Huomasin, että jos Excel-taulukon (2007) avaa Open Officen Calcissa, Exceliin tehdyt salasanasuojaukset purkautuvat ja käyttäjä voi päästä "näpelöimään" Exceliin tehtyjä suojatuissa soluissa olevia laskentakaavoja, jolloin voi tapahtua vahinkoa, eli ei hyvä, menee laskenta sekaisin.
havaitsin asian näin:
- tein Excel-taulukon ja suojasin tietyt solut salasanalla
- avasin saman taulukon Calcilla ja mitä tahansa solua pystyi muokkaamaan
Myös, jos suojatussa Excelissä on makroja, ne ovat Calcissa vapaata riistaa muokkaukselle.
Ja sama toisin päin eli Excel purkaa Calciin tehdyt suojaukset. Ei ainakaan minun taidoillani/tiedoillani pysty suojaamaan niin, ettei tätä tapahtuisi, tietääkö kukaan tähän ratkaisua?
Excel ja Calc purkavat toistensa suojaukset!?
Suojaton!
0
230
Luetuimmat keskustelut
- 921556
- 831052
- 67967
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su374966Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177914- 94841
- 64623
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60612Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta165594- 37588