Hevosen vuokraaminen!

Nopeesti apua! :O

Hei!
Minulla olisi vähän kysyttävää, ja älkää nyt ruetko vallittaan, jos tää on väärässä luokassa! Eli siis, olen etsinyt hoitopollea omalta paikkakunnaltani, ja nyt näin Hevostalli.net sivulla ilmoituksen, jossa etsitään hevoselle vuokraajaa. Olen käynyt tallilla ennenkin, MUTTA en tiedä oikein siis mitä kaikkea vuokraamiseen kuuluu! Voiko joku kiltti auttaa? Kertokaa omia kokemuksia vuokaamisesta. Maksoiko se? Mitä teit? Kiitos jo etukäteen! Vastatkaa nopeasti!

18

4224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkurotta.6

      mulla makso 80 e kuukaudes ja siihen kuulu ponilla ratsastus 2 kertaa viikos. sitte sain oman ponin

    • Nopeesti apua! :O

      Ok. Kiitos vastauksesta! (: Muita kokemuksii??

    • hebbatyttö 1

      Moi !
      sain kans just vähän aikaa sitte uuden vuokraponin. käyn sillä 2 krt/viikko ja maksan 15e/kerta.
      Nyt kun heppa asuu 24/7 laitsalla, ei vuokraamiseen vielä kuulu karsinan siivousta mutta sekin tulee syksyllä myöhemmin, samoin ruokinta. Hoidan hepan aina perusteellisesti ennen ratsastusta/ muuta liikutusta esim. juoksutus ja hoidan taas sen jälkeen yhtä hyvin, jos on kurainen keli pesen sen. (;
      Ja onneks olkoo jos nyt sitte saat sen vuokralle ! =)

    • Weute

      Itseäkin kiinnostaisi tämä asia kovasti... Kuuluuko vuokraukseen se että vuokraaja maksaa eläinlääkäri ja kengityskulut ym.

    • se,jollaonnytvuokris

      Juu. Eli siis sain sen hepan vuokralle (:

    • jooo67367

      Eli hevosen vuokraan ei kuuluu kenityskulut eikä muutkaan jutut. Mullaki oli hoitohevonen, ratsastin sil pari kertaa viikos talvel siivosin karsinan,mut nyt vähäaikaa sit se lopetettii koska oli nii vanha : ( se ei maksanu mitää. Mut nyt meil on sen varsa jota hoidetaa mut ei saada kyl ratsastaa sil viel, mut käydää yhel lämppäril sillo tällö ratsastamas. ja sit joka viikko tunneil.

    • diibadaabaa

      Itse taidan olla aika onnekas saadessani liikuttaa 14 vuotiasta suokkitammaa koko viikon ajan, vaikka pidänkin sillä 1-2 lepopäivää viikossa. Saan myöskin puuhailla tämän hepan kanssa mielin määrin, ja maastoilla upeilla maastopoluilla.. Jos pystyn treenaamaan hepoa tarpeeksi, edessä olisi kouluratsastuskisat! :)

    • .--------.--------.

      Minulla on myöskin hevonen jolla saan käydä ratsastamassa niin paljon kuin haluan, eli vaikka joka päivä, vaikka en kyllä käykkään. Minäkin saan tehdä hevosen kanssa mitä haluan ja kaikki ratsastus on ilmaista ja saan ratsastaa ihan kuinka pitkään haluan (mutta pidän sen ajan kyllä siinä 1h/ratsastus kerta, mutta jos olen pitkään tallilla, niin ratsastan useamman kerran päivässä.) Teen samalla tallilla ollesani kaikki perus tallityöt. On se kyllä aika kiva, kun ei tartte maksaa mitään ratsastuksesta ja opetuskin sisältyy tuohon kaikkeen :) ps. Hevonen ei ole oma, eikä ylläpidossa tai muussa sellaisessa.

    • Sanii <33

      Mä vuokraan yhtä hevosta " orjapiiskurilla ". Mut tavallisessa paikassa tarpeenttullen loimitus, liikutus, harjaus, varusteiden kunnossapito.

      Tällä orjapiiskurilla mun perushommia on vedet, karsinan siivous, kentän siivous, liikutus, pesu, harjaus, loimitus, auttaminen sekä teen paljon muuta mikä ei ees liity mun vuokrahevoseen XD mut silti siel on niin kivaa ♥ Maksu on kuukaudes 150€, 12,50 kerta. Yhes toises paikas 10€/kerta.

    • -jenna-

      Mites tuo vuokrausjuttu sitten menee, jos hevosen vuokrasopimusta ei ole edes vielä kirjoitettu, ja 5 kertaa olen hevosella mennyt, ja nyt sitten omistaja sanoi että hevonen kuulemma mennyt kehityksessä taaksepäin harppauksella, ja luultavasti sitä aletaan ratsuttaa kuukauden ajan, eikä sillä kukaan muu saa ratsastaa. 10€/kerta ja nyt omistaja sanoo että 50€ pitää maksaa kun olen sillä mennyt, ja vielä pitäisi mennä tunnille että jos vaikka hevosen kehitys olisi mennyt taaksepäin minusta johtuen. Pitääkö minun maksaa hevosen omistajalle turhasta, kun ei edes sopimusta ole vielä tehty?

    • Pelle

      Pitää maksaa, jos olet hevosella ratsastanut, etkä ole sitä ennen maksanut. Eihän sille mitään voi, jos ette ole ehtineet tehdä vuokrasopimusta, mutta kyllä minäkin haluaisin maksua siitä, että joku on ratsastanut hevosellani ja kehitys mennyt pilalle :/.

    • olisi kiva111121

      Tietääks kukaa vuokrapaikkoi??????????

      • pitkäaikainen vuokra

        tietääkö!!!!!!!


    • katherine__

      hevostalli.net --> markkinat
      Tuolta selaamaan ilmoituksia.

      Yleensä vuokrahevosen omistaja on aina yksityisen. Hyvin harva ratsastuskoulu tms. vuokraa hevosiaan.

    • tahtoo vuokriksen!

      Tiiättekö Helsingissä paikkoja jossa vois vuokrata? Oon kattonu hevostalli.netistäki mut siel ei oo oikein Hesan alueelta:/ mutjoo, sanokaa jos tiiätte vaik jonku tallin jos voi vuokrata;)

    • wilma1

      hei,

      kun olette vuoranneetkiinteästä kuukausimaksusta hevosen, eli saa ratsastaa pari kertaa viikossa ja hoitaa hevosta, kuuluko sopimukseen omavastuut hevosen vakuutuksista. esim jos hevonen loukkaantuu ratsastuksen aikana tai kolhii vaikka autoa säikähtäessään. mikä on yleinen käytäntö, onko tietoa?

    • hepohullu

      Kuinka pitkiksi ajanjaksoiksi hevosia yleensä vuokrataan? Onko mahdollista vuokrata vain pariksi viikoksi vai onko se aika joku kuukausi joksi sitä vuokrataan?

    • ----

      Hevosmaailmssa puhutaan yleensä vuokrauksesta silloin, kun hevonen vuokrataan omaan käyttöön vain x määrän kertoja viikossa.
      Eli käyt esim. 2x viikossa ratsastamassa vuokrahevosella ja maksat kerta- tai kuukausimaksun.

      Vuokraajilta odotetaan pidempää vuokrausta, koska pelkästään hevoseen (ja omistajaan) tutustuminen ja tallin tapojen oppiminen vie kuitenkin jo jonkin aikaa. Ei ole mitään järkeä käydä muutamaa kertaa ja lopettaa sitten.

      Jos hevoenn vuokrataan kokonaan omaan käyttöön, puhutaan yleensä ylläpidosta. Eli vuokraaja maksaa tällöin hevosen kaikki kulut.
      Harva antaa hevosta ylläpitoon pariksi viikoksi tai edes kuukaudeski, koska siinä ei ole oikeastaan mitään järkeä. On hevoselle aina stressi kun talli vaihtuu ja ihmiset muuttuu, eikä tätä stressitekijää kannata järjestää kuukauden takia.
      Yleensä jos omistaja antaa hevosen ylläpitoon, on omistajalla tähän joku syy, esim. raskaus tai vaikka työ ulkomailla. Yleensä siis ylläpidot on vähintään jonkun puoli vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2839
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      397
      2735
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1885
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1728
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1522
    Aihe