Nuuskan tekeminen !

Howtomakesnus

Moro !

Osaan tehdä itse nuuskaa joka on ihan kohtuu tavaraa :) Haluaisin tietää että käykö sikarin purut myös jos tekee nuuskaa, eli jos jollain on kokemusta nuuskan tekemistä sikarin puruista niin kertokaas :)

Ohjeet vielä :)
30g irtotupakkaa tehosekoittimella aivan jauhoksi.

3-5ml ruokasoodaa foliolle ja uuniin 200 asteeseen noin 30-60 minsaa.

10 ml suolaa.

//muok. 45ml vettä on hieman liikaa joku 35-40ml on parempi.

35-40 ml vettä. (tai 30ml vettä ja 5-10ml esanssia, esim. rommia/vaniljaa/piparminttua)

Suola ja natriumkarbonaatti (uunitettu sooda) ja vesi sekaisin. Voi joutua hieman lämmittämään että liukenee jauhot hyvin. Vesiseos ja tupakkijauhe sekaisin ja purkkiin.
Tuloksena 1 ja puoli purkkia oivaa omatekoista nuuskaa.
Hintaa siis purkille semmoiset 2 euroa.

Tupakista:
Itse käytin kahta eri laitetta (bilteman) että sain sen todella hienoksi jauheeksi. Tärkeää on saada tupakki todella jauhomaiseksi niin lopputulos on parempaa. Tupakkamerkillä ei niin väliä kait kunhan se on red/full flavor eli ei mitään light mentholia jotta nikotiinin määrä maksimoituu.

Soodasta:
Ekalla kerralla laitoin 2ml ja sekin oli ihan ok. 3 ml voisi olla optimi koska 4ml on mielestäni hieman liian emäksistä. Kaupoista saa ilmeisesti ihan suoraankin ostettua natriumkarbonaattia ettei tarvitse lämmitellä tuota natriumbikarbonaattia.
Mittaus tapahtui keittiön mittakupeilla.

28

10400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • snussssss

Bumb

• mmmumummsnus

tjooo..

• Spain Snus

Täytyykö valmista lientä vielä lämmittää?
      PS: Asun Espanjassa. Onko potasium sama asia kuin ruokasooda? Entä, onko Bicarbonato Sodico sama kuin ruokasooda? Jos joku tietää niin kiitos etukäteen vastauksesta.

• jooopelisjoooooo

Bicarbonato sodico on luultavasti sama kuin ruokasooda eli natriumbikarbonaatti. Potassium taas on kaliumia.

• niksatpääl:D

Ite oon tehny tehosekottimella hyvää nutua, mutta nyt se hajosi. Ei jaksanut vääntää niin sakeaa seosta. :(

Osaako kukaan sanoa hajustuuko kämppä jos kuivaa massitupakan uunissa? Ei saisi yhtään hajustua, koska ei perhe tykkää todellakaan.

Sitten kun se olisi kuivunut ajattelin sihdin läpi puristella sen niin jospa jauhautuisi yhtä hyvin kuin blenderissä.

• chingiskan

tein uunissa ihan äsken... ei haise yhtään..

• simppelipimppeli

vinkkinä, käyttäkää morttelia kuivatettujen purujen jauhamiseen, saapi todella hienoksi pölyksi suht helposti.

• Nuuskahuilu

Kikka teille DIY-nuuskaajille!

Onko ongelmana nuuskan liian irtonainen koostumus, se valuu eikä oikein muovaannu sopivaksi huulen alla? Tähän auttaa nuuska-pirkka!

Kun olette saaneet massan purkituskuntoon, laittakaa se isoon minigrip-pussiin. Pussi lattialle ja kaulimella vetelette sitä levyksi. Muutaman minuutin kaulimisen jälkeen nuuskamassa kiintetyy RödaLackettiakin helpommin muovailtavaksi! Testattu ja toimii, no bullshit.

• :D

siis eikös tuolla soodalla tarvitse leikkiä uunissa jos ostaa natriumkarbonaattia? :D

• kotikokki

"Natriumkarbonaatti hajoaa kuumennettaessa natriumoksidiksi (Na2O) ja hiilidioksidiksi (CO2). -- Leivonnassa käytettävä ruokasooda on natriumbikarbonaattia (NaHCO3) - Wikipedia (http://fi.wikipedia.org/wiki/Sooda).

Tommosta tietoa löysin wikipediasta. Ruokasooda on siis natriumkarbonaatti, joka kuumennettuna muuttuu natriumoksidiksi. Ymmärsin että toi natriumjarbonaatti (ruokasooda) pitää siis lämmittää. Eikö?

• vieras4

voiko tupakan kuivattaa mikrossa??

• smoke::

Ei kannata. Kuumenee epätasaisesti ja ehkä liikaaki. Mikrokaa ei välttämättä tykkää, tupakki voi olla liika kuivaa. Uunissa tulee tasaisesti.

• nyt hyvä ohje

Helpompi ohje, ulostakaa ja työntäkää sonta huuleenne. Sekaan voitte laittaa kadulta kerättyjä snögöjä.

• mustaakultaa

www.mustaakultaa.tk löytää tarkat ohjeet nuuskan tekoon sekä keskustelua aiheesta

• kilp1

Kaikkee sitä kuulee. Onko tämä ihan kilpailukykyinen laivanuuskan kanssa.

• kkfxkfknfnclcmccmn

Minnekähän tuo linkki vie, se ei mobiiliselaimella näytä toimivan.
        Itse olen tämän ohjeen avulla tehnyt:
        http://mustakulta.blogspot.no/2012/08/iso-ohje.html
        Tei sekä maissitärkkelyksellä että liivatteella ja mielestäni liivatteella tuli parempi.
        Ja kyllä, kyllä tuosta aivan käyttökelpoista kamaa tuli halvalla.
        Helppoa kuin mikä, hankalin osuus oli käydä paikallisesta apteekista niitä piikittömiä lääkeruiskuja ottamassa. Eivät myy nuuska-käyttöön, niin ostin kissalle madotuslääkettä ja aina pari ruiskua kerralla. Nyt on sitten monta satsia turhaa matolääkettä:)
        Kannattaa siinä paistetun soodan määrässä olla tarkka. Mielestäni teelusikka per toppa oli jo vähän liian tujua. Sitä voi ilmeisesti lisätä jälkeenpäinkin lisää, kertoi joku niissä kommenteissa.

• kbjckxnnfnfkxcllclk
        kkfxkfknfnclcmccmn kirjoitti:

Tei sekä maissitärkkelyksellä että liivatteella ja mielestäni liivatteella tuli parempi.
        Helppoa kuin mikä, hankalin osuus oli käydä paikallisesta apteekista niitä piikittömiä lääkeruiskuja ottamassa. Eivät myy nuuska-käyttöön, niin ostin kissalle madotuslääkettä ja aina pari ruiskua kerralla. Nyt on sitten monta satsia turhaa matolääkettä:)
        Kannattaa siinä paistetun soodan määrässä olla tarkka. Mielestäni teelusikka per toppa oli jo vähän liian tujua. Sitä voi ilmeisesti lisätä jälkeenpäinkin lisää, kertoi joku niissä kommenteissa.

Ja sitten varoituksen sana: ei ole tietoa onko tuo yhtä turvallista, kuin ruotsalainen nuuska, vai syöpävaarallista kuten jenkkinuuska. Tekeminen ja käyttö on siis täysin omalla vastuulla!

• mustaakultaa
        kkfxkfknfnclcmccmn kirjoitti:

kyllä ainakin itsellä toimii mobiililaitteellakin mutta joo siellä vähän eri kuin tuo :)

• nuuskaajille ohje
        mustaakultaa kirjoitti:

kyllä ainakin itsellä toimii mobiililaitteellakin mutta joo siellä vähän eri kuin tuo :)

Paksuista hofnareista tulee ihan tehdas makuista nuuskaa, kunhanvmuistaa tehosekoittimella jauhaa hienoksi pölyksi

T.tapsa

• Mällimies

Tein eka kertaa tänään nuuskaa itte.

Ostin kaupasta AROMA sätkä pakan, kunnon väkevää tupakkaa ja tuoksukin aivan toista kuin muissa sätkissä.
      Kuivasin purut huoneen lämmössä lautaselle levitettynä, arvelin että uunissa saattaisi haihtua nikotiiniakin pois.
      Sitten tehosekottimella hiekaksi ja sekaan levyllä kuumennettu sooda ja suola, molempia tee lusikallinen.
      Viimeisenä sekaan vettä tosi varovasti lisäillen ja kun koostumus sopiva purkkiin ja jääkaappiin.
      Valmis kama on tosi hyvä koostumukseltaan ja maultaan, mutta jotenkin se oikean nuuskan kirpaiseva ominaisuus jäi puuttumaan

Ideoita seuraavan satsin mausteeksi olen miettinyt sitruunaa, kurkkupastillia, karmolis tippoja tai vaikka suuvettä.

• Mällimies

Onkohan muuten laillista valmistaa nuuskaa suomalaisesta marketista ostetuilla aineksilla omaan käyttöön tai myytäväksi.

• Kai?

• helppous

Täysin laillisesti saa tilata myös esim. Mix n Match Liquidsilta 100mg/ml nikotiininestettä, jota imeyttää vaikka K-kaupan energianuuskaan 0,1 ml, niin saa 10mg sisältävän nuuskapussin. Yhdestä pullosta riittää nikotiinia 4 torniin

Tuo mikä on poimittu aikaisemmasta viestiketjusta näyttää helpolta. Onko jollakulla kokemusta ?

• mahorkka

Kuubalaisesta sikarista saa leivottua taivaallista nuuskaa.Hmm..ajattelin kokeilla tehdä myös tomaatin lehdistä ja juurista nuuskaa; niissähän on myös nikotiinia.

• eikäyttäjä

Mitä jos pistää suoraan tupakinpuruja huuleen, onko sillä mitään eroa nuuskaan?

• EnOoMikäänPummi

Ettanit vaan laivalt messii !!!!!!

• Anonyymi

Nuuskan voi laittaa teepussista leikattuun nuuskapussiin. Pussin sulkeminen tapahtuu painamalla silitysraudalla (silitysrauta täysille) hetkenaikaa avointa päätä. Teepussit lienee jotain muovia koska sulavat kiinni kuumuudessa. Jotkut käyttävät myös kolvia.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4401
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2390
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1941
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      16
      1570
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1525
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1493
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      931
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      87
      835
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      798
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      777
    Aihe