Concerta ja toleranssi

C-mies

Mors!

Ajattelin täältäkin kysyä kun en oo oikeen luotettavaa vastausta muualta saanut. Elikkäs..Mulle on määrätty Concerta 108mg/vrk pureskeltuna (kyllä, luit oikein. Lääkärini oli soittanut lääkkeen valmistajalle ja sieltä oli sanottu et ei vaarallista pureskeltuna ja jos teho parempi niin antaa mennä vaan:D). Mulla tuo menee offlabel-määräyksenä vakavaan masennukseen ja ahdistukseen. Mikään ei oo toiminu ennen näin hyvin ilman sanottavia sivuvaikutuksia, eri masennuslääkkeitä on kokeiltu parisenkymmentä. Noh, niinhän siinä kävi et vähän päihteisiinmenevä persoona alkoi näitä käyttämään väärin kun oli niin kivaa olla puhelias ja itsevarma isomman annoksen kanssa :s. Parhaimmillaan menny about 400mg päivässä ja seurauksena aikamoinen kuumotus. Mut se kysymys..Nyt oon alkanu taas syömään määrättyä annosta ja tietenkään se ei toimi niinkun ennen, että pitikin mennä kusemaan omille nilkoille :s. Osaatteko sanoa kauanko kestää, että toleranssi putoaa taas niin että vanha annos toimii? Ja kauanko pitäisi olla kokonaan ilman, että toleranssi putoaisi oikein kunnolla? Oon kuullu huhua et ihan muutama päivä ja tolet laskis rajusti mut pitääkö paikkansa? Muutaman päivän oon valmis kärsiin jos saan vanhan vaikutuksen takasin määrätyllä annoksella..

Kiitos jos joku viitsii vastata!

-M-

5

4261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A-mies2131165654

      Nyt on vaikea uskoa että tuollaista ohjetta olisit lääkäriltäsi saanut. Itselläni on ollut nyt 5 vuotta Concerta 54mg käytössä. Ei tulisi mieleenkään syödä vahingossakaan kahta tablettia yhden vuorokauden aikana. Sydän käy nopeammin ja verenpaine kohonnut muutenkin, vaikka hyvä kuntoinen 30-vuotias mies olen. Jauhettuna se varmaankin piikittää vielä pahemmin. 400 mg jos on päivässä vetänyt niin luulisi siinä vaiheessa olevan jo teholla.

      Toleranssia lääkkeelle tulee. Positiiviset vaikutukset vähän tasoittuu, mutta niin tekevät myös haittavaikutukset (joihin itselläni kuuluu esimerkiksi ruokahaluttomuus). Viikonloppuisin en käytä ja maanantaina vaikutus on selkeästi kovempi. Tämä kuitenkin tasoittui noin kahden vuoden käytön jälkeen. Nykyään jos viikon on käyttämättä niin huomaa selkeämmän eron kun taas aloittaa.

      Vaikea uskoa näitä väitteitäsi, mutta jos on Concertan käytön alkutaipaleilla niin silloin pari päivää taukoa riittää että vaikutus on taas kuin ensimmäisen kerran lääkettä ottaisi. Siitä kuitenkin pitää erottaa se että jo tietää ennakkoon minkälainen lääkkeen vaikutus on.

      • Anonyymi

        Oon ottanu ny jotai 430mg consertaa ja 400 mg ataraxii enkä ainakaa viel oo kuollut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon ottanu ny jotai 430mg consertaa ja 400 mg ataraxii enkä ainakaa viel oo kuollut

        Ihan tunnin siää otin 12 consertaa 36mg


      • Anonyymi

        Concertan imeytyminen on tosi yksilöllistä. Mulla on myös 54 36 mg päiväannos lääkärin määräämänä, ja mulla alkaa ton 54:n laskuoireet jo 4 tuntia lääkkeen ottamisesta, jos en ota tuota 36:sta noin 3 h päästä 54:sta. Illaksi mulla on toinen lääke helpottamaan oloa, koska en halua ottaa tuota milligrammaakaan enempää kuin ihan pakko.

        Ja itselläni jo yhden päivän tauko laskee toleranssia niin että sen huomaan, kaksi päivää vielä enemmän.


      • Anonyymi

        meikäläinen veti 15 vuotiaana sen 400 mg osan nenään ja osan nielin ja siinä olinkin jo melkein lähdössä teholle . Mutta kun se oli itsemurha yritys niin enpä mennyt sairaalaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe