Anoreksia nervosa atypical

Lanugo

Siis jos on syömishäiriö,niin pitääkö sen olla joku anoreksia tai bulimia,bed...Vai voiko se vain olla syömishäiriö. Itselläni on kaikki muut oireet anoreksiasta paitsi alipaino. Olisiko anoreksia nervosa atypical?
Kiiitos vastauksista,toivottavasti niitä tulee!

6

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairas.

Jos se ei vastaa mitään niin se on EDNOS.

• diagnoosi

1. Ei vastaa anoreksian, bulimian tai muun tunnetun syömishäiriön tarkkaa kuvaa
      2. Syöminen ja ruokaan liittyvät tuntemukset ovat häiriintyneet
      3. Henkilö saattaa esim. vuoroin paastota, ahmia tai syödä aivan normaalisti
      4. Fyysiset perusteet eivät sovi mihinkään tunnettuun syömishäiriöön
      EDNOS (Eating Disorder Not Otherwise Specified)

• OA

• Klikka

Kiitos Ulla avustasi mutta olen jo syömishäiriöklinikalla hoidossa. :)

• 7+3=10

Hei, se alipaino on vain anoreksian _oire_, alipainoinen voi olla terve, normaalipainoinen voi olla sairas. Painon mukaan ei voi määritellä syömishäiriötä. Jos muut oireet täsmäävät, se on anoreksia. Itsekin olen normaalipainoinen, mutta ei se tarkoita että minulla on EDNOS. Eli alipaino _johtuu_ anoreksiasta, mutta anoreksia ei tarkoita että heti kun sairastuu PUM! on alipainoinen.

• f50.0?

Ei tietenkään itse sairastuminen "vaadi" alipainoa, mutta kai anoreksiaa vähänkin pidemään sairastanut kuitenkin sinne alipainon puolelle tipahtaa, ellei nyt sitten joudu esim. pakkoruokituksi tai vanhempien edessä pakotetuksi tms. Jos anoreksiaan taas liittyy kovinkin säännöllistä ahmimista, niin silloin ei oikeastaan ole enää kyse anoreksiasta vaan ednoksesta tai jopa bulimiasta. Anorektikko kuitenkin pyrkii laihtumaan, niin eiköhän se jossain välissä sen alipainon saavuta, vaikka sairastuessaan olisikin ollu ylipainoinen.

Niin ja valitettavasti yksi diagnoosin edellytys on joko huomattavasti pudonnut paino tai BMI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5534
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4860
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2794
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2068
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1492
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      27
      1481
    Aihe