mikä ensimmäiseksi liskoksi??

eliisa

oon harkittemas liskon ostamista,että mikä lisko olis sopiva alottelijalle?? onko mitään pienikokoista kasvissyöjäliskoa,kun sirkojen ja mattojen käsitteleminen ei oikeen houkuta =) lisko laitettaisiin n.65 litraseen vanhaan akvaarioon. leopardigekkoa oon harkinnu ja se olis kuulemma sopiva alottelijallekkin,mutta olisko muita vaihtoehtoja?? mieluusti kasvissyöjä...!

4

647

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NukeCow

Etsi tietoa liskoista jotka sinua kiinnostavat ja valitse se, joka sinua eniten kiinnostaa ja jota tiedät pystyväsi hoitamaan.
      Kasvissyöjäliskoja on erittäin harvassa, yleisin Suomessa parimetriseksikin kasvava Iguaani. Tämän lisäksi Chuckwalla on kasvissyöjälisko, mutta näitä Suomesta tuskin eläinkaupan välityksellä saa.

Suositeltavaa olisi myös että ottaisit selvää kiinnostuksesi kohteena olevan liskon elintavoista ja hankkisit sille sopivan terraarion. Mielummin näin kun "jotain nyt vaan mikä menis tohon vanhaan pönttöön" niin välttyy hankinnoilta jotka eivät ehkä alkuhumun laskettua enää kiinnostakkaan. Ja tulee hankittua eläin jonka elämää oikeasti on mielenkiintoista seurata koska kiinnostus tulee omasta itsestään

• eliisa

joo,oikeestaan toi liskoinnostus on alkanu siitä ku perhees on allergiaa.. oon aatellu leopardigekkoa,nätin näkööne ja melko helppohoioonen... muutenki kivan oloonen kaveri =)
        myös madagaskarinpäivägekko tuntuu kivalta,mutta siitä en tiiä paljoakaan... kuinka iso,minkä kokosen terraarion tarvitsee,sopiiko aloottelijoille ym. ym... onko minkäänlaisia hinta-arvioita kuinka paljon leopardigekon ruokaan menee rahaa?? vuosittain tai kuukausittain..

• LePPiS

niih minun kaverille oli sanottu siellä eläinkaupassa että parta-agama ois ihan hyvä ensimmäiseksi liskoksi...ku siitä voi opettaa kasvissyöjän...mun kaverilla on se ja sitä on munki mielestä aika helppo hoitaa...

• entä parta agama

onko parta agama kasvis syöjä vai syökö se jotain matoja mun äiti on allerginen karvaiasille eläimille joten lisko vähä kiinnostais käärmettäkin haluisin mut sit mummu ei vois käydä meillä et sil viisiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      43
      2218
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      65
      2088
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1950
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      393
      1697
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      104
      1655
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1484
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1102
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      945
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      909
    Aihe