Metrojunankuljettaja

WannaPee

Moi!

Harkitsen hakemista HKL:n metrojunankuljettajakurssille, alkaisi lokakuussa.

Onko vaikea päästä, siis paljonko hakijoita yms.? Onko koulutus kuinkakin vaikea?
Terveydellset vaatimukset tiedän. Olen tietoinen myös siitä, että metroa ollaan automatisoimassa. Koulutusta ja kokemusta on minulla tekniikan alalta, mutta junia tykkäisin oppia ajelemaan. Liikenteen alan kokemusta ei ennestään ole. Metron ajamisessa olisi muutamaksi vuodeksi varmasti asiallista työtä ja ehkä etenemis- tai uranvaihtomahdollisuuksia firman sisällä tulevaisuudessa?
Kommentteja?

5

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä suotta

hakeudu, sillä Metrot muutetaan automattisiksi ihan muutaman vuoden sisällä eikäniihin silloin enään tarvita kuljettajaa, ts, ei mikään eläkevirka enään.

• oranssijuna

Vuonna 2010 metrojunankuljettajan koulutus taisi olla vaikeapääsyisin koulutuspaikka koko Suomessa. Hakijoita n. 1350 ja noin tusina valittiin. Koulutus ei ole erityisen vaikea, mutta viime vuosina yleensä joka kurssilta yksi opiskelija on joko reputtanut tai jättänyt leikin kesken.

• Pera perusinssi

Kiitos nimimerkki oranssijunalle. Paperit laitan tuonne vetämään vaikka hakijoita paljon, sen verran kiinnostaa uuden opettelu ja uudet haasteet. Siinä olisi homma, joka on aika kaukana kaikesta paperipyörityksestä ;)

Ja kiitos myös nimimerkkille älä suotta: Olen lukenut automaattihankkeesta ja en mä eläkevirkaa ole tuolta etsimässäkään. Jos automaatti joskus saadaan toimivasti metroja ajamaan, on maailmassa muitakin töitä. Ja ehkä asiansa säntillisesti hoitaneelle työntekijälle on silloin myös metrojen parissa muutakin työtä tarjolla:) Ja jos ei ole niin ei voi mittän!

Mä olen tarpeeksi pyöritellyt lukuja ja papereita pöydän ääressä, joten uusille urille kaipaan. Lisäksi kuorma-autohommia olen tehnyt joskus aiemmin ja kaiholla liikkuvaa työpaikkaa muistellut:)

• WannaPee=Pera p

JA täsmennän, että eri nimimerkeistä huolimatta Pera perusinssinä esittämäni kiitokset kohdistin aiemmin WannaPee- nimimerkillä esittämieni kysymyksiin vastanneille!

• komootti13

No pääsitkö kurssille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13