Canon EOS 1100D VS. Nikon D3100

sannakarhu

Canon EOS 1100D 18-55mm objektiivilla 399,-

vai

Nikon D3100 18-55mm & 55-200mm objektiivit Nikon DSLR-kameralaukku hintaan 499,-

Kumpi olisi kannattavampi? Ko. kameroiden hyviä ja huonoja puolia?

Tuo jälkimmäinen kuulostaa periaatteessa hyvältä, mutta epävarmuus kummittelee päässäni, kun on tuo viisisataa euroa jo aikamoinen summa.. Kameraihmiset, mitä ootte mieltä ostamisen kannattavuudesta??

13

1832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdottomasti

      Nikon D3100, älä epäröi hetkeäkään. Canon 1100D on lapsellinen muovinen
      lelu. Kyllä nuo Nikonin pakettiobjektiivit ovat samanlaista jalostettua jätemuovia,
      kuin muutkin pakettizoomit, mutta pääseehän nillä alkuun.

    • sjdhfbj

      Mene kauppaan. Ota käteen. Kokeile kaikkea. Sitten sinulla on käsitys, sopiiko sinulle.

    • Olympus E-3

      Lisää muutama euro budjettiisi ja osta Nikon D5100. Silloin voit sanoa, että omistat kameran.

      • cammera

        Vain täysin toope maksaa ylihintaa kääntyvästä näytöstä!
        D3100:ssa on enemmän ominaisuuksia kuin D90:ssä


      • ..
        cammera kirjoitti:

        Vain täysin toope maksaa ylihintaa kääntyvästä näytöstä!
        D3100:ssa on enemmän ominaisuuksia kuin D90:ssä

        Kävin tänään testaamassa d3100:sta, ei sopinut käteen yhtään. 18-105 objektilla ikävän etupainoinen ja sormilla ei saanut kunnon kiinni joten ostin d90:sen, oli huomattavasti parempi käteen ja vain 80€ kalliimpi.


      • Nikon D90
        .. kirjoitti:

        Kävin tänään testaamassa d3100:sta, ei sopinut käteen yhtään. 18-105 objektilla ikävän etupainoinen ja sormilla ei saanut kunnon kiinni joten ostin d90:sen, oli huomattavasti parempi käteen ja vain 80€ kalliimpi.

        Hankipa siihen D3100 tai mihin hyvänsä isoa putkea nokalle niin kyllähän paino siirtyy sinne suuntaan. Itse käytän D300s rungossa 18-200VR Nikkoria enkä ole huomannut sen kummempaa etupainoisuutta. Sinulla on väärä ote kamerasta jos tuollainen tunne ilmenee. Kokeile vaikka 300mm F2.8 putkella niin huomaat painon edelleen siirtyneen siihen toiseen päähän. Siksihän suuremmissa putkissa on se jalan kiinnike ja monessa vielä useampi kiinnityskohtamahdollisuus koska rungotkin ovat eri massaisia.

        D90 oli tosi hyvä valinta olen käyttänyt sitä jo vuosia ja aina se vaan palvelee yhtä innokkaasti. Minä kun olen kahden rungon miehiä, yleensä toisessa yleislaajakulma ja toisessa tilanteesta riippuen makro tai pidempi putki. Olen inhonnut vauhdissa vaihtoa siitä asti kun tuuli kerran puhalsi pari roskaa ensimmäiseen digirunkooni D70. Silti joudun vaihtelemaan makron ja pitkän välillä aika ajoin.


      • KikkaKonstiTasapaino
        Nikon D90 kirjoitti:

        Hankipa siihen D3100 tai mihin hyvänsä isoa putkea nokalle niin kyllähän paino siirtyy sinne suuntaan. Itse käytän D300s rungossa 18-200VR Nikkoria enkä ole huomannut sen kummempaa etupainoisuutta. Sinulla on väärä ote kamerasta jos tuollainen tunne ilmenee. Kokeile vaikka 300mm F2.8 putkella niin huomaat painon edelleen siirtyneen siihen toiseen päähän. Siksihän suuremmissa putkissa on se jalan kiinnike ja monessa vielä useampi kiinnityskohtamahdollisuus koska rungotkin ovat eri massaisia.

        D90 oli tosi hyvä valinta olen käyttänyt sitä jo vuosia ja aina se vaan palvelee yhtä innokkaasti. Minä kun olen kahden rungon miehiä, yleensä toisessa yleislaajakulma ja toisessa tilanteesta riippuen makro tai pidempi putki. Olen inhonnut vauhdissa vaihtoa siitä asti kun tuuli kerran puhalsi pari roskaa ensimmäiseen digirunkooni D70. Silti joudun vaihtelemaan makron ja pitkän välillä aika ajoin.

        Itse olen huomannut akku/pystyperäkahvasta olevan hyötyä kuvatessa painavien objektiivien kanssa ehkä johtuen vain siitä syystä
        jotta kamerasta saa tukevamman otteen helpommin ja saattaa se
        balansoida kameran rungon painoa suhteessa optiikkaan muutenkin.
        Monissa ammattilaisrungoissahan kahva on kiinteästi rungonmuodossa.
        Mutta ne kamerat maksavat ja painavatkin yleensä jo enempi.


    • Canonisti minäkin

      Canon noista paketeista, koska siinä on yksi suttu vähemmän. Koita kuitenkin löytää jostain Nikon paketoitun f/1.8 35mm objektiivilla.

    • Annitrix

      Et saa mistään satasella objektiivia ja kameralaukkua jotka tossa Nikonissa on mukana ja hintaa tulee lisää tosiaan vaan satanen, joten ehdottomasti se.

      • Kysyn vain

        Onko noista (huono laukku toinen turha suttu) enemmän haittaa kuin hyötyä?


    • 4y6636

      anttilata vakain 1100nen 29!, epm1 olympus toshotista 249!, enex 5n 449-50e rajala! mitä tässä valita nyt...

    • awuuskaaaa

      mut haluisin nyt niinku tietää että kumpi kannattaa ostaa canon 1100d. vai nikon 1300d. et jos joku vois vaik kertoo että kummassa on parempi kuvan laatu tai jotai muuta vastaavaa..

      • Molempi parempi

        Nikonilla ei ole mitään mallia nimeltä 1300d. Canon 1100D:n lähimmäksi kilpailijaksi on yleisesti katsottu Nikon D3100.

        Kuvan laatu on jokseenkin samaa tasoa.

        On kuitenkin muita tekijöitä, jotka nostavat Nikon D3100:n tästä kaksikosta aavistuksen etevämmäksi. Canon 1100D näyttää ja tuntuu selvästi halvemmalta kuin Canonin keskihintaiset järkkärit; Nikonilla vastaava ero ei ole aivan niin silmiinpistävä. Kumpikin kamera napsii toisestaan voittoja ominaisuuksien vertailun eri osa-alueilla. Erot ovat pieniä ja Nikonille noita ”osakilpailuvoittoja” kertyy jonkin verran enemmän.

        Jos lähtisin valitsemaan itselleni kameraa tästä kaksikosta ”puhtaalta pöydältä”, ottaisin Nikonin. Parin-kolmen tonnin hintaluokassa heiluri saattaisi heilahtaa toisinkin päin. Valintaan saattaisi vaikuttaa sekin, onko jostakin lähipiiristä saatavilla edullisesti jomman kumman merkkistä käytettyä sälää (objektiiveja, salamalaitteita jne.).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe