mulla on siis jo kaksi vuotta ollut paniikkikohtauksia.. aloitin lääkkeet (citalopram.ratiopharm) ja ne auttoivat silloin niin että todettiin että voin kokeilla olla ilman .. olin pari kuukautta ilman lääkkeitä kunnes kaupassa alkoi ahdistamaan, kädet ja jalat hikoilivat, sydän hakkasi,aloin vapisemaan hyvä että tajusin mistään tuntui että sekoan kunnes oli lähdettävä pois ...aloitin sitten samat lääkkeet uudelleen ja olen nyt syönyt niitä kolme viikkoa ja tuntuu ettei niistä ole enää apua,voiko siis niiden vaikutusaika pidentyä kun aloittaa uudestaan ? alkaa loppua ja tahto edes yrittää mitään,mihinkään ei voi mennä etteikö tulisi ahdistusta ja kohtausta.joten olenkin ollut paljon kotona .. ja kotonakin vain huomio menee siihen että mitä uutta kipua voisi olla .. :( onko muita joilla kokemuksia paniikkihäiriöstä ja hyviä neuvoja joka saisi minua vähän jalkeille .. olen 20v nainen ..
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 8
Vanhimmat
Mulla ei oo kokemusta tuosta lääkkeestä, mutta ilmeisesti siinä saattaa mennä viikkoja ennen kuin vaikutus näkyy. Ilmeisesti kuitenki ensimmäisellä kerralla se alkoi sulla vaikuttamaan nopeammin? Sinuna kävisin lääkärissä keskustelemassa lääkityksestä. En osaa sen kummemmin antaa hyviä neuvoja (vaikka minullakin on paniikkihäiriö), sitä vaan täytyy luottaa parempaan tulevaisuuteen vaikka ahdistuksen hetkellä tuntuisi ettei mistään tuu mitään. Mulla paniikkihäiriö ei oireile välillä ollenkaan, välillä taas oireilee (syön lääkettä hyvin vähän ja oireiden ilmaantuessa nostan sitten annostusta ns. normaalimmalle tasolle), mutta onnekseni tosiaan tiedän ettei se paha olo kestä lopun ikää vaan jossain vaiheessa aina helpottaa ja voi elää ihan normaalisti. Tsemppiä ja käyhän tosiaan lääkärissä =)
joo lääkäriin aika on varattu jo monesti mutta ei ne osaa sanoa enää mitään .. sairaslomaa vaan ... mutta olisi kiva saada koulukin joskus käytyä ..
Eikö ne ala edes vaihtamaan lääkitystä? Kun voihan olla et joku toinen lääke olis sulle parempi. Jotenki kuulostaa lääkäreiltä jotka ei ota hommaansa vakavasti =/
ei koska se auttoi vimmeks ... :/ viimeks sillon kun sen alotin niin meni 2vk ja sai olla normaalisti..nyt jo menny kolme viikkoo..
Tuli tossa mieleen et kannattaiskohan käydä ihan psykiatrilla (ellei ko. lääkäri sitten just oo psykiatri), eiköhän erikoistunut lääkäri ottais asian vähän vakavammin.
niin .. täytyy varata aikaa .. sinne vaan saa odottaa kuukausia ... viimeksi sain odotta 2kk että pääsin
Kannattaa ottaa yhteyttä myöskin opoon. Silloin saat tarvittavaa tukea oppilashuollon kautta, jos on tarpeen. Älä missään nimessä jää koulusta pois, sillä se on paljon helpompi käydä kerralla läpi. Ota selvää onko paikkakunnallasi mitään akuutti palvelua, mistä saa ensikosketuksen hoitajiin. Kyllähän tää on ainaista taistelua, mutta aina se aurinkokin paistaa välillä. Ulkoiletko säännöllisesti, sillä on selvä vaikutus olotilaan.
Itsellä rupesi tulemaan muutamia paniikkikohtauksia lukiossa pari vuotta sitten,enää niitä ei ole tullut mutta siitä jäi päälle sellainen jatkuva ahdistus tuossa rinnassa ja outoja sydäntuntemuksia...Itsekin olin yhteen aikaan kotona vain enkä liikkunut juuri missään,mutta nykyään olen pakottanut itseni liikkeelle ja ihmisten ilmoille,se on vähän auttanut..Ei niitä kannata rueta pelkäämään,itsekin kyllä pelkäsin tietysti silloin mutta tosiaan pariin vuoteen ei ole tullut,et ole propralia tai mitään beetasalpaajaa kokeillut että auttaisiko?