Sammakoista

sammakotmielessä

aikoisin ostaa jonkinlaisen sammakon., mutta en oikein tiedä minkä. Olisko kiinan kellosammakko tai viherlehtisammakko hyvä aloittelijalle?
tässä vielä muita kysymyksiä:
1. Pitääkö sammakoita olla 2 samassa terraariossa?
2. Minkä kokoinen terraario/akvaario?
3. Mikä sisustus?
4. Paljonko sammakko maksaa?
5. Täytyykö niitä pitää vapaana?
6. tai sylissä?
7. mitä ne syö?
8. Juovatko sammakot? tarkoitan että pitääkö niillä olla juomavettä.
9. Voiko niitä ostaa kasvattajalta?
10. meluaako ne yöllä niin, että koko talo herää? itse en yleensä ääniin herää.
sillä huoneessani on ollut hamsteri (joka juoksee nitisevässä ja kolisevassa juoksupyörässään) ja muita meluisia yö eläimiä.

KOKENEENT VASTAILKAA!! =)

1

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sivulla http://sammakkolampi.net/jutut/lajin_valinta.html on vertailtu erilaisia sammakoita keskenään. Sivulla olevan taulukon linkkejä klikkailemalla pääset lukemaan myös lisätietoa lajeista. Mutta otetaan kyssärisi vielä tässä esiin:

      1) Ei. Sammakot pärjäävät yksinään, tai mainitsemasi lajit myös ryhminä. Kiinankellosammakkoryhmässä olisi hyvä olla enemmään naaraita kuin koiraita.
      2) Terraarion koko (ja muoto) riippuvat täysin pidettävästä lajista. Kellosammakko tarvitsee enemmän pinta-alaa, kun viherlehtisammakko puolestaan arvostaa korkeutta.
      3) Sama koskee sisustusta: se on täysin lajikohtaista. Viherlehtisammakko on kiipeilevä laji, joka tarvitsee kiipeilypaikkoja. Kellosammakot elävät matalan veden pinnalle kelluskellen. Terraario sisustetaan sen mukaan.
      4) Ja jälleen laji ratkaisee. Kysymäsi lajit ovat yleensä parin kympin hintaluokassa.
      5 ja 6. Kumpaankin kysymykseen: ei missään tapauksessa. Lemmikkisammakon paikka on terraariossa, ei missään muualla.
      7. Kaikki sammakot ovat (aikuisena) hyönteissyöjiä. Useimmat vaativat ötökkänsä elävinä, joten niille syötetään eläviä sirkkoja ja muita eläviä ötököitä.
      8. Kiinankellosammakot asuvat vedessä. Ja lehtisammakoidenkin terraario pidetään kosteana. Sammakot saavat veden ympäristöstään, erillistä juomavettä ei tarvita.
      9. Kyllä. Viherlehtisammakoita ei kasvateta Suomessa, mutta kiinankellosammakoita ja joitakin muita lajeja kyllä.
      10. Kun mulla oli lapsena omassa huoneessa kellosammakoita, vanhempani joiden makuuhuone oli toisessa päässä taloa kommentoivat sammakoiden ääntelevän öisin. Sikeäunisena minä nukuin, ei aina eivät... Samoin viherlehtisammakot voivat olla kohtalaisen äänekkäitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe