S-ryhmä ryvettyy

en ymmärrä tätä

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+16

      On ihan normaali menettely palkita hallintoneuvostojen, hallitusten ym. jäseniä.

    • -pendolino-

      Entä ryvettyykö esim. Finnair, Kesko, VR kun antavat vastaavia alennuksia henkilökunnalleen, henkilökunnan perheenjäsenille ja hallituksen jäsenille?

      nimim. vuosikaudet ilmaiseksi junalla matkustanut

      • Ääs sucks!

        Oman henkilökunnan palkitseminen ja alennusten antaminen on henkilökunnan sitouttamista. Poliitikkojen palkitseminen on lahjontaa. Poliitikkojen tulee ajaa yhteiskunnallista etua ja tasa-arvoa, eikä ajaa vain jonkun tai joidenkin etua. Keskolla ei ole ensimmäistäkään ihmistä päättämässä Keskon asioista ja samalla olla päättämässä yhteiskunnallisista asioista. Kesko on yritys, jolla on palkolliset päätäntäelimet, eikä kuten osuuskaupat, joilla on vaaleilla valitut edustajansa, jotka samalla voivat olla kunnallisissa päätäntäelimissä, sekä useimmissa kaupoissa toimivat itsenäiset K-kauppiaat. Finnair ja VR ovat valtionyhtiöitä tiedoksi sinulle pummi.


      • 12+1
        Ääs sucks! kirjoitti:

        Oman henkilökunnan palkitseminen ja alennusten antaminen on henkilökunnan sitouttamista. Poliitikkojen palkitseminen on lahjontaa. Poliitikkojen tulee ajaa yhteiskunnallista etua ja tasa-arvoa, eikä ajaa vain jonkun tai joidenkin etua. Keskolla ei ole ensimmäistäkään ihmistä päättämässä Keskon asioista ja samalla olla päättämässä yhteiskunnallisista asioista. Kesko on yritys, jolla on palkolliset päätäntäelimet, eikä kuten osuuskaupat, joilla on vaaleilla valitut edustajansa, jotka samalla voivat olla kunnallisissa päätäntäelimissä, sekä useimmissa kaupoissa toimivat itsenäiset K-kauppiaat. Finnair ja VR ovat valtionyhtiöitä tiedoksi sinulle pummi.

        Ihan vastaavalla tavalla K-kauppiaita tai Keskon tyyppejä on kunnanvaltuustoissa. Ja ihan vastaavalla tavalla Kesko palkitsee hallituksensa tai hallintoneuvostonsa jäseniä.


      • Ääs sucks!
        12+1 kirjoitti:

        Ihan vastaavalla tavalla K-kauppiaita tai Keskon tyyppejä on kunnanvaltuustoissa. Ja ihan vastaavalla tavalla Kesko palkitsee hallituksensa tai hallintoneuvostonsa jäseniä.

        Vihreän kortin omaavia on n. 2 MILJOONAA, jotka halutessaan voivat pyrkiä osuuskaupan valtuustoon ja hallitukseen, sekä samalla pyrkiä kuntien valtuustoihin ja hallituksiin. Keskossa, kun kuka tahansa ei pääse vaikuttamaan, niin vaikuttaja piiri on kärpäsenkakan
        kokoluokkaa, joka voi samalla pyrkiä kunnallisiin tehtäviin. Joten 12 1, et tiedä mistä mistä kirjoittelet,sorry!

        Osuuskaupan lonkerot tunkeutuvat jo kaupan ohella, energiateollisuuteen,matkailualaan, pankkisektoriin,rauhantyöhön(Ahtisaari),ravintolabisnekseen,kampaamoihin,majoituspalveluihin, polttoainejakeluun jne. Pelottava tulevaisuuden kuva on se, että yksi ryhmä hallitsee ihmisten jokapäiväistä elämää ja ihmiset ovat osuuskaupan marinonetteja, joilla ei ole muita vaihtoehtoja valittavanaan. Milloinkohan tulee S-sairaalat, S-vakuutukset, S-koulut, S-apteekit ja vielä S-aso-asunnot


      • 12+1
        Ääs sucks! kirjoitti:

        Vihreän kortin omaavia on n. 2 MILJOONAA, jotka halutessaan voivat pyrkiä osuuskaupan valtuustoon ja hallitukseen, sekä samalla pyrkiä kuntien valtuustoihin ja hallituksiin. Keskossa, kun kuka tahansa ei pääse vaikuttamaan, niin vaikuttaja piiri on kärpäsenkakan
        kokoluokkaa, joka voi samalla pyrkiä kunnallisiin tehtäviin. Joten 12 1, et tiedä mistä mistä kirjoittelet,sorry!

        Osuuskaupan lonkerot tunkeutuvat jo kaupan ohella, energiateollisuuteen,matkailualaan, pankkisektoriin,rauhantyöhön(Ahtisaari),ravintolabisnekseen,kampaamoihin,majoituspalveluihin, polttoainejakeluun jne. Pelottava tulevaisuuden kuva on se, että yksi ryhmä hallitsee ihmisten jokapäiväistä elämää ja ihmiset ovat osuuskaupan marinonetteja, joilla ei ole muita vaihtoehtoja valittavanaan. Milloinkohan tulee S-sairaalat, S-vakuutukset, S-koulut, S-apteekit ja vielä S-aso-asunnot

        Mikä on sitten se ongelma jos kuka tahansa voi pyrkiä valtuustoihin ja hallituksiin? Nyt sinne on demokraattisesti valittu tietyt henkilöt. K-kaupassa paikat valikoituu hyvä-veli -periaatteella tai ostetaan rahalla. Lidl ja vastaavien johtaminen perustuu diktatuuriin. Samalla tavoin Keskon hallituksen jäsen voi pyrkiä kunnanvaltuustoon.

        Reilu peli ässässä.

        ps. S-apteekkeja on jo samoin kuin S-vakuutuksia... ja itseasiassa myös S-hautaustoimistoja.


      • sivusta seuraaja
        12+1 kirjoitti:

        Mikä on sitten se ongelma jos kuka tahansa voi pyrkiä valtuustoihin ja hallituksiin? Nyt sinne on demokraattisesti valittu tietyt henkilöt. K-kaupassa paikat valikoituu hyvä-veli -periaatteella tai ostetaan rahalla. Lidl ja vastaavien johtaminen perustuu diktatuuriin. Samalla tavoin Keskon hallituksen jäsen voi pyrkiä kunnanvaltuustoon.

        Reilu peli ässässä.

        ps. S-apteekkeja on jo samoin kuin S-vakuutuksia... ja itseasiassa myös S-hautaustoimistoja.

        Eihän se osuuskaupalle olekaan ongelma vaan yhteiskunnalle, kun ajetaan osuuskaupan etua kunnallisilta viranhaltijoiden paikoilta. Osuuskaupan näkökulmasta tilanne on ihanteellinen, kun jäsenistöä on pilvin pimein joka paikkaan lobbaamaan aatteenpaloa. Onko reilu peli sitä, että tehdään mitä halutaan ja muut tekevät mitä voivat?


      • Suomi-Finland
        sivusta seuraaja kirjoitti:

        Eihän se osuuskaupalle olekaan ongelma vaan yhteiskunnalle, kun ajetaan osuuskaupan etua kunnallisilta viranhaltijoiden paikoilta. Osuuskaupan näkökulmasta tilanne on ihanteellinen, kun jäsenistöä on pilvin pimein joka paikkaan lobbaamaan aatteenpaloa. Onko reilu peli sitä, että tehdään mitä halutaan ja muut tekevät mitä voivat?

        En näe asiassa mitään ongelmaa koska peli on kaikille avoin. Keskolaiset (ja muutkin) voivat toimia ihan vastaavalla tavalla.

        Elämme demokraattisessa yhteiskunnassa ja järjestymisvapaus on perustuslailla säädetty oikeus. Olisimme suunnattomissa ongelmissa jos alkaisimme rajoittaa ihmisten luottamustoimia, jäsenyyksiä, omistuksia ym. Vai voiko poliitikko omistaa osakkeita tai kuulua ampumaseuraan? Sinun logiikallasi ei voi. Jääviysseikat ovat asia erikseen.


    • Peli auki

      Ja muiden virmojen päättävissä elimissä olevat persoonat, alennuksia, edukkaampia lainoja, lapin mökkejä jne.

      Lisätään vielä osakkeiden omistajat, mitä he tekevät ko. virman puolesta, jotta saavat parempaa tuottoa jne.

      • UPM +7,5%

        "Lisätään vielä osakkeiden omistajat, mitä he tekevät ko. virman puolesta, jotta saavat parempaa tuottoa jne."

        >> hei, osakkeenomistajana minä omistan osan firmaa. Eikö se riitä? Ilman minua kyseistä firmaa ja työpaikkoja ei olisi olemassa.


      • ...niin
        UPM +7,5% kirjoitti:

        "Lisätään vielä osakkeiden omistajat, mitä he tekevät ko. virman puolesta, jotta saavat parempaa tuottoa jne."

        >> hei, osakkeenomistajana minä omistan osan firmaa. Eikö se riitä? Ilman minua kyseistä firmaa ja työpaikkoja ei olisi olemassa.

        Niinpä...


    • vähissä edut

      Mutta mitä Hokin jäsen saa, alennus lipun naamarasvakauppaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe