Toyota Land cruiser vai Volvo XC 90?

Kumpi vai kampi?

Nyt olis hakusessa iso maasturi naiselle ja auto olisi tarkoitus ostaa käytettynä. Mutta kuitenkin suht tuoretta vuosimallia ja pienillä kilometreillä (alle 100 000). Autosta olen valmis maksamaan 50 000. Vertailun tuloksena nuo kaksi ovat enään vakavasti mukana harkinnassa.
Toyota miellyttää minua enemmän ulkonäöllisesti, on niin paljon isompi kuin volvo ja muutenkin jyhkeämpi. Mutta niiden varustelutaso on aika ankea verrattuna saman hintaiseen ja ikäiseen volvoon.
Volvosta taas tykkään jo sen takia, että tällä hetkellä minulla on volvo, joka on palvellut erittäin uskollisesti yli kymmenen vuotta. XC 90 volvot on hyvin varusteltuja erityisesti tykkään peruutustutkasta, sähkötoimisesta peräkontista, nahkasisustuksesta, tupla ilmastoinnista ja panoraama katosta.
Molempia olen käynyt koeajamassa ja sen perusteella ovat edelleen samalla viivalla. Ukko on sitä mieltä, että osta toyota (vannoutunut Hilux mies :)).

Kumpi olisi järkevämpi valinta? Etsin autoa pitkäikäiseen käyttöön (edellinen ollut minulla yli 10 vuotta) ja kilometrejä sillä kertyy reilusti joka vuosi. Ja olen nyt vaihtamassa maasturiin, koska haluan auton joka on valmis lähtöön kelillä kun kelillä ja vie perille vaikka yöllä olisikin satanut metri lunta ja auramies ollut päissään. Kehukaa omianne joilla on kokemusta!!!

14

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osta Mersu

Hakemalla länsinaapurista voit tehdä tilin tahi ajella jonkin aikaa pienillä pääomakuluilla.

Toki Volvo on parempi kuin Toyota.

• Ei Volvoa

Ehdottomasti Toyota, jos aiot autoa pidempään pitää. Nuo Volvon XC-mallit, sekä 60:n että 90:n ovat olleet katsastustilastojen jumbosijoilla, varsinkin tuo XC90:n(Ruotsin Bilprovning).

• js

XC 60 tuli myyntiin vasta 2008 loppupuolella.Joten löytyyköhän siitä tilastoja?
        Itse olen ajellut Volvoilla viimeiset 7 vuotta ilman huolia.

• 338

Firman toimitusjohtajalla on XC90 ja mitä kahvipöydässä juteltu niin hyvä auto muuten mutta pieni hymynkare naamalla kertoi että "vähän ylimääräistä huoltoa" joutuu aina välillä tekemään. En tiedä sitten mitä tarkoitti mutta uskon että jos pidempään käyttöön haet autoa ota ilman muuta Land Cruiser, todennäköisesti paljon vähemmän ylimääräisiä korjaamopäiviä.

• en sipsuta

LandCruiser on noista aidompi maasturi, Volvo enemmänkin citymaasturi silkkimunahiplareille.
      Itse ottaisin LandCruiserin, se on Toyotan parhaita malleja.

• 4WD

LC:stä on sanottava että ei ole mikään maantieauto, jos kilometrejä tulee paljon niin ajettavuus on aika raskas ja rasittava. Enemmän maasturi toki Toyo noista on. Laadultaan Volvo kuuluu olevan aika heikko, miten lie ajettavuus.

• Ruiseri

200000 kilometriä tulee kohta täyteen 2011 Cruiserilla, ja on sanottava, että kyseessä on aivan erinomainen matka-auto, kevyt ja helppo ajettava. Suuntavakaa ja hiljainen. Renkaina 265/70R17 BFGoodrich All Terrain TA Ko2. Kulkee tarvittaessa lähemmäs 190 km/t Gepsin mukaan.

Jos pikäikäistä autoa kaipaa, niin unohda Volvo.

• Toyotisti

Itselleni iski reilu pari vuotta sitten maasturikuume, ja paria XC90:stä kävin vähän katsomassa, mutta kiinnostus lopahti nopeasti. Osaksi ulkonäön ja tilojen puolesta, mutta ennenkaikkea kun parin tutun kommentteja kuulin niistä "pienistä extrahuolloista" jotka käsittivät mm. vaihteisto-ongelmia ja monenlaisia pieniä sähkövikoja. Ja tulihan niitä vika- ja katsastustilastojakin vilkaistua.

Valintani oli helpostikin LandCruiser, en toki voi sanoa etteikö aiemmat pelkät hyvät kokemukset Toyotoista (Corolla, Carina, Avensis) olisi osaltaan vaikuttanut, mutta kyllä se on auto isolla a:lla ja tykästyin kovasti heti alkumetreillä. Kilometrejä tulee nyt noin 50.000 vuodessa, ehdottomasti suurin osa matka-ajoa, en ole mitenkään erityisen vaativa ajo-ominaisuuksien puolesta mutta olen kyllä tykännyt tosi kovasti myös maantiellä. Tietenkään ei voi verrata johonkin matalampaan autoon, täytyy muistaa että kyse on oikeasta maastoautosta. Kuitenkin ihan topakka peli (varsinkin kun iskarit uusin 200 tkm:n kohdalla), ei liian kova kuten jotkin autot on mutta sellainen sopivan jouhea. Ja onhan se karu totuus, että hieman enemmän puolellaanhan sitä on hirvien ja rattiin nukahtamisenkin varalta. Eikä tarvitse sitä pirun auramiestä odotella, viime talvena oli sen verran rajusti tuiskupenkkaa tiellä että lunta työntyi konepellin päälle, ja matka eteni kuitenkin varsin kivasti.

Takapenkin istumatila on yllättävän pieni, siis kyllä siellä normaalikokoinen ihminenkin istuu, mutta ei mitenkään pitkäkoipinen. Mutta etenkään yksin liikkuvaa se ei paljon ahdista. Etupenkkienkin istumaosa on Toyota-tyyliin hieman lyhyt, mutta tällaista pers'jalkaista sekään ei häiritse.

Kyläteilläkin iskareiden vaihdon jälkeen auto on ollut varsin topakka, ja mikä parasta niin pääsee työmaa-ajossa ja eräreissuilla kohtuullisen mukavasti muutaman kilometrin pidemmälle kuin henkilöautolla pääsisi.

Kulutus pyörii siinä 9 litran tienoilla, tosin jos on moottoritieajoa ja muutenkin vauhti toisella sadalla, niin tuppaa nousemaan vähän yli kymppiin, varsinkin talvipakkasella. Automaattilaatikkohan sitä vähän nostaa. Automaatti ei ole tässä kaikkein jouhevin, pykälän vaihdon kyllä huomaa, mutta mitäpä se haittaa. Kesäkelissä 80:n teillä maantieajossa olen päässyt 8 litralla satasen.

Siis; autollani on nyt ajettu 230 tkm (itse olen siihen ajanut 130 tkm) ja ei voi kyllä kuin kehua. Huoltohinnat ovat Toyotan tyyliin kohtuulliset, eikä ne iskaritkaan maksanut kuin neljäsosan esim. tiettyjen saksalaismerkkien iskareista. Seuraava autoni tulee olemaan LC, kunhan nyt joskus vuoden päästä alkaa uudemman version hinnat tulemaan alle 60 tonniin. Hinnat kyllä näkyvät kovasti putoavan ensimmäisten vuosien ja kilometrien myötä, monta kymppiä tulee alas, mutta milläpäs merkillä ei tulisi tässä hintaluokassa.

Iskarit ja jarruthan ovat kuluvia osia, vesipumpun vaihtoivat takuuseen kun 105 tkm:n kohdalla alkoi hieman vuotaa, niin ja nyt tuli takaisinkutsu polttoainesuuttimien tiivisteongelman vuoksi, vaarana että polttoainetta vuotaa öljyn sekaan, mutta ei tunnu olevan kovin yleinen vika. Tuleepahan nyt näinkin vanhaan ja tuonkin verran ajettuun autoon suutinremppa "firman piikkiin" vaikka takuu on loppunut ajat sitten. Mutta ei paljon mieltä harmita tuollaiset huoltohommat.

• kallis ja paras

toyotan kallein land cruser maksaa 113 000 egeee,se ei ole joka pojan auto, mutta eniten myyty sarjassaan,lantikka on premium sarjaa...

• samalla tasolla

eivät vertaa volvoo ja skodaa onneksi.skeida kuuluu halpis kopioihin ja vielä huonon auton kopioon.eli volsun. noista menee koneet ja askit.. mut toyota on volvon kassa premium luokkaa..

• Cruiseri137

En ymmärrä, mutta jos haluat hyvin varustellun citymaasturin osta ML tai X5 äläkä mitää homopulkkaa. Land Cruiser ehdoton valinta jos haluat oikeasti päästä etenemään säällä kuin säällä.

• Hennak

Näin vuosien jälkeen kumman laitoit Toyotan vai Volvo? Mitä oot tykännyt? Ite nyt samassa tilanteessa mietin kumman laitan.

• FDDFAD

ALOITUKSEN PÄIVÄYS ON VIIME VUOSISADALTA: 27.8.2011 12:07

• Hennak

Lukisi herra kysymyksen paremmin!! VUOSIEN JÄLKEEN!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      56
      4237
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2801
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2613
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2073
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1523
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      109
      1400
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1367
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      158
      1098
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1057
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1028
    Aihe