vauva keskeyttää syömisen seurustellakseen

................:)

Mitä meinaa, kun 3kk vanha vauva alkaa aina välillä kesken rinnansyöminen "seurustelemaan", hymyilee ja kertoo juttuja. Vauva syö ensin hyvin esim. 5 minuuttia ja sitten seurustelee 5 minuuttia sitten ottaa taas pari imua, seurustelee ja sitten saattaa syödä taas hiukan pidempään kunnolla.
Kotona tämä veivaaminen ei niinkään haittaa, mutta julkisesti salaa syöttäminen ei oikein tahdo onnistua.
Voisiko tästä tavasta päästä jotenkin eroon vai tekeekö kaikkien vauvat näin?

3

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaa

Ihan tuttu juttu meilläkin... Kotona tuo ei oikeen haittaa, mutta muualla...
      Tisu vaan piiloon ja vähän myöhemmin uus yritys syöttöön.

• ,.-,.-,.-

Ihan normaalia tuo on. Tuossa iässä kun alkaa olla maailma jo niin mielenkiintoinen, ettei ehdi ja huvita keskittyä vain syömiseen. Toisaalta se myös osoittaa sen, että vauva ei ole nähnyt nälkää ja luottaa siihen, että ruokaa tulee aina kun sattuu huvittamaan. Itse en ole viitsinyt silti lähteä tuohon mukaan edes kotioloissa, vaan jos ei tissi maistu, niin sitten se menee piiloon ja keskitytään vain siihen seurusteluun. Aika nopeasti ovat oppineet, että silloin kun syödään niin syödään. Tosin nyt tuo kuusivuotias tuppaa taas höpöttämään ruokapöydässä niin, ettei syömisestä tule yhtään mitään. Eihän se muulloin haittaa kuin silloin kun pitäisi lähteä eskariin ajoissa.

• ....

Kolmen kuukauden ikäinen vauva syö yleensä jo aika nopeasti. Luultavasti vauva saa masunsa täyteen tuon viiden minuutin aikana, ja alkaa seurustella ja hymyillä, koska on jo kylläinen ja tyytyväinen. Eli halutessasi voit laittaa tissin piiloon ja seurustella vauvan kanssa muuten vaan. Vauva kyllä pyytää maitoa, kun oikea nälkä taas yllättää. Kotona voit sitten antaa vauvan tissutella pitempäänkin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      304
      3011
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2027
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      118
      1794
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1719
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      65
      1347
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1223
    Aihe