentänyt tavaraa ajatuksella, että seuraavan muuton jälkeen asun pienemmissä tiloissa. Vaikka muutankin pienempään, niin kaipaan ympärilleni avaruutta ja sitä saan luopumalla osasta tavaroista.

Noita elokuvia on tullut hamstrattua ajatukselle, että kuinka mukavaa niitä on katsella sateisena syysiltana kääriytyen mukavasti huopaan. Eli selvää tunneostamista :). Toisaalta hyvää elokuvaa tulee katseltua useammankin kerran eli eivät ole kertakäyttötavaraa.

Monet ostamista tavaroista, kuten tämänhetkinen reppuni, on sellainen joka käytetään loppuun asti ja itketään vielä perään, kun ei löydy tilalle yhtä hyvää.

Selkeästi minulla taitaa olla vähemmän tavaraa. Kaikesta huolimatta..

Muutto....

Alussa meni niin, oli mies junassa kapsäkin kanssa. Siitä sitten astettain vähän suuremmaksi. Tähän tultiin rekoilla. Ja olihan siinä ongelmansa 50 neliöö vähemmän tilaa :DDD

Sama ollut monilla muillakin. Selittää jonkin verran kirpputorien suosiota. Aikanaan käytettyä tavaraa ei edes tahtonut löytää, hitto kehnolaatuista huonekalua piti ostaa osamaksulla. Nyt saa luksuskamaa pilkkahintaan jostain kierrätyksestä. Tota, pakko tunnustaa. Ostin jokuaika sitten Philippe Starck legendaarisen sitruspusertimen kirpparilta. Tota, onhan mulla jo sellanen, mutta mökille kans. Sekun oli niiiiiiin halpa, alle kympin, stokkalla kuuskymppiä...

Leffoista puhuen. Mulla valtava kokoelma vhs- videoita, eikä konetta niitten katsomiseen. Ja aivan älytön määrä c- kasetteja, eikä ole yhtään soitinta, sama vika lerpuissa ja korpuissa, ei yhtään tietokonetta, missä ois enää niitä lukevia asemia... Mutta jostain syystä en niitä ole raskinut hävittääkkään, niissä on muistoja.

Levyistä tulikin mieleen. Kertynyt tavallaa älyttömästi duplikaatteja. Aikanaan oli kasetit. ääniteltiin mistä satttui. Sitten oli vara ostaa vinyylinä. Sitten eukon kans kimpaa, tuplasti samoja kasetteja ja vinyyleitä. Sitten cd- aika, sitten juhlapainos, sitten dvd- Höh, enhä mä jotain pink floydiä ole kuunnellut ollenkaan kai kymmeneen vuoteen.

Kyllä materia on sitten erikivaa. Varmaan perikunta riemuissaan jäämistöstä sitten joskus :DDD

=DW=

• Rattus sp.
        ... kirjoitti:

Muutto....

Alussa meni niin, oli mies junassa kapsäkin kanssa. Siitä sitten astettain vähän suuremmaksi. Tähän tultiin rekoilla. Ja olihan siinä ongelmansa 50 neliöö vähemmän tilaa :DDD

Sama ollut monilla muillakin. Selittää jonkin verran kirpputorien suosiota. Aikanaan käytettyä tavaraa ei edes tahtonut löytää, hitto kehnolaatuista huonekalua piti ostaa osamaksulla. Nyt saa luksuskamaa pilkkahintaan jostain kierrätyksestä. Tota, pakko tunnustaa. Ostin jokuaika sitten Philippe Starck legendaarisen sitruspusertimen kirpparilta. Tota, onhan mulla jo sellanen, mutta mökille kans. Sekun oli niiiiiiin halpa, alle kympin, stokkalla kuuskymppiä...

Leffoista puhuen. Mulla valtava kokoelma vhs- videoita, eikä konetta niitten katsomiseen. Ja aivan älytön määrä c- kasetteja, eikä ole yhtään soitinta, sama vika lerpuissa ja korpuissa, ei yhtään tietokonetta, missä ois enää niitä lukevia asemia... Mutta jostain syystä en niitä ole raskinut hävittääkkään, niissä on muistoja.

Levyistä tulikin mieleen. Kertynyt tavallaa älyttömästi duplikaatteja. Aikanaan oli kasetit. ääniteltiin mistä satttui. Sitten oli vara ostaa vinyylinä. Sitten eukon kans kimpaa, tuplasti samoja kasetteja ja vinyyleitä. Sitten cd- aika, sitten juhlapainos, sitten dvd- Höh, enhä mä jotain pink floydiä ole kuunnellut ollenkaan kai kymmeneen vuoteen.

Kyllä materia on sitten erikivaa. Varmaan perikunta riemuissaan jäämistöstä sitten joskus :DDD

=DW=

Pienenä vinkkinä ostin aikoinaan Citymarketista laitteen, jossa on sekä VHS- ja DVD -puoli, maksoi noin 100 euroa. Toimii todella hyvin ja osa VHS-nauhoituksista on kopioitu DVD:ksi.

Ymmärrän tuon sitruspusertimen. Huutokaupasta lähti Kaj Franckin jälkiruokakulhoja neljä kappaletta 12 eurolla. Pidän Franckista, joten se kuului sallittuihin ostoksiin. Tiffanylamput ovat kiellettyjen listalla. Yksi taloudessa riittää..

• Putkivalo

Kohta sulta puuttuu enää vene!

Hamstrasin kun vanhemmat muuttivat omakotitaloistaan pienempiin asuntoihin, en raaskinut oikein mitään pistää menemään :/ Pitää edes jonkun aikaa saada hiplata ennen kuin laitan kiertoon.

Nyt käsityö-intoisen ex-anopin asuntoa siivotaan, ja tänne ilmestyy kaikkea tilkkua ja lankaa. Kyllä mulla vielä joskus on niin paljon aikaa että niistä teen jotain!

Eli sukukalleuksien hamstraaja ilmoittautuu :))

• Rattus sp.

Niin puuttuukin :). Onko ohjeita miten 86-vuotias isä saadaan luopumaan remonttiaikeista :/? Siitä ei tule muuta kuin sutta. ARGH! Joudun taas ilkeän tyttären rooliin..

• hekahesasta
      • Rattus sp.

Olen kyllä otettu tuosta tavaroiden määrästä. On muuten samankaltainen retkisuihku :). Aion kyllä saada sen eteenpäin, sillä tulevaa venettäkään ei täytetä turhalla.

Nyt en ole pitkään aikaan käyttänyt höyrykeitintä, olisikohan se turhake? Tai silkkinen käsintehty hattu, joka on mielestäni maailman kaunein hattu, mutta kertaakaan en ole käyttänyt :))).

• Elokuvia tullut hamstrattua. Ei ole montaa harvinaisuutta, mutta muuten on kaikenkaikkiaan noin 4000 elokuvaa.
      Rautaromua on myös tullut hamstrarrtua. Aina on johonkin tarvinut hitsata uutta rautaa ja silloin sitä pitää löytyä, ettei tarvi lähteä etsimään mistään. Aion kyllä pistää kaiken raudan ja muun romumetallin kierrätykseen, kun ei sitä enää tarvitse.
      ja jos on dvd-levyjä, niin on kyllä soittimiakin. Moni kun maksaa töistä tavaralla, niin turhaa käyttämättömänä olevia laitteita lojuu hyllyissä. On autokaiuttimia, lisävaloja jotain tuningosaa ja kaikkea muuta turhanpäiväistä. Kellarissa iskemättömiä rengassarjoja ja vähän käytettyjä rengassarjoja.
      Alkaa kyllä olla aika päästä kaikesta turhasta eroon.
      Ihan puistattaa, kun ajattelee että joutuu kaikki rahtaamaan jonnekkin hevon kuuseen. HUH

• Rattus sp.

Mitä jos hankkisit huutonet-tunnukset? Ottaisit kuvia tavaroista, niputtaisit kokonaisuuksiksi ja laittaisit tekstiin maininnan noutamispakosta? Saisit ainakin osalle tavaroista jonkinlaisen hinnan.

• Oonkohan kertonut jossain aiemmin naistuttavasta, joka vei takkinsa kirpparille, ja kävi ostaan sen takas itselleen :)
      Matot, verhot, tyynynpäälliset, tietty vaatteiden lisäksi, on paha juttu.. pitäis aina jotain vanhempaa hävittää!
      DVD-kausia tulee, ja sitte löytää ylläreitä laatikosta, joskus kivojakin.
      CD:t usein tulee kulkupelissä kuunneltua, ainakin muutaman kerran..
      :)

• Rattus sp.

Olen joitakin vaatteita antanut tai myynyt eteenpäin ja niitä on tullut ikävä. Voisin niiden kohdalla käydä ostamassakin takaisin :).

Illalla olen sullonut ylimääräisiä tavaroita laatikoihin. Kuitenkin sellaisessa järjestyksessä, että löydän tarvittaessa. Ja aina löytyy sellaista, josta haluan päästä eroon..

Minulla tuo DVD-kausi on tullut tavaksi eli ensimmäisenä ruokaostoksille mennessä käyn vilkaisemassa DVD-levyt. Onneksi olen vähentänyt ostosten määrää. Vaikkakin muutamaa DVD-levyä metsästän..

Pitäisi jo olla nukkumassa :).

• hekahesasta

Vapaasti lainattava idea R-kiskan mainokseen jossa kaveri mm. ostaa kuukauden maksalaatikot kerralla.
      "No nyt tuli hommattua korkeampaa teknolokiaa ja heiluttaa: retkisuihkua, oliivikauhaa sekä omenasorvia"

Siihen naapuri, jo perinteisesti että : sillä lailla :)))

• Rattus sp.

Tai sitten oma sketsisarja tosielämän tapahtumista. Laitetaan samaan ohjelmaan himohamstraajat, heräteostajat, kirpputoreilla löytöjä tekevät ym.. Mitäköhän saataisiin kasaan? Sarja, josta kaikki löytäisivät jotakin ;).

Löytyisi muuten yksi pinkki peruukki tältä kesältä. Ystävä houkutteli mukaan "eräälle marssille", jonne kuitenkin jäi menemättä. Ajattelin kyllä jossakin vaiheessa hyödyntää tuota peruukkia. Toisaalta jokin toinen väri olisi ollut parempi.. En ole varma, että tuo pinkki oikein pukee minua :/.

• hekahesasta

Siihen retkisuihkuun kun laittaa jotain väriainetta niin sillähän voi muuttaa sen pinkkivärin joksikin muuksi:)
      Mutta tosiaan, olis hieno homma että vaikka kerran kuussa olisi telkussa "turhakemessut" jossa eniten idioottimaista krääsää omaavat palkittaisiin, ja palkinto-turhakkeet myydään sen jälkeen aitoustodistuksen kera. Näistä palkituista turhakkeista saattaisi tulla keräilykappaleita, koska olishan se aika upeeta kun olis seinällä kehystetty aitoustodistus, ja sen pääällä vaikka Oliivikauha kahdella kauhalla joka olisi 2x noppeempi kuin se alkuperäinen:)

• Rattus sp.

Ajattelit tienata ostoksillasi? Tai voisihan sitä perustaa retrokaupan, jossa myytäisiin yksittäiskappaleina aikaisempien vuosien turhakkeita. Siitä on jo aikaa, mutta aikoinaan kaupattiin navanlämmittimiä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2071
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1455
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      902
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      846
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      634
    Aihe