Saako huoletta syödä kolmioleipiä?

tosi epätietoinen

Katkarapukolmioleipää esimerkiksi vaikka katkaravut ei olekkaan käsitelty kuumentamalla ollenkaan?

15

3414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --------------------

Anna mennä vain äläkä stressaa. Jos ne kolmioleivät olisivat ihmiselle jotenkin vaarallisia, niin tuskin olisivat myynnissä.

• 34+2

--------------------
        "22.8.2011 16:48
        -2
        Sulje
        Anna mennä vain äläkä stressaa. Jos ne kolmioleivät olisivat ihmiselle jotenkin vaarallisia, niin tuskin olisivat myynnissä. "

niin no, onhan sitä maksamakkaraa, maksalaatikkoa ym.ym. myynnissä, eivätkä ne ole ihmiselle mitenkään vaarallisia, sen sijaan niitä ei suositella raskaana oleville.

Olipa outo tuo kommenttisi.

• ...

Välillä ihmetyttää paksuna olevien muijien tyhmyys, ihan älyttömiä kysellään

• ffsdfsf

Katkarapuja ei saa raskauden aikana syödä. Oli ne sitten kyspentämättömiä tai kypsennettyjä. Näin kertoo myös neuvolan täti!

• --------------------

Minä en kyllä luottaisi keneenkään, jonka ammattinimike on "neuvolan täti", sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan tätiin.

Ei lisääntymään kykenevä ihminen ole mikään lapsi, jolla olisi jotain kieltoja. Kyllä oman järjen ja kohtuuden nimissä voi syödä ihan mitä tahansa. Joka muuta väittää, tunkekoon katkaravut vain perseeseensä!

• sssqqqq

Itse olen kyllä katkarapuja syönyt pizzan päällä. En ole ollut tietoinen että niitä ei saisi syödä. Olen muutenkin raskaana ollessani syönyt kaikkea "kiellettyä" huomaamattani.

• taasnäitä...
    • Turhahuolipois

Itse syön tasan tarkkaan niitä ruokia, joita syön muutenkin. Eihän kenellekkään ole terveellistä syödä määrättömästi esimerkiksi maksaa tai kalaa, ei se koske pelkästään raskaanaolevia....

Monipuolinen ruokavalio on tärkeää jokaiselle. Ja toisaalta taas hetkittäiset yksipuolisuudet (tai se, jos syö joskus ns. kiellettyjä ruokia) eivät haittaa raskaanaollessakaan. Maalaisjärkeä, maalaisjärkeä :)

• höpöhöpsis

Enpä ole kuullut, ettei katkarapuja saisi syödä... Olen kyllä ihan huoletta syönyt kolmioleipiä ja muitakin, missä katkarapuja ja ihan terveelle tuo lapsi vaikuttaa... :D

• takaisin luontoon

Ei saa. Niissä on niin törkeästi säilöntäaineita, lisäaineita ja muuta EI-ruokaa, joten on syytä olla erittäin huolissaan, jos niitä syö.

• mä söin katkarapuja kielloista huolimatta ja terve lapsi syntyi.. antaa mennä vaan!

• Kohtuus kaikessa!

Kai se on kohtuus paras tie tässäkin asiassa niinkun kaikessa. Itse oon syönyt välillä pahimpaan nälkään kolmioleipiä, oli välissä sitten katkarapua tai kylmäsavulohta. Molemmat taitavat kuulua niiden ruokalajien joukkoon joita ei suositella raskaana oleville - oliko se nyt listeriariskin vuoksi?

Enpä ole kyllä välttänyt muutenkaan mitään ruokia, vaan oon syönyt vähän kaikkea. Mutta kohtuudella. Eipä tulisi mieleen alkaa vetämään esim. maksalaatikkoa useina päivinä viikossa, mutta uskallan sitä silti syödä jos mieli tekee.

• täh???

Mä en kyllä ole koskaan kuullut ettei katkarapuja saisi syödä... Oon syönyt molempien raskauksien aikana. En mitenkään usein, mutta silloin tällöin. Viime viikolla tein katkarapupastaa. No, nyt on jo rv 39, että turha enää murehtia... Enpä silti ole muutenkaan nyt toisessa raskaudessa ruoasta murehtinut. Olen syönyt kaikkea mitä mieli on tehnyt, paitsi tyhjiöpakattuja kaloja. En kyllä muutenkaan söisi esim. graavia kalaa tai kylmäsavulohta.

• hennaliina2

aiheeseen liittyen.. joku mainitti täälä maksallatikon. kattokaapa ihan kuriittanne, paljoko sitä maksaa siinä laatikossa on. ei oikeen nimeksikään. (vielä enemmän aiheesta poiketen, katoin kerran maraboun mangosuklaasta, paljoko siinä oli mangoa.. muistaakseni alle 1%. että nimet valehtelee aika paljo)

• tervejärkitervejärki

Niin...saahan sitä syödä mitä haluaa mutta jos sattuu saamaan esim listerian niin se on vähän toinen juttu saada se raskaana kuin normaalitilassa . Seuraukset voivat olla aika ikävät. Niin miksi riskeerata turhan takia syömällä sellaista mitä ei raskaana olevalle suositella. kerkeehän niitä syömään sitten raskauden jälkeenkin. Muuten kyllä ymmärrän terveen järjen käytön mutta en sitä että ehdoin tahdoin syödään sellasta mistä voi mahdollisesti seurata vaikka keskenmenon riski

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      267
      2461
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      76
      2401
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1578
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      48
      1482
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      64
      1377
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1349
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1240
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      82
      1039
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      1019
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      999
    Aihe