jemenin kameliontti

ka

mitä se tarvitsee terraarioonsa ja entä ruoka kaikki neuvot käy

7

166

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käärmemies
    • Jemenin kameleontti!

      Kerään rahaa jemenin kameleonttiin, mutta tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon.
      Kertokaa kaikki mitä tiedätte!
      Minulla on vasta 25 kasassa :(

      • Nauranko ees????

        Hihihiii luuseri


    • liskoharrastaja -78

      Jemenin kameleontti on aivan ihastuttava lemmikki ja persoona, varsinkin jos saat ostettua vauvan joka on jo käsikesy, niin tulee itse kättäsi pitkin ulos terraariosta ja mulla esim nukkuukin olkapäällä ja antaa hoitaa itseään, mitä nyt vähän tuhisee. Se on esim hassu kun haukottelee tai kolkuttelee terraarion oveen, että päästäisin hänet ulos ja hällä on lempipaikka (verho), johon kiipeää samaa reittiä joka päivä ja osaa mennä itse takaisin terraankin. Jos lisko ei ole käsikesy, niin se ei vanhana oikein enää kesyynny ja sähisee ja pullistelee hoitajalle ja stressaantuu kovasti.

      Paljon kyllä on vaivoja esim joutuu juottamaan "väkisin" pipetillä, antamaan ummetukseen lääkettä, käymään lääkärissä ym., mutta vaivan arvoinen ehdottomasti! Antaa myös rapsutella esim tassuista ja leuan alta, selkään ei kannata koskea. Mun kameleontti on kesällä vähän ulkoillutkin, mutta siellä uskaltaa kuikkia vain tiheästä kukkapuskasta ja pitää tietty vahtia ettei karkaa ja ettei mikään eläin pääse vaanimaan sitä. Kärpäsiä ja öttiäisiä on pihalla napsinut. Ostin Hesasta hintaa 125e 1,5 v. sitten. Sirkat on kohtuu kalliita, mutta kasvatan itse ja jauhomadot on todella helppoja kasvattaa, joskaan niitä ei saa joka päivä antaa.

      • liskoharrastaja -78

        Niin juu ja kannattaa antaa matokuuri ja punkki(?) pistos lääkärissä heti kun olet ostanut liskon, mulla oli jotain liskolla kun raapi suupieliään ja hankasi takajalkoja oksiin kun ostin sen. Nämä lääkkeet kun sai niin oireet loppui siihen. Mustelma oli yli kuukauden muistona tosin. On myös kärsinyt suutulehduksesta, johon sai pari kuuria antibioottia, sekin oli jo ostaessa ja näkyi turvonneina huulina ja huulet oli raollaan ja kuononkärki musta.

        Kaupassa valitsin sisarusparvesta semmoisen "vauvelin", joka roikkui lähellä lasia ja tuli kasvattajan kädelle terrasta eikä pelännyt muakaan yhtään. Uros on helpompi, koska ei muni kerran kuussa (tai vähän harvemmin vanha liskoni taisi munia) ja munat helposti juuttuvat mahaan ja silloin lisko kuolee ilman leikkausta. Uroksen tunnistaa leveistä kantapäistä, niissä on ns. "kannukset"/ kantapäät, naaraalla ei ole.


    • ja alkupäräinen

      minä joka aloitin tämän keskustelun ja tuo keskellä oleva ei ole minun [kerään rahaa on vasta 25 kasassa] se oli varmaa joku 10v joka on nähnyt kuvan ja haluu sellasen sanon on parenpi ettei sinulle tule kamelionttia pitkää aikaa koska kyllästyt siihen pian ja jää vedet vaihtamatta ja ruokkimatta ja haluut heti uuden

    • Mrrt2

      Rekkauduhan herppi.net -sivustolle. Siellä on tosi paljon infoa ja asiantuntevaa väkeä auttamassa. Keskustelu on aktiivista tämän lajin kohdalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe