Keväällä istutettu hortensia kukkii kyllä, mutta kukat ovat vaatimattomat ja lehdet ovat kovin vaalean vihreät.
Istutimme sen vanhaan kukkamaahan emmekä ole myyjän suosituksesta vielä lannoittaneet sitä millään.
Pitäisikö sitä nyt lannoittaa ja miten?N
Pallohortensia
4
4116
Vastaukset
- kasvattaja
No nyt ainakin annat sille syyslannoitetta.
Pallohortensia tykkää tuoreesta, happamasta ja runsasravinteista turvemullasta .
Kai vaihdoitte sille mullan, kun vanhaan kukkamaahan istutitte ? - osta
kastelulannoketta niin ei tarvitse rueta kaivelemaan pensaita ylös.
- kysyn vaan
Tähän aikaan ei enään mitään kastelulannoitteita , vaan syyslannoitetta.
Miksi pitäis kaivaa ylös ? - Pieni puutarha
Pallohortensiat ovat nyt upeimmillaan. Kirjoitin pallohortensian hoidosta blogiini.
Tärkeimmät hoitotoimepiteet ovat:
- jokakeväinen leikkaus alas,
- voimakas lannoitus ja
- kunnon tukeminen.
Puutarha-aiheinen blogimme: http://www.blogilista.fi/blogi/pieni-puutarha/66738
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984