Noniin.. ja kolmatta lääkettä kokeillaan. Kepprasta (1500 1500mg/pv) siirrytään Deprakineen. Neurotol Slow (150 450) jatkuu rinnalla. Pelottaa tämäkin vaihto. Kenelläkään mitään positiivista sanottavaa Deprakinesta? En löytänyt ainakaan ensisilmäyksellä tältä palstalta.
Olis myös lasten hankinta lähivuosien kuvioissa mukana. Onko Deprakine ehdottomasti väärä valinta?
Kohtaukset siis kuukausittaisia tajunnanhämärtymisiä.
en jaksais enää tätä..
Kepprasta vaihto Deprakineen
16
579
Vastaukset
- huimaaja
Muuta en tiiä mutta pata menee sekasin oot hortees koko ajan.
- ihan oooooooooooook
hyvin on ainakin mulla toiminut ei ole ollut ongelmaa 25v kokemus
- Peeth.
ihan oooooooooooook kirjoitti:
hyvin on ainakin mulla toiminut ei ole ollut ongelmaa 25v kokemus
ei omituisia sivuoireita pienen väsymyksen ja huimailun lisäksi? On niin paljon juttuja tullut esiin hiustenlähdöstä ja painonnoususta että ei jaksais nyt sellaista.
Toivottavasti toimii mullakin, ettei tarvitsisi enempää lääkkeiden testailua..
- Survivor
Itsellä aamulla 1 x 300 ja illalla 2 x 300 mg. Ei mitään sivuoireita ollut kuluneen reilun puolen vuoden aikana.
- herkkusieni89
Mulla kans menee sama määrä, aamulla 1x300mg ja illalla 2x300mg, eikä oo ollu mitään ongelmaa ja on menny jo kohta 10v kyseistä lääkettä
- joitakin
Deprakinen sivuvaikutus on alhainen natrium, joten pyörryttämisiä saattaa tulla.
Seka Deprakinen että Neurotol slow:n sivuvaikutukset sikiöön kannattaa varmistaa lääkäriltä sekä valmistajan laatimasta käyttöohjeesta.
Toisessa viestissäsi pohdit hiustenlähtöä ja painonnousua. Kaikki karbamatsepiinit aiheuttavat kilpirauhasen vajaatoimintaa, jonka oireet mainitsitkin (edellä).- Peeth.
No Neurotol slow aiheuttikin alhaista natriumia, mutta siitäkin on päästy. Aamulääke on nykyään pieni juuri huimauksen takia.
Melko varmasti jätän Neurotolin tai Deprakinen pois siinä vaiheessa kun lapsia aletaan vakavammin suunnittelemaan, mutta voiko Deprakinellä olla pysyvää vaikutusta mm. hedelmällisyyteen? Eli jos lopetan lääkkeen syömisen vaikka puoli vuotta ennen raskautta, niin voiko lääkkeestä silti olla jotain vaikutusta? Tämä on itse asiassa se kaikista painavin seikka Deprakinen aloittamisessa, ja resepti odottaakin edelleen pöydällä... Tuntui että lääkäri oli enemmän halukas saamaan poissaolokohtaukset kuriin, kuin miettimään jatkoa.
Eipä ole ainakaan Neurotol Slow aiheuttanut hiustenlähtöä. Painonnousua on saattanut aiheuttaa, mutta.. olen kyllä saattanut aiheuttaa sen ihan itsekin :) - ghfghfghg
Onko mahdollista että kun lääkitys lopetetaan niin kilppari rauhoittuu siitä?
- heikentyisi?
ghfghfghg kirjoitti:
Onko mahdollista että kun lääkitys lopetetaan niin kilppari rauhoittuu siitä?
Minulla ei ole edes laskettu vielä okskarbatsepiinia, mutta olisi mahdollista, että kilpirauhasen vajaatoiminta ainakin heikentyisi lääkityksen vähetessä. Vajaatoiminta on autoimmuunisairaus, joten se ei häviä, vaikka lääkitys lopetettaisiin kokonaan.
- eräs gaijin
Moi,
Mun tietoni perustuu täysin valmistetietoihin, aikoinaan sairastuessani luin niitä ihan pirusti ja opettelin mikä valmiste tekee mitäkin:) Siihen aikaan kun aloin palstalla käydä, täällä oli tosi paljon juttua Deprasta ja yleensä aina sitä negatiivista.
Kyllähän se Deprakine tai muu Na-valproaatti oli niiden juttujen ja lääkelaitoksen mukaan kaikkein pahin tuossa lapsiasiassa. Kaikkein korkeimmat "vaurio"riskit ja sitten kai monilla on tullut sitä monirakkula-juttua munasarjoihin (voihan se tulla muutenkin), joka haittaa hedelmällisyyttä. Ei käsittääkseni ole pysyvä tila ja siihen liittyy voimakasta painonnousua (tai siis kai toisessa järjestyksessä, ylipaino saattaa altistaa tuolle oireyhtymälle ja jos painon saa tippumaan, ongelmakin katoaa tai jotain sinne päin.). Depprakine puheiden mukaan altistaa painonnousulle koska saattaa vaikuttaa hormonaaliseen tasapainoon.
On mielestäni sääli, että lääkelaitoksen muuttaessa sivustot uusittiin ja nykyään sieltä saa enää saman tiedon kuin pakkausselosteessa. Niillä vanhoilla sivuilla (jotka olivat käsittääkseni samat kuin ammattilaisille) oli paljon enemmän tietoa.
Olet muistaakseni sairastanut vähintään yhtä pitkään kuin mä ja tunnet kuviot mutta mietin kuinka oot suunnitellut ton lääkkeiden poisjätön..- Marsu32
Hei! Mulla epi puhkesi raskausaikana ja lääkkeeksi aloitettiin nimenomaan deprakine. Vauvalle ei lääkkeestä seurannut mitään ongelmia enkä itse lihonut raskausaikana käyriä enempää, enkä myöskään sen jälkeen. Deprakine lääkkeeseen kuulema päädyttiin silloin, koska uusien lääkkeiden vaikutuksia sikiöihin ei ole tutkittu vielä tarpeeksi, mutta deprakinesta kai sitten on edes jonkinlaista tutkimustietoa. Ja muista sitten se foolihappo.
- Peeth.
Itse asiassa se on lääkärien suunnittelua, että yritetään löytää mulle nyt se 1 oikea lääke (eli jos nyt Deprakine toimisi, niin Neurotolia voisi kokeilla jättää pois). Alan vain olemaan melko kypsä tähän epävarmaan oloon. Miksi edes aloittaa Deprakine jos voisin kokeilla jotain toista "turvallisempaa".. Keppra se ei ollut ja Lamictal on kuulemma turha, sillä se on niin samanlainen kuin Neurotol slow.
Olisi niin hienoa jos voisin luottaa siihen että lääkäri tietää mistä puhuu, mutta usein olo on kuin olisi lääkärin kanssa karkkihyllyllä ja umpimähkään valittaisiin yhdessä joku uusi karkki.
Tottahan se on, että kaikki ovat yksilöllisiä ja lääkkeet toimii eri lailla eri ihmisillä, mutta Deprakine on kuulostanut alusta asti pelottavalta. Maanantaina olisi tarkoitus aloittaa Deprakinen syönti mutta olen tässä miettinyt että jos voisin ehdottaa lääkärille jotain toista lääkettä.. ja jos voisin, niin mikä se olisi? Melkein mukavammalta ajatukselta tuntuu muutamat tajunnanhämärtymiset kuukaudessa... - lääkesuunn.
Peeth. kirjoitti:
Itse asiassa se on lääkärien suunnittelua, että yritetään löytää mulle nyt se 1 oikea lääke (eli jos nyt Deprakine toimisi, niin Neurotolia voisi kokeilla jättää pois). Alan vain olemaan melko kypsä tähän epävarmaan oloon. Miksi edes aloittaa Deprakine jos voisin kokeilla jotain toista "turvallisempaa".. Keppra se ei ollut ja Lamictal on kuulemma turha, sillä se on niin samanlainen kuin Neurotol slow.
Olisi niin hienoa jos voisin luottaa siihen että lääkäri tietää mistä puhuu, mutta usein olo on kuin olisi lääkärin kanssa karkkihyllyllä ja umpimähkään valittaisiin yhdessä joku uusi karkki.
Tottahan se on, että kaikki ovat yksilöllisiä ja lääkkeet toimii eri lailla eri ihmisillä, mutta Deprakine on kuulostanut alusta asti pelottavalta. Maanantaina olisi tarkoitus aloittaa Deprakinen syönti mutta olen tässä miettinyt että jos voisin ehdottaa lääkärille jotain toista lääkettä.. ja jos voisin, niin mikä se olisi? Melkein mukavammalta ajatukselta tuntuu muutamat tajunnanhämärtymiset kuukaudessa...Historiastani löytyy tapaus, jolloin Deprakine vaihdettiin Barbiphenyliin, joka sekään ei ollut oikea lääke. Myöhemmin Kuopion asiantuntija osasi sanoa ilman KNF:n tutkimuksia, että minulle sopi Rivatril ns. kakkoslääkkeeksi. Tuolla samalla aikavälillä Neurotol Slow oli ns. ykköslääkkeenä.
Myöhemmin Tampereen hoitolinjan amanuenssi yritti poistaa Rivatrilin kokonaan kerralla valmistajan sekä Kuopion asiantuntijoiden ohjeiden vastaisesti. Hänen ajatuksena oli sama "yksi ainoa lääke" kuin sinun lääkärilläsi. En alistunut siihen, joten ei tullut vieroitusoireitakaan. Näillä nykyisillä kahdella lääkkeellä menee hyvin.
Koska Deprakine pelottaa sanoa, sano se lääkärille. Samoin käske hänen miettiä yksilöllisiä eroja lääkkeiden sopivuudessa. Hänellä on parannettavaa oppimistaidoissa ja ammattiosaamisessa. Mikä sitten olisi sopiva lääke, niin se olisi pelkkää arvailemista netin kautta. Esim. häiriöpesäkkeen tarkka sijainti vaikuttaa asiaan. Älä alistu siihen "yksi ainoa lääke"-vaihtoehtoon, vaan kysy kahden lääkkeen vaihtoehtoa.
Ainakin Lamictalissa on eri vaikuttava aine kuin Neurotol Slow:ssa, joten ihmettelen, miten se olisi samanlainen. Sen sijaan esim. Neurotol, Tegretol ja Trileptal ovat varsin samanlaisia kuin Neurotol Slow.
- Peeth.
Ja eipäs siirrytäkään Deprakineen. Kävin kysymässä toista mielipidettä yksityisellä, ja hän oli sitä mieltä että jatketaan Neurotol Slowlla, ja nostetaan annosta pikkuhiljaa ja jaetaan se 3 annokseen päivässä (150 150 450 ja myöhemmin hieman lisäystä annoksiin). Olin totta puhuen huojentunut päätöksestä, sillä NS on jo 8v tuttu, ja lääkärinkin mukaan turvallisempi lasta suunnittelevalla kuin deprakine. Hieman ehkä hermostuttaa että saan samoja sivuoireita kuin ennenkin (pahaa huimausta), mutta jospa tuo annosten jakaminen auttaisi asiaa.
Oli myös puhetta jostain lääkkeestä jota voisin ottaa vain viikon ajan kuussa, sillä kohtaukseni osuvat aina ovulaation aikoihin. We'll see. Olen tyytyväinen. - Niin itkettäääää
sain deprakinea ja tegretolia kun odotin poikaani joka sai sitten puolentoista päivän ikäsenä puolentunnin kouristus kohtauksen jota ei millään meinattu saada loppumaan ja nyt lääkärit sanoivat että poikani on lääkkeitten takia saanut kun vierotus oireita tuli niin näin ison kohtauken että hyvä että nyt on vielä elossa ja vaikeasti kehitysvammaisena
että silleen - Hyvin toimii mulla
Omalla kohdalla deprakine on toiminut todella hyvin. Ehkä ruokahalu on kasvanut. En huomaa mitään muita sivuvaikutuksia. Kuin vitamiinipillereitä söisi. Aamulla menee 800mg ja illalla 1200mg. Pari kohtausta saanut tänä vuonna mutta silloinkin liian vähän unta ja aamulla liikaa kahvia ja nikotiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983