Neon ei käynnisty

maketchu85

Joo eli ongelmana on vm-98 neon automaatilla, jätetty ajosta normaalisti parkkiin ja seuraavana päivänä ei edes yritä käynnistyä. Virtaa tuntuisi olevan, kaikki valot, keskuslukitus ym. toimii, mutta virta-asennosta käännettäessä ei tapahdu mitää, startti ei edes naksu/pyoritä vaan on täysin mykkä. Annettu myös kaapeleilla virtaa, mutta tällä ei ollut mitään vaikutusta. Vikaa on tietysti netitse vaikea tulkita, mutta kysellään jos jollakin olisi vastaavaa ongelmaa ollut.

3

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkk79

Ohhoh, ihan sama vika ilmeni tuossa yhden tutun neonissa (vm-97), tosin seissyt pari viikkoa ilman akkua, mutta on se ennenkin seissyt ilman akkua ja ei mitään ongelmia. Akku on varmasti täysi.
      Virta-avain lähtee virtalukosta missä asennossa vain, ajateltiin jos virtalukossa vikaa... tai sitten käynnistyksen estossa.

Mutta tosiaan ei edes naksahda kun koittaa startata mikä on outoa.
      En tiedä uskaltaako suoraan startille vetää akulta johtoa, vai vetääkö ajonesto siitä lopulliset hepulit ja sitten täytyy viedä merkkihuoltoon avattavaksi?

• jkk79

Joo ok, startille tulee sähköt niinkuin pitääkin, jne jne, Startin hiilet kypsät todnäk. (Ja naksahtaa se sittenkin kun menee pellin alle kuuntelemaan kun toinen starttaa.)

Ne on jo kertaalleen vaihdettu pari vuotta sitten mutta saattoi tulla kylmäjuotos kolvin tehottomuuden takia, ehkä hiilen johto irti, tai jäänyt muuten vaan jumittamaan kun ne piti itse hioa oikean kokoisiksi kun oikeita ei löytynyt.

On muuten vittumainen homma ottaa startti irti neonista, täytyy syyläri irrottaa, laskea jäähdytinnesteet pois. Lisähauskuutena syyläriin tulee myös automaattilaatikon öljyt omaan kennoonsa. (funny fact: yleinen vika neoneissa on se että syyläri ruostuu puhki niin että laatikon öljyt ja vedet menee sekasin, sitten tuleekin laatikkoremppa eteen).
        Tässä kyseisessä neonissa syyläri näyttää todella pahalta ja vuotaakin vähän ulospäin, joutuu sen kai samalla vaihtamaan jos sen kerta ottaa irti.

• Neonmummi
        jkk79 kirjoitti:

Joo ok, startille tulee sähköt niinkuin pitääkin, jne jne, Startin hiilet kypsät todnäk. (Ja naksahtaa se sittenkin kun menee pellin alle kuuntelemaan kun toinen starttaa.)

Ne on jo kertaalleen vaihdettu pari vuotta sitten mutta saattoi tulla kylmäjuotos kolvin tehottomuuden takia, ehkä hiilen johto irti, tai jäänyt muuten vaan jumittamaan kun ne piti itse hioa oikean kokoisiksi kun oikeita ei löytynyt.

On muuten vittumainen homma ottaa startti irti neonista, täytyy syyläri irrottaa, laskea jäähdytinnesteet pois. Lisähauskuutena syyläriin tulee myös automaattilaatikon öljyt omaan kennoonsa. (funny fact: yleinen vika neoneissa on se että syyläri ruostuu puhki niin että laatikon öljyt ja vedet menee sekasin, sitten tuleekin laatikkoremppa eteen).
        Tässä kyseisessä neonissa syyläri näyttää todella pahalta ja vuotaakin vähän ulospäin, joutuu sen kai samalla vaihtamaan jos sen kerta ottaa irti.

Minulla oli sama vika. Ei käynnistynyt, valot kyllä syttyivät. Virtalukon pohja uusittiin. Ranskasta saakka piti tilata varaosa. Kesti yli kaksi viikkoa toimitus. Vuosimalli 1996, Neon. Korjaus maksoi 185 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe