Farkut viedään käsistä.

13+17

Farkut viedään käsistä. Tuo oli Kummelisketsi, jossa asiakkaalle myydään uudelleen hänen oma Volvo V70, kun hän käy katsomassa vaihtoautoliikkeessä vaihtoautoja.

Ei. Mun juttu koskaa oikeesti stiä, että katsoin Laakkosen sivulta vaihtoautoja. Tässä oli kaks Seat Ibiza 1,2 TSI DSG esittelyautoa. Kumpikin läks liikkeestä alle 4 pv sen jälkee ku ne ilmaatu.

Liki sama auto tosin dieselinä ja HB mallilla eli Polo 1,6TDI DSG oli koko kesän ja sama auto bensalla nii voi kestää jopa puoli vuotta ennen ku iskee kellekkää....

Ei maar, ei muakaan kyllä toi ST malli iske, se HB on ok!

11

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hinta ratkaisee

      Jokainen Seatin ostaja ottaisi mieluummin vastaavan VW:n mutta kun Seatin saa halvemmalla.

      • hinta-laatu -suhde

        Tuskin volkkaria sentään, mutta Audi jo voisi tulla kyseeseen.

        Luulen skodaihmisten mielivän volkkaria, koska ostavatkin pirkka-volkkarin.
        Seat, kun on pirkka-audi, niin siitä voisi päätellä seatistien maun sopivan paremmin Audeihin.


      • hinta ratkaisi

        Tuossa voisi olla perääkin. Itse ostin AlteaXL:n reilun vuotta sitten. Vaihtoehtona oli mm Touran.
        Touran oli kuitenkin n 10.000 euroa kalliimpi kuin valitsemani Altea XL. Koeajoin molemmat tutkin muutoinkin autoja. Millään en keksinyt perusteita maksaa tuota käsittämätöntä hintaeroa.
        Koeajossa Altea tuntui jopa mukavammalta, ulkonäöstä nyt puhumattakaan. Nämä kuitenkin pitkälti makuasioita.

        Alteani maksoi n 30.000 ja Touran n 40.000, kun varustetasoksi ja moottoriksi valittiin sama. Maksan autoni ja ajoni itse ja 10.000 ajelen vuosia (vajaa 30.000km vuodessa)


      • kahluusaappaat
        hinta-laatu -suhde kirjoitti:

        Tuskin volkkaria sentään, mutta Audi jo voisi tulla kyseeseen.

        Luulen skodaihmisten mielivän volkkaria, koska ostavatkin pirkka-volkkarin.
        Seat, kun on pirkka-audi, niin siitä voisi päätellä seatistien maun sopivan paremmin Audeihin.

        Kyllä Skoda on nykyään menny Volkkarin ohi laadussa ja hinnat on hyvin samat. Kummatkin ollu, tai Skoda on vieläkin.

        Toi exeo olisi pitänyt käydä ajamassa.


      • ihanko itse keksit
        hinta-laatu -suhde kirjoitti:

        Tuskin volkkaria sentään, mutta Audi jo voisi tulla kyseeseen.

        Luulen skodaihmisten mielivän volkkaria, koska ostavatkin pirkka-volkkarin.
        Seat, kun on pirkka-audi, niin siitä voisi päätellä seatistien maun sopivan paremmin Audeihin.

        kyllähän sä tiedät itsekin että seat on ihan itse pirkka seat ihan itseään, hinta tippuu ja katsastustilastoissa ihan omassa pirkkatilastoissaan. Kaiken lisäksi arvonalennus on aikamoinen. Yritä kovemmin =).


      • älä keksi, vaan...
        ihanko itse keksit kirjoitti:

        kyllähän sä tiedät itsekin että seat on ihan itse pirkka seat ihan itseään, hinta tippuu ja katsastustilastoissa ihan omassa pirkkatilastoissaan. Kaiken lisäksi arvonalennus on aikamoinen. Yritä kovemmin =).

        Joillakin on näemmä tarve lasketella puhdasta palturia täälläkin, se selvästi onnistuu yrittämättäkin tyhmemmiltäkin. Jos peltiä on muotoiltu saman tekniikan ympärille eri sapluunan mukaisesti, niin tuskinpa se vaikuttaa tuotteen omainaisuuksiin yhtikäs mitään.

        Kunhan vielä pystyisit kertomaan lähteesi noille arvonalennusväittämillesi, niin pelastaisit edes vähän kasvojasi.
        Yritä edes vähän enemmän


      • Ex-tourankuski
        hinta ratkaisi kirjoitti:

        Tuossa voisi olla perääkin. Itse ostin AlteaXL:n reilun vuotta sitten. Vaihtoehtona oli mm Touran.
        Touran oli kuitenkin n 10.000 euroa kalliimpi kuin valitsemani Altea XL. Koeajoin molemmat tutkin muutoinkin autoja. Millään en keksinyt perusteita maksaa tuota käsittämätöntä hintaeroa.
        Koeajossa Altea tuntui jopa mukavammalta, ulkonäöstä nyt puhumattakaan. Nämä kuitenkin pitkälti makuasioita.

        Alteani maksoi n 30.000 ja Touran n 40.000, kun varustetasoksi ja moottoriksi valittiin sama. Maksan autoni ja ajoni itse ja 10.000 ajelen vuosia (vajaa 30.000km vuodessa)

        Tiedoksi myös se, että Touran EI ole volkkari, vaan Auto5000, jota myydään volkkarin merkin alla.


    • 13+17

      Saamistani vastauksista.

      Tuo DSG systeemi vain on omassa listassani siksi, että automaatista on maininta kortissa.

      Tuo Ibizan koko on riittävä. Siis HB.

      Mutta osui saamistani vastauksita pari asiaa.

      1. Ei juurikaan ole näkynyt Skoda Fabioita DSG askilla vastaan, siis vastaavia kuin nuo Laakkosen esittelyautot. Kyllä niitä 1,4 RS malleja on, mutta ei kesytettyjä. Jos muistan oikein, niin aiemmin oli Seat Ibiza ST sport DSG vs. Skoda Fabia ST vertailu Autobildissäkin, mutta silloinkin se Skoda oli käsiaskilla.

      2. Noita VW Polon automaatteja on kait aika paljon.

      3. Audin tähän vertailuun sopiva vaihtoehto on 1,4 TFSI ja se on kyllä kalleinta vaihtoehtoa, eli Poloakin ainakin 10 000e kalliimpi. Lahdessa oli sellainen vaihtoautona ja hintaa yli 30 te, niinkuin VV autollakin. Eli se tippuu pois siksi. Lisäki jos Polo, Ibiza ja Fabian perussetti on vain 77kw, niin audilla se on 90kw, joka on tavallisempi Golf, A3, Leon tai Octavia luokassa.

      4. Onko mielestänne Touran ja Altea mielestänne samaa kokoluokkaa, vai onko kyse Altea XL-mallista?

      4,1. Mitä eroa on "lyhyellä" altealla ja Leonilla, jotenkin miellän kyseessä olevan saman auton.

      • hinta ratkaisi

        "4. Onko mielestänne Touran ja Altea mielestänne samaa kokoluokkaa, vai onko kyse Altea XL-mallista? "

        Kirjoitin omassa tekstissäni tietysti ALTEA XLstä, vaikka muutamassa lauseessa XL putosikin pois. Touran ja AlteaXL ovat samaa kokoluokkaa, Touran kulmikkaampi, samalle alustallekin rakennettu. Löytyy aivan samat varustelutasot ja moottorivalikoimat.

        "4,1. Mitä eroa on "lyhyellä" altealla ja Leonilla, jotenkin miellän kyseessä olevan saman auton. "

        Lyhyt Altea on kaikipuolin sama auto kuin Golf Plus, paitsi tekniikaltaan niin jopa ulkonäoltääkin. Leon on koriltaan matalampi versio, mutta teknisesti sama.


    • 13+15

      Hyvä. Kiitos vastauksistasi nicki hinta ratkaisi.

      Jos vielä syvennän omia ajatuksiani. niin kerron sen että tuosta kun mainitsit tuon Golf Plussan, niin mielestäni se oli ainakin Golf iV mallin aikaan käytännöllisempi kuin se ns. perinteinen Golf.

      Olen vain noita vaihtoautoja katsoessa tosiaan kiinnittänyt huomion tuohon Altean ja leon mittoihin ja niiden yhteneväisyyteen... ja nyt sinä sit sanoit sen asian vaikka noin se on....

      Jos ny vielä omia aivoituksia kaivelen. Tämä ei kuulu Seat osaan, vaikka kyse onkin volkkareista, niin ihmettelen tuota mallipolitiikkaa. Mielestäni Touran on paljon kompaktimpi kuin variant. Varianta taas on lähempänä passattia. Tai no joo... Onhan Golf variant muualla nimellä Jetta Variant - Jetta taas on SEatilla toledo ja Toledosta ei ole sedania, mutta Toledo vastaa Jetta Variantia.

      Kumpi oli ensin, muna vai kana. Kertoisko joku!


      Hyvä!

      • Jorma Kalevi

        Kanaa veikkaisin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe