Hiekka-astiasta ja kantolaukusta kysymys

jepulisjepulis

Meille on tulossa n. kuukauden päästä kissanpentu. Katselin jo tuossa eilen tarvikkeita netistä. Ihan aluksi pennulle olisi varmastikin sopivan kokoinen 42*30*12 cm hiekkalaatikko, joka tuntui olevan aika standardi koko kaikista kompakteimmista laatikoista. Onko tuo koko riittävä myös aikuiselle kissalle? Minkä kokoisia laatikoita teillä muilla on?

Katselin myös kantokoppia/laukkuja ja silmiini osui eräs kantolaukku, joka vaikutti aika näppärältä. Onko kenelläkään kokemuksia kantolaukuista, toimivatko hyvin? Kyseinen laukku oli hieman pienempi kuin muoviset perus-kantokopat (esim. atlas10), mutta kovin suurta kokoeroa niillä ei ole.

2

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isompi parempi

      Itse olen ostanut alusta lähtien isommat vermeet, ei tarvitse ostella uusia kissan kasvaessa. Pentukin menee suht korkealaitaisesta laatikosta yli, joten sen vuoksi ei tarvitse hankkia pientä laatikkoa alkuun. Kissalle mieluummin liian iso hiekkis kuin liian pieni. Se estää hiekkojen leviämistä lattioille paremmin jos kissa on mallia "kaivinkone".

      Kantolaatikotkin olen hankkinut heti vähintään Atlas 20 kokoa, jolloin ei ole tarvetta ostaa uutta laatikkoa kissan kasvaessa. Kantolaukut toimii vähän erilaisissa tilanteissa, mutta autossa kovat boxit on turvallisimmat jos sattuu vaikka kolari. Tietysti myöskin ne pitää paremmin nesteitä jos kissalle sattuu laatikossa vahinko, vaikka mukana olisikin matkahiekkis.

      Atlas 10 kokoinen kantoboxi on minusta turhan ahdas aikuiselle kissalle. Atlas 20 boxiin mahtuu dyno (eineslaatikko jossa kauppoihin tulee mm. lihoja, makkaroita jne.) poikittain takaosaan hiekkalaatikoksi. Meillä siis käytetään hiekkalaatikoita matkalla boxeissa.

    • miu-miuskis

      Osta ehdottomasti katettu wc luukulla niin säästyt paljolta sotkulta kun hiekat ei lentele ympäriinsä. Lisäksi hajut eivät tule yhtä hyvin ilmoille ja eikä tarvitse itse eikä vieraiden kikkareita katsella. On muutenkin nätimpi. Siihen eteen vielä sellainen asiaan tarkoitettu matto niin siihen jää suurin osa hiekasta varpaiden välistä. Yhtä hyvin käyvät kissat sellaisessa kuin tavallisessa. Suosittelelen!

      Kantokopasta sen verran että sellainen malli on hyvä jonka saa turvavyöhön kiinni niin on turvallisempi niin kissoille kuin sinullekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe