apua!! mä oon nähtävästi hoitanu mun kilpikonnaa ihan väärin!!

hukkaperii********

siis mulla on kreikankilpikonna ja se täyttää syyskuussa viis, jos mä oikein muistan ja se on ollu mulla n.2,5 vuotta. öö siis nii... mä oon kylvettäny sitä kaks kertaa viikossa, torstaisin ja sunnuntaisin. onks se hyvä?? sillä on semmonen metri x metri terraario (tai no laatikko) onks se hyvä?? ja se on myös aina joskus vapaana, sillon ku se haluaa. öö mitäs muuta... mä oon antanu sille jotain tomaattia ja kurkkua, tomaattia ja omenaa, päärynää ja omenaa, kaikkia tommotteita sekotuksia ja salaatin lehtiä ruuaks. onks se okei?? ja sit mä annan sille aina samoina päivinä ku kylpypäivät kalkkia ja sillä on semmonen kalkkikivi. onks se hyvä? ja sillä on uv-valo, joka on melkein koko päivän päällä ja lämpölamppu joka on suunnilleen saman verran. onks se ok? ja muuta en nyt muista, mut mä en oo ainakaan huomannu siinä mitään erityisiä oireita paitsi että sen hengitys vinkuu. niin apua kaipailen.

1

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 69

      1)kylvetys pois kokonaan 2)turve hiekka seos terraan,jonka koko suositus noin 80 kertaa 200senttiä.Kostuta turpeen pintaa,koska kyse kreikkiksestä. 3)hedelmät pois ja tilalle tummaa salaattia ,pat pellettiä ja metsästä kotimaista kasvia,jota kerkeät vielä myös kuivattaa talveksi.Herppi.netistä löydät hyvän listan soveliaista kasveista. 4)kalkkia joka päivä ruuan päälle reilusti ja Nutrobal vitamiinia hyppysellinen ,siis varovasti, 2 - 3 kertaa viikossa.5)valot ok,mutta syksyä kohti voit aikaa ruveta vähentämään aikaa hissukseen ,aivan kuten valo vähenee siellä kreikassakin. 6)vinkuuko hengitys aina? voi johtua esim liian kuivista ilmastoolosuhteista konnan elämän aikana ,koska kreikkalainen vaatii noin 50-60 prosentin ilmankosteuden(ilmankosteusmittari!).konna voi myös vnkua -puhista esim haistaessaan mieluista ruokaa.Jos epäilet konnan terveyttä niin Herpistä löytyy myös lista eläinlääkäreistä,jotka matelijoista jotain tietävät.LÖYDÄT SIELTÄ MYÖS PALJON MUUTAKIN HYÖDYLLISTÄ LUETTAVAA.....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe