Esimerkki "uskosta"!

Moni suomalainen uskoo, että F-secure on kotimainen tuote ja hankkii sen vuoksi ko. tuotteen. Näin ei kuitenkaan ole, sillä suurin osa ns. virustunnisteista tuotetaan Romaniassa (Bitdefenderin nimissä). Vähäisiä määrin olleita omia virustunnisteita F-secure tuottaa Helsingissä, San Josessa ja Malesiassa...vaikka tämä tieto on julkinen silti suomalaiset tulkitsevat F-securen kotimaiseksi tuotteeksi ja vannovat sen nimeen. Tämä oli vain esimerkki siitä, kuinka suomalainen sitkeästi uskoo vaikka jossakin lukee kumminkin totuus.

Raamattu on monelle ihmiselle totuus, vaikka se ei todellisuudessa sitä olisikaan!

13

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elakim

      ateisti1982

      Se ei ole oleellista, onko Raamattu totta.

      Se on, että ne kirjoitukset täytyy täyttyä.

      Muuten kristinuskolla ei ole perustaa.

      Koska kristinusko perustuu siihen kirjaan.

      Jumala elää. Että, ei Hän ole sidottu mihinkään kirjoihin tai kansiin.

      Ne ketkä on sen jo ymmärtänyt, ja on hyväksytty, saavat ohjeita jokapäivä.

      Mistä ei ole mitään mainintaa Raamatussa.

      Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että se aapinen täytyy toteutua.

      • Psykologi

        "saavat ohjeita jokapäivä" Miten sinä saat näitä ohjeita? Kuuletko ääniä päässäsi? Miten on lääkityksesi laita?


      • elakim
        Psykologi kirjoitti:

        "saavat ohjeita jokapäivä" Miten sinä saat näitä ohjeita? Kuuletko ääniä päässäsi? Miten on lääkityksesi laita?

        Psygologi

        En.

        Mutta lääkitys on kohdallaan, kun saan nukuttua.

        Enkä valvo tollaisten pilleripirkkojen takia, jotka kyselevät ihan juntteja :)

        Ystävällisin terveisin. Mää vaan.. :)


      • elakim kirjoitti:

        Psygologi

        En.

        Mutta lääkitys on kohdallaan, kun saan nukuttua.

        Enkä valvo tollaisten pilleripirkkojen takia, jotka kyselevät ihan juntteja :)

        Ystävällisin terveisin. Mää vaan.. :)

        Et vastannut tärkeään kysymykseen. Miten sinä saat niitä ohjeita kun et kuule ääniä?


      • elakim
        missxcessive kirjoitti:

        Et vastannut tärkeään kysymykseen. Miten sinä saat niitä ohjeita kun et kuule ääniä?

        missxessive

        :)

        En mä kuule niitä siinä mielessä, miten se on kirjoitettu tohtorien, ja psykiatrien papereihin.

        Mutta mun kuuloni on testattu viimeksi viime kesänä.

        Kuuloni toimii moitteettomasti.


    • ao

      Raamattu on totta
      totuus.
      119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.


      Sananlaskut:
      14:22 Eivätkö eksy ne, jotka hankitsevat pahaa? Mutta armo ja totuus niille, jotka hankitsevat hyvää!


      Jesaja:
      11:5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.

      45:23 Minä olen vannonut itse kauttani, minun suustani on lähtenyt totuus, peruuttamaton sana: Minun edessäni pitää kaikkien polvien notkistuman, minulle jokaisen kielen valansa vannoman.

      59:14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.

      • Raamattu on totta kun se lukee vain Raamatussa, niinkö? Sekö riittää perusteluksi? Jos siellä lukisi että Roope-Setä on totta, niin varmaan uskoisit että Roope-setä on olemassa ja sillä on onnelantti? Tai jos siellä lukisi elämän ohjeena: "syö p askaa kerran päivässä", niin sä vissiin söisit?


    • On se sikäli suomalainen yhtiö, että se maksaa veronsa Suomeen ja on täkäläisten omistuksessa ja suurin yksittäinen omistaja on Risto Siilasmaa 39 % osuudella. Seuraavaksi suurimmat ovat vakuutusyhtiöt.

    • Ateisti1982, F-Secure ja Raamattu eivät ole oikein yhteismitallisia asioita, eikä niitä voi verrata toisiinsa. Itse uskon toimintaperiaatteesta olet kyllä oikeassa. Ihmiset toimivat tietyllä tavalla, jonka uskovat oikeaksi ja järkeväksi. He ostavat F-Securen tuotteita, lukevat Raamattua, koska uskovat tekevänsä niin hyvän valinnan.

      Raamatun totuusarvoa ei kuitenkaan voi mitata sen historillisuuden perustella. Raamattu on totuus monille ihmisille. Niin kuin tälläkin palstalla on huomatta, Raamattu on totta monille ihmisille hyvin eritavalla, jopa niin eritavalla, että toisen ajatuksia on mahdoton ymmärtää.

      Raamatun totuusarvo on mielestäni kiinni kahdesta asiasta. Jos ihminen uskoo, että se on Jumalan sanaa, se on totta tai jos Raamatusta löytyvät elämänohjeet ovat osoittautuneet seuraamisen arvoisiksi, siitä uskoo löytävänsä hyviä elämänohjeita.

      Raamatun totuusarvo riippuu siis henkilökohtaisesta kokemuksesta, F-Securen suomalaisuuden totuusarvon voi selvittää ja se on kaikille sama.


      Hannu Lehdeskoski
      Pastori

    • Sekulaari

      "Raamatun totuusarvoa ei kuitenkaan voi mitata sen historillisuuden perustella. Raamattu on totuus monille ihmisille. Niin kuin tälläkin palstalla on huomatta, Raamattu on totta monille ihmisille hyvin eritavalla, jopa niin eritavalla, että toisen ajatuksia on mahdoton ymmärtää.

      Raamatun totuusarvo on mielestäni kiinni kahdesta asiasta. Jos ihminen uskoo, että se on Jumalan sanaa, se on totta tai jos Raamatusta löytyvät elämänohjeet ovat osoittautuneet seuraamisen arvoisiksi, siitä uskoo löytävänsä hyviä elämänohjeita."
      Eli jos ei usko, niin se ei ole totta, jos uskoo niin on.....,höh, kyllä meni sekavaksi ja täysin ymmärtämättömäksi. ON, ON tahi EI, EI.
      Minä kyllä uskon, että "tietämättömyys on vanhurskauden äiti"!

      • Sekulaari, sinä muistat varmaan omasta elämästäsi tilanteita, joissa olet ollut sata varma, että joku asia on tietyllä tavalla. Sitten joku on tullut sanomaan, että ehei olet täysin väärässä. Asia on sata varmasti näin. Kumpikin teistä on täysin varma, että teillä on totuus tiedossa. Kysymys kuuluu, kumpi teistä on oikeassa? Voiko kyseisestä asista sanoa ON, ON tai EI, EI?

        Hannu Lehdeskoski
        Pastori


    • AntiChrisu

      F-secure on suomalainen yhtiö, sillä he tekevät valtaosan levittämistään viruksista täällä suomessa.

    • F-secure, olkoot suomalainen tai urugualainen on surkeaksi havaittu paska. En osta mitään uskon perusteella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe