mitä se tarvitsee terraarioonsa ja entä ruoka kaikki neuvot käy
jemenin kameliontti
7
355
Vastaukset
- Käärmemies
Suosittelen tutustumaan sivuun osoitteessa http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/jemeninkameleontti.html. Jos sen jälkeen jää lisäkymyksiä, pohditaan niitä sitten seuraavalla kierroksella.
- Jemenin kameleontti!
Kerään rahaa jemenin kameleonttiin, mutta tarvitsen kaiken mahdollisen tiedon.
Kertokaa kaikki mitä tiedätte!
Minulla on vasta 25 kasassa :(- Nauranko ees????
Hihihiii luuseri
- liskoharrastaja -78
Jemenin kameleontti on aivan ihastuttava lemmikki ja persoona, varsinkin jos saat ostettua vauvan joka on jo käsikesy, niin tulee itse kättäsi pitkin ulos terraariosta ja mulla esim nukkuukin olkapäällä ja antaa hoitaa itseään, mitä nyt vähän tuhisee. Se on esim hassu kun haukottelee tai kolkuttelee terraarion oveen, että päästäisin hänet ulos ja hällä on lempipaikka (verho), johon kiipeää samaa reittiä joka päivä ja osaa mennä itse takaisin terraankin. Jos lisko ei ole käsikesy, niin se ei vanhana oikein enää kesyynny ja sähisee ja pullistelee hoitajalle ja stressaantuu kovasti.
Paljon kyllä on vaivoja esim joutuu juottamaan "väkisin" pipetillä, antamaan ummetukseen lääkettä, käymään lääkärissä ym., mutta vaivan arvoinen ehdottomasti! Antaa myös rapsutella esim tassuista ja leuan alta, selkään ei kannata koskea. Mun kameleontti on kesällä vähän ulkoillutkin, mutta siellä uskaltaa kuikkia vain tiheästä kukkapuskasta ja pitää tietty vahtia ettei karkaa ja ettei mikään eläin pääse vaanimaan sitä. Kärpäsiä ja öttiäisiä on pihalla napsinut. Ostin Hesasta hintaa 125e 1,5 v. sitten. Sirkat on kohtuu kalliita, mutta kasvatan itse ja jauhomadot on todella helppoja kasvattaa, joskaan niitä ei saa joka päivä antaa.- liskoharrastaja -78
Niin juu ja kannattaa antaa matokuuri ja punkki(?) pistos lääkärissä heti kun olet ostanut liskon, mulla oli jotain liskolla kun raapi suupieliään ja hankasi takajalkoja oksiin kun ostin sen. Nämä lääkkeet kun sai niin oireet loppui siihen. Mustelma oli yli kuukauden muistona tosin. On myös kärsinyt suutulehduksesta, johon sai pari kuuria antibioottia, sekin oli jo ostaessa ja näkyi turvonneina huulina ja huulet oli raollaan ja kuononkärki musta.
Kaupassa valitsin sisarusparvesta semmoisen "vauvelin", joka roikkui lähellä lasia ja tuli kasvattajan kädelle terrasta eikä pelännyt muakaan yhtään. Uros on helpompi, koska ei muni kerran kuussa (tai vähän harvemmin vanha liskoni taisi munia) ja munat helposti juuttuvat mahaan ja silloin lisko kuolee ilman leikkausta. Uroksen tunnistaa leveistä kantapäistä, niissä on ns. "kannukset"/ kantapäät, naaraalla ei ole.
- ja alkupäräinen
minä joka aloitin tämän keskustelun ja tuo keskellä oleva ei ole minun [kerään rahaa on vasta 25 kasassa] se oli varmaa joku 10v joka on nähnyt kuvan ja haluu sellasen sanon on parenpi ettei sinulle tule kamelionttia pitkää aikaa koska kyllästyt siihen pian ja jää vedet vaihtamatta ja ruokkimatta ja haluut heti uuden
- Mrrt2
Rekkauduhan herppi.net -sivustolle. Siellä on tosi paljon infoa ja asiantuntevaa väkeä auttamassa. Keskustelu on aktiivista tämän lajin kohdalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103865"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483