Miksi kuulua kirkkoon, kun en käy sen järjestämissä tilaisuuksissa. Seurakuntayhteyttä minulla ei ole, koska en pidä kirkossa käymisestä enkä yleensäkään esim. virsistä. Kirkolliset pyhät vietän oikein mielelläni kotosalla, mutta kirkkoon en mene niitä pyhiä pilaamaan. Siellä ihminen ahdistuu. Vielä kun tätä keskusteluakin seuraa, niin papitkin ovat niin itseään täynnä ja tokaisevat vain jotain ns. ylhäältäpäin ja yliolkaisesti.
Katson paremmaksi ratkaisuksi mennä luontoon tapaamaan sydämessäni Herraa Kaikkivaltiasta, ja raamattua osaan lukea itsekin. Ei tarvitse kuunnella enää miten kirkossa tapellaan tosiuskovaisuudesta samoin täällä palstoilla.
Erosin kirkosta
25
79
Vastaukset
- meininkiä huhaa
Ai ..siellä messussako ne tappeli siitä tosiuskovaisuudesta.
Sitten minä taidankin lähteä kirkkoon. Olen aina luullut että messut on melko tylsiä ja hiljaisia paikkoja. - Ainoa järkevä vaihto
Kirkko pitäisi lakkauttaa ja kirkon omaisuus pitäisi palauttaa takaisin Suomen kansalle.
- Balttis
Pääsit eroon turhan uskonnollisuuden kuormasta, joten onneksi olkoon kuten varmaan myös on.
- Mirka ...
Onneksi olkoon. Teit hienon ratkaisun kun erosit kirkosta. Toivoisin että pääsisit velä eroon harhaisesta jumalauskostasi. Se on vain satua ja höpötystä. Todisteita mistään muustakaan ei ole.
Ole rehellinen myös itsellesi. - Uskisss
On kurja juttu, jos jotenkin osaat uskoa sekä lisäksi luet Raamattua ja päätit erota kirkosta. Tarvitset hengelliseen elämääsi seurakunnan. Hyviä vaihtoehtoja voisi olla ortodoksinen, katolinen tai vapaakirkko.
Ymmärrän kuitenkin hyvin sen, ettei luterilainen kirkko tyydytä. Luterilaista kirkkoa kritisoidaan kovalla kädellä näillä palstoilla. Kritiikkiä tulee sekä ateisteilta ja myös uskovaisilta. - ei ikinä riparia
AP:n kirjoittaja. Ihmiset tekevät seurakunnan, ja ainakin minun kotikaupungin seurakunta elää niin omaa ja sisäänlämpiävää elämäänsä, että ns. ulkopuolisten on turha tunkea sekaan.
Nämä luterilaisuuden kytkökset natseihin olivat minulle ihan liikaa, ja samoin se että makselen niskojaan nakkelevien tosiuskovaisten kahveja vuodessa noin 600 euroa.
Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin kasteet, rippijuhlat, häät ja hautajaiset..kaikki ovat ihan hirveitä kirkollisia toimituksia. Olen onnellinen ettei enää tarvitse yhteenkään kirkolliseen juhlaan osallistua! Viimeksi katselin rippikoululaisia ja heidän vanhempiaan kirkonmäellä. Yhtään iloista ilmettä en nähnyt rippilapsilla tai heidän vanhemmillaan. Kaikille koko rippikoulu vaikutti olevan ääretön ponnistus!! Siellä sitten arvostellaan virrenpätkiä veisatessa naapurin vaatteet ja huonosti kasvatetut lapset. Pappi saarnaa naama punaisena synnistä, ja rippilapset hikoilevat alttarilla ja toivovat pääsevänsä pian ulos ja vapauteen. Säälitti nämä nuoret ja heidän vanhempansa. - elakim
eronnut2011
Kirkolla on muita duuneja, mitkä on myös tärkeitä.
Ei sun kannata niitä funtsia, jos uskot Jumalaan.
Kunnioita Häntä omalla tavallasi.
Luonnossa taivaltaminen on hyvä keino siihen.
Siinä saattaa voida aistia sitä luomisen kauneutta. - huhuuuu4
Kirkon tärkeä tehtävä? Jos kirkon näkymistä tavallisen ihmisen elämässä mietitään niin kovin vähäistä on näkyvyys. Viime vuonna näin kirkkoherran kaupassa, pari homokeskustelua vuodessa tv.ssä ja piispan haastattelu (1 min). Tosiuskovaiset kirkonpenkin kuluttajat näin päivittäin, ja ilkeämpiä ihmisiä on vaikea löytää.
- pertsa2011
eronnut2011 sanoi :
Katson paremmaksi ratkaisuksi mennä luontoon tapaamaan sydämessäni Herraa Kaikkivaltiasta, ja raamattua osaan lukea itsekin
Aamos :
5:23 Vie pois minun edestäni virttesi pauhina, en tahdo kuulla sinun harppujesi soittoa.
5:24 Mutta oikeus virratkoon kuin vesi ja vanhurskaus niinkuin ehtymätön puro- katolislainen
Persta hyvä - olet erinomaisesti kommentoinut erilasia uskon asioita, mutta tämä käsityksesi siitä, ettei kirkkoa tarvita on Raamatun opin vastainen.
Uskovan tulee haketua johonkin seurakuntaan. Jumala haluaa, että tuemme uskossa toisiamme ja opimme yhdessä asioista. Ehtoollinen on hyvin tärkeä sakramentti ja uskovan TULEE NAUTTIA sitä aina silloin tällöin yhdessä seurakunnan kanssa. En oikein tiedä mitä siitä seuraa, jos uskova laiminlyö koko ajan tämän sakramentin (johanneksen evankeliumi 6 luku).
Ymmärrän oikein hyvin sen, että moni seurakunta on homehtunut kelvottomaksi uskon elämisen kannalta. Kaikissa seurakunnissa on aina hyvät ja huonot puolensa. Seurakuntia johtaa aina ihmiset. Kuitenkin meidän tulisi osallistua jonkin seurakuntaan.
Minä erosin luterilaisesta kirkosta ja siirryin katoliseen kirkkoon. Olen ollut kovasti tyytyväinen. Toki tässäkin kirkossa on omat pulmansa, mutta pääosin katolinen kirkko on hyvä seurakunta. Ortodoksit, helluntailaiset ja vapaakirkkolaiset hoitavat myös ihan kelvollisesti työtään, vaikka näissäkin on omat hyvät ja huonot poulensa. - pertsa2011
katolislainen kirjoitti:
Persta hyvä - olet erinomaisesti kommentoinut erilasia uskon asioita, mutta tämä käsityksesi siitä, ettei kirkkoa tarvita on Raamatun opin vastainen.
Uskovan tulee haketua johonkin seurakuntaan. Jumala haluaa, että tuemme uskossa toisiamme ja opimme yhdessä asioista. Ehtoollinen on hyvin tärkeä sakramentti ja uskovan TULEE NAUTTIA sitä aina silloin tällöin yhdessä seurakunnan kanssa. En oikein tiedä mitä siitä seuraa, jos uskova laiminlyö koko ajan tämän sakramentin (johanneksen evankeliumi 6 luku).
Ymmärrän oikein hyvin sen, että moni seurakunta on homehtunut kelvottomaksi uskon elämisen kannalta. Kaikissa seurakunnissa on aina hyvät ja huonot puolensa. Seurakuntia johtaa aina ihmiset. Kuitenkin meidän tulisi osallistua jonkin seurakuntaan.
Minä erosin luterilaisesta kirkosta ja siirryin katoliseen kirkkoon. Olen ollut kovasti tyytyväinen. Toki tässäkin kirkossa on omat pulmansa, mutta pääosin katolinen kirkko on hyvä seurakunta. Ortodoksit, helluntailaiset ja vapaakirkkolaiset hoitavat myös ihan kelvollisesti työtään, vaikka näissäkin on omat hyvät ja huonot poulensa.katolislainen sanoi :
Uskovan tulee haketua johonkin seurakuntaan.
________
Myös tämä nettiseurakunta on ikäänkuin minun seurakuntani ja teen täällä
työtä uskon hyväksi koska täällä luterilaisessa ympäristössä Sanan tarve
näyttää olevan melko suuri koska papit ovat mitä ovat.
Kaikki institutionaaliset kirkot ovat varsinaisia luopumuksen linnakkeita varsinkin katoliset ja tytärkirkko luterilaiset ja tuo luopumus alkoi jo
melko varhain.
Itse luotan siihen ,että Herra pitää huolen myös ERAKKOLAMPAISTAAN.
Joillekin sopii tuo seurakuntaelämä ,mutta minulle ei.Kun huomaan tehtävän
väärin en voi pitää suutani kiinni enkä ole pitänyt.
Minun paikkani on juuri tälläinen varoittajan jobi.
Hesekiel:
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen
Ehtoollisen voi käydä nauttimassa missä tahansa sitä jaetaan - se on Jumalan ja minun välinen asia. - katolislainen
pertsa2011 kirjoitti:
katolislainen sanoi :
Uskovan tulee haketua johonkin seurakuntaan.
________
Myös tämä nettiseurakunta on ikäänkuin minun seurakuntani ja teen täällä
työtä uskon hyväksi koska täällä luterilaisessa ympäristössä Sanan tarve
näyttää olevan melko suuri koska papit ovat mitä ovat.
Kaikki institutionaaliset kirkot ovat varsinaisia luopumuksen linnakkeita varsinkin katoliset ja tytärkirkko luterilaiset ja tuo luopumus alkoi jo
melko varhain.
Itse luotan siihen ,että Herra pitää huolen myös ERAKKOLAMPAISTAAN.
Joillekin sopii tuo seurakuntaelämä ,mutta minulle ei.Kun huomaan tehtävän
väärin en voi pitää suutani kiinni enkä ole pitänyt.
Minun paikkani on juuri tälläinen varoittajan jobi.
Hesekiel:
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen
Ehtoollisen voi käydä nauttimassa missä tahansa sitä jaetaan - se on Jumalan ja minun välinen asia.Sinun ei tarvitse olla seurakunnassa mikään näkyvä henkilö. Minusta tarvitset kuitenkin jonkin kirkon jäsenyyden. Voit käydä hiljaa kirkon viimeiselle riville ja käydä nauttimassa ehtoollisen aina sillöin tällöin. Se on ollut myös Jeesuksen tahto ja itsekin tässä totesit, että Jeesusta tulee uskoa. Sinunkin tulee katuvin mielin joskus käydä syömässä hengen ravintoa, kuten Jeesus on meille opettanut. Katolisessa kirkossa jokaisessa messussa nautitaan ehtoollinen ja arkiviikon messut kestävät vain puoli tuntia. Messuja on melkein joka päivä.
Minusta sinulle sopisi oikein hyvin katolinen kirkko. Toisaalta joudut ennen kirkkoon ottamista käymään katekismuksessa puolen vuoden ajan kerran viikossa. Luulen, että saisitte kirkkoherran kanssa oikein mielenkiintoisia keskusteluja aikaan, koska niin hyvin tunnet Raamatun sisällön. Minulla taisi käydä omassa katekismuksessa ihan samalla tavalla. Keskustelut olivat ihan kivoja ja kirkkoherran keskustelutuntia odotti mielellään. - pertsa2011
katolislainen kirjoitti:
Sinun ei tarvitse olla seurakunnassa mikään näkyvä henkilö. Minusta tarvitset kuitenkin jonkin kirkon jäsenyyden. Voit käydä hiljaa kirkon viimeiselle riville ja käydä nauttimassa ehtoollisen aina sillöin tällöin. Se on ollut myös Jeesuksen tahto ja itsekin tässä totesit, että Jeesusta tulee uskoa. Sinunkin tulee katuvin mielin joskus käydä syömässä hengen ravintoa, kuten Jeesus on meille opettanut. Katolisessa kirkossa jokaisessa messussa nautitaan ehtoollinen ja arkiviikon messut kestävät vain puoli tuntia. Messuja on melkein joka päivä.
Minusta sinulle sopisi oikein hyvin katolinen kirkko. Toisaalta joudut ennen kirkkoon ottamista käymään katekismuksessa puolen vuoden ajan kerran viikossa. Luulen, että saisitte kirkkoherran kanssa oikein mielenkiintoisia keskusteluja aikaan, koska niin hyvin tunnet Raamatun sisällön. Minulla taisi käydä omassa katekismuksessa ihan samalla tavalla. Keskustelut olivat ihan kivoja ja kirkkoherran keskustelutuntia odotti mielellään.katolislainen sanoi :
Sinun ei tarvitse olla seurakunnassa mikään näkyvä henkilö. Minusta tarvitset kuitenkin jonkin kirkon jäsenyyden.
_______
Minulla on tuo Pyhän Hengen sinetti sydämessäni ja siinä sitä seurakuntaa
on paljonkin.Elän avoimin mielin ja katson mihin suuntaan Herra minua
kuljettaa.
Juuri noin.Nyt on taas kulunut ehtoollisesta aikaa :-(
Katolisilla ehtoollisaineet muuttuvat oikein käytännössä Kristuksen ruumiiksi
ja vereksi - uhri on kerran annettu ja sillä siisti.
_________
1.Korinttolaiskirje:
11:24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni."
11:25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni."
_________
Katolinen kirkko ja sen luterilainen lahko edustavat minulle suuria luopumuksen linnakkeita ja en halua tukea niitä missään muodossa.
Tällä en tarkoita sitä etteikö Kristuksen Ruumiseen kuuluisi porukkaa
myös noista yhteenliittymistä,minun vain oli erottava ev.lut. lahkosta.
Noiden kahden porukan dekalogi on myös täysin erilainen kuin muilla
protestanttisilla kirkoilla.
Tuolta löytyvät käskyt(myös kuvainpalvelukielto):
http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopeamaljassa/viewtopic.php?t=701
Kyllä minäkin keskustelen mielelläni.Juuri eilen kävi ovellani kaksi Jehovan
todistajaa ja kysyivät : Voimmeko keskustella vähän Jumalan Sanasta.
Yllättyivät ,kun vastasin : Kyllä mitä haluatte tietää?Tuo on lainattu Ylipappi
Maven repertuaarista toivottavasti sitä saa käyttää edelleenkin.
Viipyivät meillä vähintään tunnin - vaimoni joka on tavallinen nimikristitty
pakeni omiin oloihinsa. Kirkot ovat sitä varten, että sen sisäpuolella tulisi pysyä uskonasiat, eikä niillä tulisi mennä luontoa pilamaan. Luonto ja metsät tulisivat olla neutraalista aluetta meille kaikille. Siksi vastustan uskontoja, koska ne ovat levittäytyneet näiden "pyhäkköjen" ulkopuolelle.
kirkossa ahdistaa...olen kokenut sen saman ilmiön. Mikäli siellä istuisi, niin pitäisi olla vähintään silmät ja korvat peitetty, ettei kuulisi ja näkisi moisia.
pertsa, kuvitteletko että luen sinun Raamatun kohtiasi. En todellakaan! Koitan sensuroida ne, koska tiedän ettei niistä liirum-laarumeista löydy edes pienintäkään totuuden siementä perustaaksen käsityksen luomiskertomuksen mukaan.
Alussa Jumala loi taivaan ja maan - eipä tainnut olla silminnäkijöitä moiselle, mutta sitä uskovaiset osaavat pitää ainoana totuutena.
Maailma on syntynyt alkuräjähdyksestä...ei missään nimessä luomiskertomuksen mukaan!
Mikä oli muuten ensimmäinen ammatti? - Valokuvaaja :)
- hhhhhh76
Ei Raamatussa käsketä kuulua seurakuntaan! Uskovien yhteydestä kyllä puhutaan, mutta nykyisellään seurakunta on muuta kun uskovien yhteyttä. Seurakunnissa riidellään, kieroillaan, syrjitään jne. Työilmapiirimittarien mukaan siellä ei edes viihdytä työssä.
On siis pakko etsiä se Jumalan seurakunta kirkon ulkopuolelta. Ihmiset jotka eivät ole seurakunnan jäseniä, ovat monesti moraalisesti paljon korkeammalla tasolla kun seurakuntalaiset, joiden pääasiallinen rooli on tuntea itsensä hyväksi ja tuomita muut."Työilmapiirimittarien mukaan siellä ei edes viihdytä työssä."
En tunne yhtä syrjivää työilmapiiriä kuin seurakunnat, jossa naispapeilla ei ole mitään arvoa ja löytyy niitä miespappeja, jotka lukevat kuin piru Raamattua. Sitten pastori Vesa Kiertokari pyörittelee päätänsä, miksi hänet irtisanottiin kun kieltäytyi tekemästä naispain kanssa yhteistyötä. Minusta se oli oikein että Kiertokari sai lähteä, joka kuuluu jonnekin helluntaiseurakuntaan papiksi, jossa ei taida olla pahemmin naispappeja. Pelkääkö ne Kiertokarit sitä, että naispappi vieläpä raiskaa heidät siinä alttarilla kesken jumalanpalveluksen?
Millaista se mahtaisi olla, jos minä työssäni kieltäytyisin tekemästä työtä naisten kanssa? Kuvittelisin saavani potkut, koska työpaikallani suurin osa on naisia.- pertsa2011
ateisti1982 kirjoitti:
"Työilmapiirimittarien mukaan siellä ei edes viihdytä työssä."
En tunne yhtä syrjivää työilmapiiriä kuin seurakunnat, jossa naispapeilla ei ole mitään arvoa ja löytyy niitä miespappeja, jotka lukevat kuin piru Raamattua. Sitten pastori Vesa Kiertokari pyörittelee päätänsä, miksi hänet irtisanottiin kun kieltäytyi tekemästä naispain kanssa yhteistyötä. Minusta se oli oikein että Kiertokari sai lähteä, joka kuuluu jonnekin helluntaiseurakuntaan papiksi, jossa ei taida olla pahemmin naispappeja. Pelkääkö ne Kiertokarit sitä, että naispappi vieläpä raiskaa heidät siinä alttarilla kesken jumalanpalveluksen?
Millaista se mahtaisi olla, jos minä työssäni kieltäytyisin tekemästä työtä naisten kanssa? Kuvittelisin saavani potkut, koska työpaikallani suurin osa on naisia.ateisti1982 sanoi :
Sitten pastori Vesa Kiertokari pyörittelee päätänsä, miksi hänet irtisanottiin kun kieltäytyi tekemästä naispain kanssa yhteistyötä.
_________
Papeille annettiin aikoinaan omantunnon vapaus tuon naispappijutun suhteen ja nyt kirkko on syyllistynyt institutionaaliseen valheeseen aloittamalla näitten Raamattuun pitäytyvien pappien vainoamisen.
Papin virka ei ole mikään tavallinen jobi.
Hänen tulee pitäytyä Herran Sanan mukaisessa julistuksessa toisin kuin
mäkisen perässä lyllertävät posetiivit.
Siksi kunnioitan pappeja ,jotka pysyvät vakaumuksessaan vaikka virka
menisi.
ateisti1982 sanoi :
Millaista se mahtaisi olla, jos minä työssäni kieltäytyisin tekemästä työtä naisten kanssa? Kuvittelisin saavani potkut, koska työpaikallani suurin osa on naisia.
_________
Papeille annettiin aikoinaan omantunnon vapaus tuon naispappijutun suhteen ja nyt kirkko on syyllistynyt institutionaaliseen valheeseen aloittamalla näitten Raamattuun pitäytyvien pappien vainoamisen.
Papin virka ei ole mikään tavallinen jobi.
Hänen tulee pitäytyä Herran Sanan mukaisessa julistuksessa toisin kuin
mäkisen perässä lyllertävät posetiivit.
Siksi kunnioitan pappeja ,jotka pysyvät vakaumuksessaan vaikka virka
menisi.
ateisti1982 sanoi :
Millaista se mahtaisi olla, jos minä työssäni kieltäytyisin tekemästä työtä naisten kanssa? Kuvittelisin saavani potkut, koska työpaikallani suurin osa on naisia.
Sinun konservatiivisesi asenteesi ei tietenkään ymmärrä, että kirkollislaki ja säädökset ovat toissijaisia verrattuna Suomen lakiin. Kirkollislaki ei ole ylempänä Suomen lakia edes kirkon työehtosopimuksessa, vaikka sinä paukuttaisit kuinka päätäsi seinään. Suomessa on lakiin säädetty yhdenvertaisuuslaki, joka koskee myöskin Kiertokarin kaltaisia pappeja. Jos saisit Raamatun mukaan elää ja tehdä mitä siinä kirjassa sanotaan...tiedätkö missä olisit?
"ja nyt kirkko on syyllistynyt institutionaaliseen valheeseen aloittamalla näitten Raamattuun pitäytyvien pappien vainoamisen."
Naurettavaa...sekö on se kaikkein suurin ongelma, että seurakunnista potkitaan rasistiset Kiertokarit pois, eikä naispappeja? Kuten olen todennut, että sellaiset papit voivat halutessaan vaihtaa uskontolahkoaan, jossa saa noudattaa pilkun tarkasti Raamatun sanomaan. Miksei tällöin kaikessa muussakin nämä noudata Raamatun sanomaa, miksi vain siinä ettei voi toimia naispappien kanssa jumalanpalveluksessa. Pelkona on lopulta todellisuudessa se ettei naispappi vaan raiskaa alttarilla?? :D
Lisäksi se Raamatun tulkinta on näillä miespapeilla valikoivaa, jossa noudatetaan kaikkea sitä mikä tuntuu omien etujen mukaiselta tai on paremmin mieleen, mutta muut kohdat ohitetaan.
Oletko hankkinut pertsa jo sen 1930-luvulta peräisin olevan veivattavan Fordin. mielestäni kaltaisesi pitäisi ajaa sellaisella, eikä näillä uusimmilla autoilla....mikäänhän ei teidän mukaan saa kehittyä!!
"Papin virka ei ole mikään tavallinen jobi."
Kyllä ne siitä vain palkan saavat!- pertsa2011
ateisti1982 kirjoitti:
"Sinun ateistijärkesi ei tietenkään ymmärrä kuka on jokaisen papin tosiasiallinen työnantaja. "
Sinun konservatiivisesi asenteesi ei tietenkään ymmärrä, että kirkollislaki ja säädökset ovat toissijaisia verrattuna Suomen lakiin. Kirkollislaki ei ole ylempänä Suomen lakia edes kirkon työehtosopimuksessa, vaikka sinä paukuttaisit kuinka päätäsi seinään. Suomessa on lakiin säädetty yhdenvertaisuuslaki, joka koskee myöskin Kiertokarin kaltaisia pappeja. Jos saisit Raamatun mukaan elää ja tehdä mitä siinä kirjassa sanotaan...tiedätkö missä olisit?
"ja nyt kirkko on syyllistynyt institutionaaliseen valheeseen aloittamalla näitten Raamattuun pitäytyvien pappien vainoamisen."
Naurettavaa...sekö on se kaikkein suurin ongelma, että seurakunnista potkitaan rasistiset Kiertokarit pois, eikä naispappeja? Kuten olen todennut, että sellaiset papit voivat halutessaan vaihtaa uskontolahkoaan, jossa saa noudattaa pilkun tarkasti Raamatun sanomaan. Miksei tällöin kaikessa muussakin nämä noudata Raamatun sanomaa, miksi vain siinä ettei voi toimia naispappien kanssa jumalanpalveluksessa. Pelkona on lopulta todellisuudessa se ettei naispappi vaan raiskaa alttarilla?? :D
Lisäksi se Raamatun tulkinta on näillä miespapeilla valikoivaa, jossa noudatetaan kaikkea sitä mikä tuntuu omien etujen mukaiselta tai on paremmin mieleen, mutta muut kohdat ohitetaan.
Oletko hankkinut pertsa jo sen 1930-luvulta peräisin olevan veivattavan Fordin. mielestäni kaltaisesi pitäisi ajaa sellaisella, eikä näillä uusimmilla autoilla....mikäänhän ei teidän mukaan saa kehittyä!!
Kyllä ne siitä vain palkan saavat!ateisti1982 sanoi :
Kyllä ne siitä vain palkan saavat!
ateisti1982 sanoi :
Naurettavaa...sekö on se kaikkein suurin ongelma, että seurakunnista potkitaan rasistiset Kiertokarit pois, eikä naispappeja?
He ovat homoteologioineen astuneet klassisen uskonsa ulkopuoliselle
vaaralliselle pimeälle alueelle.
- Uskossa edelleen
Minäkin erosin, jo vuonna -73 heti kun tulin uskoon, sillä Henki kehoitti ja minä tottelin. Kuoleet haudatkoon rauhassa kuoleensa, minä seuraan Jeesusta.
- pertsa2011
Uskossa edelleen sanoi :
Minäkin erosin, jo vuonna -73 heti kun tulin uskoon, sillä Henki kehoitti ja minä tottelin. Kuoleet haudatkoon rauhassa kuoleensa, minä seuraan Jeesusta.
________
Niin kehoitti minuakin ja Hän näytti minulle tilanteen joka vallitsee "kristillisessä"
maailmassa.
Kuulutko nykyään mihinkään uskonnolliseen yhteenliittymään virallisesti tai
epävirallisesti.
Voisitko vähän kertoa miten olet matkannut tuolta vuodesta 1973 tänne asti?
Kiinnostavat nämä meidän asiamme Herran erakkolampaina.
- Kindlein
" Mikä on ihminen, että häntä muistat?" Vaikka ihminen on luotu Jumalankuvaksi, " Lähes jumalolennoiksi Hän loi meidät", niin Jeesuksen pyynnöstä huolimatta, "älkää riidelkö tiellä", taistelu jatkuu,
Ei saisi olla "eriseurainen", pitäisi elää "rauhassa" kaikkien kanssa, olla sopuisa.
Miten suloinen on se hyvä sanoma, joka meille on julistettu.
Ihminen on tosi raadollinen olento, tunteidensa ja mielialojensa heiteltävissä oleva, vailla itsehillintää. Ja kuitenkin Jumala rakastaa meitä....jästipäitä.
Kirkko ei ole täydellinen, ei myöskään seurakuntalaiset ole virheettömiä.
Mutta kerran täydellisyys alkaa, josta Jesaja profetoi.- pertsa2011
Kindlein sanoi :
Kirkko ei ole täydellinen, ei myöskään seurakuntalaiset ole virheettömiä.
osalta täyttyvät ja mitkä eivät.
Jumala on ravistelemassa "kirkkoviikunapuuta" saadakseen hyvät viikunat talteen.
Kun olin läpikäymässä noita asioita niin kuvaavaa oli kaiken aikaa kasvava järkytyksen tunne,kun mikään asia ei ollut sitä mitä sen sanottiin olevan.
Seurakuntalaiset eivät ole tietenkään virheettömiä ja jos jossakin olisi
virheetön seurakunta niin se ei olisi sitä enää sen jälkeen kun minä
olisin siihen liittynyt :-) "Mutta kerran täydellisyys alkaa, josta Jesaja profetoi. "
Liittyykö se siihen, kun teidän ruumiinne ja sielunne hakee sitä taivaspaikkaanne. Ihminen on täydellinen vasta kuollessaan, niinkö?
Haloo, hankkikaa ihan oikeesti elämä ja alkakaa elämään tätä elämää mitä teillä on ja nauttimaan siitä, jotta ette kadu 70-vuotiaina kiikkustuolissa mitä jäi tekemättä. Uskonto rajoittaa elämäänne, jolloin tuskin pystyy nauttimaan elämästä. Siksi siitä pitäis päästä eroon!
Uskovaisilla suurempia syntijä on se että ylipäätänsä ovat syntyneet tähän maailmaan, kun yhtään katsoo teidän syntilistojanne niin miten hemmetillä ihminen voi elää, kun jokainen asia mitä ylipäätänsä teet on synti. Ainut kerta, jolloin ihminen ei tee syntejä on kun hän on kuollut tai ei ole syntynyt.
- Balttis
Teit aivan oikein, ja tämän sanan mukaiseti: >> "Lähtekää pois heitän keskeltänäsä (niiden jotka ovat kaikki syntisiä, ja muodostavat muka sekayhteisönä: "syntistenpyhien yhteisön") ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko, niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette (ilman kirkkoa) Minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2074576- 1862561
- 671512
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961210- 1251109
Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1041106- 711061
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa91012Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1311007- 107967