Elikkäs olen nyt ostanut n.60 litraisen akvaarion. Olenu lukenut jokapaikasta ohjeita ja olen saanut tutuilta neuvoja tähän akvaarion "kypsyttämiseen" Tiedän että akva on aika pieni aloittelijalle mutta saan kyllä tarvittaessa neuvoa.
Mutta kertokaahan jotakin mielipiteitä minkälaisia kaloja minun kannattaisi ottaa? Mitkä olisivat mahdollisimman seurallisia, kauniita, mutta silti helppohoitoisia?
Kuviakin voisi minulle mielellään linkittää ja kasvejen valintaan ja sisustukseenkin otan mielellään ammattilaisen vinkkejä vastaan.
Kiitoksia teille jo etukäteen :)
Hieman apua aloittelevalle
3
114
Vastaukset
- boraras
Tässä pari vaihtoehtoa kalastolle:
Ehdotus 1 (lämpötila 24 astetta):
10 kääpiömonnista
20 hehkurasboraa
2 katinkultamonnia
kirsikka- tai tulisukarapuja
Ehdotus 2 (lämpötila 26 astetta)
hunajarihmakalahaaremi
10 hehkutetraa
6 piikkisilmää
6 nuolimonnia (eli ottoja)
En ole todellakaan ammattilainen, eikä sellaisia verkosta paljoa löydy, mutta pitkän linjan harrastajia löytyy paremmin osoitteesta www.aqua-web.fi.
Täällä on paljon sellaisia, jotka neuvovat vaikkeivät mitään tiedäkään. - ;))
Itse laittaisin lämmöt sinne 26 ja kalastoksi seuraavanlaisen setin:
- Taistouros
- Sinineontetraparvi (vaikka 20, miltä itsestä näyttää)
- Leväsukarapuja (vaikka 10. Leviä, koska eivät mahdu taiston kitusiin)
- Nuolimonneja (vaikka 6)
Ja yleisesti tosiaan ehdottomasti kannattaa luottaa enemmän aqua-webiin, tavataan siellä!- ;))
Niin ja pehmeä ja hapan vesi sitten!
Kovaan veteen laittaisin miljoonakaloja (vain uroksia) ja sakurasukarapuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503364Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5552092Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841986Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431538- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281317KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar491240