Kokemusta Pamplemoussen aik. ranskan kielikursseista Ranskassa?

Mielessäni on ollut jo pidemmän aikaa ranskan kielikurssi Ranskassa. Nyt oli vihdoin aikaa tutkia asiaa netistä ja Ranskan (teema)matkoihin erikoistunut yritys nimeltään Pamplemousse näyttäisi olevan aikalailla vallan kahvassa.
Olisiko jollain kertoa omia / kaverin kokemuksia? Haluaisin myös tietää, oliko oppimistahti kursseilla sopiva / liian nopea ja millaista opetus noin muuten oli?

Oliko muuten kivaa, mitä tuli tehtyä vapaa-ajalla? Onko muuten vuoden ajalla väliä milloin menee? Ajattelin nimittäin mennä jo talvella, vai pitäisikö malttaa odottaa kesää...?

Entä olisiko yksityismajoitus kivoin yksityisyyden kannalta, vai perhemajoitus sosiaalista puolta ajatellen - n. kaksi viikkoahan sinänsä menee nopeasti, eli jos kemiat toimii niin sehän voisi olla ihan huima plussa reissulle :)

Toki muistakin matkanjärjestäjien reissuista olisi kiva kuulla, kunhan kyse on kuitenkin aikuisille suunnatuista kursseista!

3

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ootko opiskellu pidempään ranskaa, vai meetkö vasta opettelemaan?

      • Onhan sitä jo useampi vuosi tullut mukamas koulussa luettua, mutta tuntuu ettei oikein mitään ole jäänyt mieleen.

        Oikeastaan tällaiselle kielikurssille minut on nyt ajamassa myöskin se syy, että olen kohta puoliin saamassa opintojani päätöksiin, mutta englannin ja ruotsin lisäksi piti olla yksi vieras kieli, joka minulla on tämä ranska.

        Eka kurssi meni ok, mutta en sitten päässeyt sen tokan pakollisen (ja vikan) jatkokurssin koetta läpi, joten kurssin uusinta on minulla tuossa joulun jälkeen tiedossa.

        Uskon että oppisin "hieman" paremmin kieltä näin, kuin luokassa neljän seinän sisällä? :)


    • varmasti joo.. en ole itse kun "itseopiskelemalla" ekan kurssin käyny. Oon kyllä miettiny mennä sellaiselle ohjatuillekkin kurssille mut ei ole oikein ehtiny..

      Mutta mitä oon nuista matkoista lukenu, niin ei kai niihinkään mitään kovin hyvää kielitajua tarvi..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe