Hyodyllisinen esineesi?

...

Muita sektoreita käytykin jo paljon läpi.

Mulla paljon hyödyllisiä esineitä. Vessanpytty, kahvinkeitin, mikroaaltouuni, arjalainen muskeliauto, onhan niitä.

Mutta yksi on mun mielestä yli kaikkien. Puukko.

Mulla ei ole dedsingpuukkoja, noh, muutama. Mutta yksi talouden tärkeimmistä esineistä on keittiöpuukko. Sillä palastellaan lihat, autaan paketit, avataan kiinni juuttuneet ruuvit, sillä tehdään ihan kaikki. mitä kotitaloudessa yleensä mitään pitää tehdä.

Mulla on, paljonkin puukkoja köökissä. Osa halpiksia, joku erittäin kallis käsintaottukin. Mutta tää on mun suosikki nykyään. Se on aina kädessä aina, kun puukkoa tarvitaan:

http://www.italiankitchentools.com/store/p/31-7-Japanese-Santoku-Chefs-Knife-Granton-Blade.aspx

Ja ostoslistalla on sitten mäkin vastaava hifistelykampe, mutta toi on nykyinen ylivertainen kaikkeen.

http://www.italiankitchentools.com/store/p/31-7-Japanese-Santoku-Chefs-Knife-Granton-Blade.aspx

=DW=

17

148

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...
    • Rattus sp.

Ehdottomasti pankkikortti ja sen jälkeen passi. Niiden avulla pääsen jo pitkälle.

Noiden jälkeen sellainen 30 litran reppu, johon sisällyttäisin vaihtovaaatteet, hammasharjan ym. tarpeellisen.

Jonkun tekee mieli lähteä matkalle ja hyvin vähin varustein :).

• Sibone*

No, tarvii toivoo ettet oo agressiivinen..edes pienissä saati vähä isommissa kaljoissa!!

• Sibone*

Kiitti tuutulaulusta, mitäpä uutta siinä.
        Ei vaan voinu välttää muistoja entisestä elämästä, kun tarvi jotain hemmetin terävää lapinpuukkoo piilotella, omassa kodissa.
        Että sua kohtaan ei ollu mitään hlökohtaista..

• Sibone* kirjoitti:

Kiitti tuutulaulusta, mitäpä uutta siinä.
        Ei vaan voinu välttää muistoja entisestä elämästä, kun tarvi jotain hemmetin terävää lapinpuukkoo piilotella, omassa kodissa.
        Että sua kohtaan ei ollu mitään hlökohtaista..

Olen muutaman kerran pyytänyt poistoon tätä anteeksipyyntö -viestiäni, kuin myös aiemmin kirjoittamaani tässä ketjussa.(Ilmoittanut asiattomasta viestistä.)
        Koska vastaus -linkistä päätellen ne on jotenkin hra aloittajaa loukanneet!
        En ole kirjautunut noissa vastauksissa, mutta hlö sama, eli se ei sitte onnistu, jos ei itse ole kirjautunut, ja pysty poistaan sitä kautta???

Nimim. Se koira älähtää... ;)

• mies muuan

Avainnippu. Siinä roikkuu elämän tiirikat, pieni helvatin kirkas ledilamppu ja Leathermanin Micra. Ilman niita olisi elämä paljon hankalampaa.

• Pettynyt!

Veit pohjan pois oivallukseltani.

PUUKKO! Kyllä.

Se on seurannut minua yli 60-vuotta, tosin olomuotoja muuttaen.

Sillä on vuoltu, muotoiltu, avattu säilyketölkit ja olutpullot, leikattu leipää ja päälysiä, käytetty haarukan korvikkeena, ruuvimeisselinä yms. yms. ja kerran jopa "neuvotteluvälineenä".

Kaksi on kadonnut. Toinen osuttuaan "neuvottelukumppanin" sääriluuhun, toinen putosi parvekkeelta ja joku rehellinen suomalainen korjasi sen talteen ennen minua.

Auton etuoven sivutaskussa on yksi.
      Autotallin laatikoissa ja kalupakeissa 2 - 3, keittiön astialaatikossa 3kpl.

Liikelahjoiksi saamiani olen käyttänyt omatoimimatkoilla yksityismajoituksissa harkintani mukaan lahjuksina.

Laatuvalikoimaa on Morasta Iisakkiin, käsin taotusta espanjalaiseen tivolivoittoon.

Kerran sellainen on siirretty käsitavaroistani yksittäiseen pahvilaatikkoon jonka sain haltuuni Nizzan lentokentällä v 1981.

Voihan veikkoset!
      Elämää ilman puukkoa on mahdotonta ajatellakaan!

• ...

Jep

Keittiöpuukolle on käytännössä eniten käyttöä. Niitä liikaa kertynyt laatikoihin, pari hyvää riittäisi.

Mutta näkyy noita muitakin puukkoja kertyneen. Just >Morasta käsintaottuihin. Morissa se hyvä puoli, niitä uskaltaa käyttää mihin tahansa, kalliita käsintaottuja ei oikein mihinkään, etteivät vaan mene käytetyn näköisiksi.

Puukoilla tietty sija miehen sydämessä, se on aina ollut tärkeä kapine. Puukko, kirves, saha, kuka helevata lähtee nykyäikan mettään kaatelemaan tukkeja, että saisi savupirtin rakennetuksi talveksi?

Meinas muuten huvittaa kun naapurin vanhaisäntä innostui eläkkeelle jäätyään tekemään puukkoja. Se kerran esittelin mulle ne kaikki, yksi kerrallaan pitkien kertomuksien säestyksellä. Hitto, se oli kerinnyt tekemään jotain viiskyt erilaista puukkoa tuppeineen...

=DW=

• Ompelukone, kun ei eletä surviving-olosuhteissa.

• huriseva

Sähköhammasharja.

Valitettavasti oikeat yläposkihampaani ovat hammaslääkärin avustuksella muuttuneet yksi-pois-yksi-pois asentoon on ainoa tapa koittaa säilyttää nämä jäljellä olevat harjata niitä säännöllisesti sähköhammasharjan pienellä harjaspäällä. Tavallisella hammasharjalla ei niiden väleihin pääse ja hammaslanka on pikkasen ohkanen niiden välien puhdistamiseen.

Tällä toimenpiteellä toivon voivani syödä muutakin kuin puuroa ja velliä vielä muutaman vuoden.

• hyvä näin!

-Hyödyllisinen esineesi-
      Kappas vaan! Somalitkin ovat alkaneet kirjoittelenmaan tälle palstalle.
      Tervetuloa!

• Ali Muhammeth

Hyvä ku mannet o suvaitsevaisii :)

• ipkissa

Käsilaukkuni kaikkine sisältöineen. Muuta ei tarvita eikä vähemmällä tule toimeen ;)

• Pankkikortti. Ilman massia ei tänäpäivänä pärjää. Vai pärjääkö? Jos ihan pohjalle asti mietitään, niin voisi olla että ilman rahaakin pärjäisi jos olisi totaalisesti sinkku ihminen. Sanon sitten silmälasit, koska haluan nähdä kaiken mahdollisen mitä ympärilläni tapahtuu, jos ei olis rillejä, jäisin paljosta paitsi. Se se on.

• Minun hyödyllisin esineeni on kynä. Sillä hahmottelen ja piirrän suunnitelmiani ja allekirjoitan myös minulle hyödyllisia papereita.

Piirtäminen myös rentouttaa ja auttaa käsittelemään tunteita. Siitä on siis paljon iloa ja hyötyä minulle työssä ja vapaa-aikana. Tykkään kovasti piirtämisestä.

Muistan aina kun sokean ukkini kanssa kuljin markkinoilla usein ja aina hän osti minulle kyniä ja sanoi, piirrä sinä ja opettele lukemaan ja kirjoittamaan, minä kun en ole koskaan saanut oppia. Ja kun piirsin hänelle kuvia, aina hän kehui kuinka kauniita ne olivat, vaikka ei hän niitä oikeasti edes tainnut nähdä. Silti sokea mies opetti minut piirtämään.

• ♪ ♫ ♥ ♫ ♪

r a d i o - työhuoneessa, keittiössä, suihkussa

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1829
    2. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1797
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1655
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1401
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      32
      1328
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      314
      1233
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      58
      1175
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1082
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      271
      1031
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      923
    Aihe