Viitun vammaiset

siv seur

eikö näille vitun vammaisille saa taottua järkeä kaaliin, pysäköivät romunsa mikä minnekin, sakkopaikoille yleensä, pelastusreittien tukkeeksi, suurin osa niistä kävelee omin jaloin kuitenkin. Esim meilläpäin sellainen punainen paketti fiiatti, kumpikin kävelee omin jaloin, akka ja ukko, silti fiiatti seisoo aina pysäköintialueen vieressä.

10

395

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaunis Mies

Kyllä Minä saan pysäköidä mihin itse haluan. Minulla on uudenkarhea VW Passat turbomoottorilla ja olen itse tyylikäs menestyvä mies.

• Parkkilateksi

Mikä tässä on ongelma?

Kyllä mäkin olen nähnyt päin persettä tapahtuvaa pysäköintiä invaluvalla ja ihan siten, että liikuntaesteisen vaimo ajaa autolla ja pysäköi sen sitten pelastustien kannalta vaikeaan paikkaan. Se ei kuitenkaan ole rangaistavaa, sillä Invapysäköintiluvalla saa pysäköidä pysäköintikiellossa olevalle alueelle.

Poliisi voi myöntää vaikeasti vammaiselle henkilölle tai vammaisen henkilön kuljettamista varten luvan, jolla saa pysäköidä maksulliselle pysäköintipaikalle maksua suorittamatta, sekä alueella missä pysäköinti on kielletty liikennemerkillä 372 (pysäköinti kielletty) tai 373 (aluepysäköintikeilto).

Lisäksi invaluvalla voi pysäköidä paikalle, jossa pysäköinnin enimmäisaika on liikennemerkein rajoitettu, rajoitusta pitemmäksi ajaksi sekä pysäköintikiekkoa käyttämättä.

Tämä tietysti on jo liian vaikea juttu sisäistettäväksi vaikkapa parkpatrolille, jonka ammattitaidottomuuten kuuluu sellaiset manööverit kuin ambulanssien laputtelu hälytystehtävää suoritettaessa.

• Mutta ambulanssikuski tullessaan tuon ison kyltin ohi, tekee sopimuksen, jossa sitoutuu maksamaan. Kaikkien etu on, että ambulanssikuskit etsivät laillisen pysäköintipaikan kauempaa, ettei vaikkapa taloyhtiön asukkaille aiheudu ongelmia väärin pysäköidystä lanssista. Sehän saattaisi olla vaikka jonkun tiellä!

En itse asiassa muista, että lanssilla olisi mitään erikoisoikeutta pysäköidä muutenkaan miten sattuu, eli esimerkiksi normisuoritus, jossa lanssi ladataan jalkakäytävälle, on virheellinen (voipi olla, että olen väärässä, ei ole tuo lanssien pysäköinti mitenkään päivänpolttava aihe itselle). Jotenkin silti epäilen, ettei kunnallinen pysäköinninvalvonta ihan hetkessä sitä lappusta jakamassa ole...

• Yksityisalue

Invaluvalla ei saa pysäköidä minne haluaa yksityisalueella eikä välttämättä vapaudu pysäköintimaksusta! Yksityisalueella tulee noudattaa mitä laki sanoo tai mitä liikennemerkeillä on osoitettu. Monilla yksityisalueella on varattu invapaikkoja, joka on osoitettu lisäkilvellä. Invaluvan antamat poikkeukset koskevat vain yleisiä alueita, joten pysäköidessä yksityisalueelle kannattaa tarkasti selvittää mihin invalupa oikeuttaa siellä.

• No problem

Eihän heillä mitään ongelmaa ole, ongelma on kirjoittajalla.

• luvat-on

Vammaisen pysäköintiluvalla saa pysäköidä liikennemerkkien 372 ja 373 (pysäköintikielto- ja pysäköintikieltoalue) vaikutusalueella. Pelastustielle ei saa pysäköidä; se määräys tarkoittanee myös vammaispysäköintilupaa. Sanotaanhan ohjeissa myös, ettei kieltoalueella saa pysäköidä niin, että se häiritsee muuta likkennettä. Mielestäni pelastustielle ei saa jättää autoa (olen itse em. luvan haltija) Pelastustie on aina jätettävä vapaaksi, sanoohan sen jo...
      Sitten tuo toinen asia, mitä sivuttiin: vammaispysäköintiluvan haltijan ei tarvitse edes omata ajokorttia, vaan kuskina voi olla joku muukin.

• 2+19=22

Mä olen nähny Martti Syrjän pysäköivän invapaikalle.

• Looke

Sulle pitäis vetää halolla vähän järkeä kaaliin!

• värikoodi.auttaa

Meilläkin taloyhtiön pihalle pysäköi somaliperhe autonsa, jossa ikkunassa invalappu. Nuoria ihmisiä ovat ja hyvin kävelevät. Sitä invalidia en ole monen vuoden aikana vielä nähnyt.

• bhkjhvbnnj

Meidän taloyhtiössä kaverilla on invalupa iltaisin vetää parinkympin leikit juosten, jäisi varmaan Paavo Nurmi toiseksi. Auto on poikittain pihassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      34
      1556
    2. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      47
      1157
    3. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1155
    4. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      109
      1107
    5. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      46
      1096
    6. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      934
    7. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      47
      873
    8. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      68
      845
    9. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      117
      835
    10. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      56
      819
    Aihe